Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Nu stiu ce Vag_com folosesti, nu stiu daca ai lb.file pt. motorul lui...

LE: ...si mai mult, avand in vedere eroarea, este posibil sa-ti arate "0" in ambele campuri (asa cum mi-ai spus in PM) sau, daca ai verificat valorile dupa stergerea erorii. Citeste in link-ul "fuel trim" de mai sus. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform site-ului ross-tech valoarea citita in aceleasi measuring blocks ar trebui sa aiba acelasi inteles pentru ambelemotoare(videosergiu - AZD si jmf - 1.8T).

Volkswagen/Audi "Standardized" Measuring Block Groups for Gasoline Engines.

Use as a general guide for engines starting about 1999-2000, where more specific data is not available is not available for a particular Group.

Videosergiu aici ai toate blocurile descrise legate de mixture control: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html. La mine, din cate imi amintesc, se potrivesc, am tot AZD si folosesc vagcom 311. Daca vrei iti pot da si niste loguri/masurari de la mine.

LEDIT: cu ajutorul blocurilor 030, 031 si/sau 032 am diagnosticat o sonda lambda defecta la un coleg tot cu AZD. Masina mergea cu amestec bogat ( consum mare, fum negru, ezitari la accelerare ), din cauza ca sonda lambda precat raporta tot timpul amestec sarac, ECU incercand sa compenseze. Daca nu ma inseala memoria, in blocul 031 la 'actual lambda value' citeam tot timpul 1,200 (adica amestec sarac). Am observat ca daca tineam masina peste 3000 rpm pentru 30 secunde, valoarea din 031 isi revenea, incepand sa se stabilizeze in jurul valorii 1. Eu presupun ca era o problema cu circuitul de incalzire al sondei lambda: din cate am mai experimentat cu vag com-ul temperatura gazelor de evacuare la AZD este sub 280 grade celsiuis la ralanti si in sarcina > 2500 de ture depasese 360 grade C. Elementul sensibil al sondei lambda (cea din dioxid de zirconiu !?!) trebuie sa aiba o temperatura de peste 300 grade C pentru a functiona corect! (info de pe ngk.de). Colegul nu avea nicio eroare legata de sonda lambda sau de circuitul ei de incalzire, de aceea este doar o presupunere.

numai bine,

abuwz

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu

Multumesc pentru promptitudine,sper sa mearga cu datele primite.Daca folosesc,m-ar interesa(loguri),spunea si colegul ceva despre loguri,eu nu prea stiu (deocamdata,sper sa ma familiarizez in viitor)dar colegul in mod sigur stie sa le foloseasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este OK ce a spus abuwz ... ca idee dar, nu este valabil in cazul tau. Daca te canalizezi pe verificarea sondei/sondelor lambda, esti pe un drum gresit - parerea mea. Verifica ce am scris ceva mai devreme...poti incepe cu verificarea circuitului de admisie, sa nu ai aer fals.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu

Pai normal ca o sa fac verificarile recomandate de codul respectiv,dar as vrea sa retin si cele referitoare la sonda,in caz ca nu e numai asta si dupa cum vad e o problema destul de intalnita defectarea sondelor,asa ca nu strica se retin si asta,chiar daca si eu sper sa nu fie(ca nu e deloc ieftina).

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai fi avut probleme cu sonda/le, ai fi avut alte erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru un motor AUS (1,6 16v 77kw) ce sonda lambda (banc 1)recomandati?

am gasit ceva 4MAX cu 217 lei, bosch 349 lei.

pe original e NGK? cica e vreo 500 lei.

pot aparea probleme daca nu pun chiar original?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa-ti faci o idee, citeste cu 2 pagini in urma (si cred ca au mai fost si altii) http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=947565

LE: Cu aceasta ocazie, fac un nou apel: cititi inainte de a pune intrebari, altfel, umplem pagini intregi cu aceleasi intrebari.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice ai pune, ai grija sa te acopere garantia. Colegului, despre care vorbeam in postul #428, i s-a defectat in 3 luni de la montare (NTK). Eu cred ca bosch isi face treaba, eu as alege bosch.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci26 - post mutat AICI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am si eu problema cu check engine. Codul motor e AUS la golful meu. Mentionez ca alimentez numai de la Rompetrol cu benzina alto 100. Am facut o scanare cu Vag com si mi-a dat urmatoarea eroare.

