Jump to content

+/- Octavia Tour


savarina
 Share

Postare recomandată

Am citit tot topicul. Vad ca majoritatea care au spus lucruri bune despre Tour sint posesorii. E normal sa ai pareri bune cind esti posesor, ca nu-ti prea vine sa o critici cind mergi cu ea si ai dat si destul de multi bani pe ea!

Am o tour ALH cu pachet de drumuri grele .

Plusuri:

-filabilitate (are 78 000 si nu am schimbat decit placutele fata in afara de filtre)

-volumul portbagajului

-confortul la trecerea peste denivelari mici.

Minusuri:

-Foarte instabila! Am ramas profund dezamagit de stabilitate dupa primul drum la cheia cu ea! In fata mea era un sef de-al meu care conducea o Avensis ultimul tip,care mergea cu sotia,un tip trecut de prima tinerete care nu merge tare cu masina in special in curbe.Ma uitam la traiectoria care o avea Avensisul fata de Tour! Incomparabil. Avensis-ul zici ca era pe sine in timp ce eu imi aminteam de acceasi senzatie pe care o aveam in curbe cu Dacia 1400. Tour-ul nu numai ca se inclina f. mult in curbe (eram si 4 in masina cu bagaje),dar fugea de spate incredibil de rau! Era bine ca era asfaltul uscat,ca pe ud ii pleaca spatele instant! La asta cred ca contribuie si faptul ca a venit din fabrica cu cauciucuri Matador,o rusine pt. dealerii care accepta asa ceva,pina si Loganul vine cu Good Year,incomparabile cu Matador...

- Suspensia execrabila! S-a comandat cu suspensii de drumuri grele in speranta ca nu voi pati ca altii sa vin cu uleiul siroind dupa prima gropita luata in care tara noastra e campioana. Dupa ce ca sta pe curbe ca dracul am zis: Ok,asta este, sta pe curbe prost dar macar e mai inalta si nu atinge cu scutul metalic de gropi (scutul fiind un + la masia)

Numai ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din tirg!

Cum veneam noi pe Cheia,am zis sa urcam la Muntele Rosu . Cine a fost pe acolo stie ce gauri sint! Alta pasa proasta a masinii.Avensis-ul urca in treapta a doua fara sa atinga nimic pe dedesubt iar eu urcam cu tr.I de cele mai multe ori oprind inaintea unei gropi mai mari pt. a nu atinge cu scutu-ul si tot am atins de vreo 4 ori! Acelasi drum l-am facut cu un Superb care nu a avut nici o problema cu atinsul,nu a atins nici macar o data cu toate ca are jante pe 17 si suspensii sport din fabrica , tot 4 in masina si a urcat tot in tr a II-a!

Concluzia mea: degeaba i-au pus asa zisa suspensie de drumuri grele ca amortizoarele sint atit de moi incit in momentul cind dai in groapa are un balans extrem de mare si atinge de scut .

- Baia de ulei cel mai jos punct de pe masina! este imposibil sa urci masina cu fata pe o bordura nu f. inalta fara sa atingi de scut. Daca n-ai scut metalic,cel mai probabil spargi baia de ulei - super tare!

-calitatea materialelor interioare lasa de dorit.

am mers in alta Oct. 1 . Este masina de firma,are 214 000 km reali (masina cumparata de noua) la bord rulati numai in Rom,model 2003.Vreau sa spun ca sezutul scaunului stg. fata era asa de uzat pe partea stg. , incit in momentul cind luam curba la dr. trebuia sa infig piciorul stg. in podea sa nu-mi alunece sezutul dupa scaun! Masina nu a fost condusa de cineva mai greu de 90 kg!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in legatura cu minusurile:

-toate argumentele problemelor tale, pornesc de la cauzele:

1. cum ai spus si tu, cauciucurile Matador din fabrica sunt jalnice si caroseria fiindu-i de tip Liftback, fuge usor de spate

2. instabilitatea in curbe, subvirarea si altele se datoreaza pachetului drumuri grele (PDG)...PDG-ul este bun la drumurile noastre rele, dar la viteza nu merita deloc...fata subvrieaza mult de la greutatea scutului si de la suspensia prea inalta.

eu nu am PDG si sunt multumit de cat de stabila e in curbe si nu numai.

