Jump to content

Sisteme de alimentare multi-turbo


andREI
 Share

Postare recomandată

Deoarece in topicul cu masina lui zGB (Golf 4-ul FMM) lucrurile au degenerat cu prostioare gen 2,3,4 turbine pe cilindru consider ca este momentul sa discutam despre configuratiile cu mai mult de o turbina in sistem.

In general in sisteme performante se intampla sa doresti o presiune de supraalimentare cat mai mare. Aceasta presiune mare poate fi obtinuta in mai multe feluri. Cea mai simpla si ieftina cale e sa pui o turbina mare si grasa care insa va avea o inertie considerabila si desi mai ieftina per total va fi mai lenta si ineficienta. Aici intra in scena configuratiile multi-turbo.

Se pot pune doua turbine (varianta bi-turbo) in paralel sau in serie. In serie inseamna una dupa alta (de obicei de dimensiuni diferite (una mai mare si una mai mica)) iar in paralel inseamna ca fiecare lucreaza pe un sub-circuit propriu. Telul este sa ai inertie mai mica dar se plateste cu un pret mai mare decat cu o turbina mare.

O alta mare problema este (in cazul turbinelor in paralel) echilibrarea lor adica sa "produca" presiune egala, ele fiind raspunzatoare de o submultime a cilindrilor.

Audi R10 TDI are doar 2 turbine, de la VAG stiu doar Bugatti Veyron cu 4 turbine la 16 cilindrii.

:( :( :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Bugatti 2 turbine sunt la admisie, 2 la evacuare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca nu sunt relevante aici, ca sunt benzina...dar e si cazul Audi-ului RS4 (primul model) si Porsche 959 (care le are legate in serie... intra prima si dupa aia intra a doua).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chiar TSI-ul are 2 turbine

The VW Twincharger engine is both turbocharged and supercharged, producing 168 horsepower.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca montatul ar fi problema cea mai mare ci controlatul ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TSI-ul nu este biturbo ci este hibrid adica are o turbina (in sensul incetatenit) si un compresor mecanic. Desi ambele sunt construite pentru supraalimentare fiecare are cate un avantaj si un dezavantaj iar VW le-a pus in serie pentru a combina avantajale lor. Mai exact compresorul are avantajul ca nu are inertie (si el da presiunea de supraalimentare la turatii mici ) iar turbina la turatii medii si mari.

stiu ca nu sunt relevante aici, ca sunt benzina...dar e si cazul Audi-ului RS4 (primul model) si Porsche 959 (care le are legate in serie... intra prima si dupa aia intra a doua).

Nu, discutam indiferent de tipul motorului (benzina sau Diesel). In varianta serie ambele produc presiune si aerul circula prin amandoua tot timpul cu mentiunea ca cea mica incepe mult mai repede sa produca presiune insa presiunea maxima data de ea e mai mica. Cealalta mai mare se "urneste" mai greu (are inertie mai mare) insa si cand incepe sa produca presiune... :blink:

Oricum suprapuse efectele liniarizeaza oarecum raspunsul sistemului de supraalimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum, andREI... din cate stiu eu..discutia asta a pornit de la ideea, unui user-cu cate o turbina pe fiecare cilindru, dar din cunostiinta mea, nici RS4 si nici 959 (ma refer la astea 2, ca pe astea am mai urmairt evolutia sistemului), nu au cate o turbina pe fiecare cilindru. deci sa nu se intealga gresit.. numarul de cilindrii nu prea are tangenta cu nr de turbine..in sensul direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms ca ati deschis un topic nou unde sa putem discutam problema pe care mi-am pus-o si care in acceptiunea mea Nu este o prostioara etc etc.

Ideea mi-am venit de la un Skyline sper sa mai am filmul...facut in Japonia..cu descriere cu tot etc...si avea 6 turbine....aia nu pricep... o sa caut filmul sa vad daca il mai am dupa ultima formatare...si m-am gandit ca daca ei pot noi dc nu

Intr-adevar aia cheltuisera ca sa-i puna toate astea si sa-l duca la 1100 cai o suma foarte frumusica dar orcium eu analizez posibilitatea.

Daca gresesc cu ceva imi fac mea culpa...dar oricum astept un ton respectos si profesional...ceea ce vad si sper ca se va intampla in acest nou topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este bine ca ai subliniat acest lucru; chiar daca s-au strans ceva exemple asta nu inseamna ca daca ai 2 turbine una este pt. 2 cilindrii si cealalta pt. ceilalti 2. Toate sistemele de mai sus cresc presiunea de alimentare in diferite configuratii si principii dupa care se distribuie catre cilindrii. Valabil la motoarele in 4 cilindrii.

Nu exclud insa posibilitatea la motoare in 8 sau 12 cilindrii sa fie si exceptii de la regula. Am citit-auzit de nabadai din-astea. Stiu ca m-am mai contrazis cu cineva si nu am mai gasit studiul respectiv (tin minte ca era vorba de un motor Ford pus pe o masina sport). Evident in cazul in care evacuarea se face pe 2 parti (la motoarele cu multi cilindrii in V) poti sa pui teoretic turbine "independente" sa le numesc asa.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce numesti tu "turbine independente" sunt turbine in configuratie "paralel". Asa are R10 TDI de la Audi. E un V12 cu 6 cilindrii pe o parte si o turbina, si identic pe partea cealalta. Puteti vedea o poza aici ->

Turbinele sunt in coltul stanga jos si in coltul dreapta sus al pozei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea mi-am venit de la un Skyline sper sa mai am filmul...facut in Japonia..cu descriere cu tot etc...si avea 6 turbine....aia nu pricep... o sa caut filmul sa vad daca il mai am dupa ultima formatare...si m-am gandit ca daca ei pot noi dc nu

Am tot vrut sa-ti zic asta da' am uitat :D Prin "cate-o turbina pe cilindru" nu se refereau la faptul ca fiecare turbina este pentru un cilindru, ci pur si simplu ca numarul de turbine a ajuns sa egaleze numarul de cilindrii :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si fluxul de aer presurizat de la turbine se unea inainte de galeria de admisie unde iar se bifurca spre cilindrii?? :D

Oricum o turbina ce produce mai multa presiune decat alta (intr-o astfel de configuratie) ar "sufla" "impotriva" alteia care produce mai putina samd.. Ceea ce ar fi nasol, de aici si problemele de echilibrare intre turbine. Asta e unul din dezavantajele sistemelor multi-turbo. Altu, cum am mai zis, costul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TSI-ul nu este biturbo ci este hibrid adica are o turbina (in sensul incetatenit) si un compresor mecanic. Desi ambele sunt construite pentru supraalimentare fiecare are cate un avantaj si un dezavantaj iar VW le-a pus in serie pentru a combina avantajale lor. Mai exact compresorul are avantajul ca nu are inertie (si el da presiunea de supraalimentare la turatii mici ) iar turbina la turatii medii si mari.

Pe TSI turbina si compresorul sunt in paralel si nu in serie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!