Jump to content

Probleme acceleratie Fabia 1.4 16v AUB


Adrian Crisan
 Share

Postare recomandată

Adrian Crisan

Salutare la toata lumea. Am cumparat si eu de curand o Fabie din 2000 cu 120.000 km si am cu ea urmatoarea problema: In momentul in care ridic piciorul de pe acceleratie, imi creste pentru o fractiune de secunda turatia motorului cam cu 3-400 de ture dupa care revine la relanti. Chestia asta se intampla doar in momentul in care este ambreajul calcat (la schimbare de treapta) sau daca masina este pe liber. Cand este in sarcina totul este ok, insa la schimbarea treptelor este deranjant, deoarece la o schimbare de treapta mai scurta (sportiva) se aude de fiecare data cand calc ambreajul cum se tureaza aiurea motorul. Are cineva idee ce ar putea genera aceasta problema? Clapeta de acceleratie am desfacut-o ieri si am curatat-o insa nu a ajutat la nimic. Multumesc pentru eventualele raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai desfacut clapeta si ai curatat-o, cred ca trebuia sa-i faci si adaptarea. (Nu stiu sigur daca se face la modelul tau)

Cat despre problema cu accelerarea in timpul debraierii,(fara suparare) esti sigur ca nu ramai cu piciorul pe acceleratie ceva mai mult timp? (daca nu este din vina clapetei)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face si la mine, dar parca numai cand incerc sa schimb iute, in accelerare. De exemplu daca vreau sa urc repede de la 0 la 100-120...cand schimb treptele la 4-4,5k ture, la fiecare apasare pe ambreiaj, se tureaza putin. La asta te referi ?

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Crisan
Daca ai desfacut clapeta si ai curatat-o, cred ca trebuia sa-i faci si adaptarea. (Nu stiu sigur daca se face la modelul tau)

Cat despre problema cu accelerarea in timpul debraierii,(fara suparare) esti sigur ca nu ramai cu piciorul pe acceleratie ceva mai mult timp? (daca nu este din vina clapetei)

Nu stiu cum se face readaptarea cu pricina si din pacate nici nu am la dispozitie un device VAG-COM pentru teste. Sunt absolut sigur ca nu raman cu acceleratia calcata mai mult timp deoarece am facut si testul urmator: Am accelerat pana la 4000rpm dupa care am ridicat piciorul de pe acceleratie si apoi relativ repede am calcat ambreajul si a facut exact aceeasi figura. Maine dimineata oricum am o programare la Delcar pentru un schimb de senzor de temperatura de pe evaporatorul de la clima si o sa intreb si despre problema asta.

Asa face si la mine, dar parca numai cand incerc sa schimb iute, in accelerare. De exemplu daca vreau sa urc repede de la 0 la 100-120...cand schimb treptele la 4-4,5k ture, la fiecare apasare pe ambreiaj, se tureaza putin. La asta te referi ?

Da.. insa la mine se tureaza cate putin chiar si cand merg cu ea elegant.. nu neaparat la mers mai sportiv. Intr-adevar la mers mai sportiv se simte mult mai mult.. adica diferenta care apare este de pana la 500rpm, insa este un aspect care ma deranjeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In frana de motor nu se injecteaza benzina de aceea si consumul instant este 0%. In momentul in care calci ambreiajul ECU injecteaza benzina pentru a tine motorul in viata, fiind decuplat de la sursa care-l antrena pana in momentul respectiv. Posibil la acest motor rezultatul sa fie o crestere de turatie initiala. La motorul meu nu se intampla. Desigur asta este doar pura teorie.

Poti sa urmaresti fenomenul cu BC-ul setat pe consum instant (care la Fabia reactioneaza simultan cu actiunile utilizatorului). Daca simultan cu acea crestere de turatie, observi pe BC saltul consumului instant de la 0 la ... zi-ne si noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Crisan
In frana de motor nu se injecteaza benzina de aceea si consumul instant este 0%. In momentul in care calci ambreiajul ECU injecteaza benzina pentru a tine motorul in viata, fiind decuplat de la sursa care-l antrena pana in momentul respectiv. Posibil la acest motor rezultatul sa fie o crestere de turatie initiala. La motorul meu nu se intampla. Desigur asta este doar pura teorie.

Poti sa urmaresti fenomenul cu BC-ul setat pe consum instant (care la Fabia reactioneaza simultan cu actiunile utilizatorului). Daca simultan cu acea crestere de turatie, observi pe BC saltul consumului instant de la 0 la ... zi-ne si noua.

In momentul in care ridic piciorul de pe acceleratie si ambreajul nu este inca apasat, consumul instant se duce progresiv catre 0.. dureaza 3-4 secunde.. iar dupa ce ajunge la 0 daca apas ambreajul imi ajunge undeva in jur de 5-6.5.