3. calitatea materialelor Tour-urilor de dupa 2004 cumparate noi din Romania este jalnica...si, in prezent, cred ca peste tot unde se fabrica Tour, este la fel, fiecare producator incercat sa scada costurile de productie cat mai mult posibil...asta e!.

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Subscriu in mare parte la cele scrise de Ryky.

Eu merg de 2 ani zilnic cu Octavia Tour 1,9TDI-101cp/2007, este masina de servici, am parcurs cu ea 33000km si...de curand un A6 mi-a facut-o praf (impact frontal = dauna totala).

Plusuri: - demaraj extraordinar de bun ( masina mea personala este Passatul din semnatura si nu demareaza ca Skoda Tour in discutie !!). Incerc sa fiu cat se poate de obiectiv

- portbagaj foarte generos;

- confort placut, scaune ok,spatiu suficient,ambient placut;

- iluminare ceasuri bord (verde) foarte odihnitoare si placuta, nu deranjeaza, contrast bun;

Minusuri: - instabilitate foarte mare in viraje, simti fundul cum vrea sa te scoata afara din curba;

- balans foarte mare la schimbari de directie ( se simte chiar si la trecerea mai din scurt intre benzi);

- spatarul banchetei din spate se putea monta incepand de la fata stalpului, actualmente se termina la fata stapului si astfel mareste spatiul din portbagaj in detrimentul ocupantilor din spate.

- arcuri foarte moi pe fata , asa cum spunea si Ryky desi aveam pachetul de drumuri grele, am atins de nenumarate ori cu scutul drumul neregulat;

- lipsa iluminare plafon ptr. locurile din spate;

- bricheta ar fi trebuit dupa parerea mea sa fie mai in fata( vezi Passat) nu intre scaune, daca vrei sa-ti alimentezi un detector, deranjeaza...dar ma rog...chestie discutabila.

-s-a prezentat foarte bine la impact frontal, barele din fata au preluat socul corespunzator.Cred ca din cauza felului in care este construita traiesc azi si eu si nevasta-mea.(Am solicitat companiei la care lucrez aceeasi masina pentru ca acum o cunosc si-mi place asa cum e, cunoscand toate "+"-urile si "-"-urile de mai sus.Am avut de ales intre Tour si O2.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la ce a spus Benoit: in curbe este instabila si te ,,arunca'' in exterior. Partea din spate a masinii ,,derapeaza''. In rest este ok mai ales consumul la cele ALH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am decis de ceva vreme sa tin in continuare si Octavia 1U pentru ca are un consum destul de mic si intretinerea mi se pare destul de acceptabila ca pret. In comparatie cu un motor CR este destul de zgomotoasa dar cum spuneam consumul este de invidiat(5.1 afara si 8 in oras)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ultima saptamana a anului trecut am intrat in posesia unei Octavii Tour, 1,9TDI/105CP

Am scris si mai sus parerea mea vis a vis de punctele tari si punctele slabe ale acestei masini insa as vrea sa adaug

urmatorul aspect (negativ),mentionez ca masina are doar A/C.

Motorul se incalzeste foarte greu, in 8km, prin grilele de ventilatie abia daca venea aer caldut, dezmortit.Afara erau -5grd.

Masina este noua are ~700km, am mers doar Buc-Arad.

