Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Se poate curata sonda lambda? care ar fi solutiile in cazul in care ea ar fi buna si totusi incarcata cu aceea negreala nemaifacandu-si treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu se pot curata doar contactele mufelor sondei cu un spray de contacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o mare problema si eu cred ca numia de la sonda lambda poaate fi: masina consuma mult in oras, mai ales cu motorul rece (14%)inafara coboare sub 6%. in bord nu am eroare, si pe tester imi apare eroare pe sonda lambad instantanee. in rest masina trage destul de bine dar consumul in oras ma omoara. voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar prinde bine o curatare de clapeta de acceleratie daca nu ai facut deja acest lucru. La ce te referi cand zici de "eroare instantanee"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am curatat deja clapeta de acceleratie si am si adaptat-o cu calculatorul... si eroare instantanee ma refer aleatoare... asa srie pe tester

Modificat de salapiat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, daca sonda nu lucreaza in parametrii normali creste consumul. Nu sti exact codul erorii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mai schimbat cineva sona a doua dupa catalizator, cea de sub masina... eu pe aia o am defecta acum, pe prima am inlocuit-o singur dupa 2 ore de chin dar la a doua nu am rampa sa o sui... am fost in service si s-au fastacita aia de acolo... au dat cu sprei o data, au incalzit-o de doua ori au vazut ca nu merge mi-a zis ca nu se paote da jos :)... vreo idee se poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea sonda de dupa catalizator ,cel putin la mine se numeste NOx sensor si am reusit sa-l desfac.Are filet si se desface cu cheia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu Sonda Lambda regleaza cantitatea de aer si benzina in functie de regimurile de functionare a motorului.Se prea poate ca turatia la ralanti a motorului sa oscileze din aceasta cauza si consumul sa creasca.Parerea mea e ca trebuie s-o schimbi,altfel o sa ti se "duca" catalizatorul,iar ala e cu mult mai scump decat sonda.

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le-am schimbat pe amandoua :D Mi-au mancat zilele. M-au costat 1100 RON si merita toti banii. Consumul a scazut la 8.2% in oras si 4.5 - 5 % in afara.

Cateva poze cu sondele, postate de mine, gasiti aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate mai este cineva pe aici mai priceput...Am incercat sa dau sonda lambda jos ... nu am putut. Am decat una deasupra catalizatorului, in fine... am facut teste cu vag-com in campurile:

002-verificare MAF campul 4 (5,34 deci este cuprins intre 1-25g/s)

030-senzorul de oxigen campul1 -111 deci e ok., campul2 0/100 ultimele doua zerouri nemodificandu-se in loc sa predomine 1, deci naspa.

032- amestecul la relanti si in mers 0,0% in toate cele 4 campuri. iar nu este bine.

033-controlul senzorului pre-cat oxigen, campul1-lambda -25,0% ; c2-voltage 0,810v ; c3-lambda 0,0% ; c4-voltage 1,085v.

036-post cat oxigen senzor campul 1si2 fluctueaza intre 0 si 0,4 deci e ok. iar in 3 si 4 B1S2-OK si B2S2-OK

Dar

034-varsta(aging) avem B1S1-OK dar 0,00s unde am inteles ca pentru un senzor nou ar fi 1,99

046 verificarea CAT-ului avem 0 pe linie

Are comsum mare , pierdere de putere foarte mare, in schimb daca ii scot mufa de la MAF parca este noua masina-fuge de rupe scade consumul dar se aprinde ESP-ul

Sa fie si MAF-ul? Nu am eroare decat daca este scos din mufa.

Eroarea persistenta:

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Multumiri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La eroare iti spune ca face un scurt.Poate gasesti pe acest site rezolvarea www.gerritspeek.nl.Cu siguranta trebuie sa schimbi si debitmetru.

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca ai diagnosticat riguros MAF-ul. Citeste primul post al topicului 1.8t: Sonda Lambda Sau Maf si eventual intreaba-l pe toni cum se face exact.

numai bine.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
cristiano_20boss

Salut sunt detinatorul uni golf 4 1.6 16v de curand s'a aprins martorul ceck engine si dupa o verificare cu vag com-ul am gasit urmatoarele erori, banuiesc ca trebuie inlocuita sonda lambda ma poate ajuta cineva cu o traducere a acestor erori.Multumesc anticipat :icon_thumright:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 036 906 034 CN

Component and/or Version: MARELLI 4MV 5164

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 27456

Additional Info: WVWZZZ1JZ2D010160 VWZ6Z0A3443664

6 Faults Found:

17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit

P1426 - 35-00 - -

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit

P1116 - 35-00 - -

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit

P1118 - 35-00 - -

17513 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Heating Circuit Short to Plus

P1105 - 35-00 - -

17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit

P1178 - 35-10 - - - Intermittent

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-00 - -

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema care imi sta pe cap.

Anu trecut inainte de Craciun mi-a aparut eroarea aia cu gazele si cand am fost la test cu ea mi-a zis ca ii de la sonda lambda si mi-a sters eroarea respectiva. Nu stiu ce cod de eroare am avut atunci pt ca nu prea m-a interesat la momentul respectiv.

Saptamana trecuta mi-a aparut din nou acea eroare si am fost cu masina si am scanat-o cu vag-com si mi-a aparut acolo ca ii vorba despre sonda lambda 1. Codul erorii 17588 si zicea acolo ceva de intermitent. Eroarea a fost prezenta pana azi, inclusiv pe drumul pana la lucru ( vreo 5km). Cand am plecat de la lucru nu mi-a mai aparut martorul acela aprins in bord. Mentionez ca atunci cand am ajuns la lucru si am parcat masina martorul era aprins.

