Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Citeam mai demult pe niste forumuri cum ca de fapt controllerul se duce, nu neaparat senzorul in sine. Probabil patrunde umezeala si se strica.

Astfel, daca esti in situatia asta, daca cel bosch de care vorbesti e strict doar senzorul nu rezolvi nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danitoiu.adrian

Mai are cineva o parere o solutie ceva ? Va rog am mare ajutor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cu sonda in aer, fiindca nu am reusit sa o scot pe cea veche , am urmatoarele erori:

16554 - Fuel Trim; Bank 1: Malfunction
        P0170 - 35-10 - - - Intermittent
16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Malfunction in Circuit
        P0136 - 35-10 - - - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
        P0139 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
        P1570 - 35-10 - - - Intermittent
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
        P1639 - 35-10 - - - Intermittent

 

erorile aste sunt fiindca sonda nu e in evacuare sau fiindca e dusa si asta???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua ,

Am si eu probleme cu sonda lambda 1 pentru masina din semnatura

Am verificat cu Ohmetru si nu am continuitate decit intre pinul 1 si pinul 2 care este 0 Ohmi.

Parea mea ca este dusa .

Pe VAG imi dadea open circuit.

Nu am acum scanarea, dar daca trebuie, o  are cine mi-a facut scanarea si o pot pune aici

Are alticineva vreo parere ca este buna????

Ce imi recomandati sa pun , si ce sa verific inainte de a pune alta.

atasez o imagine.

post-83923-0-66884100-1403781197_thumb.j

Modificat de nibas2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva ce este acest senzor din mijlocul pozei.Tot pentru masina din semnatura. Am luat poza de aici, dar este acelasi senzor si la mine.

Cum il pot verifica cu VAG-ul?

Cum pot afla daca este bun ?

Trebuie schimbat daca se vede in zona lui pata de ulei ...???

post-83923-0-31925600-1403796595_thumb.j

Modificat de nibas2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu rautacios dar s-au postat f. multe documente referitoare la verificarea sondelor lambda (chiar eu am postat-nu sunt sigur dar cred ca chiar in acest topic).

Special pentru tine din Autodata:Verificare functionare sonda lambda 1 - 1,6, 16V, AZD.pdf si Verificare incalzire sonda lambda 1 - 1,6, 16V, AZD.pdf

Senzorul incercuit de tine este "senzorul de pozitie al axului cu came-G40". Daca motorul iti merge bine si nu ai erori de G-40, nu ai de ce sa il schimbi. Pentru problema cu uleiul de pe el - desfaci surubul de prindere al senzorului, dai senzorul afara si schimbi oringul de etansare care probabil este ciupit dupa care il prinzi la loc..

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma, dar am intors pe dos acest topic dar nu am gasit raspuns la  intrebarea mea de sus.

Mersi de documente .

Din ce am vazut, al doi-lea document ar fi ceva,  pentru ca eu masurat undeva la 0 ohmi intre 1 si 2 si s-ar putea ca masuratoarea sa nu o fi facut corect, fiind o valoare asa mica de 3 OHMI

Am sa postez rezultatul cu VAG care nu l-am avut la mine in primul post mai jos:

 

3 Faults Found:
17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current
            P1178 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
            P1116 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1
            P1196 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent
Readiness: 0010 0001

Intre 1 si 2 este reziztenta din sonda care se incazeste din ce am inteles . Acolo am vazut ca trebuie sa fie 3 ohmi ?

Intre 2 si masa ? Tensiunea aceasta nu am masurat-o inca.

Se verifica cu cheia in contact nu? Sau cum ? Daca pui mufele una in cealalta este mai greu de masurat tensiuni!

Am mai verificat acele sigurante din tablou de care se spunea aici 43 si 3, 9.

