Jump to content

Detalii motor 1.2 12V


faraonu
 Share

Postare recomandată

Ok, am inteles ca sunt ceva probleme cu turatiile la relanti... cum conduceti insa seat-ul de 1.2? Simtiti nevoia sa il supraturati cand schimbati vitezele pentru a avea un fuleu mai puternic? (mie asa mi-a recomandat dealer-ul cand am mers in test drive cu masina, si spunea ca desi supraturata oarecum, consumul motorului de 1.2 ramane totusi sub cel de 1.4). Credeti ca aceasta supraturare va creste pe termen lung consumul facandu-l similar cu cel al unui motor de 1.4? In plus, ar putea sa intervina o uzura mai accentuata a motorului?

Daniel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • faraonu

    7

  • AC

    4

  • ibiza_speed

    4

  • Sookie

    4

Top Posters In This Topic

Stai linistit, motorul de 1.2 isi face treaba cu brio prin oras. Chestia cu supraturarea e valabila doar daca vrei sa mergi mai sportiv. Eu cand merg normal prin oras schimb vitezele la 3000 de ture si nu ma pot plange.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, motorul de 1.2 isi face treaba cu brio prin oras. Chestia cu supraturarea e valabila doar daca vrei sa mergi mai sportiv. Eu cand merg normal prin oras schimb vitezele la 3000 de ture si nu ma pot plange.

Si cat iti consuma tie in oras?

De facut fata ai dreptate.Isi face bine meseria motorul. De la 3000 in colo pana pe la 5000 trage bine de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi consuma cam 8. Dar asta ochiometric, nu i-am facut niciodata consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bate totusi gandul sa merg pe un 1.4... pentru plusul de putere... chiar daca va fi si consumul un pic mai mare...

Daniel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: de la cati km parcursi trebuie sa te uiti daca incepe sa faca "figuri" ralantiul?

Fara AC acul sta pe la 800-850, cu AC salta peste 1000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca masina sa urce in turatii cand pornesti AC-ul. Asa se intampla la toate. In cazul ibizei, cu AC pornit tre sa stea in turatii undeva in jur de 1000. Daca dai mai tare (3) poate sa ajunga si aproape de 1100.

Mai este o situatie cand masina urca in turatii: Daca rotesti volanul (fie stanga, fie dreapta) pana la capat/pana se opreste si ramai cu el mai mult de 15 secunde o sa vezi ca se tureaza masina. Aceasta situatie ar trebui evitata. De ce? Scrie si in manualul masinii tale. :D Sa vedem daca te-am facut curios. Tot in manual scrie si de AC.

So far din toti posesorii de ibiza de pe forum din familie si prieteni nici unul nu a avut o problema reala cu relati-ul. Asa ca stai linistit nu cred ca a ta are ceva. :D

Cand vii la intalniri sigur facem niste probe pe mai multe ibize ca sa te convingi. Asa ne-am linistit toti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AFza cu volanul stanga/dreapta extrem o stiu si stiu ca trebuie evitata, se forteaza pompa daca am citit corect.

Oricum manualul masinii e varza, l-am citit cap coada de vreo 10 ori.

MAsina e super si nici nu ma astept la "figuri" pana la 100.000 km.

De venit vin la intalniri da' mai uita omul :D ...

tel e 0722.193.536 cred ca tu ai minute de spart, gresesc? B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e! Nu am reusit sa le termin niciodata oricat de mult m-am chinuit. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

salut,sunt sper viitor proprietar de ibiza 1.2.am cateva intrebari in ceea ce priveste motorul de 1.2.pe scurt pt cei care au si stiu.poti merge in afara cu un 150km/h si daca da cu ce consum,aproximativ?la drum intins cu 4 oameni in el si cu aerul pornit cum se comporta?poti trece prin serpentinele de la munte fara sa ajungi sa ai un car de nervi daca ai masina plina? motoru asta poate deci un 150 pe ora fara consum de 10? sunt doar o parte din intrebari dar mai am atatea,.in speranta ca cineva va raspunde,va multumesc anticipat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver: Daca ai asemenea "dorinte" cu micul HTP, cred ca raspunsul la intrebarea ta este : "da, merge, dar o singura data" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