Eu cat am fost la lucru mi-am facut si o programare la service sa mi-o schimbe (pret 720 ron inclusiv manopera). Voi ce ma sfatuiti sa fac? Sa o schimb sau nu? Mentionez ca pe vag-com nu am mai avut alta eroare.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la schimbarea sondei, se pot verifica contactele in mufe (ata la sonda cat si la ECU) + cablajul/firele. Daca nu se rezolva asa, schimbi sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine imi spune si mie ce valori trebuie sa-mi arate pentru masina din semnatura in vagcom - engine - basic - group 000 campul 5 pentru a-mi da seama daca sonda lambda lucreaza corect sau nu . Pentru acest tip de motor aici vad daca sonda este buna sau trebuie sa intru pe alt group?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ai intrat(scris) si pe topic-ul "trucuri de diagnoza"; daca citeai doar vreo 2-3 post-uri mai sus de al tau, gaseai http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=970938 .

In alta ordine de idei, toate verificarile/masuratorile se fac in measuring blocks si NU in basic settings.

Pentru mai multe informatii, poti studia manualul Vag-Com AICI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am gasit acum , multumesc pentru ajutor . Acolo cautam cu totul altceva si de aceea nu am observat ceea ce mi-ai aratat tu. Daca zici ca se masoara in meas bloks si nu in basic settings atunci inseamna ca urmatorul paragraf este gresit (l-am copiat la un moment dat de undeva de pe acest topic ) :

"Basic Settings, canalul 000, campul 5. Trebuie sa se modifice valorile cel putin de 30 de ori pe minut cu valori intre 106...150.

P.S.: Testul se face la temperatura min de 85 de grade Celsius "

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu spun ca ar fi gresit paragraful pe care l-ai gasit dar, masuratorile se fac asa cum ti-am spus. Daca o sa "tropai" cu basic settings prin toate canalele, sa nu ajungi sa ai surprize.

Din acelasi manual (recomandat):

You should refer to the Factory Repair Manual for your particular car (or some other documented procedure) before "playing" with the Basic Settings function. Failure to follow the proper procedures can result in serious damage to the vehicle.

Mai poti citi si http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu
Din cate stiu eu Sonda Lambda regleaza cantitatea de aer si benzina in functie de regimurile de functionare a motorului.Se prea poate ca turatia la ralanti a motorului sa oscileze din aceasta cauza si consumul sa creasca.Parerea mea e ca trebuie s-o schimbi,altfel o sa ti se "duca" catalizatorul,iar ala e cu mult mai scump decat sonda.

In urma aprinderii martorului check engine,de cateva zile,un coleg de forum,m-a ajutat cu o scanare.Cum el are Skoda,nu stia exact pe ce canale trebuie intrat pentru a verifica sonda,(poate stie cineva sa-mi spuna sa incercam,pe ce canale se testeaza sonda lambda),a facut o verificare generala si referitor la motor a gasit:

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 036 906 034 BH

Component: MARELLI 4MV 3773

Coding: 00031

Shop #: WSC 01317

2 Faults Found:

16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1

P0171 - 35-00 - -

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Conform codului 16555,am inteles ca ar fi amestecul sarac si ar putea avea legatura cu sonda lambda dinainte de catalizator,daca este defecta.Stie cineva cum s-ar putea interpreta aceasta eroare?Sau ce sa mai verific?Acum a sters eroarea,la repornire nu a aparut,dar am inteles ca daca e o problema,va aparea din nou.De ieri inca nu am avut drumuri de facut deci inca nu stiu daca va aparea;daca are cineva acest tip de motor si eventual stie cam cum trebuie verificat(ca campuri,ca se pare ca nu coincid cu cele de la skoda)il rog sa-mi spuna si mie.Benzina numai 99+ deci asta nu cred ca a aprins martorul.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin mai sus, ai citit? :)

Cat despre eroarea 16555:

16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Possible Causes

Mass Air Flow Sensor (G70) defective

Possible Solutions

Check Mass Air Flow Sensor (G70)

Check Fuel Pressure Regulation

Check Fuel Pump

Check Injectors

Check Intake System for Leaks

Check Exhaust System for Leaks

Check Secondary Air System for Leaks

Check Vacuum Pipes for Leaks

LE: Grupurile de masura, nu difera in fc. de marca masinii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu

Am citit,dar cum eu nu ma pricep la diagnoza,am facut ceea ce mi-a recomandat colegul si sa intreb in ce campuri se verifica sonda si cam ce ar trebui sa verific la masina in urma erorii pe care am postat-o.Daca nu sunt familiarizat cu Vag-com chiar daca ma uit in link-ul indicat nu prea stiu ce sa-i spun.Eventual daca se va uita el in acel link,dar acuma dupa ce ma ajuta,era jenant sa-i mai cer si sa caute pt.mine,de aceea am postat,poate-mi spune cineva concret unde sa-i indic sa intre sa verifice.

L.E.Acum am vazut si interpretarea,dar acolo sunt multe,uzual,poate ce ar fi mai indicat sa verific eu?adica sunt unele lucruri care sunt frecvente sia poate le pot verifica eu si ar trebui sa incep cu asta.

Pai mie asa mi-a zis ca unde intra sa verifice pt.Skoda nu arata nimic la motorul meu si ar trebui sa fie alte campuri.

Nu sunt familiarizat nici cu unii termeni tehnici care trebuie tradusi exact... :)

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt colegul. Xxnelu esti sigur? Fiindca le-am luat la rand, si pana la 050 cel putin mai toate pareau sa fie diferite, unele nu raportau nimic, altele raportau alte chestii decat la mine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!