Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Salut!  Acum 3 zile mi s-a aprins martorul "check engine" in bord fara ca masina sa isi schimbe modul de functionare. Dupa o scanare m-am ales cu 3 coduri:

17443 P1035 Sensor for NoX-g295-implausible signal

17584 P1176 Bank 1 lambda correction downstream of catalyst: control limit attained

16523 P 0139 02 sebsir circuit, Bank 1-sensor 2: slow response. 

Nu stiu daca are vreo legatura, dar la ultima alimentare am schimbat benzina (am bagat Mol EVO in loc de EFIXs). Totodata cred ca am inregistrat o crestere a consumului dupa aparitia erorii si tin sa mentionez ca am 2 gaurele mici in teava dintre toba intermediara si toba finala (care este programata sa fie schimbata). Clapeta si EGR-ul nu a fost curatate de mine niciodata.  Dupa scanare si stergere eroare nu s-a mai aprins Check Engine desi am mers cam 50 km prin oras. V-as fi recunoscator daca m-ati ajuta cu un sfat in ceea ce priveste ordinea reparatiilor :). Multumesc.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Sonda lambda, daca nu da niciun simptom (consum marit si/sau scadere de putere), as lasa-o ca ultima grija. Poti sa mergi fain-frumos cu martorul acela aprins si nu-i nicio pb. Eu am mers 50 kkm cu el aprins si n-avea masina nimic. Ca idee, ai puncat foarte bine treaba cu schimbatul carburantului - DA, poate fi o cauza pt. aprinderea martorului. Baga-i din nou benzina cu care ai obisnuit-o si las-o 1 zi 'ca sa-si revina. Probabil, se va stinge singur.

 

Exista solutii de curatare a clapetei - pulverizeaza singur pe ea. Nu-i mare lucru.

 

Gaurelele ai putea sa le rezolvi cu un manson + mastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imediat dupa diagnosticare am alimentat din nou cu EFIXs si vad ca inca nu s-a mai aprins nimic in bord. Cat despre manson si mastic...cum, de care?!! Ma gandeam sa curat clapeta data jos si in acelasi timp sa curat si EGR care se afla sub...numai ca trebuie adaptate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Mastic rosu, pentru evacuare, rezistent la temperaturi foarte inalte. Daca nu sunt foarte mari gaurelele, poti folosi un colier foarte lat. In prealabil dai cu mastic in zona porului 'ca sa nu-ti pufaie. Daca sunt mai mari, mergi pe la un magazin de bricolaj si cumpara o brida metalica pe fi-ul si latimea de care ai tu nevoie. Desigur, e carpeala, da' te mai duce 10-20.000....

 

Nu stiu cum e construit motorul tau, astfel incat sa-ti zic exact ce sa faci, dar daca nu-ti consuma mai mult ca de obicei, daca se accelereaza frumos (liniar), fara suturi, nu cred ca e cazul sa umbli la clapeta de acceleratie sau valva EGR. Daca iti papa ulei, sa te astepti sa gasesti EGR-ul murdar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei nu papa deloc....multumesc pentru pontul cu mastic...cred ca sesizez o usoara crestere a consumului...o sa plec cu ea la un drum de 100 km sa vad care este situatia...totusi m-au cam pus pe ganduri erorile gasite....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.Masina --golf 4 .motor BCA

Check engine  aprins in bord.Pe tester da sonda 1.Sonda este cea cu 5 fire.Mufa care intra in ea are 6 pini dar unul liber(parca)

Am  verificat  ce spune colegul aici:

''A. Verificarea incalzirii sondei:

Intra in grupul 41, In campul 2 ar trebui sa ai "Htg.bC.ON" constant sau sa fluctueze Htg.bC.ON/OFF
Daca nu se intampla acest lucru verifica continuitatea intre contactele 3 si 5 ale ale conectorului care intra in sonda (partea spre sonda, nu spre ECU). vezi schema: Daca nu ai continuitate, schimba sonda.
Daca exista continuitate continua procedura:
masoara tensiunea intre contactele 1 si 2 ale conectorului (de aceasta data spre ECU) (aceeasi schema)
cand in grupul 41/2 este "Htg.bC.ON" trebuie sa ai intre 11-14,5 V
cand in grupul 41/2 fluctueaza Htg.bC.ON-OFF - tensiunea trebuie sa fluctueze intre 0-12V
Daca nu-ti iese testul verifica firele spre ECU

B. Verificarea functionarii sondei:
testul se face cu temperatura motorului de cel putin 80C si fara scapari de gaze intre evacuare si catalizator.
Intra in grupul 30, campul 1. Ar trebui sa indice 111. Daca nu este asa, spune-mi ce gasesti acolo si am sa continui...''

 

Tensiune in pinii 1 si 2 mufa spre ecu nu exista!!

In grupul 30  am doar 100.deci doar incalzirea imi merge. Am dedus din materialul de mai jos

 

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html.

 

Mai am gasit pe aici un material dar e despre 1.6 AZD.

