Jump to content

1.4 16V (75 / 100 CP)


rvacaru
 Share

Postare recomandată

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    20

  • Zorro Classic

    7

  • Jacku

    7

  • just4passion

    4

Salut,

Inca nu am iesit cu masinuta in afara Bucurestiului dar am reusit prin oras sa ajung pe la 100 km/h pe distante relativ scurte si aveam cam 3000 rpm. Deci sunt in parametri. Am mai auzit prin amici cum ca motoarele de 1.4 16V sunt motoare de turatii mari. Imi puteti spune la drum lung care ar fi viteza optima de deplasare ? Nu as vrea sa merg cu ea prea turata dar nici sa fiu depasit de dacii......

:251:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Depinde de cum vrei sa mergi.Daca vrei economic ,la 100-110 consuma aproape de consumul dat in datele tehnice (fara clima).

La 130 merge bine,consumul e OK,insa de la 150-160 incepe sa pape benzina dar si zgomotul din interior e cam deranjant.

Oricum e recomandat sa mergi cu maxim 85% din viteza constructiva data de constructor (am citit cred ca in AutoExpert).

La Cordoba e 193km/h,deci 165-170 e suficient sa nu intre in turatie mare,chiar daca zona rosie incepe de la 6.500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la drum lung, in RO, cred ca e bine sa respecti viteza legala: sa zicem 100km/h. Ai si consum mic, si zgomot redus si sanse mai mari sa ajungi intreg :251:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare:

Am vazut pe acest topic discutii despre motoare 1.4 16V pe fabia cu 100 cp. Se poate ajunge si cu cel de 75 cp (AXP) la 100 de cai? Merita ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se poate! In primul rand un cip tuning la un motor aspirat nu poate da mai mult de 10% din puterea motorului adica 7-8CP. Se mai poate schimbat filtru de aer cu unul sport, schimba evacuarea complet (cu o teava de diametru mai mare) dar costurile deja cresc considerabil si nu cred ca merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai spus. Exista diferente _fizice_ importante intre motoarele 75 si 100 CP de pe Fabia. Nu e numai ECU (sau soft in ECU). Motoarele au elemente fizice diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care este atunci diferenta intre motorul de 75 si cel de 100 de cai? ce are in plus sau diferit?

Scuze am postat prea tarziu ca sa mai vad raspunsul de mai sus.....

M-am lamurit, multumesc.

Modificat de just4passion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ma lamuriti si pe mine: De ce la noile variante de motorizari la Seat Ibiza si Cordoba, VW Polo si Skoda Fabia nu mai apare la vinzare motorul de 1,4 l la 100CP si apare in schimb cel la 1,6 cu 105CP? Motorul de 1,4 la 100Cp nu este cumva fiabil? Sau de ce a fost s-a schimbat?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver: Intrebarea asta merge pusa la departamentul marketing/vanzari/strategie de la VAG :huh:

1.6 105 CP este mai fortos decat 1.4 101 CP... iar cum cel de 1.4 75CP transformat parca in 80 CP se apropie mult de 1.4 100, era cazul sa apara ceva si intre 1.4 80 CP si poate 1.8 TFSI pe Fabia2 :)

Speculatii... De ce s-a renuntat la 1.4 FSI 90 CP? Dar la 2.0 FSI? Dar la 1.8T?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, la Ibiza a aparut 1.6-105CP dar la Cordoba a ramas 1.4-100CP (acum m-am uitat pe Seat Romania). :Driver:

Oricum, eu sunt incantat de 1.4-100CP e un motor "vioi" si care trage bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Nimeni ???

http://www.tsr-performance.com/

Astia monteaza si kit de turbo pe motoarele noastre (la Special Sale) :-) ne dau 160-240 CP... probabil ca va tine motorul 2-3 zile :-))))))))))))

Pana la urma s-au mai aflat informatii despre acest kit ?

Pe site vad ca nu dau oamenii detalii exacte de ceea ce modifica si ce imbunatatiri aduc; si au niste scoruri ... de te lasa :D

Poate ma uit eu ca mata in calendar .... deh :D novice.

