Jump to content

+/- Octavia Tour


savarina
 Share

Postare recomandată

Avantaje:

- raport calitate/pret foarte bun

- service-uri mai serioase decat cele VW

- scaune foarte comode, mai ales daca ai optiunea de reglare inaltime+lombar

- portbagaj IMENS (incap 2 cadavre lejer, poate chiar o familie cu un copil) :(

- tinuta buna de drum, foarte stabila... chiar daca are suspensiile destul de "moi", e mai stabila decat pare

- foarte bine antifonat portbagajul (trebuie sa-mi schimb subwooferul cu unul mai mare, ca nu-l mai aud)

- garda inalta, chiar si fara pachetul de drumuri grele, bun de urcat borduri si de trecut prin gropi (mai ales ca-n Buc nu prea ai unde sa parchezi)

Dezavantaje:

- pe parbriz nu exista dunga aia mai inchisa la culoare (in partea de sus, impotriva soarelui)

- capac rezervor din plastic ieftin

- presuri din material textil, nu cauciuc, si se jegaresc repede (cel putin asa mi-au venit mie)

- nu exista butonul de reglare a intensitatii luminii bordului

- nu exista optiunea de sertar sub scaunele din fata

- torpedoul este foarte mic si cu acces prost, dar compenseaza portbagajul :(

- lipsa incuietorii la portbagaj (dar nu prea e dezavantaj asta, portbagajul oricum se incuie automat la o viteza >5km/h)

- nu are amortizoare de-alea la capacul de la motor ca sa se deschida singur (ca la VW), in schimb are o banala bara de fier ca la dacie

- suporturile de pahare din torpedou mi se par o aberatie... nici daca stai pe loc nu sta vreun pahar acolo

- lipsesc (si nici nu exista ca optiune) luminile de la picioare de la portiere

- au scos optiunea de cotiera spate

- lipsa dot matrix display-ului (exista ca optiune MaxiDOT, dar trebuie luat cu casetofonul din fabrica si nu merita)

- nu exista clima bi-zona

- schimbator de viteze cu cap de plastic, fara nici un fel de estetica

- pentru a porni incalzirea oglinzilor trebuie pornita si incalzirea lunetei

- claxon monotonal - ditamai masina, ti-e si rusine sa claxonezi

...cam atat imi amintesc acum.

Oricum, per total sunt foarte multumit de masina. E mai bine decat ma asteptam sa fie. Parca nici nu ma mai claxoneaza lumea atat de des cand plec mai greu de la semafor :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre toate cel mai panarama e claxonul...lasa ca e unu singur dar se aude exact ca la msinile alea vechi ...asa subtire(tiiit):-)...e tare rau...in rest o foarte buna stabilitate.Asta m-a impresionat pe mine.

Modificat de TazVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva solutii: schimbator de piele + volan daca tot te plangi aveai cu optiunea de piele sumara.Amortizor la capota nici O2 nu are,eu am cotiera spate. Cat despre clima , asa era pe G4,Passat B5 ce vrei mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum de ai cotiera spate? Nu era printre optionale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat masina e MY2006 si are ....ti-o arat la urmatoarea intalnire daca vii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am skoda 2002 elegance (110 cai) si va prezint tot ce are ca sa faceti o diferenta pt cei care au Tour:

Dotari:

- are pe parbriz dunga aia mai inchisa la culoare (in partea de sus, impotriva soarelui)

- presuri din cauciuc

- are butonul de reglare a intensitatii luminii bordului

- are incuietoare la portbagaj

- are supeorturi de pahare vreo 4, 3 in fata si un suport de pahare in spate

- are cotiera fata spate

- climatronic

- incalzirea lunetei se face separat de cea a oglinzilor

- claxon bitonal - ma speri e cate o data

- 4 geamuri electrice

- ASR

- lumini pt pasageri din spate

- discuri spate

- din cate am inteles la tour nu mai are suportul ala de protectie de deasupra pedalelor pedale

- nu am stergator luneta, am inteles ca la viteza mare se aude, nu are nici un rost ca eu vad si fara el.

- buton de regleare a farurilor

- poriectoare ceata

sper ca le-am trecut pe toate, acum faceti comparatia. In orice caz dupa mine e cea mai reusita masina, am luat-o sh de 7 luni si nu am bagat bani deloc in ea si nici nu a cerut, in afara de 2 schimburi de ulei :) am 18.000 de km facuti cu ea in 7 luni.

Modificat de CrisXtian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa precizez ca incalzirea oglinzilor se face separat de incalizea lunetei si la Tour (MY2006). La mine asa e :)

Si la "-" as mai adauga imposibilitatea de a pune boxe spate in portiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avantajele se stiu / s-au discutat

Dezavantaje: design bord / materiale / finisaje

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se pare ca aveti dreptate... incalzirea oglinzilor este separata de cea a lunetei.

Oricum, nu am cotiera spate si nici suporti de pahare in fata (de fapt exista in torpedou, dar este imposibil sa tii paharele acolo... cel mai prost gandit torpedou pe care l-am vazut vreodata).

Si intr-adevar designul si materialele lasa de dorit, dar ce sa-i faci? E masinuta mea :cheers: N-am avut bani de Golf5 cum mi-am dorit... poate peste cativa ani, cand apare Golf6, imi iau si eu un G5 :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa Motane ca ai tu materiale si finisaje bune la Leon. Nu? :D Dai un ban da' stii ca face!

Mie asta cu materialele si finisajele mi se pare aiurea. E ca aia cu indreptat peretii si facut bar la un apartament de 45 m2.