Schema management motor-Bora, 1,6,16v,AZD.pdf

 

Acum rugamintea la voi este daca puteti si dispuneti de schema la motor bca sau ceva asemanator.Continuitatea pana in ecu nu am verificat-o pana acum.Asta ar fi urmatorul pas..dar schema m-ar ajuta si mi-ar usura munca.

Multumesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multmesc tare frumos.Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Acum cateva luni am schimbat prima sonda lambda pentru ca nu mai dadea randment, iar acum o saptamana mi-a aparut/ aprins iar martorul din bord. Am pus vag-ul azi si mi-a dat urmatoarea:

17573 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Rich
P1165 - 35-10 - - - Intermittent

Golf mk4 1.6 16v


Iar unui prieten ia aparut urmatorea eroare care nu poate fi stearsa (o sterg si imediat apare):

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Golf mk4 1.6 16v

 

 

Aveti vreo idee de unde pornesc/ care sunt cauzele acestor erori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru eroarea 17573 - De regula apare de la aer fals. Verifica cu atentie daca/pe unde iti trage aer fals (garnituri/furtune-in special cel care merge la servofrana/galerie...) si remediaza problema.

 

Pentru 00778 - senzorul unghiului de rotatie al volanului (G85) si-a pierdut setarile de baza.

Refa setarile de baza pentru G85. Vezi ca la Golf/Bora/ (1K/5M) setarile de baza difera in functie de tipul ABS (MK 60/MK 70) http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00778   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos. Pentru unghiul de rotatie am inteles, sa incerc sa vad ce fac cu aerul fals. Nu prea ma pricep eu ft. bine, dar o sa incerc. Cum imi pot da seama de unde provine buba, la ce trebuie sa fiu atent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara. Am un golf 4, 1.6 FSI şi mi s-a aprins un 'martor' în bord şi anume acela de la sonda lambda. Am fost să-l sting, i-am schimbat bujiile, dar tot s-a aprins. Am înţeles că este unul dintre modele pretenţioase şi că ar putea fi din cauza benzinei, dar tind să cred că nu această este caută. Eroarea este aceasta:

error code : 17479 P1071 NOx sensor (G295) heating control signal implausible signal

Aş dori nişte păreri, bineinteles din partea celor care au mai întâlnit această problemă şi ce ar trebui să fac ca să rezolv acest lucru. Nu vreau să schimb sonda şi după să fie tot aprins şi problema să persiste pentru că nu este deloc ieftină şi nu-mi permit să arunc cu banii. Mulţumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e incalzirea sondei, nu are treaba cu benzina. curata mufele cu spray contacte, sterge eroare si mai vezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Masina --golf 4 .motor BCA

Check engine  aprins in bord.Pe tester da sonda 1.Sonda este cea cu 5 fire.Mufa care intra in ea are 6 pini dar unul liber(parca)

Am  verificat  ce spune colegul aici:

''A. Verificarea incalzirii sondei:

Intra in grupul 41, In campul 2 ar trebui sa ai "Htg.bC.ON" constant sau sa fluctueze Htg.bC.ON/OFF

Daca nu se intampla acest lucru verifica continuitatea intre contactele 3 si 5 ale ale conectorului care intra in sonda (partea spre sonda, nu spre ECU). vezi schema: Daca nu ai continuitate, schimba sonda.

Daca exista continuitate continua procedura:

masoara tensiunea intre contactele 1 si 2 ale conectorului (de aceasta data spre ECU) (aceeasi schema)

cand in grupul 41/2 este "Htg.bC.ON" trebuie sa ai intre 11-14,5 V

cand in grupul 41/2 fluctueaza Htg.bC.ON-OFF - tensiunea trebuie sa fluctueze intre 0-12V

Daca nu-ti iese testul verifica firele spre ECU

B. Verificarea functionarii sondei:

testul se face cu temperatura motorului de cel putin 80C si fara scapari de gaze intre evacuare si catalizator.

Intra in grupul 30, campul 1. Ar trebui sa indice 111. Daca nu este asa, spune-mi ce gasesti acolo si am sa continui...''

 

Tensiune in pinii 1 si 2 mufa spre ecu nu exista!!

In grupul 30  am doar 100.deci doar incalzirea imi merge. Am dedus din materialul de mai jos

 

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html.

 

Mai am gasit pe aici un material dar e despre 1.6 AZD.

attachicon.gifSchema management motor-Bora, 1,6,16v,AZD.pdf

 

Acum rugamintea la voi este daca puteti si dispuneti de schema la motor bca sau ceva asemanator.Continuitatea pana in ecu nu am verificat-o pana acum.Asta ar fi urmatorul pas..dar schema m-ar ajuta si mi-ar usura munca.

Multumesc.

 

Verificat continuitate fire mufa sonda---ecu.Totul este ca din fabrica.Deci sonda lambda defecta(incalzirea ei functioneaza).Acum,sa achizitionez una din dezmembrari de la ceva de Anglia ''cu putini km'' sau una noua ca in link de mai jos?