Ce mai pot verifica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as face urmatoarele verificari:

- prima data as verifica contactele din mufe (spre sonda & spre ECU) sa nu fie oxidate (spray de contacte);

- cu mufa desfacuta - verifici cu un ohmetru daca rezistenta de incalzire nu este arsa (in mufa dinspre senzor -vezi schema de mai sus);

- cu contactul pus in mufa dinspre ECU vezi daca ai intre 11-14 V ( vezi schema de mai sus);

- cu un ohmetru verifici continuitatea firelor intre mufa sonda si mufa ECU (mufa de la ECU data jos - vezi schema de mai sus cu pinii ECU- firele de la sonda la ECU sa aiba continuitate si sa nu aiba rezistenta mai mare de 1,5 ohm).

P.S. Cati km are sonda actuala? Daca are peste 150 000 km eu as pune una noua.

       Nu schimba sonda pana cand nu verifici daca firele catre ECU sunt OK (au continuitate);

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mersi de raspuns! ionel.d.2007

KM am pina acu 174000 !?

Intre 1 si 2 la mufa inspre sonda ( vezi in poza de mai sus ) am 0 ohmi, masurata cu doua aparate, dar fiind rezistenta mica ar putea fi buna reziztenta din sonda.

 

1.Deci ramine de verificat continuitatea inspre ECU si tensiunile.???Cum unde???

Daca ai un poza sau schema dupa poza data de mine cu tensiunile care ar trebui sa le am ar fi minunat. ???

 

2.De la mufa inspre ECU pina unde merg firele ca sa pot verifica continuitatea .??? (trebuie sa mearga undeva firele spre ECU unde pot verifica continuitatea ( intr-un sir de cleme sau ceva???)???

 

Am facut ieri inca niste teste cu VAG-ul dupa ce am sters erorile puse mai sus in primul post.si pe sonde am vazut ca lucreaza cele doua sonde cele putin asa arata VAG-ul.

Binenteles ca pe loc indiferent de temperatura la care am ajuns, nu au mai aparut erorile decit dupa ce pornesc dupa 1-3 KM parcursi.

Rezistente verificate in tablou sigurante 3, 9, 43. Care sunt bune .

De asemenea cu aceasta ocazie am curatat si clapeta de aceleratie.

De mentionat ca masina nu merge rau .

Porneste de multe ori numai la a dousa cheie , dar acest lucru a fost si pina acum. Cind vrea porneste la prima cheie si nu este o regula indiferent ca are moturul cald sau rece.

 

Grupuri de verificate ieri mai jos:

- grupul 000 cimpul 5 am valoare undeva la 45 si variaza pina spre 50 , dar din ce am vazut ar trebui sa fie intre 106- 150.???

- grupul 041 am verificat imi da acele date care le-am luat de aici dar nu stiu sa le interpretez daca sunt bune sau nu .  Ce date ar trebui sa fie?

- grupul 030 cimpul 1 la prima scanare  a fost valoarea 111 iar la urmatoarele a fost scanari a fost 100.???

 

3.Ce grupuri as putea sa mai verific ca sa pot sa-mi dau seama daca sonda este buna sau nu sau daca lucreaza ? ce date ar trebui sa fie cu motorul cald, sau ce temperatura , cu cheia in contact etc...

 

4. In postul de mai sus dat de colegul ionel.d.2007 unde este acel sir de cleme sau tabloul cu acele conexiuni ca nu seamana cu tabloul de sigurante.

Este acest document. ???

 

In aceasta ordine cred ca trebuie sa le fac dar nu am desene, scheme exacte de la modelul meu de masina daca este cineva care poate sa-mi ofere aceste  date ar fi minunat?

 Gruprile de mai sus scanate de mine  am sa le  postez aici  miine.

Modificat de nibas2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorile inregistrate (17586;17524;17604) fiind intermitente sugereaza 2 posibile cauze: intreruperile se produc in anumite conditii ori in interiorul sondei (sonda defecta = inlocuire) ori pe circuit pana la ECU (verificare continuitate fire: sonda-ECU).

