Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Totul e okey, fara scapari de gaze sau de vacum... Cine imi poate va rog recomanda o sonda la pret bun si noua? ca secound simt ca nu as rezolva nimic daca as lua

 

masina in momentu de fata imi consuma 15 16 in oras, inainte 9 10

Modificat de abp.media91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as lua si secound sa verific... este undeva un tutorial cum pot sa vad pe vag com valorile de la ea?  si daca da care ar fi acele valori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te sfatui la SH...gr1 camp3 , gr 30-32 ...daca rasfoiesti topicul ai sa gasesti tot ce vrei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut, de vreo 2 saptamani am o problema cu masina(cea de la profil) si anume: la mers constant dau un ex: 80km/h se opreste motorul,ridic pedala si reporneste cand o apas din nou( in mers ),azi la un drum de 40 km sa intamplat de 3 ori, si in plus consuma exagerat de mult,,in medie de 10-11% , la ultima scanare am avut eroare la sonda lambda ce de dinaintea la catalizator, si am observat ca scapa ceva aer pe la racord dar nu foarte mult, presupun ca ar trebui sa schimb sonda, am cautat pe net si am vazut la Auto shop 24 sonda bosch 

VW GOLF IV (1J1) 1.6 16V 2000-2005 77KW, 105CP 

la 330 ron, am nevoie de ajutorul vostru sa nu arunc bani degeaba  :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti se opreste motorul in mers din cauza sondei lambda. Eu as verifica mai degraba circuitul (sau senzorul) de la ECU la senzorul de turatie al motorului (G28). Consumul marit poate avea mai multe cauze (senzor lambda, senzor MAP/MAF, injectoare, etc.). Cel mai bine fa o diagnoza cu VCDS si posteaza erorile si atunci vedem ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ultima scanare sonda lambda a aparut, o sa fac o alta scanare cand am sa ajung la mecanic pentru ca eu nu am programul acela si o sa ii cer sa imi dea erorile , acum nu stiu cand o sa reusesc din cauza cu pastele si nimeni nu prea mai lucreaza,,numai daca gasesc pe cineva din bucuresti pe aici pentru o scanare,,daca nu o sa revin saptamana viitoare :icon_thumleft:, in legatura cu VCDS se cumpara sau se poate dowloada dupa un anumit site?

Modificat de neagu.d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Softul il gasesti, insa iti trebuie o interfata care sa faca conexiunea intre masina si laptop, cel mai rapid e sa gasesti pe cineva (din zona in care locuiesti) care sa te ajute cu o diagnoza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fratilor, cum ati putut desface scarba aia de sonda 1 ca la mine e intepenita. Am fost la mecanic care mi-a spus ca are cheie speciala pentru sonde si nici el nu a putut sa o desfaca. El mi-a dat o solutie care e tare "migaloasa" - adica sa dam jos galeria si poate asa sa o destelenim... :tuktuk:  Mi-a macat zilele sonda asta... stau de o luna cu sonda noua in portbagaj si nu o pot schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca mai am problema cu sonda dupa catalizator si nu as vrea sa o schimb deocamdata! Pot cumva sa sterg eroarea definitiv sa nu mai apara in bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos sonda 1 cu o inelara sacrificata si WD40...impropriu eu... un amic...a durat mai mult bagatul mufei la cutie :)

Alin : ai 3 variante :

-schimbi sonda/inlaturi cauza

- pui izolir pe bec

- scoti becul :)

Ultimele 2 variante au si un avantaj , ai scapat de erori de tot :)

Dar si un dezavantaj...cand o sa dea coltul motorul te vei intreba de ce ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma deranjeaza becul aprins in bord dar fiindca sta tot timpul aprins nu pot afla de alte probleme care pot aparea la motor. As vrea sa filtrez cumva eroarea sa nu mai apara pana remediez problema!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din posturile tale eu inteleg ca nu te satisfac sfaturile primite de la colegul # Moog si astepti o confirmare de la altcineva. Colegul # Moog ti-a recomandat varianta cea mai potrivita dpdv al costurilor (schimbarea sondei cu una noua). Ceea ce vrei tu se poate face dar cu costuri mult mai mari decat o sonda noua. O varianta ar fi sa te duci la un electronist care cunoaste foarte bine cum lucreaza ECU (partea de comanda si diagnoza a sondei lambda ) si sa-ti faca un montaj care sa simuleze rezistenta arsa (nu poti pune o simpla rezistenta pentru ca rezistenta din sonda isi modifica valoarea in functie de temperatura si ECU iti va da o alta eroare). O alta varianta ar fi sa te duci la un specialist sa-ti rescrie softul din ECU in asa fel incat sa nu-ti mai dea eroare pentru rezistenta arsa. Poate mai sunt si alte variante dar nu-mi vin acum in minte.

P.S.

Consider ca daca sfatul unui coleg de forum este bun/corect nu mai este cazul sa intervin si sa spun acelasi lucru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos sonda 1 cu o inelara sacrificata si WD40...impropriu eu... un amic...a durat mai mult bagatul mufei la cutie :)

@Moog

Inteleg ca ai taiat o inelara ca sa poti trece de fir. In ce zona ai taiat-o?Ai taiat partea rotunda banuiesc. Mai spre mijloc sau spre una din margini (adica mai aproape de "maner")

Cu WD40 ai dat cu o zi inainte sau pur si simplu ai dat cu spray si in 10 min a cedat? Eu mai am un spray degripant, ceva... pentru rugina... Sa incerc si cu ala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi sonda lambda cu una noua originala (are mufa), poti taia firele de la vechea sonda cat mai aproape de sonda si cu o tubulara adanca de 22 fortezi si o dai jos. Folosesti si degripant la greu. Eu am schimbat sonda intr-un service mai mult pentru garantie si asa au procedat. S-au chinuit putin cu prelungitoare puse la manerul tubularei dar au reusit.

