Jump to content

DIY - Reglarea mecanismului de selectare a vitezelor


silcos
 Share

Postare recomandată

salutare!

umila mea contributie in cele ce urmeaza.

scuze ca pun scheme in loc de poze, dar sper ca sunt suficient de explicite!

la mine agata destul de des la viteza 1-a, dupa cateva reglaje s-a rezolvat, nu in totalitate, dar presupun ca un scimb de ulei al cutiei ar fi indicat.

sa trecem la treaba:

ati avea nevoie de scula asta. daca nu o aveti, puteti folosi o susrubelnita mai scurta sau un torx cu diametrul asemanator:

dupa care, ridicati capota (motorul sa fie caldut, vedeti sa nu va frigeti).

cautati mecanismul de selectare a vitezelor, ar trebui sa fie asa:

trageti in fata de capetele de plastic, iar dupa ce ajung la capat, rotiti-le spre stanga, vor ramane blocate in acea pozitie, iar surubul din interiorul lor se va putea misca liber.

apasati in jos pe selector (sau ce-o fi ala), in sensul indicat de sageata, cam pana la jumatatea cursei.

tinandu-l apasat, impingeti cuiul de bolcare notat cu A inspre mecanism, pana acesta va "intra" si va bolca tot mecanismul.

dupa ce s-a bolcat, mergeti in masina si scoateti husa (fusta) de la schimbatorul de viteze, apasamd dinspre in fata spre in spate, apoi ridicand in sus (imaginea in postul urmator)

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ai uitat sa zici ca prima oara trebuie blocata maneta schimbatorului cu "scula" = cui din imaginea 1, si dup'aia mecanismul de pe cutia de viteze

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa asta, miscati de maneta schimbatorului spre stanga, ca si cand ati dori sa selectati viteza 1 sau 2 , dar fara a o misca in fata. reveniti in pozitia "liber", dupa care mai faceti asta o data (pt mai multa siguranta).

dupa asta, bolcati cele doua orificii (unul de pe schimbator, altul de langa el, mai jos), aducand schimbatorul in pozitia necesara si introducand scula de care ziceam mai sus, sau un torx prin cele doua gauri.

pentru asta, ar fi nevoie de un asistent care sa se asigure ca cele doua orificii raman perfect aliniate in timp ce voi faceti altele.

altele care ar fi:

mergeti la imaginea numarul 2 si, fara a misca suruburile, rotiti spre dreapta capetele alea de plastic, apoi dati-le drumul, astfel incat sa se stranga singure pe suruburi.

scoateti cuiul de bolcare (nu de tot, aduceti-l in pozitia initiala).

in tot acest timp ar fi bine ca asistentl sa mentina alinierea orificiilor in cauza!

scoateti torx-ul sau ce ati folosit in imaginea 5, dupa care verificati la rece sa intre usor in toate vitezele.

ca metoda de verificare ar fi: in momentul in care cineva misca maneta schimbatorului spre stanga (cum am zis mai sus) si o mentine asa, cuiul de fixare de la selector ar trebui sa intre usor in pozitia de blocare.

daca nu merge, luati procedura de la capat!

sper sa va ajute!

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu am asteptat eu postul 2. Bravo si mersi pt posturi! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumiri pe aceasta cale .....Volkswagen.Golf.Jetta.R32.Official.Factory.Repair.Manual.1999-2005.pdf :(

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari, buna treaba :)

P.S. Se muta la Articole, daca mai trebuie completat ceva, da-mi un PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!