Jump to content

Cum arata/functioneaza pompa de benzina pt passat


ingerul_danutz
 Share

Postare recomandată

am scos pompa de benzina din masina astazi ....problema e k s-a umblat la ea, am scos peste 10 bucati de plastic , furtunase, un cilindru (adik pompa) ,etc.

problema e k nu am aparat foto pt a va arata ce am scos eu acolo, ..le-am pus eu cap la cap (corect sper) si mi-au dat 2 futunase...am zis prima oara k e tur si retur dar nu e asa, fiindca pe amandoua iese benzina, returul este undeva prin rezervor un futunel mai special.

acum ce ar trebui sa fac sa unesc cele 2 furtunase cu un T si sa scot unul singur? pt k momentan este pus pe tur doar cel care iese de deasupra pompei si masian se msica tare prost, nu trage deloc si nici benzina pe retur nu da ...cum se numeste valva din capul galeriei- "chestia aia" care trimite surplusul de benzina pe retur?

s-a mai umblat si inaintea mea la pompa, vreau sa stiu daca e pompa ei si cum arata una normala - complet echipata

Modificat de ingerul_danutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pot sa fac print screen la schemele din SOTE care se refera la pompa de benzina si furtune si sa ti le trimit pe mail... pm cu adresa daca vrei...

ps: e posedat forumul eu scriu E T O S el zice sote .. wHATEVER

Modificat de tudor-g3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se ofera cineva cu un manometru sa masoare presiunea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ingerasule... vezi ca rezervorul are trei furtune si anume: tur, retur si aerisire. Cel de-al treilea furtun de care ziceai tu este cel de aerisire care trece printr-un filtru de carbon / carbune activ, etc. Rolul sau este de a egaliza presiunea aerului din rezervor cu cea exterioara. Filtrul impiedica printre altele patrunderea vaporilor de apa care ar putea condensa pe peretii rezervorului si apoi vei zice ca ai luat benzina "botezata" :D . Furtunele de tur si retur sunt legate la tulumba aia de plastic in care este montata pompa propriu-zisa. Uita-te cu atentie acolo si vei vedea ca unul din furtune este legat in centrul tulumbei (asta nu e termen tehnic :-))) ) - acesta fiind turul - iar celalalt este legat la un stut spre margine, acela fiind returul. Surplusul de benzina este adus intotdeauna tot in tulumba aia de plastic, niciodata in rezervor direct. Inca ceva: pe capacul de vizitare al rezervorului, pe unde ies si furtunele astea de tur / retur, in dreptul stuturilor, sunt desenate niste sageti care iti vor indica exact care e turul si care e returul.

Bafta multa la reparatii.

PS: toate astea le-am invatat pe propria piele anul trecut in iulie cand a trebuit sa schimb poma, deoarece, din cauza garniturilor de la tulumba care erau praf, mi-a murit pompa (a mers in gol). Tulumba actioneaza ca un minirezervor in care este tinut un surplus de benzina, pentru ca pompa sa nu traga aer fals atunci cand rezervorul este mai gol, iar masina merge in zone mai inclinate.

Inca ceva... ziceai ca ai scos piese sau bucati de plastic ? Era sparta tulumba ? Ce model ai : Pierburg, Vdo, etc ? Sa nu faci greseala de a verifica daca pompa propriu-zisa (cilindrul ala metalic) functioneaza, facandu-i proba "in gol", ca o distrugi. Bag-o intr-o galeata cu motorina, ulei d-asta mai subtire, benzina, etc si-i fa proba, altfel...dl. Volksman.

Pentru motoarele cu injectie multipunct trebuie ca pompa sa-ti dea o presiune de 3 - 3,5 atmosfere. S-ar putea sa ai vreo pompa pentru injectie monopunct care iti baga pana in 2 atm maxim. La relanti motorul ar trebui sa-ti mearga, dar in sarcina iti moare, cam de la 60 - 80 km/h in sus, atunci cand cere o presiune mai mare a benzinei in rampa de injectie, datorita cresterii cantitatii de benzina injectate in cilindri. Poate ca din cauza asta nu-ti da nici benzina pe retur, deoarece supapa de reglaj a presiunii este calibrata la o presiune mai mare decat poate produce pompa respectiva.

Bafta !!!

Modificat de lucastn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult pt sfaturi!!!!

am sa pun niste poze diseara , eu cred k pompa este incompleta ...

oricum am vb cu dl alexandru si mai ieftin as iesi cu vala de presiune decat cu o pompa noua.

Modificat de ingerul_danutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus si pozele...asa ar trebui oare sa arate o pompa de benzina?!?

o parere va rog

in primele poze se poate observa 2 furtunase, cel din capul pompei ar fi turul, iar cel de-al 2-lea "curge" in rezervor

in a 3-a poza e returul..sau cel putin asa cred eu, pt k l-am gasit undeva prin rezervor ratacit, nu era conectat la capac inainte

Modificat de ingerul_danutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!