Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

ce producator are sonda motor AUS?

se poate pune si facuta de alt producator? am inteles ca sunt si universale. care-i treaba cu ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Acum vreo cateva luni mi-a aparut si mie eroare in bord, am facut o scanare si mi-au spus ca e de la sonda lambda. Nu am nici o problema cu masina, nici o trepidatie, consum normal. Eroarea a fost stearsa dar a aparut iar si s-a stins dupa cateva zile. Stie cineva de la ce o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate vreo ghicitoare sa reuseasca sa-ti raspunda in conditiile date :P ; care este/a fost eroarea? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aprins in bord sonda aia :) sau ce este :)

Mi-a facut o scanare si Voinea si mi-a spus ca e de vina sonda, dar nu am nici cea mai mica problema :))

Modificat de Rust-eze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am inteles ca Abgas Werkstatt se aprinde din cauza sondei lambda este corect???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, incerc sa sting un check engine la un Golf IV din 2001 tot cu motor 1.4 16V 75cp euro3, cred ca AXL. Am depistat cu 4 erori cu VAG-COM:

16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction

P0141 - 35-00 - -

17526 - O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Open

P1118 - 35-00 -

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity

P0140 - 35-00 - -

Intrebarea mea este urmatoarea: Masina in cauza nu a trecut testul de noxe la ITP, a iesit CO cam 0.3%. Intrebarea mea este daca inlocuirea sondei lambda2 ajuta la ceva, caci in aceasta faza nu pot stii daca catalizatorul mai este eficient, desi ma gandesc ca daca n-ar mai fi fost bun noxele ar fi fost mai mari.

Pe de alta parte, am inteles ca sonda lambda2 este doar de control, sa vada ECU daca nu cumva exista o fisura in catalizator. Ce parere aveti, sa dau 500ron si s-o schimb, sau exista vreo cale de a afla daca mai e bun catalizatorul fara acesta investitie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema nu reusesc sa trec "examenul" ITP cu detectorul de gaze ca cica as avea emisiile prea mari am facut diagnoza cu vag com si am vazut ca pe ecran apareau doua erori sonda lambda defecta si regulatorul de mers in gol la relantii .Masina se mai oprea in mers masina dar ultima problema adica regulatorul l-am rezolvat cu spray de carburatoare vreau un sfat masina este 1,4 16 V Benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai trebuie sa schimbi sonda lambda, dar intai trebuie sa vezi care e defecta ca ai 2, ca si mine :). mie pe rand mi s-au dus amandoua. e cam 400 lei fiecare sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A doua sonda nu cred ca are vreo legatura cu noxele, ea doar monitorizeaza functionarea catalizatorului. Din pacate nu vrei putea face testul de catalizator fara cea de-a doua sonda functionala. Imi apare si mie eroarea 17526, am fost in service si nu s-a putut face testul de catalizator din cauza enuntata mai sus. In concluzie ca sa treci ITP-ul pe bune, eu zic intai sa schimbi sonda ca sa poti face testul de catalizator, ca pe urma sa vezi cum continui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana sa schimbe sonda, ar trebui verificate si firele/contactele...poate are noroc (circuit deschis/intrerupt la incalzirea senzorului) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAI MODELUL MEU ARE DECIT O SONDA INAINTE DE CATALIZATOR INSEAMNA CA SIGUR E DUSA NU AS VREA SA DAU CU LOZUL SA O SCHIMB SI DUPA AIA SA AFLU CA DE FAPT TOT ASA IES GAZELE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrucat vad ca este un topic popular, m-am gandit sa postez si eu problema mea aici, desi deocamdata nu stiu daca e vorba de sonda Lambda sau nu. Din ce am citit aici si din cate am inteles, nu ar fi insa imposibil. Precizez ca motorul meu este un 1.2 HTP de 64 CP (trei cilindri si 12 valve). Simptomele ar fi doua:

1. Aprinderea ocazionala a martorului sistemului de evacuare a gazelor. Intr-o perioada de cateva luni bune, au fost vreo doua situatii in care martorul respectiv a clipit si vreo doua in care a ramas aprins. Dar in ziua urmatoare cand porneam masina el ramanea stins. Astazi s-a aprins insa din nou, la inceput a clipit, dar dupa aceea a ramas aprins. Sunt curios daca maine cand voi porni masina se va aprinde din nou.

2. Masina "smuceste" cand accelerez mai dinamic. La inceput problema se manifesta undeva spre 3.500 de ture, astazi parca s-a manifestat si ceva mai jos, cam pe la 3.000 de ture. La inceput nu am sesizat daca "smuciturile" (ca si cum s-ar ineca) se manifestau odata cu aprinderea martorului, dar in ultima perioada am observat ca ele au coincis. Mai mult, "smuciturile" au aparut chiar mai des, manifestandu-se uneori chiar si fara ca martorul sa se aprinda. Precizez ca nici aceste "smucituri" nu apar mereu.

