Jump to content

1.4 16V (75 / 100 CP)


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Propun sa adunam aici informatii despre Fabia cu motorul din titlul threadului... o sa postez eu cateva linkuri, etc dupa ce vedem ca suntem macar cativa "participanti" :-)

Primim si posesori de Ibiza/Polo cu motoarele susmentionate :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    20

  • Zorro Classic

    7

  • Jacku

    7

  • just4passion

    4

  • 6 months later...

Existand acest topic, m-as alatura si eu. Am o mica nedumerire. Dimineata la pornire sau la cateva ore de la oprire, cand pornesc se aude un motoras electric (ca un ventilator mic) care face un zgomot din ce in ce mai ascutit si apoi dispare. Intervalul de timp cat se aude acest zgomot e variabil, uneori e foarte scurt, alta data dureaza cateva secunde.

Nu am observat o variatiune a turatie motorului si nici probleme de dinamica. Nu am decat 5000 km. Evident e inca in garantie. Inainte de a merge la reprezenta as vrea sa aflu ceva pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este pompa de aer secundara ce "injecteaza" aer in galeria de evacuare. Rolul ei este sa creasca cantitatea de aer (respectiv oxigen) din evacuare astfel ca sa existe posibilitatea arderii combustibilului in excess injectat (si care nu ajunge sa arda in cilindrii).

Scopul este ca sa fie atinsa cat mai repede temperatura de functionare a catalizatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la Dacia SuperNova/Solenza..etc se aude la fel :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la supernova/solenza se aude pompa de benzina ce se amorseaza in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Aha, unde e voinea, sau cine spunea ca e defecta masinuza mea :lol:. La mine se aude cind pun contactul acel zgomot, si e clar de la pompa de benzina se aude in spatele masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am schimbat azi filtrul de aer si am observat ceva urme de ulei la furtunasul care vine din motor si intra in filtrul de aer... nu e mult, dar e.

Si filtrul vechi avea o pata de ulei in colt...

Masina va avea in curand 50.000 km.

Stie cineva cand si de ce vine ulei pe acolo? Ulei circulat 9.000 km, culoare maro-brun, gros la pipait, deci pare OK.

Multumesc

Radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca furtunul de care vorbesti este de la CCV (crank case ventilation) care recircula vaporii de ulei. Nu mi se pare totusi normal sa se formeze pata pe filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu mi se pare normal...o sa umblu cateva zile cu furtunasul "in aer" sa vad cat de mult ulei vine... poate ca e normal...

Cantitatea de ulei nu e mare, s-a adunat in timp, dar este. Cu furtunasul curatat si lasat liber in aer o sa vad cat de mult ulei vine

Am verificat nivelul la ulei si e in zona "calma", adica spre maxim.

Maine dimineata o sa desfac busonul de ulei cu motorul la relanti sa vedem daca face fasss ;-)

Exista o "PCV valve" pe acolo care poate face figuri?

Edit: NU este presiune, am scos busonul usor. Dar! Exista in zona busonului, inauntru, o spuma galbena !!! Aia de la ce se formeaza ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am rezolvat problema cu uleiul in filtru. E tipic motoarelor 16V sa arunce putin acolo, cel mai mult a aruncat dupa un schimb de ulei in care desteptul ala a bagat 500 grame peste max!

Spuma galbena e de la condens, folosesc masina 4 drumuri de cate 2 km zilnic.

O noua intrebare, poate stie cineva....

Cu ce tip de ulei vine Fabia 1.4 16V din fabrica?

Eu am pus 40.000 km numai 5w40 si acum oscilez intre a schimba cu 0w40 sau 10w40 .... care e mai potrivit?

Cu masina circul predominant urban, drumuri scurte si de 2 ori pe an fac cate 4000 km pe autostrada...

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru drumuri scurte cu porniri dese merge ulei mai subtire care sa protejeze la porniri, deci ori ramai la 5W40 ori treci la 0W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

17574, P1166, Bank1, Long Term Fuel Trim, Range 2 Rich Limit Exceeded

S-a aprins becul galben cu motorul, si dupa scanare erori a rezultat doar eroarea de mai sus. Dupa 2-3 porniri, a mai aparut 1 eroare, care din pacate nu am notat-o (ceva cu Linear...LambdaSonde...)

Puteti sa detaliati ce poate fi? Eu banuiesc sonda lambda defecta.

Masina ezita/smuceste la mersul constant, relanti instabil (uneori intre 500-1000 ture), bujii cam albe, lipsa putere, motorul nu mai e vioi deloc...

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Poti sa faci un REDINESS CODE cu VAG-COM-ul?Daca nu poti se poate face sigur cu VAS 5052 si se vede exact ce problema ai(sonda I lambda,sonda II lambda,catalizator,EVAP canister,incalzirea sondelor lambda,stil de mers subturat,drumuri scurte..etc) :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am postat eroarea...o sa incerc sa o aflu si pe aialalta, dar mecanicu a zis ca e prima sonda care da semne de incheiere a activitatii...

Oricum masina merge de-a dreptu haios... in relanti vibreaza motorul, simt in tot corpul cand sed pe scaun, e ca la masaj, iar in sarcina merge in hopuri, la mers liniar smuceste, deci e clar ca sonda trebuie pusa noua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Tocmai am incercat inca o interfata, de data asta KKL pe USB. Inainte am incercat seriale.

VAG-COM (3112) nu se poate conecta pe modulul ENGINE. Sub nici o forma. Alte module merg fara probleme, ENGINE deloc.

Am ECU Magneti Marelli, masina are motor 1.4 101CP, cod AUB.

Maine voi trimite interfata inapoi, dar as fi curios totusi daca exista cineva care s-a conectat pe acest ECU si ce parametri as putea varia in Protocol Communication ca sa am succes.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat si se conecteaza cu StartBaudRate=9600.

Multumesc AndiTDI pt un post de la sticky ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema acum m-am intors din zona MALL Vitan si am vrut sa intorc masina peste sina de tramvai.Nu am observat o ditamai groapa inaintea sinei si am luat-o din plin.Masina a troncanit urat de tot si motorul s-a oprit.Dupa ce pornesc din nou mi-a ramas aprins martorul de bord pentru avertizare gaze evacuare.Nu pot sa-mi dau seama ce s-a intamplat,sa se fi stricat de la lovitura cumva sonda lambda???Va rog sa ma ajutati!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG-COM.... vezi topicul despre sonda lambda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomote la evacuare pe dedesubt ai? Sa nu se fi spart galeria sau catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut nimic,doar martorul sta aprins constant.Deja am facut o programare la PO-RO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sambata asta la Porsche Romania cu POLO,ca sa rezolv problema.Am lasat masina in service la ei.Am asteptat vreo 2 ore,dupa care sunt chemat sa-mi ridic masina ca este gata.L-am intrebat ce a avut si a spus ca atunci cand el a pornnit-o nu a ramas aprins nici un martor aprins,dar ca se mai intampla uneori!!!Huh,eu ce sa inteleg??? :) Lamuriti-ma va rog,voi ati patit asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

la motoarele 1.4 16V 55w la cati km se schimba cureaua de distributie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motoarele 1.4 16V 55w la cati km se schimba cureaua de distributie?

Nu este specificat, se precizeaza doar ca de la 90000km sa fie inspectata tot la 30000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!