Jump to content

Bora 1.6 accelereaza greu


liviutoader2005
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am o bora 1.6 din 2001 cu 90.000 km si am urmatoarele probleme cu ea:

- cand accelerez si masina are sub 2000 turatii se duce ffff greu, plus ca are un o intarziere de aprox 1.5 secunda din momentul in care apas pedala pana cand incepe sa accelereze.Thanks

- nu merge la mai mult de 5100 turatii in nicio treapta de viteza.

Help me pls, de unde ar putea fi problema? Pe bord nu mi se aprinde niciun martor, pare sa fie totul ok.

Thanks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

As zice sa mergi sa faci un test la un service autorizat. Daca era diesel era mai mult ca sigur debitmetrul de aer, dar la benzina nu stiu sigur. Totusi s-ar putea sa fie tot asta, doar ca nu iti arata aceasta defectiune in bord ci numai la test.:lol: S-ar putea sa mai fie filtrul de benzina. Incearca sa-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa incerc sa-ti dau un raspuns.

Primul lucru care vreau sa te intreb este daca masina a mers bine in trecut si de la un anumit moment s-a defectat sau nu a mers niciodata de cand e la tine bine?

Trebuie sa faci o diagnoza cu VagComul sa vezi ce erori ai (daca sunt). Ar fi bine sa-ti completezi profilul cu localitatea de unde esti ca sa vedem cine te poate ajuta cu diagnoza.

La benzinare e putin mai simplu dar necesita ceva costuri.

Trebuie verificat (nu neaparat in aceasta ordine):

- pompa de benzina sa dea presiunea corecta (aici se verifica si filtrul de benzina si se schimba daca nu e ok)

- filtrul de aer: curatat / schimbat

- bujii: verificat / schimbat;

- clapeta de acceleratie, tzeava spre EGR, curatat EGR-ul;

- curatat injectoare;

- ar mai putea fi o bobina de inductie dar in acest caz masina merge in 3 cilindri si ar trebui sa-ti dai seama si singur ca merge tare prost (nu cred ca e cazul l atine)

- in ultima instanta se verifica compresia in cilindri;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
liviutoader2005

Multumesc pentru sfaturi.

Am fost la o scanare cu VAG COM-ul si baietii de la service mi-au spus ca e din senzorul de turatie de pe volant. Stie cineva ceva despre acest senzor? Cei de la sevice mi-au spus ca ar fi format din doua parti .... nu stiu exact, nu ma pricep. Intrebarea mea este daca ar trebui sa cumpar acest sezor si sa-l schimb sau sa mai cer si o a doua opinie de la alt service.

Sau daca puteti sa ma indrumati la niste baieti seriosi din Bucuresti sa-mi faca o alta scanare...

PS: Am incercat sa scot mufa de la debitmetru, dar nu s-a observat nicio imbunatatire.

Multumesc ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
liviutoader2005

Am schimbat acel senzor de turatie, dar masina este la fel de lenta. Singurul lucru bun e ca acum motorul e mai silentios si porneste la prima cheie.

Daca ar fi fost vreo problema cu debitmentrul mi-ar fi aparut in lista de erori din VAG COM?

Thanks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Si eu am acelasi tip de masina.

La mine imi juca acceleratia la relanti, am curatat clapeta de acceleratie si acum isi mentine acceleratia constanta, parca e alta masina. Am facut si testul cu Vag-ul, si imi da ceva erori la citire la debitmetru. Dar nu imi fac probleme atat timp cat nu afecteaza functionarea motorulul. Ideea e sa stai linistit pt ca un debitmetru nou este 500ron. Si mai bine faci un test cu un alt debitmetru, sa vezi daca e din debitmetru, sau din altele, gen o conducta la admisie ia aer printr-o fisura, etc...erorile pot apare din diverse cauze, eu zic sa nu te apuci acum sa schimbi totul in speranta ca va merge mai bine, ca ajungi in situatia in care esti acum, ai schimbat ceva si merge la fel.

