Jump to content

Din nou temperatuda lichidului de racire


Micutzu
 Share

Postare recomandată

Readuc in discutie temperatura lichidului de racire. Totul merge bine: si termocupla si ventilator. Ce nu inteleg e altceva. Ventilatorul porneste pe prima treapta undeva foarte aproape de cea de-a 3 *** subtire adik la 3/4 din indicator, cea de-a doua intrand in functiune dupa ce acul trece de acea ***. de asemeni acul indicator sta la jumatate dintre *** verticala (cu unghiul de 90 de grade) si urmatoarea.Aseara s-a intamplat ceva si mai dubios: in timp ce veneam acasa, mai mult coborand si masina scoasa din viteza (pe la 3 dimineata si aproximativ 7-8 grade) a inceput sa-mi scada temperatura pana la prima *** subtire, iar cand am inceput din nou sa merg pe drum drept a crescut in acel punct descris mai sus. Nu ste temperatura cam mare in acel punct? Am schimbat 3 garnituri de chiulasa in 20000 km si nu vreau sa o schimb si pe a 4-a anul acesta.

As putea in loc de indicatorul din bord sa montez un termometru cum aveau daciile pe vremuri sa vad exact temperatura la care se ridica?

Un alt fenomen se manifesta in momentul in care, cu motorul oprit, scot capacul de la vasul de expansiune si pornesc motorul. Lichidul se ridica pana la marginea superioara, face k o bula de aer si scade dintr-o data pana pe la jumatatea tubului dupa care creste si nu mai scade si la un moment dat iese afara.

In seara asta trebuie sa mentionez k mi s-a incalzit motorul foarte greu si nici cand ajunsesem acasa nu era acul la punctul descris mai sus ca fiind normal la mine.

La voi acul oscileaza sau sta fix k la masinile noi la care sta la 90 grade celsius si nu oscileaza oricare ar fi regimul de lucru al motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, la mine acul nu oscileaza (nici nu trebuie sa o faca). Sta putin inainte de 1/2. In special daca-i cald, peste 30C si stau mult la semafoare, pleaca, trece de 1/2 putin si porneste ventilatorul care-l aduce inapoi.

A propos de stat la 3/4 - la un moment dat eu am cumparat o alta sonda (mi se parea ca asta creste prea putin dupa 1/2 si am zis ca s-a decalibrat) si am avut surpriza ca doar punind-o pe asta noua, deci doar atit am schimbat, sa mi se duca si mie acul undeva aproape de 3/4 ( deci putin inainte de 1/2 de la vechea sonda corespundea cu putin inainte de 3/4 la astalalta) !!!

Asa ca si eu unul sunt exasperat de acuratetea indicatiei aparatelor din bord si de fiabilitatea celor trei "tare": termocupla, termostatul si supapa bushon vas expansiune. Astea mi-au dat cele mai mari batai de cap la masina asta. Ca urmare de vreo doua luni ma tor gindesc sa rezolv problema radical, adica sa pun ceasuri manometru atit pe temperatura apa cit si pe temperatura si presiune ulei. Poate spun cei ce-au montat asa ceva pe masina daca-s multumiti de ele.

Chestia cu bolboroseala, coborit si ridicat nivelul apei in vas eu stiu ca e semn tipic pentru probleme la garnitura sau la chiulasa. Imi pare rau ca-ti dau asa o veste ...Dar sa vedem ce mai zic si ceilalti.

Coboritul acului poate fi cauzat de termostat. Eu am avut unul care era recordman la deschis (ca aveam mai multe si-ncepusem sa fac si clasamente :P ) dar nu inchidea complet. Cit l-am avut pe masina, temperatura nu trecea de zona alba ingrosata. D-aia ma gindesc ca poate la tine in noaptea aia, termostatul s-a blocat pe deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp, citind prin celelalte topic-uri, am vazut ca ai probleme si cu indicatorul nivelului de motorina din rezervor. In cazul asta poti pune sub semnul intrebarii si integratul stabilizator din bord, adica indicatorul s-o ia razna iar termostatul sa fie in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar acel integrat mic este f. greu de gasit. Eu am dat comanda de al meu de o saptamana si inca nu mi l-au adus. Cred ca-mi iau alte ceasuri de la SH, care sa aibe acea mica piesa functionala. Acum merg cu masina fara acel integrat. Drept urmare indicatorul de temperatura nu functioneaza, indicatorul de motorina imi indica (zic eu destul de bine), insa mai cade in partea stanga complet cateodata (rar) si dupa 1-2 minute revine si indica iarasi ca inainte. Aceste caderi in partea stanga a acului nu le aveam inainte de a-l scoate. Ciudat... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista la magazinele de componente electronice ceva care face acelasi lucru si arata aproape la fel (e mai masiv dar se poate introduce), LM 7810, costa 2-3 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus tu LM la tine si a mers? Si iti indica ceasurile cu acuratete? Eu am cautat pe net si cu greu am gasit putine detalii despre acea piesa, dar nu am gasit nimic despre echivalarea ei. Cand ajunge a mea va spun cat a costat si unde o puteti gasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am pus LM dar am un stabilizator ramas dintr-un bord (daca erai in buc ti-l dadeam :D ). Face acelasi lucru si e compatibil la pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Micutzu - in cazul tau, cred ca trebuie sa gasesti cauza supraincalzirii si dupa aceea sa te gandesti la acuratetea indicatorului/ceasului de temperatura din bord sau chiar a sondei de la care primeste informatia.