In schimb amortizeaza si trece foarte lin peste hopuri sau gropi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici un diesel nu se incalzeste mai repede.

vezi ca ai motorul cu 101cp nu 105.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzirea este totusi si in functie de stilul de mers.Eu personal,cand motorul este rece nu il las sa scada sub 2000 de turatii,insa nici mai mult de 2500.Cand ajunge undeva pe la 70 de grade imi permit sa o mai accelerez pana la 3000 de turatii pentru schimbarea in o treapta superioara(de la a 3'a in sus).In felul acesta,pot spune ca masina mea,la -5 grade incepe sa bage caldura in aproximativ 4 kilometrii.Eu am si avantajul chip'ului,arderea este si putin mai lunga,deci automat se degaja mai multa caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

infoschumi : Eu am comparatia cu Passatul din semnatura cu climatronic (masina personala), Skoda Tour este masina de servici, stiu ca sunt clase diferite si ca o comparatie este dificila dar la capitolul caldura de la Tour ma asteptam la mai mult. Vorbim totusi o masina de ~15000euro! si mori de frig in ea pe distante relativ scurte, Aradul de ex, in 10km l-ai strabatut aproape dintr-un capat in altul... nu-i permis si poate nici normal sa incalzeasca asa greu in interior.

Si la voi e la fel sau am nimerit eu un exemplar cu probleme?

msn2: Da, am scris gresit, masina are 101cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In aceasa seara am facut special acest test.Afara erau -7 grade,am pornit masina si am plecat.Dupa 2 km si inca putin am inceput sa simt o briza de caldura,iar dupa exact 4 km,temperatura motorului a fost foarte aproape de 90 de grade,undeva la 85 ca sa zic asa,iar inauntru se putea sta linistit la caldura.Precizez ca pe o portiune de 2 km din cei 4 am avut tempomatul pus la 40 km/h in treapta a 2'a,deci aproximativ 2500 de turatii.Nu am nici un fel de incalzire stationara si nici nu am lasat motorul pornit pe loc,am dat la cheie si am si plecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfecta caracterizare a Octaviei Tour. Partea cea mai neplacuta este instabilitatea ei mai ales in curbe!! Am mers cu mai multe masini de la serviciu, iar cand rulezi cu un Ford Focus spre exemplu , ai impresia ca masina aluneca pe sosea. In Tour din pacate senzatia asta nu o prea poti avea. Aceasi problema si cand basculezi rapid de pe o banda pe alta cand te inscrii intr-o depasire in scurt!

Deci consider un mare minus acest aspect: INSTABILITATEA:(. In rest...super masina. Asta pentur cei care nu sutn asa de pretentionsi cu interiorul:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

'infoschumi' ..din ce zici tu inseamna ca eu am o problema (inca de la inceput) cu incalzirea.O sa monitorizez si eu mai temeinic in continuare atat distantele cat si timpii pina la incalzirea motorului precum si aerul rezultat pe grile la interior si voi scrie pe forum.

Tu ai climatronic pe Skoda ta?

Cred ca la climatronic lucrurile stau mai bine in sensul ca incalzeste mai rapid.Eu am A/C.

Oricum masina eu o plac foarte mult si imi e foarte draga, am scris si mai sus, am ales un Tour in loc de o O2 si nu-mi pare rau, sper sa depasesc curand si faza cu incalzirea intarziata.Pina una alta mi-am luat o husa cu incalzire :scratch: :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si eu aspectul cu caldura. In 2 km masina incepe sa introduca caldura, in 3-4 km este foarte cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe O1 diesel se monteaza auxiliary heating?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru pozitiv care de altfel m-a incantat mereu ( ma mir ca nu l-am mentionat pina acum ;) ) au fost franele la O1.

Pedala foarte soft si frana foarte promta.

Nota 10 !

Modificat de Benoit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de pe la electricieni am auzit ca sunt mai problematice O2 decat ale noastre si eu sincer sunt super multumit de octavia mea. Ininte am avut o fabia dar numai becuri in bord se aprindeau....in schimb la octavia in afara de termostat nu am avut nici o problema. Acum nu stiu ce sa zic dar un - ar fi ca cu toate ca e model elegance nu am PDG si nici scut metalic in rest e super, in legatura cu stabilitatea nu stiu ce sa zic dar nu am simtit sa fuga in curbe sau la schimbare sportiva de benzi, de depasiri....de exemplu acum de cateva zile fiind mazga pe asfalt, zapada, am luat curbe cu viteza ce faceam chiar si vara, depaseam orice aveam in cale (doar un superb nu am reusit oricat am incercat), acum sa fie oare din cauza cauciucurilor ca sunt tpate 4 cu vidia (tinte de otel)? tin sa mentionez ca nu fugea spatele

