Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Ce imi recomandati sa merg sau nu cu sonda lambda deconecata ???

Modificat de Bursasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' asa dimineata, mai lasa alcoolul :))

Cum dreacu' sa pui o intrebare din asta?

Raspunsul e clar NU...

Ideea e ca motorul o sa mearga pe orbecaite apropo de amestecul aer-benzina optim...

Consum marit, check aprins, catalizator de schimbat dupa o perioada...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multi mai -au recomandat sa merg cu sonda lambda deconecata. cica merge cu un ameste presetat. si alea alea.vreAu Sa stiu parere mai multor posesori de golf 4 /1,4 .

Modificat de Bursasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca motoarele de 1.4 nu functioneaza dupa acelasi principiu ?

Aia care ti-au zis ori sint la furat cirese ori ii doare la basca de masina...ori amindoua...

Harta de fabrica e teoretica...iar practica bate teoria ...adica mai pe inteles motorul nici nou nu merge ideal...din cauza tolerantelor inerente de fabricatie...

De aia s-a inventat sonda lambda pt a corenta aceste mici abateri...iar la un motor vechi trebuie sa corecteze si "batrinetile" uzura multor componente...

La mine de exemplu merge cu o corectie LTFT de 3.8-4% iar STFT de -6-7%...

Deci fara sonda aceste corectii nu sint facute...

Asa ca ai sa mergi cu amestec bogat caz in care este afectat catalizatorul, sau sarac unde sint afectate si scaunele la supape...

SA nu mai zic de bujii umede sau cu depuneri ardere ineficienta, consum marit...

E alegea ta...daca tii la motor stringe din popou si cumpara o sonda, e pina in 500RON cred pe original...nu la reprezentante...la mine mi-au cerut 750RON...am scapat cu 400 Bosch dedicata...nu universala care era mai ieftina cu 100RON...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de toate sa ne spuna daca ii consuma ulei. Adica sa afli daca se poate de ce a murit sonda pentru ca daca e din cauza motorului repara inainte de toate motorul si apoi sonda.

In rest subscriu la ce zice Moog iar daca mergi mult cu ea conectata sau deconectata, dar defecta, o sa iti afecteze si catalizatorul.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Am aprins check la bord de mai mult timp,atunci i-am facut o diagnoza si era o eroare ceva cu gazele dar nu mai stiu ce,am facut un drum mai lung si s-a stins.La surta vreme s-a aprins iara si am crezut ca tot de la gaze este si am tot mers si drumuri lungi facute si nimic tot aprins,am facut o diagnoza si imi da urmatoarea eroare:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4

Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 036 906 032 L

Component: ME7.5.10 3758

Coding: 00031

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ1JZ2U399575 VWZ6Z0A3874564

1 Fault Found:

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit

P1116 - 35-00 - -

Readiness: 1110 0101

din cate vad eu este vorba de senzorul de incalzire?

este dusa sonda de tot?

Mentionez ca am fost pana la mare si inapoi cu un consum de 6-6,5 trei persoane si bagaje.

Motorul merge foarte bine nu vad nici o schimbare

Multumesc

Am uitat sa precizez motorizarea: 14 16 V AXP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Divinewind sonda poate sa moara de batrineti nu neaparat de la un defect...poate fi moarta prin deces in cazul lui sau la mine de ex a fost imbatrinita...adicatelea mergea ~bine cu hopuri la citeva zile...am albit inainte de vreme cu kkt-ul asta de sonda...trecea toate testele...

Florin sondele mai noi ce vin la jucarelele cu euro x au circuit de incalzire...

Adica sonda ca sa functioneze trebuie sa fie calda la citeva sute de grade...ca sa elimine noxele cu motorul rece au bagat circuitul de incalzire, un fel de termoplonjor dar adaptat :)

Ala e busit la tine...sau poate fi mufa sau firele...s-a mai intimplat...

Motorul merge foarte bine cu exceptia perioadei cind e rece...e bine ca in timp sa pui bani la pusculita si sa o schimbi...

Banui ca sonda nu e cumparata in secolul asta...ai sa postezi ceva mai incolo ca si Bursasiu ;)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog nu am negat absolut nimic din ce ai spus dar am vrut doar sa completez ca sa inteleaga cate pb poate sa genereze sonda asta.

Unii spun ca daca meri fara ea nu e nici o pb si se poate si asa doar ca consuma un pic mai mult. Totul conteaza si fiecare defect are efect de cascada iar cum sonda e ultima nu e un caz rar ca defectarea ei sa fie datorata altor componente defecte. Sensor Heating poate sa se datoreze intr-adevar unei batraneti dar nu se stie niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare: eu am presupus ca e imbatrinita deoarece am vazut multe VAG la a 2a tinerete cu peste 100k si cu sondele originale duse...si banui ca si la el e la fel...el a avut "bafta" sa-i pice circuitul de incalzire primul...