150 constant..este destul.. o sa ai 4750 rot/min ... sunt convins ca o sa te tina..dar il omori tanar...depinde cat vrei sa ti masina asta... pentru 3 ani(100000km) nu cred ca o sa ai probleme ..apoi ... s-ar putea sa iti consume ulei... am un vecin a mers cu 1,2 cu 180 ...pt putin timp... eu am mers cu 160 max... masina se duce foarte bine pana in 110*3500rot/min.....apoi nu mai trage la fel ...eu zic ca este o masina de 110km/h ... inainte am avut 1,6 115 cai vvt ... este diferenta...avand cuplu mare la turatii foarte mari 5500 rot/min ... demaraj extraordinar intre 130-190 km/h ...tin minte ca m-am facut cu un 2000 tdi diesel pana in 200km/h pe autostrada nu a reusit sa ma ia... apoi bineinteles (cu ceva fum)se ducea usor in fata... ibiza 1,2 are cuplul la 3000 rot/min ...reprize foarte bune intre 2500 si 3500 rot/min ... demaraj bun in orice treapta inclusiv a 5-a doar ca dupa 110 personal mi se pare ca trage mai greu...probabil am inca motorul strans...si nici nu am fortat-o(nu sunt obisnuit sa calc acceleratia la maxim)...:offtopic: ... pentru mers normal este un motor bun... iar cuplul(care te-ar ajuta la serpentine) este destul de mare pt cilindreea aceasta ...nu cred ca o sa ai probleme mai ales ca pe acolo mergi cu treptele 3-4 :lol: ...(pe masina o ajuta mult cutia foarte bine etajata)

la consum nu ma pronunt... eu zic ca are consum bun(normal)... nu i-am facut inca consumul :lol: ..un plus al acestui motor este distributia pe lant...

stop :scratch: :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ibiza 1.2 este super pt cei "neagitati", care nu isi doresc o calatorie sportiva, ci o calatorie relaxata, la finele caruia sa ajunga odihniti. Am facut 1000+ km in 2 zile cu masina, si pot spune ca daca stii cum sa o strunesti, este un motor foarte vivace. Nu este pt incepatorii care intra in depasiri hazardate cu a 5-a la 100 si se asteapta sa prinda 130 intr-o secunda ca sa scape de accident. Am pe citroenul din avatar 130CP, si pana la 120/h are aceleasi calitati dinamice cu ibiza. Consumul l-am avut in zona de 5l/100 pe un traseu intortochiat cu medie de viteza de 80-90 (50 orase, 120 afara, opriri dese pt admirat peisajul, tractoare, serpentine...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
150 constant..este destul.. o sa ai 4750 rot/min ... sunt convins ca o sa te tina..dar il omori tanar...depinde cat vrei sa ti masina asta... pentru 3 ani(100000km) nu cred ca o sa ai probleme ..apoi ... s-ar putea sa iti consume ulei... am un vecin a mers cu 1,2 cu 180 ...pt putin timp... eu am mers cu 160 max... masina se duce foarte bine pana in 110*3500rot/min.....apoi nu mai trage la fel ...eu zic ca este o masina de 110km/h ... inainte am avut 1,6 115 cai vvt ... este diferenta...avand cuplu mare la turatii foarte mari 5500 rot/min ... demaraj extraordinar intre 130-190 km/h ...tin minte ca m-am facut cu un 2000 tdi diesel pana in 200km/h pe autostrada nu a reusit sa ma ia... apoi bineinteles (cu ceva fum)se ducea usor in fata... ibiza 1,2 are cuplul la 3000 rot/min ...reprize foarte bune intre 2500 si 3500 rot/min ... demaraj bun in orice treapta inclusiv a 5-a doar ca dupa 110 personal mi se pare ca trage mai greu...probabil am inca motorul strans...si nici nu am fortat-o(nu sunt obisnuit sa calc acceleratia la maxim)...:D ... pentru mers normal este un motor bun... iar cuplul(care te-ar ajuta la serpentine) este destul de mare pt cilindreea aceasta ...nu cred ca o sa ai probleme mai ales ca pe acolo mergi cu treptele 3-4 :P ...(pe masina o ajuta mult cutia foarte bine etajata)

la consum nu ma pronunt... eu zic ca are consum bun(normal)... nu i-am facut inca consumul :P ..un plus al acestui motor este distributia pe lant...