Schema legaturilor sonda - ECU:post-10189-0-12068300-1404140454_thumb.j; si schema completa a managementului motorului la Golf 1,6, 16V,77 Kw,, AZD:Schema_Management motor Golf 1,6_16v_77 Kw_AZD.pdf;.Localizarea ECU: post-10189-0-56615700-1404140583_thumb.j;

Eu stiu ca firele de la mufa sondei ajung direct in mufa ECU ( daca cineva sie ca este altfel - rog sa ma corecteze).

Pentru verificarea continuitatii firelor se desfac mufele de la sonda si mufa de 121 pini de la ECU si cu un ohmetru se verifica fiecare circuit in parte ( am folosit culori diferite pe schema-pt. fiecare fir al sondei care ajunge in mufa ECU). Cu multimetru poti verifica rezistenta de incalzire a sondei (catre sonda) sau daca tensiunea de alimentare a rezistentei (11V -14V) este prezenta (cu contactul pus-in mufa sondei catre ECU intre pinul 2 si pamant sa ai 12V).

Alte masuratori de tensiuni se fac de obicei cu osciloscopul toate mufele conectate si motorul la ralanti.

Daca sonda nu a fost schimbata niciodata eu iti recomand sa pui alta noua dedicata (nu universala).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine mai citeste este vorba de sonda lambda 1 inainte de catalizator.

 

Mersi mult pentru schema: ionel.d.2007 este destul de completa ce mi-ai trimis si se pot verifica toate legaturile acum.

Dar pina la urma cred ca va trebui schimbata...???? De ce ?

 

Azi din ce date am mai avut mai putin ultimele trimise din ultimul post de ionel.d.2007 am facut inca citeva verificari care le desciu mai jos in ordinea urmatoare:

 

1. Am verificat inca odata rezistenta din sonda cu al treilea aparat care este buna.de citiva ohmi 1/3 ohmi Exact nu am avut cum . Deci rezistenta este buna, spun eu.

2. La ECU am verificat acele tensiuni dupa datle trimise in posturile anterioare dar nu am gasit mare lucru nici tensiuni mai nimic.De ce? pentru ca daca dadeam mufele jos de pe ECU de unde imi mai venea tensiune la ECU ? Normal spun Eu.

 

3. Deorece nu stiam exact pini de la mufa unde veneau firele de la sonda pentru ca aceste ultime date din ultimul post al lui Ionel  le-am avut mult mai tirziu azi,

 am mai facut masuratoare de la pinul 2 si masa (unde ar fi trebuit sa am 11/14 v) spre ECU cu contactul pus si nu am avut nici o tensiune.

 

4. Atunci hai sa pornesc motorul si la o noua masuratoare am avut 14,1 v deci este in ordine . Tensiune nu este decit cu motorul pornit si nu este tensiune numai cu contactul pus.

 

5. Am sters toate erorile care bineteles ca au aprut cu sonda scoasa din mufa am facut masuratori cu VAG-ul in toate adresele stiute de aici de pe forum si de pe net privind sonda Lambda.

  Din ce date aveam ar fi rezultat ca sonda Lambda lucreaza mai putin la adresa 000 cimpul 5 unde am avut  variatii a valorilor intre 40/50 si din ce date am luat de aici si de pe net ar fi trebuit sa fie intre 105/150 sau ceva de acest gen, daca altcineva stie alte date la aceasta adresa sa-mi spuna.

Toate masuratoirile sau facut la cald cu motorul la 90 grade.

Binenteles ca in tot acest timp eroarea  de la sonda Lambda nu a mai aparut.

 

Am dat o tura cu masina iar dupa aproximativ 2 km eroarea a aparut din nou. Nu am verificat-o cu VAG-ul dar sunt sigur ca numai aceasta este.

In functie de cele relatate, imi poate spune cineva ca este buna Sonda sa-mi spuna ce mai pot sa-i fac.???