 

http://www.alexbeagroup.ro/piese-vw-skoda-seat-audi/sonda-lambda-volkswagen-golf-inainte-catalizator-5-fire-1510mm

 sau aici

http://www.epiesa.ro/sonda-lambda-vw-golf-iv-1j1-1-4-16v-bosch-0258007351/8799/10829/item-1293144/

Modificat de Ionutz_JON85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... aş dori să-mi recomandaţi şi un mecanic bun pentru VW în general(Bucureşti). Mulţumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sper ca am postat unde trebuie:


17536: bank1: adaptare amestec -multip- p1128 35-10 sistem prea sarac - intermitent


16555: bank1: adaptare amestec p0171 35-10 prea sarac - intermitent


16518: bank1: sonda1 p0134 35-10 nu este variatie - intermitent


16806: bank1: catalizator principal p 0422 35-10 randament scazut intermitent.


 


cod motor aqy. 2.0, benzina


 


multumesc!


Modificat de djdolphins07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifici: 

canalele 032 si 033 ca valorile sa fie cat mia apropiate de 0 %, eventual faci niste printscreen-uri sa vedem cu ochii nostri. Apoi in functie de asta s-ar putea sa trebuiasca sa verifici daca trage aer fals pe undeva sau alte cauze de amestec incorect cum spune ady aici

 

Cu motorul pornit am pus mana pe un spray de curatat discurile de frana si am inceput sa dau pe furtunele de vacum din stanga galeriei de admisie si vedeam ca in momentul cand jetul ajungea sub galerie motorul ori se tura ori dadea sa moara.

 

 

Apoi stergi erorile vezi daca revin si in cat timp

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, am schimbat sonda lambda, am luat boch, am facut 2400 de km deja si toate bune si frumoase, insa am scapat de trei erori dar a mai aparut una. 

 

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1 P1196 - 35-10

16806: bank1: catalizator principal p 0422 35-10 randament scazut intermitent.

 

am citit aici despre managment motor aqy, dar sincer nu reusesc sa imi dau seama din schemele alea ce trebuie sa verific, Din cate am vazut este exact pentru motorul meu 2.0 aqy. daca ar putea cineva care a verificat asta sa imi spuna daca firele ajung sub volan la acele sigurante, si de acolo tocmai la ecu. Multumesc anticipat.

Modificat de djdolphins07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Am facut un test cu VAG pentru ca aveam martorul Check aprins si mi-a dat eroare: rezistenta sondei lambda nu mai incalzeste sonda. Precizez ca masina functioneaza perfect nu are sintome dar ma dispera martorul Check care se tot aprinde ..sunt perioade in care se si stinge.. poate sa-mi spuna cineva daca se poate anula definitiv martorul? Pt ca nu asi schimba sonda daca masina merge bine si nu consuma.. mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut prieteni.

 

Trebuie sa schimb sonda lambda pt masina din semnatura.Este nuna Bosch 0 258 007 351?

Pare identica la mufa cu a mea,e cu 5 fire.Se poate pune pe AXP din 2001?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut prieteni.

 

Am montat o sonda Bosch 0 258 007 351 in locul celei originale singura diferenta fiind conectorul fata de cea originala.Piesa am luat-o de la cineva care sustinea ca este folosita doar max 1 ora si montata pe un bmw si care nu era compatibila cu masina respectiva.

Sonda arata destul de bine estetic.

Deoarece consumul,desi a scazut,dar totusi nu mi se pare a fi cel initial,am hotarat sa fac testul standard pt sonda lambda pre-cat in grupul de parametrii 034 din Meas.Blocks.Testul a fost facut cu motorul cald.

La inceperea testului valaorea coeficientului lambda a fost de 1,189,cel care evidentiaza gradul de imbatraniere a sondei, urmand sa creasca treptat la valoarea maxima de 1,800,osciland intr-un final in plaja 1,340-1520.Mentionez ca testul desi a pornit si s-a oprit nu am primit informatia ca senzorul ar fi bun sau nu.

Daca testul a pornit de la valoarea de 1,19 si a urcat usor,sonda ar trebui sa o consider buna?Stiu ca valorile ar trebui sa porneasca de la 0,8 pt o sonda imbatranita pana la 1,99 pt o sonda noua.Daca as fi avut un senzor nou,nu era normal sa inceapa testul in jurul valorii de 1,99?

Multumesc anticipat tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
dumitrualexander

Salut! De eroarea asta s-a mai lovit cineva?

1 Fault Found:
 
008344 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 2 
               P2098 - 002 - Too Lean - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100010
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 49622 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.11.10
                    Time: 20:53:45
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 1880 /min
                    Load: 22.0 %
                    Speed: 53.0 km/h
                    Temperature: 105.0°C
 
 
Readiness: 0000 0100
 
Motorul este 2.0 FSI 110 KW, cod BLR.
 
Masina nu are niciun simptom ciudat, sterg eroarea si la cateva zile apare.
Singura chestie care o banuiesc este racordul flexibil pe evacuare care are o mica scapare de gaze.
Are cineva vreo idee?
Multumesc!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!