Apropo... vad ca esti din Brasov si vad ca esti profund nemultumit de service Delcar. Eu maine urmeaza sa le calc pragul pentru prima data pentru montajul senzorului de temperatura de pe evaporatorul de la clima. Ai vreo sugestie legat de problema asta?

Modificat de Adrian Crisan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sugestia mea ar fi sa ii rogi (sa insisti) sa stai langa masina pe tot parcursul operatiei. Presupun ca ai citit experienta mea.

Legat de senzorul de apa, operatiunea este simpla, o poti face singur. Nu se poate spune acelasi lucru despre cel de A/C. Era un topic de curand pe tema asta.

Treaba cu scaredea progresiva catre 0 este normala. Ce spuneam eu este alceva, daca spike-ul acela de turatie este simultan cu cei 5-6 afisati de BC in momentul calcarii ambreiajului. Probabil AUB-ul asa face trecerea intre cele 2 regimuri. Poate fi un efect sencundar ar trecerii intre cele 2 regimuri sau o caracteristica facuta special pentru un mod mai sportiv de a conduce (fapt de care ma cam indoiesc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Crisan

Am citit topicul cu pricina referitor la senzorul de AC. Multumesc pentru sugestia cu cei de la Delcar.

Referitor la treaba cu acceleratia o sa mai cer opinia celor de la service sa vedem ce raspuns primesc de la ei, si apoi o sa va comunic si voua. Iar la momentul in care creste turatia nu se vede vreo crestere in consumul instat de pe computerul de bord.

Modificat de Adrian Crisan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine te duci la Sebastian ( nu la Tess ca sunt vai mama lor)...posibil si calculatorul de injectie ma gandesc

:) La Kalos este un fenomen absolut normal aceasta accelerare in momentul debreierii

Apropo tu esti sigur ca ai 74KW? sigur nu 75 cai si 55 KW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate incerci sa faci un filmuletz cu sunet... e mai edificator....

@bughy: de ce sa nu aiba 74kW ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate incerci sa faci un filmuletz cu sunet... e mai edificator....

@bughy: de ce sa nu aiba 74kW ? :)

Pur si simplu intrebam...caci am avut o prob similara la un Golf 1.4 16V 75 cai...nu am zis ca nu are ...got it :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu e un bug, e un feature. De ce e asa, habar nu am. Dar e haios oricum. Mai ales cand incerci sa conduci "sportiv" si ea se tureaza cum vrea ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Crisan
Apropo tu esti sigur ca ai 74KW? sigur nu 75 cai si 55 KW

Este motorul cu codul AUB are cu certitudine 1390cmc, 16valve si 74kW adica 99.24 cai putere. Poate fi gasita specificatia lui tehnica pe orice site de profil. E posibil sa fie normal si la motorul asta, insa pe mine personal ma deranjeaza. Referitor la service Sebastian probabil ca o sa il incerc daca ziua de maine decurge prost la Delcar.

Poate incerci sa faci un filmuletz cu sunet... e mai edificator....

E o idee... eventual o sa incerc sa ma ocup de asta maine in drum spre service si sa il uploadez pe undeva de unde sa poata fi accesat.

Pur si simplu intrebam...caci am avut o prob similara la un Golf 1.4 16V 75 cai...nu am zis ca nu are ...got it :)

Si pe fabie s-a pus un motor de 1.4 in 16valve care avea 75 de cai, insa acela avea codul AUA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Crisan

Am reusit azi sa ajung la Delcar sa imi rezolv din probleme si am fost foarte incantat de cum am fost tratat acolo. Mi s-au rezolvat si problemele pentru care am fost la ei, iar despre clapeta de acceleratie mi-au spus ca lor nu li se pare nimic suspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care a fost problema si cum a fost rezolvata? Poate aceste informatii vor ajuta in viitor si altor membri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu accelerarea motorului cand calci ambreiajul, poate fi din cauza ca nu lasi acceleratia la timp atunci cand ai calcat ambreiajul. Deci poate fi doar o chestie de sincronizare. Daca cei de la service nu au gasit nimic, sigur asta e.

Cat te-a costat montarea senzorului de temperatura de pe evaporatorul de clima?

Eu am aceeasi problema, dar inca nu am facut operatia. M-am interesat si am adunat toate schemele, etc. trebuie doar sa dau bordul jos. Dar daca costa pana intr-un milion montatul ma duc la service.

Deci cat ti-au luat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti ia cam 4 milioane manopera la service procar din cate tin minte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-a costat montarea senzorului de temperatura de pe evaporatorul de clima?

