Jump to content

probleme servodirectie VW Lupo


jondo1ro
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Nu stiu daca am postat unde trebuie, dar fiind primul post pe acest forum se poate scuza...

Asa cum am spus am pb cu servodirectia la un VW Lupo 3L. Il am de ~ 1 luna si l-am luat fara sa-mi dau seama ca masina are servo si servodirectia nu functioneaza. Am constatat ca nu are ulei de servo, am completat in butoiasul respectiv, dar nu se simte nici o diferenta....Se aude un bizait ca de albine la pompa de servo, am vaz ca nivelul lichidului se mareste sau scade, de unde am dedus ca pompa ar merge...

Din ce cred eu, pb ca cel care a avut masina inainte, a mers mult si bine fara sa il deranjeze ca nu merge servodirectia, sau sa verifice daca mai are ulei in butoias...

Idei, ceva ?

Unde as putea sa ma duc sa verific exact care este pb ?!? Pana acum nu am fost in nici un service cu ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil trebuie aerisita instalatia de servo. Mai ales daca s-a mers foarte mult fara lichid, sigur are aer. este posibil ca printr-o simpla aerisire a instalatiei sa-ti rezolvi problema. Succes

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu un mecanic (nu stiu cat de bine se pricepe), de la el am inteles ca ar trebui sa se aeriseasca singura daca pun ulei, ceva de genul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa-i, se aeriseste singura dupa cateva manevre stanga dreapta. Daca nu simti nici o diferenta, e posibil sa fie din cauza pompei care a mers fara ulei si nu mai face presiune, cu toate ca se invarteste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm....faza de cascadorii rasului...

Raspuns Midocar la defectul reclamat: Aceasta model de VW nu are servodirectie.

Rezervorul despre care spuneam eu ca e gol mi-au spus ca ar fi de la cutia automata. Insa nu m-am lamurit de ce era gol....

Eu am presupus ca, daca pe respectiva pompa scria: "Fahrzeug Hydraulik pompe" atunci e pompa de servodirectie.

Midocar-ul nu au avut timp sau chef sa-mi explice exact ce e cu pompa aia, se grabeau prea tare sa-mi ia banii pe constatatare, in mom asta sunt lamurit doar pe jumatate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar e posibil? :)

Insa nu m-am lamurit de ce era gol....

in mom asta sunt lamurit doar pe jumatate....

Daca n-au dreptate, s-ar putea ca uleiul din rezervor sa-l gasesti in burdufele casetei, sunt destul de incapatoare si de etanse. Asta ar insemna ca l-a pierdut caseta si pe nimeni nu l-a mai interesat.

Modificat de trami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. O sa fac niste poze, poate ma lamureste cineva....ce e cu pompa aia si de ce era gol rezervorul...

2. Alta pb care as vrea s-o rezolv ar fi: vreau sa schimb uleiul de la cutia de viteze (tiptronic) si nu stiu ce ar trebui sa pun(la uleiul ptr motor m-am lamurit am schimbat cu TEXACO 506.01), am inteles ca sunt si niste filtre...

Ce norme VW sunt ptr ulei de cutie automata ?!? daca puteti sa ma ajutati cu un link, nu as vrea sa fac o prostie...eventual imi si recomandati pe cineva care se pricepe f bine la cutiile astea automate...

Nu sunt genul care sa mearga cu masina si sa curga fiarele din ea...chiar as vrea sa vad despre ce e vorba..

PS: Trami, parca am vb si la telefon odata...intrebam cat costa o servo...

merci ptr interes si raspunsuri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. In revenire....cutia e.... "Automated direct shift gearbox with Tiptronic function".

Inca nu am gasit standard-ul ptr uleiul ce trebuie pus la aceasta cutie.

Daca cineva stie cum se intretine aceasta cutie, si daca intr-adevar trebuie schimbat ulei sau altceva la ea, astept comentarii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut Am postat din tecdoc specificatia tehnica pentru lupo. Pentru a vedea daca ai servodirectie hidraulica vezi daca caseta de directie are 2 furtune care intra in ea. Poti vedea acest lucru pe un canal sau elevator.

