Jump to content

Detalii motor 1.2 12V


faraonu
 Share

Postare recomandată

De o luna se intampla o chestie ciudata; de obicei cand pornesc motorul, la rece sta cam in 850-900 de turatii ( cand si afara este destul de cald ) . Cateodata , se blocheaza cam in 1100 de turatii si trebuie ori sa merg vreo 2-300 de metri ca sa isi revina cam in 850-900 de turatii ori sa il opresc si sa il repornesc ( cateodata figura asta nu tine decat la a treia incercare). Ce poate sa fie de ramane turat ? Nu am incercat sa stau mai mult pe loc sa vad daca scade de acolo turatia .

Sa fie modul meu de pornire ( obisnuit ca la Cielo ii dau contact, astept vreo 3-4 secunde si apoi ii dau cheie)?

A mai avut cineva ceva asemanator?

Ca momente cand face chestia asta ar fi : dimineata ( foarte rar, cam o data la 10 zile, seara mai des, mai ales cand o las in soare si e destul de cald si afara). Niciodata nu a facut cand motorul era cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • faraonu

    7

  • AC

    4

  • ibiza_speed

    4

  • Sookie

    4

Top Posters In This Topic

In manualul de la Toledo, se recomanda sa nici nu atingi pedala de acceleratie dimineata la pornire. Asta la motor de 1.6! Motorul tau e cunoscut ca "turat", deci nu cred sa fie ceva problema. Da-mi un sfat, as vrea sa iau si eu o masina ca a ta pentru sotie: face banii? Skoda Fabia cu aceeasi dotare e cu 500 EUR mai ieftina, si-mi inspira mai multa incredere, nu stiu de ce... Daca la cehi Octavia mi se pare modelul "ieftin", la spanioli parca e Ibiza. Atat cat poate fi de ieftin un CIP de 9.000 EUR :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema pe care a descriam se referea la faptul ca ramane blocata in turatie si scade brusc din ea dupa ceva timp ( nu treptat-datorita incalzirii motorului)

. cel putin la finisaje e net superioara d.p.d.v. calitativ(plastice si mai ales tapiterie). Design-ul si la exterior si la interior este si acesta ( parerea mea ) superior. Si mai sunt multe... per ansamblu merita cei 500 diferenta ( sigur te-ai uitat la toate optionalele si asta e diferenta?). Daca merita 9000 CIP ?- Nu stiu sa raspund la aceasta intrebare dar pe piata la ora actuala la clasa si calitatea ei nu stiu daca este ceva mai ieftin ( dintre masinile europeene).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca nu e nici pe departe la fel de fiabila Ibiza ca o Fabie, ca sa nu mai vorbim ca in mod cert spatiul interior la cea din urma e mai mare ca la Ibiza, dar fiecare si-a luat ce a vrut :salut:. De ce nu te duci la un drive-test cu sotia, si la una, si la alta, si vezi care-i place ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma asteptam ca o sa intervina Vially ( la cat e de innebunit de masina lui...) . Nu o sa incerc sa il contrazic ca pe urma nu mai terminam sa ne laudam fiecare cu ce alegere buna am facut .El totusi spune un lucru foarte util: fa un drive-test cu fiecare si vezi ce iti place mai mult (calitate finisaje,materiale,spatiu, fiabilitate...). Si nu uita si de cat costa intretinerea ( un pic mai scumpa la Ibiza).

... si nu uita sa ne spui si noua ce ai ales si din ce motive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[Offtopic]

Mey, nu fi rau, nu sunt innebunit. E prima mea masina, e cumparata 100% din banii munciti de mine, si sunt multumit cu ea. Ca atare, am grija de masina, si incerc sa o aduc la un nivel ceva mai deosebit de celelelte fabii 1.2. Asa cred ca poti caracteriza ceea ce fac eu pentru masina mea.

Inca un factor de decizie la cumpararea masinii este service-ul, intereseaza-te dinainte ce si cum. :salut:

[/Offtopic]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu estem rai faraoane' ... scuze daca te-am suparat cu ceva ... prietenii stie de ce ... care este ei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr Vially, faraonu are dreptate Ibiza este mult peste Fabia, avand in vedere atat designul exterior si cel interior , si daca mai pui si jante la ibiza iti zic eu ca arata ff bine nu de alta da chiar si parintii mei au trebuit sa aleaga intre polo fabia fiesta 206 si ibiza si am ales-o pe cea din urma!

Asta nu inseamna ca fabia nu este buna, si cred ca si mai fiabila dar la design nu se pot compara. Dar am vazut ca i-ai pus jante si la a ta. Arata beton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va certati, copii. Fiecare cu gustul lui. Daca nu ar fi asa, ar exista fie numai Fabii, fie numai Ibitza pe drumuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drive-test-ul am sa-l fac singur pentru ca masina va fi o surpriza de ziua ei... :lol: Ma interesa comportamentul motorului 1.2 12v si daca voi ati avut scurgeri de ulei. As fi curios cat de turat este motorul, asta vis-a-vis de zgomotul interior, la viteze de pana la 70/ora?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pune problema la zgomot pana in 70 la ora decat daca vrei sa atingi aceasta viteza in treapta a doua...