Eu am aceeasi problema, dar inca nu am facut operatia. M-am interesat si am adunat toate schemele, etc. trebuie doar sa dau bordul jos. Dar daca costa pana intr-un milion montatul ma duc la service.

Deci cat ti-au luat?

Senzorul de temperatura a costat 75 RON, iar manopera pentru el a costat 150 RON cu tot cu TVA. Eu am optat pentru varianta service deoarece am garantie la el 18 luni, chestie destul de avantajoasa daca te gandesti ca este un element destul de sensibil.

Si care a fost problema si cum a fost rezolvata? Poate aceste informatii vor ajuta in viitor si altor membri...

Problema a fost legata de o macara de la un geam electric din fata care a trebuit inlocuit deoarece s-a rupt o piesa de plastic si se facuse tot varza.

Costuri remediere: macara 570 RON manopera 100 RON.

A doua problema a fost senzorul de temperatura de pe evaporatorul de la clima.

Costuri remediere: senzor 75 RON manopera 100 RON.

Preturi cu tot cu TVA

Piesele in urma montarii la service-ul Delcar au garantie 18 luni.

Modificat de Adrian Crisan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut ! A mai rezolvat cineva problema cu turarea aiurea a motorului la schimbarea vitezelor ? Mie imi face la fel , cand schimb ,se tureaza vreo 2-3 sute de turatii , in plus ,aiurea . Am citit topicul ,dar vad ca s-a ajuns la macarale de geam . Daca a mai intalnit cineva problema asta sau daca stie cineva de unde e buba , il rog sa posteze . Mersi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

buna. am si eu acceasi problema cu turarea motorului. adica nu stiu mie pur si simplu mi se pare o intarziere la acceleratie. daca las masina la relantiu si o turez dupa ce am lasat pedala de acceleratie motorul inca se tureaza. la schimbatul vitezelor tot asa e. am observat ca daca las acceleratia in timp ce schimb vitezele nu mai apare fenomenul. poate e si din cauza ca e prea fina pedala de acceleratie. si da si mie imi merge masina singura in treapta intai fara sa o turez. benzina folosesc tot de 95. nu stiu ce sa zic daca chiar are importanta ... poate asa e configurata masina din fabrica... :lol: astept si alte pareri :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca curatarea clapetei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal sa mearga chiar daca nu accelerezi. In acest caz masina merge la relanti, si daca ar scade turatia, adica sa opreasca motorul, ECU compenseaza, baga mai multa benzina si astfel masina merge. Face la fel in toate treptele.

Pentru turare. Ar trebui incercat o curatare si readaptare clapeta de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este normal sa mearga masina la relanti pentru ca ai un computer care-ti mentine turatia de relanti la 900 rpm. Daca lasi incet pedala de ambreiaj computerul compenseaza sarcina si poti merge incet atat in treapta 1 cat si in treapta a doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine , in momentul in care pornesc , masina se tureaza singura pana in vreo 1500 . Cand vreau sa schimb vitezele , iau piciorul de pe acceleratie, apas ambreiajul ca sa schimb si se accelereaza singura inca vreo 2-300 rpm , fata de turatia la care am schimbat . Daca fac chestia asta , cumva in slow motion(adica iau de pe acceleratia , stau 2-3 secunde si apoi apas ambreiajul si schimb ) , nu mai face . E ca si cum acceleratia ar avea vreun lag , ceva . :eek: Am si alte masini pe benzina dar nici una nu face asa . Are cineva vreo idee , de la ce ar putea fi ? Mersi :P

Inca o chestiuta , offtopic : Azi , cand am scos masina din garaj ( am folosit-o de 2-3 ori in ultimul an , maxim 1500km ) Am facut cateva ture si am observat ca afisajul computerului de bord si cel al kilometrajului palpaiau cam o data la secunda ,neregulat( la un moment dat mi se parea ca si farurile fac la fel ) . Dupa ce am mers vreo 100 de km , n`a mai facut . O fi de la baterie , din cauza ca n`am prea folosit-o ?

Modificat de dl_io
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ieri , ca la relanti are fluctuatiile alea in bord si in faruri din cauza ca se aude o pompa ceva cum se chinuie . Cred ca e pompa servo , chit ca stau cu rotile drepte si nu misc volanul . Se aude ca si cum ar fi rotile bracate la maxim . Se aude putin , pierd farurile si bordul( doar cel pt computer si pt kilometraj , celelate nu ) din intensitate , se opreste , iar face , etc . Daca o calc putin , pe loc , tot face .Daca ii dau cateva sprituri nu mai face pret de cateva secunde , apoi iar apare problema . In mers imi face la fel , insa dupa un anumit nr de kilometri isi revine . Are vreo legatura cu bateria ? Sa o schimb ? Astept pareri . Mersi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!