 

Eu cred ca ar trebui schimbata dar avind ultimele date din ultimul post al  lui Ionel.d.2007 as face mai intii verificarea continuitati firelor de la ECU la SONDA LAMBDA la mufa bineteles, dupa care functie de aceste date cred ca ar trebui sa schimb sonda cu alta noua ???? Mare minune ar fi dar nu prea cred....

Masina are ~174000 KM la bord care cred ca sunt reali. Pot verifica cu VAG-ul Km reali sau in alta parte , rog cine stie sa-mi spuna.

Modificat de nibas2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Am evitat sa-ti raspund la problema cu grupurile de masura din VCDS (in special gr.000) deoarece pentru motorul de 1,6 AZD nu am date si sunt situatii cand la aceleasi grupuri de masura (gr.000,...) campurile difera de la un motor la altul.( Ex. la motorul de 1,2, in gr.000 la campul 5 - arata unghiul clapetei de acceleratie cu valori 2-12, la alte motoare in campul 5 arata ...).Am gasit pt. 1,6 AZD (ELSA) asta:Test emisii system_4MV-AZD .pdf si combinata cu asta de pe net: post-10189-0-24762200-1404210842_thumb.j.. La motorul meu valoarea lambda trebuie sa fie intre: 0,960 - 1,040 (putin mai relaxata decat la tine: 0,970 - 1,030).

Ti-am recomandat sa schimbi sonda cu una noua deoarece chiar daca functioneaza este imbatranita si vei avea probleme cu ea (citeste tot topicul sa vezi ce probleme au avut alti colegi cu sonde functionale conform VCDS).

Verifica firele de la sonda sa nu se intrerupa la miscare/trepidatii,...

Daca mai e nevoie:Schema Management motor_Golf & Bora_1,6_16v_77 kw_4MV_AZD.pdf  .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi ionel.d.2007.

Ei asta este!

Ar mai fi inca ceva de cind am luat masina niciodata nu mi-au iesit gazele. Mai intii am avut probleme cu sonda lambda 2 care dupa ce am schimbat-o nu au mai aparut erori.

Dupa aceia am avut erori la sonda 1 , la inceput am crezut ca este tot sonda 2, dar intrebind un electrician auto, mi-a spus vezi ca acele erori sunt de la sonda 1.!?

Sonda 2 este din dezmembrari nu erte noua, dar functioneaza si nu da erori.

Am gresit la KM rulati sunt 194000 nu 174000.

1. Se pot verifica cu vag-ul cei reali daca ar fi alti kM ?

Ieri am masurat toate adresele cred, incepind de la 000 pina pe la 150. Sonde, EGR, clapeta acc.,evaporator de la baia de ulei... toate imi dadea in regula si adaptate OK. Ca valori nu pot sa-mi dau seama pentru ca ar fi trebuit sa stiu datele exacte la fiecare grup care ar trebui sa fie ale fabricantului.

2. As putea gasi aceste date reale de prducator de la toate adresele la tipul motorului meu ? Toate Adresele si valorile date de fabricant ? Nu ar fi rau cind am timp dupa rezolvarea sondei lambda 1, o scanre si confruntare cu valorile fabricantului.

3. Cum pot verifica compresia la ce adrese si ce valori ar trebui sa am ? As avea nevoie, deorece nu mi-au iesit niciodata gazele cum ar trebui, la ITP.

4. Cum pot verifica bujiile , bobinele, injectoarele la ce adrese si ce valori ar trebui sa fie, la  masurarea lor cu VAG-ul?

