Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Riști să dai 150 degeaba în plus... 

Același lucru și cu Sh urile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...la asta m.am gandit si eu...dar am zis sa mai intreb...mersi moog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa schimb sondele lambda la masina mea (Audi A3 8L 1.6 BFQ 2002) si nu stiu de care sa aleg.

La modelul meu sunt doua sonde (una inainte de catalizator si una dupa). Ce marca sa aleg? Bosch sau VDO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricare il alegi sa nu iti cumperi universale..chiar daca sunt mai ieftine.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Universale nici nu aveam de gand sa cumpar :)

Cred ca o sa cumpar VDO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 21.12.2015 at 0:31 PM, Laur0309 said:

Salut Alex, eu tocmai am rezolvat problema cu o sonda noua. Au dreptate colegii de mai sus care au spus ca nu poti pune una de 4 fire la una cu 5fire pt ca lucreaza total diferit.

Salut,

Am un WW 1,6 16 valve , motor AZD, am martorul de pe bord aprins, iar in urma testarii mi-a aparut:

Senzor L2, Bloc C1:

   - incalzire senzor, circuit deschis permanent

   - scurtcircuit la plus

Senzor oxigen: tensiune circuit mare ( Bloc 1, Senzor 2 )

Ma poate ajuta si pe mine cineva sa-mi explice despre ce senzor este vorba si ce defectiuni are?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda 2 dacă e tigaie în 4 cilindri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreilancrajan

Salut,am o eroare la una din sonde si nu stiu care este dintre ele,ma puteti ajuta cu eroarea asta?

17598 - linear o2 sensor reference voltage

          P1181-35-10-open circuit-intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sonde recomandati pentru un 2.0 AQY?

Vreau sa le schimb pe amandoua, noi.

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus pe masina asa ceva pe masina si n-ai mai avut erori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, dar altceva n-as pune. Sunt furnizori de piese originale. Intai asigura-te ca nu ai alte probleme cu instalatia electrica (verifica mufe, cablaje, masoara rezistente, tensiuni etc.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vă rog să îmi spuneți și mie cum fac testul sondelor lambda și al catalizatorului cu vag-com.

Mi s-a aprins check engine și nu s-a stins vreo 4 zile la rând. S-a mai aprins și altadată dar se stingea dupa 12 ore. Acum nu s-a mai stins. Am scanat aseară și am găsit asta:

Address 01: Engine (XXX)       Labels: Redir Fail!
   Part No: 03E 906 023 D
   Component: SIMOS91 1.2l 4V     9970  
   Revision: --H04---    Serial number: SKZ7Z0F3946709
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 10117 599 87855

2 Faults Found 
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow 
            P0441 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    RPM: 288 /min
                    Temperature: 85.5°C
                    Load: 2.0 %
                    Bin. Bits: 00000100
                    RPM: 832 /min
                    Temperature: 84.0°C
                    Load: 90.2 %
                    Bin. Bits: 00000100

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold 
            P0420 - 006 - Short to Plus - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 2976 /min
                    Hex Value: 0x008B
                    Speed: 74.4 km/h
                    Temperature: 848.0°C
                    RPM: 2816 /min
                    Hex Value: 0x006A
                    Speed: 84.4 km/h
                    Temperature: 848.0°C

Readiness: N/A

Motorul merge perfect, mașina trage foarte bine, singurul defect observat in ultima vreme este un consum mărit.

Am făcut aseară testul următor. Plecat cu motor cald, mers 20km extraurban, drum 95% drept. Viteza constantă 80-90km/h, singur în mașină. Rezultatele de consum: cu climă 6.8%, fără climă 5.6%. Mi se par mari consumurile astea. Mașina asta nu consuma așa. La 90km/h fără climă, doar șoferul în mașină, consumul normal înainte era undeva la 4.5%. Dacă ajung la viteze de 130-140 deja am un consum de 7-8%. E mare, nu e deloc normal.

Mă gândesc la sonda lambda ca fiind vinovată. Cum pot sa o testez ? Am interfata VAG-COM, dar habar nu am să fac măsurători.

Mașina este Skoda Fabia 1.2HTP 47kw BME, 138.000 km.