In primul rand cauta un mecanic si curata clapeta de acceleratie, se da jos tubul de admisie de la filtru care intra in clapeta, si se curata cu o carpa curata imbibata in kerosen..vezi ca sunt sprayuri speciale. Atentie, la pornire o sa iti dea niste rateuri/ explozii pe evacuare de la substanta de curatare, cu cifra octanica mare. Ideea e sa calci pedala de acceleratie la fund, o tii acolo si dai contact. Da 1-2 rateuri la ponire si dupa merge ok.

Eu cred ca asta e problema ta. Schimba si filtru de benzina si mergi asha.

Daca te duci la orice mecanic cel mai simplu e sa iti zica sa schimbi etc, e mai greu sa gasesti unul bun in ziua de azi.

Mult succes.

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am o problema asemanatoare cu a ta. La mine nu prinde mai mult de 180km/h masina. La 180 are 5200 rot/min si nu mai vrea sa se accelereze. In rest merge bine. Oare atat de putin sa prinda masina mea. Obs. merg numai cu bemzina de 95 euro 4.

(- clapeta de acceleratie, tzeava spre EGR, curatat EGR-ul;

-

ce inseamna egr? teava spre egr?

Modificat de Cosmi99Pjd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiti la clapeta de acceleratie o sa vezi in partea dreapta a ei o teava din metal care face un cot si vine in partea din fata a masinii face iar un cot si intra intr-o chestie lipit de motor in partea din fata. Acea chestie este EGR-ul.

Un topic care te va ajuta cu siguranta: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=11301&hl=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviutoader2005

Salut,

Stefan, am curatat clapeta de acceleratie acum 15.000km (aprox 6 luni), nu cred ca aia e problema. O sa schimb filtrul de benzina cat de curand, dar nu cred ca are vreo legatura cu faptul ca masina mea (acceasi problema ca si Cosmi99pjd) nu vrea sa treaca de 5100 rot/min in nicio treapta de viteza, si implicit nu merge cu mai mult de 180km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla cand ajungi la 5100 rpm? Nu se mai tureaza, pedala e la fund? Trebuie sa existe o explicatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviutoader2005

Cand ajung la 5100 rot/min parca i se taie alimentarea... pedala nu e la fund ... adik s-ar mai duce dar parca o tine ceva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine in treptele inf(1,2,3,4) se tureaza pana la zona rosie, numai in treapta 5 se opreste la 5100 rot/min.

Cand ajung la 5100 rot/min parca i se taie alimentarea... pedala nu e la fund ... adik s-ar mai duce dar parca o tine ceva ...

acelasi lucru il am si eu. Pedala nu e la fund. O calc la fund si degeaba . Sta intepenita la 5100rot/min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu i-am dat in treapta a 5-a si 6000rpm, mai mult nu am avut unde. Deci nu ar trebui sa limiteze turatiile la 5100 la nici o viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era activat sau dezactivat esp-ul?

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul era activat. Tot timpul merg cu ESP-ul activat. E o prostie sa mergi cu el dezactivat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviutoader2005