P.S.

Eu desfacusem aceeasi sonda cu ceva timp inainte cand am umblat la kat si nu i-am mai dat cu vaselina speciala pe filet.

Nu cred ca vei reusi ceva cu inelara "prelucrata" atata timp cat nu s-a putut desface cu o cheie dedicata.

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Ionel.d.2007. Este o idee excelenta si de forta majora. Dar vin eu cu intrebarea: Daca tai firul si tot nu reusesc sa o desfac, cum mai merg eu cu masina? Ca operatiunea asta trebuie sa aibe succes obligatoriu! Si mai intreb un lucru: la tine au dat scutul jos, adica au desfacut-o pe dedesubt sau pe deasupra pe la capota? Cineva mi-a raspuns pe aici ca merge pe deasupra desfacuta, dar eram curios la reprezentanta sau unde zici tu ca ai fost cum au lucrat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se scoate de sub masina, daca "mecanicul" la care ai fost are cheie de genul http://www.price.ro/specificatii_yato_cheie_pentru_sonda_lambda_22mm_yt-1754_600279.htm - e obligatoriu sa o poata scoate, nu trebuie taiat nici un fir, de aceea are acel sant. Nu te lasa sa iti demonteze evacuarea ca iti ia banii degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grija mare cu sondele care se desfac greu! Este riscul sa se strice filetul in galerie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...au dat scutul jos....

 

La motorul meu sonda lambda G39 este amplasata in partea de sus, asa cum se vede aici: post-10189-0-44564400-1398187341_thumb.j si nu a fost nevoie sa demonteze decat filtrul de aer.

Sonda veche:post-10189-0-67311000-1398187441_thumb.j.

Operatiunea s-a executat la un service autorizat RAR (si nu la SERPICO-dealerul VW-Craiova) din doua motive:

1- motivul principal - pentru a beneficia de garantia oferita de vanzator;

2- mi-a fost teama (si s-a adeverit) ca nu voi putea demonta sonda in regie proprie.

Toata operatiunea m-a costat 70 RON din care 10 RON bacsis mecanic.(04.06.2013) si am garantie la sonda de un an si jumatate de la cumparare.

Daca faci operatiunea singur sau la un service de cartier (fara dotari corespunzatoare) exista anumite riscuri. Asa cum ai punctat si tu solutia cu "taiatul firelor" este extrema si nu da cale de intors.De asemenea exista riscul stricarii filetului in galerie dar si solutii de remediere cu scule speciale. In general (dar nu obligatoriu) sunt greu de dat jos sondele care au mai fost date jos si nu li s-a dat cu unsoare pe filet.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eheeeiii ce de loc ai acolooo!

La mine e chiar pe dos, adica in partea opusa fata de cum e la tine.

La cat s-a discutat despre scoaterea ei... cred ca pana la urma ar fi mai indicat sa ma duc la un Service mai profi ca ce am eu la mine in sat se prea poate sa nu fie ceea ce-mi trebuie acum... (adica incerc pe cat se poate sa mai descurc si singur dar asta mi-a pus capac) Mai ales ca risc sa stric altceva...

Va multumesc tuturor pentru sfaturile de pana acum. O sa mai incerc odata sa o desfac, daca nu da roade ma duc la cineva mai specializat.

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit o sonda lambda SH cu 50 RON! Mi a zis ca are 4 pini in linie si e sonda cu firul lung. De verificat o sa o fac cu un multimetru si masor rezistenta intre pinii 1&2 ( 1- 5 Ohmi). Exista vreo incompatibilitate sau toate  cu 4 pini sunt compatibile cu orice benzinar din grupul VAG?


are vreun cod pe ea ceva? ca sa pot verifica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de sonde de dupa catalizator, da, e cu patru fire dar de cod nu stiu ce sa-ti spun. Masurarea se face intre primii doi pini. Am masurat-o si eu daca tot am umblat la mufele lor, prima e moarta dar la sonda 2, cea de dupa catalizator, avea 10.34 ohmi. Se poate sa dea valoarea asta pentru ca am mers un pic cu masina inainte de masuratoare? Am inteles ca temperatura din galerie poate influenta valorile masurate, asa-i?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" At ambient temperature ( 20 C) the heating element resistance is of aprox 1 to 5 Ohm. The resistance increase considerably even if the temperature rises only slightly."  Vezi ca am pus eu 2 pdf -uri pe forum cu modul de testare al unei sonde lambda inainte/dupa catalizator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da! Multumesc pentru indrumari, nu mai stiam unde citisem asta dar am uitat ca le-am descarcat mai demult pdf-urile puse de tine.

Intre timp am reusit sa schimb sonda 1 dar la un service ca acasa n-am fost in stare. S-au chinuit un pic dar pana la urma au destelenit-o. Intreaga operatie a durat aproape o ora si au scos-o pe dedesubt. M-a costat 60 de lei toata afacerea si am mai plusat 10 la baiatul care a facut toata treaba. Ce sa zic... am fost multumit ca m-au rezolvat repede (cum am ajuns m-au si bagat pe elevator) Inca odata multumesc colegilor pentru toate informatiile de pe forum (mie cel putin imi sunt de mare folos)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!