sunt super multumit de masina dar cred ca nu ma opresc aci fabia-octavia si urmeaza superb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benoit da,eu am Climatronic pe Octavia.Eu cand pornesc masina pun pe Auto la 29 de grade,aerul il baga numai si numai pe la picioare,deci nu iti da aerul in fata ca sa ingheti,si in plus de asta,mai usuca putin aerul in masina ca sa nu cumva sa se abureasca.Cand incepe sa bage caldura,mut pe recirculare,dau ventilatia la maxim,29 grade,aer la picioare si sus,iar deja cand apa ajunge la 90 de grade este mult prea cald,si comut din nou pe Auto,insa la o temperatura ambientala,undeva la 24 de grade.Mie aceasta metoda mi se pare cea mai de succes pentru o incalzire rapida a interiorului.Daca pun de la inceput pe recirculare,geamurile se aburesc aproape instant,iar aerul te ingheata pur si simplu.Daca las tot pe auto cand incepe sa bage aer cald,incalzirea o sa fie foarte grea deoarece aerul este bagat doar pe la picioare,iar ventilatia nu este la maxim :)

Franele de la Octavia pot sa spun ca sunt pe gustul meu.Nu prind deloc imediat cum apas pedala.Cam de la 1/3 incepe sa prinda,la 1/2 franeaza destul de puternic,iar la 2/3 intra ABS'ul.De curand am avut un Golf 5 pe mana cateva zile si pot sa spun ca nu m-am impacat deloc cu frana ei,cum o atingeai cum te arunca de pe scaun,era foarte greu sa faci opriri "finute",ori nu franezi deloc,ori franezi puternic.

In legatura cu stabilitatea,nu am absolut nimic de reprosat.Chiar si la 180km/h are o stabilitate decenta,insa sunt de parere ca mai mult conteaza stilul de abordare al virajelor decat stabilitatea masinii.Daca intri intr-o curba foarte puternic si aplici frana cand esti in curba este normal sa se balanseze masina datorita miscarii centrului de greutate.In plus de asta,anvelopele sunt mai mult decat importante.Iarna acesta am observat si eu acest lucru.Am pus setul de iarna(Good Year Ultra Grip 7,care au fost cotate pe locul I in topul ADAC al anvelopelor de iarna pe dimensiunea 195/65 R15),si pot spune ca pe drum ud am o mai mare stabilitate cu acestea decat aveam vara pe asflat uscat cu anvelopele de vara(aceeasi dimensiune,nu mai tin minte exact modelul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O1 cu pachet de drumuri grele este instabila la viteze mari, in curbe etc. Nu are nici o legatura cu stilul de condus. Stabilitate decenta ... depinde cu ce e comparata ... Eu as aprecia mai degraba ca fiind ... dezamagitoare.

Asta nu inseamna ca la banii dati, pentru o masina noua, as alege altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

artistultehnic

Caut cu incapatanare sa-i gasesc defecte.Am sa incep cu o chestie de sezon.

Minus-La Octavia Tour pe benzina, dimineata la o temperatura de minus 5-6 grade-indicator bord, fara o pornire prealabila a acestuia pe loc sau la o alta deplasare in aceeasi zi, in conditii de trafic aglomerat si mers linistit (turatii sub 2000 t/min), se incalzeste dupa 7 Km de mers prin oras (T apa ajunge la 90 grade).Practic la iesirea din oras motorul poate functiona aproape de conditiile normale de exploatare.Sanse de caldura in masina in acesta situatie doar dupa 2-3 Km de mers si stat la semafoare.Solutii de genul:incalzirea motorului pe loc mai mult timp, deplasarea indelungata in trepte inferioare de viteza, la turatii normale si mari nu mi se par idei prea stralucite pentru protejarea motorului la temperaturi scazute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare absolut deloc instabila(O1 cu pachet de drumuri grele).