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 036 906 034 BB

Component and/or Version: MARELLI 4LV 3549

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 00046

2 Faults Found:

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-10 - - - Intermittent

17589 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Open Circuit

P1181 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Dupa ce am sters-o am pornit motorul si dupa aprox 2 minute martorul check engine s-a reaprins. La o a doua scanare cu Vag com a afisat aceasta eroare:

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 036 906 034 BB

Component and/or Version: MARELLI 4LV 3549

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 00046

1 Fault Found:

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 1010 0001.

Mentionez ca am repetat operatia de stergere dar martorul s-a reaprins. Cred ca e o defectiune. Ce-mi sugerati sa fac? Trebuie schimbata sonda lambda? Am inteles ca e in jur de 500-600 lei una...Cam scump mi se pare. Daca nu o schimb si merg asa cu sonda stricata ce se poate intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu

Dupa descrierea de la postul #422,am verificat furtunele,daca e vreunul dubios si poate trage aer fals;n-am gasit nimic.Eroarea a fost stearsa,de atunci am mai facut vreo 400Km si nu s-a mai aprins check engine.Am tras concluzia ca poate a sesizat ceva eronat, deoarece n-am facut nimic si nu s-a mai aprins,cel putin pana acum.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la AZD si la BCB nu prea ai ce sa cauti dupa aer fals la admisie. Motoarele au MAP-ul, senzorul de presiune, situat in galeria de admisie. Astfel, in opinia mea, nu prea ai ce verifica intre galerie si camera de ardere.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu

Colegul care mi-a facut diagnoza mi-a recomandat sa ma uit pe la furtune,cum in rest nu stiam exact ce sa verific conform indicatiilor la eroarea de care spuneam in postul#422,am sperat sa se fi aprins din greseala si odata cu stergerea erorii sa nu mai apara,ca atare am asteptat si inca nimic.Daca reapare probabil ca e totusi ceva si atunci o sa iau sistematic tot ce ar trebui verificat,dupa ce o sa ma informez exact si ce sa verific.Multumesc de sfaturi :vaidecapulmeu:

L.E.Probabil trebuia verificat MAP-ul?da cred ca pt.asta(pt a afla unde e situat mai exact ar trebui sa caut in alt topic,aici fiind sonda lambda;eu am postat aici crezand ca are legatura cu lambda ceea ce aveam eu)

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu problema mea, postata mai sus nu-mi spune nimeni nimic? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu problema mea, postata mai sus nu-mi spune nimeni nimic? :offtopic:

Iti scrie foarte clar defectul : circuitul de incalzire al primei sonde este intrerupt ! si asta aleatoriu.

Vezi mufe , contacte imperfecte dar poate fi si sonda lambda.

Dac mergi cu ea asa...o sa-ti creasca consumul, poate apare lipsa de putere etc. Si toate astea

pot duce la bani multi dati inutil pe benzina, ulei "intoxicat" cu benzina , motor uzat

preamatur si toate acestea costa mai mult decat o sonda lambda.

La urma urmei nimic nu este obligatoriu. Faci ce vrei, este masina ta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat sonda lambda de dupa catalizator in noiembrie.. Bosch. recent am schimbat toba intermediara ...se pare ca de la socurile primite prin ciocane si flex, s a prajit iar sonda.... pentru ca am scanat si am primit o eroare legat de un senzor ars de la sonda....aveti idee ce as putea face , pentru ca nu mi vine iar sa dau 3 mil sau cat a fost pe o sonda bosch.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde care sunda iti da in eroare. Poate sa fie prima sau a doua. Prima sonda, inainte de catalizator este de comanda si costa intradevar in jur de 550 lei. Cealalta este mai ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti scrie foarte clar defectul : circuitul de incalzire al primei sonde este intrerupt ! si asta aleatoriu.