Acum am vazut si unde isi au locatia ... langa Londra ... in tara tuturor posibilitatilor si a porche-urilor la 2k-3k E.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot spune ca sunt unul dintre cei multumiti de buburuza...cu 4 persoane si bagaje pe autostrada soarelui, cu cauciucurile cam desumflate maxim 185. Totusi...e foarte bine..parerea mea...offtopic, ce vad eu rvacaru, ti-ai luat si O1? ca parca nu o aveai....sau nu mai stiu eu

Modificat de Jacku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

GOLF 4, an fabr 2001, motor AHW, 1,4 , 16V

Motorul porneste foarte greu, trebuie sa dau la automat vreo 10 sec apoi porneste... parca mai rau ca un diesel

Mentionez de asemenea ca turometrul nu functioneaza.

La testare urmat coduri:

00513 Engine speed sender-G28 No signal

00282 Throttle valve positioner-V60 Output open

01265 EGR valve-N18 Output open

Intrebarea mea este de ce porneste asa greu?... daca ar fi senzorul de pe vilbrochen cred ca nu ar porni deloc, iar din cauza TPS-ului ar trebui sa porneasca totusi.Acesta ar trebui schimbat sau curatat si adaptat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea ar trebui schimbat G28,curatata clapeta de acceleratie si EGR-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La mine am avut kind of aceeasi problema la masina si a trebuit sa ii schimb bobinele de inductie. (Mi-au picat cate una pe luna si acum sunt la ultima luna...4 asta nu mi-a cazut inca). Imi pornea greu si cand a pornit mergea foarte prost. Trepida si era la relanti o deviere de 300 rpm.

Nu stiu daca te ajuta dar poti sa iei in considerare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

ce ulei puneti voi in motorul asta (producator, norma)?

Modificat de cosmin brici
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la mine, 1.4 16v pe golf pun 10w40, texaco, cu norma de 50500 parca. e recomandat de vw. masina mea are aprox 130000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si norma de ulei pt 1.4i 16v in cartea masinii se recomanda 500 00, 502 00, 501 01. Am vazut ca mai sunt si normele

ACEA (A3/B3, A3/B4) si API (A3/B3,A3/B4 SL,SJ,CF). Din ultimele 2 norme, la motorul asta ce este recomandat? sau care ar fi echivalentul intre norma "cu 500" si ACEA, API?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Intrebare. Cat ulei constuma motorul vostru? Eu merg cu ea in regim de 2500-4000 ture, eventual la drum lung depasiri mai ia cateodata si 5500. SI din ce am observat, cam la 5000 km ia cam 1 l de ulei. Din ce am mai citit, ar fi in parametri, la voi cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul am verificat frecvent uleiul,fiindca si eu merg cam tot asa si nu am vazut sa consume ulei.

O fi din cauza ca motorul nu are decat 23.000 km sau n-am verificat eu bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu nici la 50.000 nu consuma ulei deloc. La benzina e mai normal sa NU consume ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi pana in 3000 de ture da, e normal sa nu consume deloc. Daca sari de 3000, si cum la 16v trebuie sa o frigi un pic ca sa traga, e normal sa mai manance. Acum, sa vad, poate nici eu nu am ales cea mai fericita varianta de ulei castrol softec txt 5w40...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 16v ma apropii de prima revizie 15000 km si vede des peste 4000 rpm in depasiri iar pe autostrada constant peste 4000 si chiar 5000.

Si nu a consumat o picatura.

Din cate imi spusese cineva aspiratele nu au probleme la consum ulei. La un aspirat o turatie daunatoare ar fi de la 5-6000 in sus mers constant.

Imi si daduse exemplu motoarele japoneze care au puterea maxima la 6000 rpm. Si cuplul maxim pe la 4500+ daca nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de regula mergeam la 3000 rpm si mai mult. Oricum, 1 l la 5000 km e mult si pentru un diesel.

Ulei utilizat Castrol RS 0 W 40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!