Eu nu te-am contrazis ci completat ...pe linga defecte exista si imbatrinirea/uzura sondei...defectele cauzeaza o imbatrinire mai rapida...daca masina are peste 120-130k deja era si cazul sa pice...mai ales daca citeva zeci au fost rulati in Ro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la nemti sonda lambda se schimba chiar si daca nu e crapata

la TUV (itp-ul nostru) daca nu-i ies gazele in parametri te trimite sa schimbi sonda, pentru ca platesti impozit in functie de cat poluezi

e si normal, pe baza sondei se trimit informatii pentru mixul optim astfel ca, catalizatorul sa scoata gazele precum cifrele din cartea tehnica :D

la a mea i-au schimbat sonda lambda de 2 ori, odata la 55.000km si mai apare inca odata la 55.400km, probabil s-a defectat

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce tot atatea discutii fratilor ... o schimbi si gata , ca logica romanului lasa ca merge si fara nu se aplica dintr-un simplu motiv : SONDA NU ERA PUSA ACOLO CA SA MERGI CU EA DECUPLATA ! daca te saracesti sa o schimbi ai sa pui mai multa benzina in rezervor si tot acolo ajungi numai ca intr-un timp mai lung asa k ... Mai ascultati si de astia care stiu cateceva chiar daca e forum , sunt multi baieti mai bine documentati si mai inteligenti decat in multe serviceuri de cartier aici . O zi buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate sau din fericire " sunt multi baieti mai bine documentati si mai inteligenti decat in multe serviceuri de cartier aici " ai dreptate.Service-urile doar sa ia banii, restul se stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[Moog ] exact cu ai spus.la peste 120 -130 de mii cade. si la mine al 139000. Se poate afla daca sunt kilometri reali ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa scanare mecanicul mi-a sugerat sa schimb prima sonda lambda dar pe Autokarma sunt destul de scumpe,aprox.700 pe NGK,am vazut ca multi colegi au gasit pe Bosch la 400 asa ca daca ma puteti indruma catre vreun magazin mai omenos va rog sa o faceti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In catalogul bosch de sonde lambda nu apare nimic pt AZD (si nici pentru 1.6. 16v, in general). merita sa incerci si la porsche romania. Au reducere la piese pana la 25% daca masina e mai veche de 2003. Daca gasesc part number-ul iti zic cat costa la PoRo.

Numai bine,

abuwz

PS: sondele mele sunt inca cele originale la 180kkm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare pe Bosch dar e cea dupa catalizator. Modelul inainte de catalizator se gaseste doar pe producator NGK ( sau original ) si costa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare , ma poate ajuta cineva cu o interpretare la o scanare?

17584 - Bank 1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst : Control Limit Reached

P1176 - 35-00 - -

ce nu inteleg eu sonda este cauza erorii sau este doar efectul?

masina este un polo 6n2

co stima mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din ce pot traduce eu asa, "ochiometric", sonda lambda face tot ce poate ca sa faca motorul sa merga cum trebuie, dar e depasita de situatie.

Deci nu ea e cauza, ea e doar efectul.

Iar asta e doar o parere de amator. :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta toate furtunele de gauri, coliere slabite etc...poate trage aer fals pe admisie sau pe un furtun de vacuum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca am mai gasit ceva (deh lucrez la ora asta la masina :) capacul fitrului de aer nu inchide bine , in sensul ca 1 din cele 9 suruburi nu pot sa il pun pr ca este rupt supoerul de la capac....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana saptamana trecuta aveam un consum urias si nici nu ieseau gazele cum trebuie 12 % !!!!! ...bunnnn am instalat GPL crezand ca reduc cumva consumul....banuiam ca de la sonda este.asa mare...dar surpriza...pun vag com-ul si pe instruments imi da erroare coolant temperature sensor g2 .... l-am ignorat si umblam sa schimb catalizatoare si sonde ... pana mi-a picat fisa ca si pe ibiza aveam consum marit cand am avut probleme cu senzorul de temperatura...dar m-am prins mai greu pt ca la ibiza imi dadea eroare de senzor g62 .....l-am schimbat pana la urma si singura erroare ce mi-a ramas e cea de la sonda

gazale ies ok desi am eroare de la sonda si nici nu am consum marit acum la polo am bagat fix 10 litri de gpl si am facut 182 de km ..e bine sa tot ia mult?

ps inca ceva eroarea mi-o da ci intermitent daca ar fi dusa sonda nu ar trebui sa imi dea permanent error?

Modificat de timberland0910
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!