stop :D ;)

buna,

am si eu una de 1,2 12v vreau sa zic ca motorul e super tare pt ce mic e, eu conduc un renaul master( de firma) cu 120 cp si pot face destul de bine diferente, normal ca nu trage ca un diesel da niciodata nu m-a facut de cacao, si umblu destul de mult cu ea inafara, o am din dec 2006 si am 20000km fara nici o problema, de consum pot spune ca dc mergi linistit si nu depasesti 3500 rot e undeva in jur de 5,6, asa la 100km/h, uite de ex am fost sambata pana in bucuresti si pe auostrada i-am dat 165 constant toata autostrada, v-a spun eu din exprienta ca ii face bine din cand in cand o blanitza, se mai curata zgura de pe valve, am lasat cam jumate de rezervor pe autostrada :wub:(, da asta e, in rest pot spune ca e super masina eu sunt incantat de ea, am fost si pe transfagarasan si nu mi-a facut probleme, bine nu e un motor pt cei care nu stiu sa-l exploateze!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si a mea tot asa face, am fost in service, mi-a pus-o pe tester si nu au gasit nici o defectiune, acum ce sa-i faci, m-am tot gandit eu, si de la ce o fi? inca nu am gasit raspunsul..............., credeam ca e o problema numai la mine, asta pana am dat de forumul asta. poate o sa rezolvam si problema asta. in rest sunt super multumit de masina.E BESTIALA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca nu te-ai uitat la data ultimului post din acest topic inainte de a posta. Tocmai ai reinviat un topic de 2 ani. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu tot 1.2 70cp. motorul e super isi face treaba chiar daca e mic si in 3 cil.

ce ma sperie mai mult este ca ai mei pleaca maine cu masina in maramures, in concediu, si nu sunt decat 200km la bord. 5 pers usoare, bagaje, traseu greu si lung..nu e chiar bine pentru rodaj, dar oare motoarele astea nu vin rodate in fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e asa greu traseul pana in maramures. 70% din drum sunt sosele foarte bune.

Daca se merge cu atentie, nu are ce sa afecteze. Un rodaj la drum intins, cred ca e mai indicat decat unul facut strict in bucuresti.

Alta parte buna este ca la intoarcere masina o sa aiba deja rodajul facut. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi bine sa mai reinviem niste topic-uri vechi, pentru ca nu prea le citeste nimeni fiind mai la coada. si sunt lucruri super interesante aici.

azi am patit la fel cu turatia. am pornit a stat la 1100 si nu a scazut pt un minut. am dat drumul la AC si a scazut imediat la 850. am oprit aerul dupa 10 sec si a ramas la aceasta turatie. era un pic racoare dimineata, cred ca 16 grade, pentru ca erau nori de ploaie. asta e prima data cand face, si nu mi se pare ceva anormal..e racoare, motorul are alt regim de functionare si isi regleaza un pic turatia, sa nu moara. era mai nasol daca ramanea in turatia asta, dar nu ma deranjeaza sa merg 200 de metri si apoi sa isi revina.

avand doar 250 de km pana acum, sigur nu este un defect al motorului, este o setare din fabrica, probabil la 16 grade nu le placea inginerilor cum tremura motorul in 3 cil, si ca sa nu te sperii, sau alt motiv, au bagat 300 rpm in plus..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum sunt mai usurat, nu stiam ca sunt sosele asa bune. Si este bine si pt motor, da..merge constant in 3000 rpm, mult mai bine ca in bucuresti unde numai stop-accelerat-stop-stop..cu rodajul facut, alta treaba nu, la motorul asta..poti sa il simti un pic cand ai nevoie, sau doar de placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa fac toate, inclusiv cele cu 1.4 16v. Este un fel de soc electric, care tureaza motorul la 1100 rpm pana cand isi face motorul ungerea cu ulei si ajunge la parametrii de functionare. Daca il lasi 10-15 secunde o sa vezi ca nu iti mai da in nas. E o problema des discutata pe aria Ibiza/Cordoba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tii turat motorul atunci poti scoate ceva din el.

dar cu oameni si AC pornit nu poti sa ai nici o pretentie, te duce chiar si pe serpentine dar incet si cu un consum mare.

Modificat de msn2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu m-am uitat la data :evil: descoperind recent forumul asta, am citit si eu prin stanga si dreapta, by the way, mi-am pus si eu ieri seara nishte boxe pe spate:D, urmand instructiunile de pe froum! Eu ce am observat ca a mea face numai dimineata cand sunt peste 20 grade!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti face chiar multe cu motorul asta, singura data cand "mi-a murit"a fost anul trecut in moldova pe o panta de mmi-am facut cruci si cu 5 oameni in masina, am ajuns in varf cu a 2 a si in blana cu acceleratia, daca opresti aerul isi revine destul de repede.

pt Tibosee, in maramures unde? eu sunt din cj si am drumuri destul de multe in zona aia? din cj pana in dej( defapt din gherle in dej drumul e in reparatie, sa aiba grija! dc vrei mai multe informatii zice ca iti dau! unde merg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!