Technical Data

VOLKSWAGEN LUPO (6X1, 6E1) 1.2 TDI 3L

Capacities and specifications

Engine oil with filter

3,80 Litres

Engine oil specification

VW 500 00/501 01/502 00

Longlife VW 503 00

Manual gearbox

5 gear 02J 2,00 Litres

5 gear 002 2,40 Litres

5 gear 085 2,70 Litres

6 gear 02U 2,10 Litres

Transmission oil specification

5 gear 02J G 052 178

5 gear 002 G 052 178

5 gear 085 G 052 178

6 gear 02U G 052 178

Automatic gearbox

4 gear 001, New filling 5,70 Litres

Automatic gearbox oil specification

4 gear 001 G 052990

Power steering

0,70 Litres

Power steering oil specification

G 002 000

Brake fluid when changing

1,00 Litres

Brake fluid specification

up to 2005 DOT 4

from 2006 VW 501 14

Air-conditioning system refrigerant

Compressor Sanden 700 - 750 Gram

Compressor Clasonic 550 - 600 Gram

Compressor Denso 525 - 575 Gram

Refrigerant specification

R 134a

Tank capacity

34 Litres

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si intervalurile service

Technical Data

1.2 TDI 3L

For service data

Engine control toothed belt change interval

up to 2000 every 36.000 miles

from 2001 every 54.000 miles

Engine control toothed belt test mode

up to 2000 every 9.000 miles / once a year

from 2001 not prescribed by the manufacturer

Air filter change interval

every 36.000 miles / 6 years

Fuel filter change interval

every 36.000 miles

with bio-diesel every 18.000 miles

Brake fluid change interval

every 2 years

Engine oil and filter change interval

during each service according to interval display

Interior filter change interval

every 18.000 miles

Engine control unit tensioning roller change interval

up to 2000 every 36.000 miles

from 2001 every 54.000 miles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sm33 - multumesc pentru informatiile utile, cu unele precizari:

M-am convins ca nu are servodirectie, uleiul recomandat in carte ptr 3L e 505.01 respectiv 506.01-Longlife. Em luat-o cu

ulei Castrol SLX Longlife2, iar in Romania am pus 506.01 Texaco.

Antigel... scrie f. clar G12 pe rezervor, cu toate astea, prima oara, am pus altceva, dar am schimbat f repede cu ce trebuia...

La lichide de frana, tot asa, scrie pe rezervor: DOT4

Cutia automata e cu 5 viteze, nu cu 4. Nu stiu de ce tot apar in programe ca ar fi cu 4.

Am inteles ca nu se schimba uleiul de la cutie (nu sunt f. convins, mi-ar face mare placere sa imi confirme cineva "mai avizat"....)

Pompa hidraulica+rezervorul (in cazul meu) se afla langa baterie - se pare ca trebuie pus ulei G 002 000 - cel care se pune si la servodirectie.

Din ce am citit aceasta pompa creeaza presiunea necesara realizarii a 2,3 schimburi de viteze apoi se opreste. Si da, e normal sa porneasca in momentul in care deschizi usa de la sofer.

Ce e ciudat la mine: in rezervor imi intra f putin lichid, daca pun mai mult il da afara pe la dop.... Rezervorul are o "fereastra" a vedea limitele minim/maxim, dar nu sta in nici un caz in acele limite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o precizare: cel care mi-a spus ca nu se schimba uleiul de la cutia automata de la Lupo e un inginer de la Porche, nu ii mai retin numele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

acel inginer a avut dreptate si in legatura cu pompa hidraulica intradevar porneste cind deschizi usa.

acolo te sfatuiesc sa nu umbli ca daca dai programul peste cap greu gasesti pe cineva sa iti faca setarile de baza a cutiei.

primele semne de oboseala a pompei sint :moare motorul,nu se mai opreste pe stop,moare motorul cind pui maneta in r ,motorul porneste numai pe n, etc...

daca iti apare asa ceva dute sa iti setezi cutia sa nu ramai undeva pe drum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
....Se aude un bizait ca de albine la pompa de servo, am vaz ca nivelul lichidului se mareste sau scade, de unde am dedus ca pompa ar merge...

Bazaitul respectiv e de la motorasul pompei ... din cate stiu eu. Am un prieten care a fost foarte crispat cand a auzit cum face acel motoras pe un Focus ST (masina noua) a crezut ca este defecta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai linistit intre-timp.... Pompa nu da "semne de oboseala ", dar la mine nu a pornit de la inceput decat de N, daca e in viteza nu porneste decat daca ai piciorul pe frana/ daca o pornesti cu piciorul pe frana, dar il ridici inainte sa scoti pe N se opreste....

PS: As edita titlul in "pompa hidraulica /ulei pompa hidraulica/ulei cutie automata 3L" dar vad ca editarea merge doar la ultimul post recent...

Modificat de jondo1ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa porneasca si pe stop si nu are voie sa moara numai daca o scoti de pe stop si o bagi iar

in restul vitezelor nu are voie sa moara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste si pe STOP - numai daca am frana apasata, daca nu scot in N sau dau drumul la frana si e pe STOP, se opreste.

Modificat de jondo1ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la altii dar la mine si cand opresc si pun pe STOP, automat - se opreste si motorul, din cauza asta mi se pare normal ca in momentul in care pornesc pe STOP, si ridic piciorul de pe frana sa se opreasca.... Nu stiu daca e normal sau nu, o sa intreb si alti posesori de LUPO.

calin.c - merci de info, dar sper sa nu ai dreptate.... :angry:

ovidiu_sb a confirmat ca si la el e la fel....... sper ca nu se supara ca l-am citat..... :) "Daca pornesc pe stop si ridic piciorul de pe frana, se opreste motorul. Iar cand merge motorul.....si vreau sa-l opresc....pun in stop.....si se opreste. "

Modificat de jondo1ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidiu_sb a confirmat ca si la el e la fel....... sper ca nu se supara ca l-am citat..... :angry: "Daca pornesc pe stop si ridic piciorul de pe frana, se opreste motorul. Iar cand merge motorul.....si vreau sa-l opresc....pun in stop.....si se opreste. "

nu ma supar deloc :) dar ia un calcul te rog faptul ca eu am ceva probleme cu oprirea ciudata a motorului...