Ce probleme am pe sistemul de evacuare si de care am cunostinta:

-am trecut din a doua incercare primul ITP (asta se intampla in urma cu un an jumate), dar dupa ce au fost sterse unele erori legate de sistemul de evacuare, totul pare sa fie fost OK, din moment ce am trecut inspectia (acum imi pare rau ca atunci nu m-am interesat excat despre ce era vorba);

-am lovit racordul flexibil (care inteleg ca leaga catalizatorul de sistemul de evacuare), dar este doar usor deformat, nu crapat;

-am lovit toba finala si se pare ca s-a desprins ceva in interiorul ei (la anumite turatii, mai joase, se aude cum vibreaza ceva in interiorul ei).

La inceput am pus problemele legate de aprinderea martorului si de "smuciturile" respective pe seama carburantului si a faptului ca am mers uneori cu rezervorul de carburant pe rosu. Am alimentat mereu doar cu CO95, pentru ca asta este cifra octanica maxima recomandata de producator pentru acest motor. De ceva timp alimentez exclusiv de la OMV (anterior alimentam tot de la OMV, dar ocazional si de la MOL si Petrom) si o fac cu mult timp inainte sa ajung la fundul rezervorului. Si pareau ca lucrurile mergeau intr-o directie buna, intrucat cele doua simptome nu au mai aparut o perioada de timp (doar "smuciturile" pareau a se mai manifesta uneori, dar total insesizabil). Dar, in ciuda acestui fapt, problemele au reaparut astazi. Motiv pentru care am cerut sa fiu programat saptamana viitoare in service, pentru schimbarea tobei finale si pentru o diagnoza. Inteleg ca posibilele cauze pot fi multiple, sonda Lambda (sau elementul de incalzire ori contactele acesteia) fiind una dintre ele (poate cel mai frecvent intalnita). Asa ca astept parerile voastre...

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum banuiam, chiar de a doua zi martorul s-a stins iar masina a reinceput sa mearga foarte bine. Cu toate astea am fost in service pentru ca am vrut sa schimb toba finala si cu ocazia asta am facut si o diagnoza. Rezultatul: se pare ca este vorba de bobina de inductie de la cilindrul 1, care aparea cu probleme "sporadic". Mi-au sters eroarea respectiva si intrucat problema nu e cronica (inca), am decis sa o mai urmaresc vreo doua luni, pana la urmatoarea vizita in service, pentru revizie. In cazul in care voi fi nevoit sa o schimb, bobina ca piesa ma va costa 147 lei cu TVA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Address 01: Engine

Labels: None Part No: 036 906 032 P

Component: ME7.5.10 3695

Coding: 00031

Shop #: WSC 000001

Fault Found:16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-00 -

-Readiness: 0000 0000

Cum o pot rezolva si vroiam sa stiu daca e ceva grav...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

Mi s-a aprins si mie astazi. "ABGAS WERKSTATT" sau "GAZE DE EVACUARE. ATELIER". La relanti trepideaza usor, iar martorul din bord clipeste.

Motorul este 1.6, 16v, AZD. Care credeti ca ar fi problema si ce costuri implica?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul lucru, ar trebui facuta o scanare cu vag com si depinde de ce scrie acolo o sa stii ce implica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In timpul mersulu brusc mi s-a aprins becul EPC si apoi faimosul becul de la sonda lambda. Evident ca am tras pe dreapta, m-am panicat (nu radeti...i'm a girl, asa ca e dreptul meu sa hiperventilez cand se aprinde ceva bec in mod suspicios pe bord), si am ceru ajutor. Nimeni nu a stiu sa-mi spuna ca inseamna becul respectiv. Am pornit din nou la drum si SURPRIZA: becul s-a stins. SO...in acest caz, ce ma sfatuiti. o mai duc sau nu la tester, mai are sens sa ma panichez sau pot sa respir normal????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Cred ca am si eu o problema cu sonda lambda dar nu stiu exact cum sa procedez. Martorul de sonda lambda s-a aprins acum cca 20.000 de km. La inceput se aprindea si se stingea cam cand avea el chef.

Anul trecut am facut ITP-ul si cei de acolo mi-au spus ca noxele emise sunt cam mari si e posbil sa fie datorita sondei lambda. Cand am facut ultima revizie la Brady anul trecut am semnalat aceasta problema dar baietii de acolo au zis ca au pus masina pe calculator si nu a iesit nici o problema si ca martorul s-a aprins de la benzina proasta mai mult ca sigur. Si mi-au zis ca momentan martorul e stins (nu stiu cum au reusit sa-l stinga) dar ca e posibil sa se reaprinda. Am plecat de la ei cu masina si a doua zis martorul s-a aprins din nou si nu s-a mai stins pana azi. (adica in ultimii 10.000 km a stat mereu aprins)

Peste o luna urmeaza sa fac din nou revizia, probabil tot la Brady Trade si probabil ca o sa aud din nou aceeasi poveste: masina e ok, e de la benzina prosta.