Vezi mufe , contacte imperfecte dar poate fi si sonda lambda.

Dac mergi cu ea asa...o sa-ti creasca consumul, poate apare lipsa de putere etc. Si toate astea

pot duce la bani multi dati inutil pe benzina, ulei "intoxicat" cu benzina , motor uzat

preamatur si toate acestea costa mai mult decat o sonda lambda.

La urma urmei nimic nu este obligatoriu. Faci ce vrei, este masina ta !

Ai dreptate. Ce sonda mi-ai recomanda, sa fie exact pt tipul meu de motor. 1.6 16v AUS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se pare ca sonda mea lambda cea de dupa catalizator (mufa 4 fire) la motor 1.6 APF costa inte 750-1000 ron, v-as intreba daca pot sa o schimb cu alt model mai ieftin cu performante echivalente? Am schimbat si prima sonda care m-a costat 608ron dar cealalta pare scumpa fata de de alte sonde de pe diferite motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca AICI pt informatii daca poti folosi alta sonda.este un catalog online de piese.sper sa iti fie de ajutor.bafta

Modificat de ady1981
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu reusesc sa deschid acel link. Are vreo problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca din nou aici . E acelasi site de mai sus din postul #446. Bafta

Modificat de didus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate. Ce sonda mi-ai recomanda, sa fie exact pt tipul meu de motor. 1.6 16v AUS?

In locul tau nu m-as grabi sa cumpar inca sonda. Masoara intai circuitul de incalzire al sondei.

Daca nu-i bun atunci chiar ca poti cumpara altul. Poate nu ai alimentare 12V, paote nu ai masa

s.a.m.d.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racovita_rico

stiu ca s-a scris despre sonda lambda mai sus si am citit cam tot ce era dar vreau sa va relatez si cazul meu si sa cer o parere. anu trecut prin iunie dupa ce am adus masina din germania(p trailer) mi s-a aprins martoru d gaze. am fost la tester , mi s-a zis ca e sonda lambda1.am continuat sa merg cu masina asa pana cand a inceput sa scada in putere destul de tare, in sensul ca la pornire accelera greu si inecat pana in 3000 de ture daca apasam mai tare pe acceleratie (si doar 2 3 minute de la pornirea motorului)dupa care isi revenea. am schimbat sonda prin august 2008, masina imbunatatindu-si performantele instantaneu dar dupa 2 zile mi s-a aprins iar martoru si mam dus la tester din nou. mi s-a zis ca s-a dus (si) valva EGR. am skimbato si p aia si de atunci nu am mai avut probleme cu gazele pana acum vreo luna cand iar mi s-a aprins martorul si incetu cu incetu iar a inceput sa piarda din putere + fluctuatii de rpm la relanti. am fost iar la test si omu (care cred ca e destul de competent) mi-a zis ca a testat toate sistemele si ca de fiecare data i-a dat ca e sonda lambda din nou si ca trebuie schimbata. sonda este bosch si am garantie 2 ani pe ea(skimbata in august 2008!!!). am fost la service-ul care mi-a montat-o si aia i-au zis tatalui meu (eu lucram si n-am putut merge cu el) ca sonda e ok, si ca problema ar fi ca amestecul de carburant contine de 2 ori mai mult aer decat e normal/optim, adica banuiesc ca amestec sarac vroia sa spuna dar nu au zis de la ce ar putea proveni problema . intrebarea mea este: DE LA CE SE POATE CAUZA PROBLEMA RESPECTIVA? debitmetru, valva egr, bobina de inductie, ? SAU AIA DE LA SERVICE NU VOR SA O SKIMBE GRATUIT SI FAC P PROSTII? SERVICE-UL BOSCH E KRITTERS DIN BV.

astept un reply cat de curand. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!