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=22751#

deci deocamdata mi-e greu sa spun cu certitudine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu unul am incercat sa aflu cat mai multe date despre aceasta cutie de pe Lupo si am ajuns la urmatoarele idei:

1. in principiu si in realitate cutia de pe Lupo 3L este o cutie pur mecanica (de aici si lipsa de informatii referioare la o cutie automata in 5 viteze in SOTE sau ETKA).

2. cutia este convertita la una automata prin simpla prezenta a unor actuatoare, valve si motorase ce reusesc sa imite operatiunile efectuate de om (apasare ambreiaj, selectare viteza, eliberare ambreiaj); acest soi de sistem poate fi vizionat aici - ASG - Auto Shift Gearbox.

3. dupa ce a revazut cele mentionate mai sus am ajuns la concluzia ca: uleiul cutiei in sine este probabil(mai mult ca sigur) cel al unei cutii manuale normale si prin urmare necesita schimbare la fel ca cel al unei cutii manuale ;) (adica mai deloc), lichidul ce actioneaza valvele si actuatoarele si ce este folosit de pompa hidraulica, ramane un mister ce standar indeplineste ;) (dar probabil datorita conditiilor nu foarte aspre de functionare nu trebuie sa fie schimbat nici el).

4. cum aceasta masina are ,ca toate masinile dotate cu cutie manuala, ambreiaj ceea ce o face mai putin predispusa la probleme de cutie dupa un chip-tuning ;) (vezi convertizor de cuplu la cutiile hidramate)

Cele relatate mai sus nu trebuie luate decat ca o informare succinta si nicidecum ca un fapt cert. Toate informatiile le-am obtinut sapand adanc pe internet, deoarece datele despre Lupo 3L sunt foarte rare.

P.S.: presupun ca fiind vorba de o masina economica ce nu are un program "sport" la cutie, daca vom dori sa conducem sportiv aceasta masina va trebui sa conducem cu +/- si nicidecum pe E ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

UN BAZAIT SE AUDE SI LA MINE CAND DESCHID USA

EU CRED CA E POMPA DE BENZINA

INCA O PROBLEMA

cand vrez la maxim

se aude un vuiet ciudat

asa se aude de obicei la servo directie ?

as vrea sa schimb lichidu de la caseta de directie

e bine sau ce sa fac ?

INCA O PROBLEMA

cand vrez la maxim

se aude un vuiet ciudat

asa se aude de obicei la servo directie ?

as vrea sa schimb lichidu de la caseta de directie

e bine sau ce sa fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bazaitul pe care il auzi la deschiderea usi e de la pompa si e normal. daca vrei ridica bancheta din spate si ai sa vezi ca se va auzi mai tare.

vajaitul la viraj maxim e normal dar trebuie sa fi atent sa nu tii prea mult virat maxim. Mi se pare ca in carte scrie sa nu tii mai mult de 5 secunde virat maxim (nu pot sa garantez ca am citit asta in cartea masinii sau in alta parte). Cat despre sichimbatul lichidului din servo nu cred ca e nevoie. Cel mult trebuie completat dar si atunci trebuie sa vezi daca nu ai cumva pierderi care neaparat trebuie remediate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

se poate pune servo pe lupo?

adica...daca schimbi caseta de dirfectie cu una cu motoras merge? (chiar cele cu servo sunt cu servo electric?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi amintesc cind am cumparat un lupo 3l si am fost cu el la reprezentanta , schimbat distributie , consumabile si cind ma uit pe factura dupa citeva zile scria printre altele si completat lichid servodirectie , ma uit la rezervorul de lichid hidraulik si vad ca dadea pe afara la cit de plin era , ma intorc la reprezentanta si ma duc la director ii explic problema si el imi spune ca poate doar a facturat dar nu a completat , il contrazic si ii spun ca a completat si curge pe jos , mergem impreuna si cheama un mecanic care s-a ocupat de ea si il intreb unde a completat cu lichid de servo si el imi indica rezervorul de ulei hidraulic de la sistemul hidraulic deci se intimpla si la case mai mari nimeni nu sta sa se uite pe documentatii , unii nu o au dar nici cei ce au acces la ea nu o folosesc. pe lupo este si servodirectie dar foarte rar este o servo electrica si sunt unele modele si cu ac dar daca le incarcam cu servo si ac s-a dus consumul mult laudar de 3l /100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!