Am 2 exemple:

1.Am intrat intr-o curba foarta "urata" cu 100km/h,iar apoi cineva a incercat acelasi lucru,cu un A4 2006,si pot sa spun ca era cat pe ce sa o pateasca daca nu era ESP'ul,masina s-a scuturat din toate incheieturile.

2.Foarte recent,un prieten a luat o curba cu un Passat la 90km/h,insa a facut o mica greseala,curba pe stanga,iar el a miscat foarte putin volanul,aprox 1-2 cm spre dreapta,ca sa nu intre in scuar si din nou,masina s-a scuturat toata.A 2'a zi eu am intrat in aceeasi curba cu 120km/h,iar masina nu a avut nici cea mai mica intentie de derapare.

Eu nu am nici o modificare pe masina in legatura cu stabilitatea.Bineinteles,nu putem sa o comparat cu un SuperCar,insa "pmi",crede-ma,conteaza mai mult decat crezi stilul de condus.Pacat ca esti din Bucureti pentru ca mi-ar fi facut placere sa iti arat si partea sportiva a masinii.Ca sa iti dau si un argument,iti pot spune ca in ultimele 6 luni am facut peste 30 de drumuri Dr.Tr.Severin-Timisoara,si doar 2 masini au fost in stare sa se tina dupa mine,un seria 5 si un seria 7.De obicei fac acest drum de 215km fara ca o singura masina sa ma depaseasca.Intradevar,sunt eu mai nebun,insa vreau sa scot in evidenta ca masina aceasta chiar poate.

Iar in legatura cu incalzitul motorului,trebuie totusi avut in vedere din nou stilul de condus,din cauza prezentei EGR'ului,care recircula o parte din gazele evacuate.Arderile nu vor mai fi asa de puternice,iar automat caldura degajata va fi mai mica=>incalzirea mai grea a motorului.EGR'ul intra si iese din functiune in functie de stilul de mers.Ma refer la faptul ca atunci cand masina este accelerata mai puternic,acesta mai introduce doar o foarte mica cantitate de gazele evacuate inapoi in cilindrii.

Modificat de infoschumi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e....poate in unele situatii are tendinta de a-i fugi spatele, dar acest lucru este imposibil daca ai ESP.

...si mai mult..conteaza si 'piesa' dintre volan si scaun :wub:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR'ul intra si iese din functiune in functie de stilul de mers.Ma refer la faptul ca atunci cand masina este accelerata mai puternic,acesta mai introduce doar o foarte mica cantitate de gazele evacuate inapoi in cilindrii.

ca sa nu lucreze EGR e suficient sa accelerezi, nu sa accelerezi puternic

de asta multi din soferii care fac Germania de 2 ori pe saptamana cu cate un LT diesel "merg" din reprize de acceleratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Also at a little less than full throttle the egr disengages."

La o accelerare usoara inca mai este activ,insa intr-o mica masura,cu cat accelerezi mai mult cu atat "intervine" mai putin.Acest lucru se poate observa si pe Vag-Com,daca faci un log in mers :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara sa citesc documentatii eu am observat intai tocmai pe vag-com

la accelerare rata EGR scade sub 5% (la fel si dupa ca sta la ralanti >1 min) :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am ajuns sa credem ca O1 este mai stabila ca un A4... Poate acea masina avea piese uzate precum anvelope, amortizoare, cine mai stie ce. Sau pur si simplu era soferul neindemanatic.

Daca tii cu tot dinadinsul si cu masini mai slabe ca O1 poti sa fii de neintrecut...

Dupa parerea mea in acest topic se discuta de calitatile si defectele masinii, nu cum "supersoferii" pot intrece cu masini medii, masini mai performante.

Nu pot sa cred ca oricare dintre noi care avem O1 si ne-am fi putut permite, nu am fi luat Audi A4 sau cine stie ce BMW, doar pentru ca suntem indragostiti de stilul caroseriei Skoda O1 sau a performantelor sale... Asta e adevarul chiar daca vrem sau nu sa il recunoastem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!