Ce pot totusi sa fac pentru a nu mai vedea acel martor aprins?

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal sa mergi asa mult cu martorul "check engine" aprins pt. ca problema se poate agrava. Recomand sa faci un test cu vag-com-ul si sa afli cauza. Acest martor se aprinde din mai multe cauze(clapeta de acceleratie murdara, sonda(e) lambda defecte sau imbatranite, catalizator sub limita de eficienta(0,50%), EGR defect si nu in ultimul rand benzina proasta). Primul pas ar fi prin schimbarea tipului sau furnizorului de benzina folosit dar nu la genul: am 40 l de efix 95 in rezervor si bag 5-6 l de OMV 100 si ma astept la rezultate vizibile. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare forumisti, de curand sunt fericitul posesor al unui Seat Cordoba din 2003 cu motor de 1.4 .16v , 55Kw,si am o problema cu el.Acum cateva zile am schimbat bujiile CHAMPION si i-am pus alte bujii NGK, dupa o zi de mers cu noile bujii mi sa aprins engine workshop.Am mers repede la service si am facut o scanare la motor cu testarul iar acesta mia gasit sonda lambda ca fii defecta ,in fine mi-a sters baiatul de acolo eroare si becul din bord mi sa stins.Seara cand am plecat acasa iar mi sa aprins becul din bord(martor motor) iar dimineata m-am dus din nou la service si iar a sters eroare iar tipul de acolo mi-a spus sa imi schimb sonda lambda. Intrebarea mea este? Se poate strica sonda lambda doar din cauza ca am schimbat bujiile.........Azi am plecat la drum lung cu masina asa cu becul aprins, am vazut ca becul de la motor cand se stinge vreo 10-20km apoi iar se aprinde, ce sa inteleg ca este defect de la sonda sau poate fi din alta parte????? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul "check engine" se poate aprinde din mai multe cauze de aceea trebuie pus vag-com-ul pe el si vazut ce eroare apare. Ma gandesc ca la schimbarea bujiilor poate au uitat sa verifice (refaca) distanta dintre electrozi si de acolo ceva probleme, nu stiu :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Cutitaru

Salut, am avut o problema asemanatoare dar la mine nu si-a revenit ba din contra asa ca am demontat catalizatorul (surpriza, era gol) nu mai avea nimic inauntru asa ca am demontat si tobele si am constatat ca tot elementul de ceramica din catalizator era in toba intermediara care era infundata. Nu stiu cum se poate intampla asa ceva dar mecanicul la care am fost a zis ca nu a mai vazut asa ceva. Asa ca daca mai ai problema asta nu strica sa arunci o privire. Mentionez ca am un Golf 3 GT 1,6 benzina 101 CP din '97. Multa bafta!

post-20792-1213792028_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la mine este ca dupa ce motorul ajunge la temperatura de regim incepe o fluctuatie a relantiului si un mers in "valuri" a motorului.Am curatat clapeta de acceleratie,apaptat,schimbat bujii etc...asa ca am fost zilele trecute la un full test oficial cu aparat de diagnoza VAS la reprezentanta Skoda ( nu imi plac specialistii de la dealerul VW - lipsa inclinatiei spre client ).Mi s-a facut contract de intrare in service pt depistare variatie turatie la relanti.Dupa aprox 2 ore de testari si adaptari au ajuns si la sondele lambda,pe care pe rand cu motorul pornit,l-au turat la peste 3000 rpm pt a le testa la peste 300 de grade.Concluzia lor a fost ca se incalzesc foarte greu,in special a 2-a.Din cauza ca pe test nu da nici un fel de eroare nu au putut decat sa-mi recomande deacat schimbarea lor,cu specificatia ca ele sunt bune totusi.Motivul invocat de ei ar fi ca masina circula cu preponderenta in oras,subturat. In final am ramas fara o concluzie exacta si fara un raspuns concret.Ma poate oare lamuri si pe mine cineva avizat daca intr-devar sondele "lenese"ar putea avea legatura cu problema mea si cum?

O sonda lamba costa destul de mult...ce sa mai zic de 2!Nu as da aprox 1.200 lei degeaba ! ( rau nu-i face,asta stiu )

Mentionez ca stilul meu de condus este oarecum sport,schimb vitezele la peste 3500 rpm si alimentez cu benzina cu cifra octanica peste 98.Masina trage foarte bine,sunt foarte multumit de cum merge si nu consuma mai mult decat pana acum

Multumesc pt sprijin....astept pareriile voastre!

Modificat de Gupidu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!