Jump to content

DIY - Degripare stergatoare blocate


istef
 Share

Postare recomandată

Articol create de alex_, in acest topic. Multumiri pe aceasta cale.

salut,urmare a informatiilor din acest topic am decis sa ma apuc singur de operatia de demontare a ansamblului stergatoarelor deoarece unul sau ambele aveau o problema si lucrau intermitent.

Am facut si cateva fotografii pe care sper sa pot sa le expun.Ordinea operatiilor:

1.scos capacele de protectie de la fiecare brat al stergatoarelor cu o surubelnita(1-foto1)

2.desfacut piulitele cu o cheie de 13 de la fiecare brat(foto 2)

3.scos bratele afara.Deoarece nu am avut la indemana sprai degripant,am incercat cu lichid de frana,am batut usor cu un ciocanel de cupru in axul bratelor...nici o sansa,erau prea oxidate si prea stranse.Prin urmare am incercat sa concep pe genunchi un fel de presa (foto3) pentru deblocarea bratelor si cred ca mi-a iesit.

4.dupa extragerea bratelor am scos plasticul de protectie (foto 4)incepand de la unul din capete si tragand usor in sus intr-un plan perpendicular pe marginea parbrizului si dupa ce a iesit de pe cant(8-foto 4 si foto5) l-am scos afara deplasindu-l spre partea superioara a parbrizului.Cantul in care intra plasticul trebuie curatat de la un capat la altul de praful,nisipul si gunoaiele ce se acumuleaza de-a lungul timpului cu o bucata de carpa eventual umezita, infasurata pe o surubelnita subtire sau cu ceva similar.Operatia cred este obligatorie pentru ca repunerea plasticului la final sa se realizeze usor.

5.se scot protectiile de cauciuc ale bratelor(2-foto5)

6.se scoate mufa de la motorul actionarii ansamblului,se desfac cu o cheie de 10 cele trei suruburi de fixare (3-foto5)ale ansamblului dupa care acesta se scoate afara

7.se desfac pirghiile ce transmit miscarea de la motor la axele stergatoarelor prin tragere usoara pina cind nucile pirghiilor ies de pe axe

8.se scoate in ordine siguranta(7-foto7),saiba si oringul de etansare de la fiecare ax

9.se trece la extragerea axelor(4-foto5 si foto7) din camasile de antimoniu(5-foto5 si foto7) care in functie de cat de gripate sunt pot iesi mai usor sau mai greu.

In cazul meu axul de la mijlocul parbrizului(cel din dreapta ) a iesit fara probleme chiar mai avea usoare urme de vaselina.In schimb cel din stanga era aproape blocat,deoarece oringul de etansare era aproape distrus permitand in timp intrarea apei;dupa lungi incercari de rasucire a axului in camasa si folosire a ciocanului de cupru am renuntat.Am evitat prinderea camasii de antimoniu intr-o menghina intrucat materialul este foarte fragil.Am reusit incalzind camasa pur si simplu la ochiul aragazului dupa care am batut in capul axului.Axul a iesit din camasa cu tot cu bucsa de alama de la partea inferioara deoarece dupa cum se vede era foarte corodat in portiunea din mijloc(in camasa de antimoniu sunt introduse presat la partea inferioara si superioara doua bucse din alama cu inaltimea de vreo 20mm probabil avind si rol de ghidare,centrare a axului, spatiul pe verticala dintre bucse fiind ocupat de vaselina ).

Am curatat cu smirghel rugina de pe ax dupa care am scos bucsa de alama(6-foto6) pe care am introdus-o inapoi in partea inferioara a camasii de antimoniu dupa curatarea interioara a acesteia(daca nu intra fortat se incalzeste din nou camasa de antimoniu).

10.se curata de mizerie axele, camasile la interior,nucile parghiilor si se ung cu vaselina corespunzatoare(dupa cum am citit aici, grafitata) .Se introduce in camasi vaselina atat cat poate permite spatiul dintre axe si camasi si se trece la montare.

11.se inlocuiesc daca este cazul oringurile de pe axe se pune saiba si siguranta(operatia inversa de la pct.8).Se cupleaza pirghiile de actionare, se pune ansamblul pe masina,se cupleaza mufa la motor si se fixeaza in suruburi.Ar fi indicat sa se inlocuiasca protectiile din cauciuc (2-foto5) daca nu mai etanseaza bine pe axe.De asemenea ar fi bine ca bratul de actionare de la motor si parghiile inspre axele stergatoarelor sa fie aduse cu mana in pozitia initiala de dinainte de demontare a ansamblului de pe masina pentru ca sa nu obtinem o miscare inversa a stergatoarelor.

12.se monteaza plasticul de protectie prin apasare usoara pe cantul (8-foto 4 si foto5) fixat la marginea inferioara a parbrizului incepind de la unul din capete

13.se introduc bratele stergatoarelor in axe,se regleaza,se strang piulitele si se monteaza capacele din plastic din capul axelor.

Gata,cred ca puteam fi si mai succint,va rog daca mai pot fi completat s-o faceti.Cred ca o sa mai revin cu fotografii,deoarece nu am avut oringuri noi si va trebui sa le inlocuiesc .Am lucrat singur si am cam uitat sa surprind cu poze toate detaliile.

042yd5.th.jpg 0421xr7.th.jpg 0429zi0.th.jpg 0423qb0.th.jpg 0424ht2.th.jpg 0428zm9.th.jpg 0427vk8.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!