Poate fi limitata electronic in cazul in care a fost in garantie? Daca da, cum si unde se poate scoate aceasta limitare? Oricum, faptul ca e limitata la 5100 ture si ca se duce greu pot avea cauze diferite, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate a ta sa fie limitata la 5000rot/min ca se manifesta in toate treptele. dar a mea face acest lucru numai in treapta 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal as incerca sa vad "timing-ul" , adica daca cureaua de distrib este ..sau a fost bine pusa .Un dinte aiurea si aleluia turatii maxime in sarcina ( e o diferenta in a tura masina la 5000 rpm in treapta 1 si alta e in treapta 5 cand fortele aerodinamice cresc in "cer".In mod normal orice eroare de sensor ..fie MAF , fie sensor de turatie ..conduce imediat la CEL ( check engine light ).Un dinte aiurea pe curea nu da CEL...dar in schimb iti omoara masina la sarc max.De asemenea as mai face o verificate a presiunilor de alimentare ( pompa de benzina ).Mai poate fi o chestie ..desi in cazul tau (90.000) nu ar trebui si anume catalizator partial infundat...sau poate o bucata de ceramica din kat s-a fisurat si deplasat si obtureaza putin curgerea gazelor de esap ( am vazut asta la un prieten ..e drept ..masina avea 170.000 km reali si oricum kat-ul era deja in faza de schimbare ...asta cam e viata lor).Personal ..as schimba filtrul de benzina ..as face un "check-up" la sistemul de alimentare ( presiuni pompa de benzina , injectoare ( alea se infunda mai greu totusi ..sunt destul de fiabile) ) , as vedea starea filtrului de aer si as mai verifica inca ceva .De ex la VW-ul meu am avut pe conducta de plastic cate aduce aerul la filtru un fel de sita de plastic ( ca plasa ptr tintari) si care era plina de muste si toate alea ..si care obtura curgerea aerului catre filtru ( deci degeaba filtru nou daca aerul de afara nu intra in el).Bujiile de asemeni sa fie in regula si sa fie cele recomandate de producator .Daca toate astea sunt OK atunci nu ai decat sa verifici cureaua de distributie ( eventual sa o schimbi ...la 90.000km esti cam pe riscul tau cu ea ..indiferent ce zic ei de 120.000km ..asta e abureala ptr garantii..cunosc lume la care s-a rupt inainte de 100.000km cu toata paguba de rigoare).

Cam asta e opinia mea.( nu neaparat cea mai buna )

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviutoader2005

Salut,

Sambata am fost cu ea pe tester din nou ... si aceeasi eroare referitoare la senzorul de turatie: Semnal Hall Neplauzibil, cu toate ca l-am schimbat. Am verificat presiunea din pompa de benzina, filtrele, bujii etc. Singurul lucru care a iesit prost a fost masa de aer care intre in motor (undeva la 5000-5100 kg/h - putin sub minim). Totodata, mecanicul mi-a zis ca masina ia aer fals in motor (ce inseamna asta?!) si ca probabil o fi vreo garnitura dusa. Oricum, ce treaba are asta cu mesajul de eroare de pe VAG COM ?

Distributia a fost pusa la punct acum 2000km, iar cureaua de distributie schimbata la 65.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste si pe aici..http://vwforum.ro/index.php?showtopic=1669&hl= Poate are legatura cu problema ta. Ar fi fost mai bine daca ai fi retinut/postat exact codul dat de Vag-Com.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr aerul fals ..in afara de garnituri exista o intreaga retea de conducte de plastic de vacuum care mai degraba pot crapa decat o garnitura.Intradevar aerul fals poate "insela" MAF sensorul si atunci ..nu se poate regla nimic plus ca exista si risul sa schimbi acel MAF adica $$$$ si de fapt era de la vreo amarata de conducta de plastic.a se verifica in primul rand furtunul de plastic gofrat care este intre MAF si galeria de admisie..Poate avea fine crapaturi ..trebuie desfacut si tras de el ( lungit) si examinat atent fiecare "cretz" al furtunului...examinarea la ochi fara a trage de furtun nu este deloc eficienta ( mi s-a intamplat la un Golf MK II)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am un golf 4 1.6 automat si de o perioada de timp cand accelerez viteza se modifica foarte greu , nu mai trage motorul si nici nu se vad cei 100cp , ajung foarte greu la 100km/h , nu mai vb ca peste 120 iar viteza maxima cu chiu cu vai este 140 , tinand cont ca am meres si cu 180 foarte lejer, deabea deabea merge , am curatat si filtrul de aer care l-am cumparat acum 7000km maxim , filtrul de benzina l-am pus de vreo 4000 , nu stiu ce are .

Am avut numai probleme cu masina .....am pus-o pe tester si nu da nici o eroare!

masina are 70.000km!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut o problema asemanatoare; se tura f greu de la ~5100 pana la 5600 maxim nu vroia mai mult, dupa cateva saptamani nu a mai vrut sa porneasca. Problema a fost pompa de benzina :) , dupa ce am schimbat-o parca as fi pus chip asa diferenta era :) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cox

Si pe unde e pozitionata aceasta pompa? Pe langa rezervor sau la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Langa rezervor, apropo a costat 290ron noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!