Deci mă poate ajuta cineva cu procedura de testare a sondelor și catalizatorului ? Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand trebuie verificata valva N80,de la canistra de vapori,e posibil sa ramana deschisa si atunci va fi aer fals in admisie iar amestecul va saraci rezultand eroare pe catalizator.nu ai nicio eroare pe sonde,valorile le poti vedea in blocurile 030-032.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evap-ul e filtrul de carbuni activ, ceva de genul!  Adica vaporii de benzina sunt trasi sau acaparati din rezervor si bagati in ardere! Poate fi vreun furtun spart, sau poate fi valva electromagnetica, care la mine este situata exact pe carcasa de la filtrul de aer! 

Cat despre catalyst sistem, pffff, e problema grea! Nu se stie exact ce poate fi! La tine ca si la mine iti da eroare in mers la turatii mai ridicate! Eu am facut un test al noxelor, si la relanti totul e ok,  dar in schimb in turatii,  chipurile catalizatorul nu face fata sa corecteze CO(nu CO2)  care ar trebui sa fie pana in 0,2% si la mine la 3000 de ture este 0,41%

IMG_20160817_111718_173.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee unde găsesc acea valvă N80 la mașina din semnătură ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

44 minutes ago, R Z F said:

in primul rand trebuie verificata valva N80,de la canistra de vapori,e posibil sa ramana deschisa si atunci va fi aer fals in admisie iar amestecul va saraci rezultand eroare pe catalizator.nu ai nicio eroare pe sonde,valorile le poti vedea in blocurile 030-032.

Crezi că asta poate crește consumul ? Că de fapt asta e marea mea problemă. De mers motorul merge foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sonda sesizeaza + de aer in amestec(amestec sarac in benzina) va imbogatii amestecul,+de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate confirma sau infirma cineva ceea ce am zis eu mai sus si anume ca CO este dat de catalizator, si anume un catalizator dus sau pe duca influenteaza CO? Intreb  deoarece ma gandesc sa nu fie vreo  sonda sau senzor care in ture merge defectuos si influenteaza acest CO,  si tot apare acesta eroare catalyst system...... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseară mi-am făcut de lucru.

1. Valva N80 funcționează perfect. Am demontat-o, am încercat sa suflu prin ea. Pot să suflu până îmi vine rău. Nu trece aerul prin ea. Dacă o alimentez la 12V se deschide și trece aerul. Când iau alimentarea se inchide și nu mai pot sufla. Dacă în timp ce merge motorul scot din ea furtunașul care merge spre motor scade foarte tare turația, dă să moară. Nu l-am lăsat, am pus înapoi furtunul și am dat verdictul că funcționează cum trebuie.

2. Am demontat corpul clapetei de accelerație și am rămas uimit ce curat este. Mașina are 139.000km și o am de nouă. Să fie faptul că am alimentat întotdeauna numai Efix95@Rompetrol ? Sau stilul de condus ? Nu știu..

Așa arăta:

clapeta_inainte.jpg

Printr-o simplă ștergere cu o cârpă a ajuns așa: 

clapeta_dupa.jpg

 

Am făcut adaptarea fără VAG-COM și apoi am avut citirile așa:

01-Engine - Group 0031

01-Engine - Group 032

Apoi am făcut adaptarea clapetei cu VAG-COM și cănd am citit din nou.... 01-Engine - Groups 030 - 032

 

Aș mai vrea să îmi spuneți dacă este normal ca după 1 minut de accelerare la aprox 2000rpm, o pungă albă uscată pusă sub eșapament să arate așa:

IMG_20160817_232406.jpg

Ce să mai verific ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă zici ca a crescut consumul.......Deci arde mai multa benzina...întro logica.

Eu as face următorul test...scoate mufa de la sonda lambda. Vezi Cum merge.tot la fel--->...treci la măsurători. Principalul voltajul pe sonda.și dacă variază. 0.1V  --0,9v   ....Și  cu voltmetru conectat as crea o fisura sa intre aer în motor nemăsurat.  Gen colier desfacut.urmărești dacă  se modifica măsurătorile. Concluzonei cu funcționare sonda sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat și curățat senzorul MAF. Același consum, 5.5% in 20km mers aprox 90km/h fără climă.

Urmează să umblu la mufa sondei lambda de după catalizator.

Întrebări: 

- o scot în timp ce motorul funcționează ?

- pot merge cu ea scoasă 20km să văd dacă mașina se comportă la fel ? (acum motorul merge impecabil, doar că mi se pare consumul undeva la 1L/100km mai mare decât normal și la viteze peste 130km/h consumul e undeva la 7-8%, enorm, zic eu)

 

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!