Nu ele sunt vinovate de faptul ca ai fost nevoit sa schimbi 3 garnituri de chiulasa in 20000 km.

1. Verifica intreg sistemul de racire cu tot ce inplica el.

2. Dupa 3 garnituri schimbate, presupunand ca circuitul de racire este OK, as avea o intrebare:

Planeitatea chiulasei cred ca ai verificat-o dar, pe cea a blocului motor ai verificat-o? Probabil unora o sa li se para cam airea ce zic (intreb) dar, credeti-ma ca si asta trebuie facuta. ;)

In concluzie, umbla la cauza si nu la efect. :hainoroc: :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ii multumesc lui Viorel_c pentru confirmarea faptului k am o problema in intreg sistemul de afisaj. il rog pe rzone daca ma poate ajuta cu acea componenta de care vorbea, avand in vedere k sunt mutat in bucuresti de vreo 2 saptamani si voi ramane aici pe o perioada nedeterminata, cel putin 1 an. Am schimbat termostatul cu unul Behr si am ajuns la concluzia k cel vechi pe care il aveam se deschidea mult, dar nu se inchidea suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Integratul ala de la bord, din cate am citit este de fapt un stabilizator de tensiune, cara da un curent constany de 10V. Cat despre problema ta cu apa, am o intrebare: pompa de apa ai schimbat-o sau ai verificat-o? Se poate duce simeringul de pe ax, pierde apa (putina) face un gol de aer, si se invart paletele degeaba. Sau se duc naiba paletele... Poate ne vedem la vreo intalnire saptamanala si mai discutam... Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde, cand, si cum? k eu vin numia spune unde se fac intalnirile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii multumesc lui Viorel_c pentru confirmarea faptului k am o problema in intreg sistemul de afisaj. il rog pe rzone daca ma poate ajuta cu acea componenta de care vorbea, avand in vedere k sunt mutat in bucuresti de vreo 2 saptamani si voi ramane aici pe o perioada nedeterminata, cel putin 1 an. Am schimbat termostatul cu unul Behr si am ajuns la concluzia k cel vechi pe care il aveam se deschidea mult, dar nu se inchidea suficient.

Numarul meu e in profil. Stabilim cind si te rezolv :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Integratul ala de la bord, din cate am citit este de fapt un stabilizator de tensiune, cara da un curent constany de 10V. Cat despre problema ta cu apa, am o intrebare: pompa de apa ai schimbat-o sau ai verificat-o? Se poate duce simeringul de pe ax, pierde apa (putina) face un gol de aer, si se invart paletele degeaba. Sau se duc naiba paletele... Poate ne vedem la vreo intalnire saptamanala si mai discutam... Bafta!

Comanda mea de stabilizator de tensiune nu a mai venit... m-au informat ca nu l-au gasit pe nicaieri. Cel original costa undeva in jur de 40-50 RON (pe un website de afara - si era echivalentul in Euro). Am cumparat altul, cu 2.2 RON insa nu stiu daca se potriveste la pini. Intre timp, cineva mi-a dat idea sa masor cu un ohmmetru rezistenta bobinei de la indicatorul de temperatura, iar rezultatul a fost ca nu mi-a indicat nimic - adica e arsa. Aceeasi operatie de masura am facut-o si pe indicatorul de motorina, iar rezultatul a fost undeva in jur de 52 ohmi - deci functioneaza. Ieri, enervat de problema asta, mi-am cautat ceasuri de bord complete pe la dezmembrari auto si nu am gasit ceasuri identce cu ale mele, insa erau aproximativ asemanatoare. Adica pot lua de pe cele noi indicatorul de temperatura, pentru ca mufa de alimentare nu este ca mea si nu le pot pune asa cum sunt. Sa zicem ca s-a rezolvat problema... insa sper sa le montez in curand. Apropo, cand sunt intalniri saptamanale in Pitesti? ;) As veni si eu, desi nu am nimic deosebit pe masina... Dar idei am. ;) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ceasuri am eu ramase de la un passat , cand ne intalnim ti le fac cadou ( eventual de ziua ta )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!