Motorul se aude mai tare dar nici pe departe deranjant dupa 3.500 rpm . Dar de exemplu, la 120km/h motorul sta in 3800 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Intrebare pentru Faraonu'. Ai rezolvat intre timp problema?

Am un Seat Leon si se manifesta exact la fel. Dimineata, cand e rece porneste foarte bine. Dar, dupa ce sta un timp (exact cum ai spus tu la soare), cand pornesc motorul turometrul urca la 1100 si scade brusc la 800 dupa cateva minute de stat pe loc sau cateva sute de metri, daca plec imediat. Acum, de cand e mai frig afara, se intampla mai rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am rezolvat-o pentru ca asta insemna sa o las peste noapte in service, sa prind o zi cu peste 16-17 grade afara, sa ma duc in service a doua zi de dimineata si sa o pornesc cu ei de fata ca sa vada despre ce e vorba ( si riscam si sa nu facain dimineata aia). Am lasat-o asa mai ales ca afara s-a racit si nu mai face ...( pragul peste care face este cam 15-16 grade ). La scanare nu le da nici o eroare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e normal sa porneasca turat si dupa ce se incalzeste un pic sa scada. E socul automat din cate stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi el shocu' automat dar de ce face asta cand afara este cald si foarte cald? Iar scaderea este absolut brusca cand ajunge la 1000rpm se duce imediat in 750rpm (nu lent datorita incalzirii motorului). Plus ca daca ii faci 2 -3 porniri-opriri la un moment dat se fixeaza cum este si normal in 750-800 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu cred ca este socul automat (din putinele mele cunostinte, am uitat sa specific ca sunt o prezenta feminina pe acest forum). Mai ales ca dimineata, cand este rece motorul, turometrul se ridica la 900 (atunci zic eu ca intra socul automat) si dupa aceea scade treptat la 800, pe masura ce se incalzeste motorul. Daca plec dupa cateva ore (si este cald afara), se ridica la 1100-1200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, acum am inteles mai bine problema. Poate e de la senzorul care verifica temperatura motorului. Zic si eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Acelasi lucru mi se intampla si mie.

Am masina din noiembrie. O ibiza de 1,2. Pana acum nu a vazut temperaturi peste 18 grade si pornirea era ok. Adica daca afara erau mai putin de 7 grade turometrul statea la 1000 dupa care scadea la 800.

Acum cateva zile dupa ce a stat la soare si afara erau 19 grade la pornire turometrul s-a dus la 1100 si dupa cateva minute a scazut la 800.

Masina are doar 3000 de km.

Ati aflat cumva care este explicatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am rezolvat inca. Tot ce pot sa iti spun e ca in cei doi ani de cand am eu masina nu s-a agravat. E mai frecventa in timpul verii.

La mine mai exista si o mica oscilatie a ralanti-ului (din ce am citit pe forum trebuie verificate urmatoarele: senzorul de temperatura motor, clapeta de acceleratie si regulatorul de ralanti). Nu stiu daca pornirea si oscilatia ralanti-ului au aceeasi sursa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

si eu am problema cu turatia cateodata la 1100 rpm dupa care scade pe la 800. Oscilatia de la relanti e alta treaba nu cred ca are legatura pt ca eu acum 2 sapt am schimbat bujiile si s-a facut curatarea clapetei de acceleratie. in urma interventiei oscilatia la relanti a diparut complet dar chestia cu turatia nu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

si eu am problema cu turatia cateodata la 1100 rpm dupa care scade pe la 800. Oscilatia de la relanti e alta treaba nu cred ca are legatura pt ca eu acum 2 sapt am schimbat bujiile si s-a facut curatarea clapetei de acceleratie. in urma interventiei oscilatia la relanti a diparut complet dar chestia cu turatia nu :D

Ti-au dat cei de la service vreo explicatie ceva?E destul de ciudat. Adica sincer ma asteptam sa faca chestia asta iarna.Dar la -25 de grade nu a urcat mai mult de 1000 (ceea ce mi se pare foarte normal) si acum la 18 grade urca la 1100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-au dat nici o explicatie pentru ca si eu ca si altii am fost ferm convins ca cele 2 simptome (relanti instabil si turatie 1100) sunt strans legate si am crezut ca se vor rezolva ambele de la clapeta de acceleratie. dar am luat masina mergea f.bine la relanti si nu mai "dadea nas" la turatii joase si am crezut ca va disparea si chestia cu turatia 1100 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca tensiunea bateriei sa fie mica si/sau calculatorul de retea electrica sa comande un curent de incarcare mai mare la alternator.

In aceste conditii, acest calculator comanda calculatorului de motor cresterea turatiei pana cand valoarea curentului de incarcare atinge valoarea necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca tensiunea bateriei sa fie mica si/sau calculatorul de retea electrica sa comande un curent de incarcare mai mare la alternator.

In aceste conditii, acest calculator comanda calculatorului de motor cresterea turatiei pana cand valoarea curentului de incarcare atinge valoarea necesara.

In situatia asta nu ar trebui sa se intample tot timpul?Indiferent ca afara sunt -10 grade sau +20?De ex azi de dimineata erau +1 grad.Turometru a urcat la 950 dupa care a scazut la 800 dupa ce s-a mai incalzit motorul. Oricum o sa-i intreb pe cei de service de la Dona cu toate ca nu cred ca vor fi in stare sa-mi dea un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!