Modificat de nibas2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Incerc sa-ti raspund punctual la intrebari:

1-la benzinare NU se pot verifica km cu VCDS;

2-Datele de la toate adresele nu cred ca le vei gasi asa usor. O parte din date le gasesti in manualul de reparatii Pt. motorul tau nu am date din manual (decat ce am postat). Poate te poate ajuta un coleg care le are;

3-Nu poti verifica compresia cu VCDS. Verificarea compresiei o poti face la un service prin montarea unui manometru de presiune in locul fiecarei bujii. Compresia trebuie sa fie intre 7-21 bar (conform Autodata):Autodata-Date tehnice complete_Golf & Bora_1,6_16v_77 kw_4MV_AZD .pdf;

4-Poti verifica cu VCDS in group 014 & 015 & 016 prezenta/absenta lipsei scanteilor in cyl 1,2,3,&4 care pot fi generate de bujii/bobine/injectoare/supape/...

Timpul de injectie il poti verifica cu VCDS (nu sunt sigur-asa este la mine) in group 002 camp 3 si ar trebui sa fie intre 2-4 ms (conform datelor din Autodata-vezi documentul atasat).

Daca datele nu sunt corecte rog sa fiu corectat.

-Daca tu nu ai schimbat niciodata bujiile sau cele actuale au peste 50 000 Km eu iti recomand sa le schimbi.

-Eu nu sunt de acord cu inlocuirea senzorilor second hand. (Orice senzor contine componente electronice care sunt afectate in timp).

-Dupa un drum mai lung cu masina verifica cu VCDS campul 3 din grup 046 si daca valoarea este sub 0,50 te poti gandi si la katalizator. (Este bine sa masori dupa ce schimbi sonda lambda 1 cu alta noua dedicata.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

 

 

2.vezi ca exista un releu din cate stiu eu care este comandat de catre ecu si alimenteaza incalzirea sondei lambda

Salutare...imi poate spune cineva unde este acest releu la motorul 2.0 AQY?

Am un prieten care se tot plange de sondele acestea si dupa multe verificari cica nu are + la sonda a doua...cea cu 4 fire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

2.vezi ca exista un releu din cate stiu eu care este comandat de catre ecu si alimenteaza incalzirea sondei lambda

Salutare...imi poate spune cineva unde este acest releu la motorul 2.0 AQY?

Am un prieten care se tot plange de sondele acestea si dupa multe verificari cica nu are + la sonda a doua...cea cu 4 fire...

 

 

Asta este ceva nou, este asa ceva si la motorul din semnatura mea ???

Ma gindesc la un contact imperfect si de la vibratii sa nu mai faca contact numai sa stiu care este si unde este.

Exista si la motoarele AZD 16V 1600 cmc ???

Dupa cum am spus in postarile anterioare nu este tensiune decit daca pornesc motorul, iar dupa stergerea erorii nu apare decit dupa circa 2/3 KM.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Pentru: Lawrentzyu_86

Dupa cum rezulta din schema (Autodata):Management motor-Vw_Bora_2002_2.0_85 Kw_AQY.pdf, singurul releu care are legatura cu incalzirea sondelor este releul pompei de benzina (K20) care daca nu functioneaza nici pompa de benzina nu se alimenteaza (nu merge motorul deloc). Sa verifice siguranta F43 (10A) prin care se alimenteaza incalzirile sondelor sau circuitul de la sonda la ECU sa nu fie intrerupt.

Vezi si asta:Testare sonde lambda-Vw_Bora_2002_2.0_85 Kw_AQY.pdf. .

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am schimbat sonda lambda dupa catalizator si nu am reusit sa o scot pe cea veche asa ca am lasat o in aer pana ce fac rost de o cheie. Dupa un timp imi apare eroare in bord....Signal too low , e normal sa imi apara asa fiindu este introdusa in circuitul de evacuare sau e defecta si sonda asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cum ar putea sonda cea noua sa-si faca treaba daca ea este "in aer"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai conectata la ECU este :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din punctul tau de vedere este de ajuns sa fie doar conectata la ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu e ...am inteles la ce te referi! ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am o problema am cumparat o sonda lambda din afarâ cu patru fire si a mea are 5 fire stie cineva se poate lega surprins e câ scrie acelasi cod pe ele vâ multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate, ai nevoie de cea cu 5 fire care ii mai scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!