Vreti materiale si finisaje luati jaguar.

La OT e cam de kkt plasticul de pe usi (partea de sus), ala de pe torpedou si ala dintre scaune. In sensul ca se zgarie usor si e prea lucios. Bordul e frumos si si materialul de deasupra bordului e fain.

Mie imi lipsesc:

Cotiera spate - Fata mi-am pus eu ca nu am stiut de ea cand am configurat masina;

Suporti de pahare fata;

Lumini pasageri spate;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam de masini cu preturi / pretentii similare; Jaguar este in alta clasa - hai ca o dam in altele.

Da ce va tot legati de cotiera spate? Parca ati conduce masina de pe bancheta din spate !! Eu am suport de pahare si nu l-am folosit niciodata.

Va beti cafeaua in drum spre servici sau de ce e atat de necesar suportul ala de pahare? :D :D

Ce imi lipseste intr-adevar este cotiera fata (aveam la vw Bora si la leon nu am :P )

Golful 5 e bun dar daca vrei sa mergi intr-un concediu 4 pers + bagaje nu o sa ai loc;

In bora / octavia ai loc de bagaje suficient. Nu mai zic in octavia 2. Pt. oras in schimb clasa compacta (leon/golf)e de nota 10.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca poti sa-ti pui cotiera! Cauta pe la Milotec sau vorbeste cu volksman

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot nu am inteles -/+ fata de ce? O1? O2? G5? Vad ca se compara si cu O1 si cu Golf5 (pe alocuri). Octavia Tour e o masina ieftina pt oameni care au nevoie de o masina pur si simplu si vor calitate skoda la pret redus. Normal ca exista si dezavantaje. Nu o putem compara cu o O1 Elegance. Parerea mea ca nu e mult sub O1, insa este. Nu am inteles care e treaba cu plusurile? Plus fata de cine? De ex "scaune foarte comode, mai ales daca ai optiunea de reglare inaltime+lombar". Adica scaunele sunt mai comode ca la ce masina? O1? Nu sunt la fel? Eventual mai slabe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu nu se compara nimic cu nimic. (dar ca de obicei au aparut divagatii sau exemple pt. a puncta o idee); Se prezinta plusurile si minusurile O1. ( nu neaparat in comparatie cu ceva).

:D

Si nu imi place sintagma (bagata in general de posesorii vw) "skoda masina ieftina". E o parere poate particulara dar imi place mai mult designul bordului O2 decit la golf 5. Corect echipata nu imi da deloc senzatia de masina mai ieftina.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se vroia un -/+ general. Diferentele intre O1/OT/G5 sunt minime si as spune irelevante (evident la echipari similare). O2 este un pic peste. Oricum sunt masini din aceeasi clasa care nu exceleaza prin nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a zis ca "skoda masina ieftina"? Am zis ca Octavia Tour este o skoda ieftina si imi sustin ideea. Diferetele intre o2/g5 si golf4/o1/ot sunt ENORME, e cu totul alta mancare de peste, si tehnologie cu 10 ani mai noua. E drept ca nu sunt diferente mari de calitate intre O2 si G5. La fel cum nu sunt diferete mari nici intre O1 Ambiente (sau cum ii zicea) si O Tour. Asta si incercam sa subliniez ca intradevar masina are un raport calitate/pret foarte bun.

Edit: @motanul: la fel cum leon spirit este varianta ieftina lui leon 1 :D asa O tour e varinata ieftina la O1. E corect ca diferentele sunt mici si poate nesimnificative pt unii. La fel si spirit are un raport calitate/pret foarte bun.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:hainoroc:

Iar ma aprinsesem! Hai noroc Netflow! Toata lumea are dreptul la o parere! Mie nu mi-a placut niciodata Golfu' si nici nu vad sa-mi placa vreodata. Asa ca am retractat scrierea ironica.

Modificat de antonie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca nu inteleg.. nu ti-a placut golf si ti-ai luat O1... Nu ti-a placut cum arata sau cum? Ca in rest nu vad cu ce e mai buna skoda ta ca un golf 4 (ce ar avea in minus as putea sa vad). Nu ai avea curaj sa mergi la un drum cu un golf? Glumesti nu?

EDIT: @antonie: sa inteleg ca ai glumit cand ai zis alea mai sus? De aia ai sters ulterior?

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca nu inteleg.. nu ti-a placut golf si ti-ai luat O1... Nu ti-a placut cum arata sau cum? Ca in rest nu vad cu ce e mai buna skoda ta ca un golf 4 (ce ar avea in minus as putea sa vad). Nu ai avea curaj sa mergi la un drum cu un golf? Glumesti nu?

EDIT: @antonie: sa inteleg ca ai glumit cand ai zis alea mai sus? De aia ai sters ulterior?

Man! Am retractat. E parerea mea cu Golfu' si nu trebuia sa o fac publica.

Desi Octi e pe platforma Golf eu nu vad nici o asemanare intre ele. Daca vedeam - nu dadeam banu'.

Da' hai sa nu polemizam ca si asa sunt off-topic.

Tu esti multumit cu Golful eu cu Octi. Nu trebuie facem schimb :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu suntem offtopic. Discutam de -/+ care le are O tour fata de alte masini. Din cate am inteles. Sigur nu vrei sa facem schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja deviaza discutia... sa revenim la subiect.

Aici ar trebui sa discutam avantajele si dezavantajele Octaviei Tour, comparatia ei cu alte masini de pret asemanator sau aceeasi clasa etc.

Parerea mea e ca pretul masinii este foarte corect. Calitatea e intr-adevar skoda, dar au trebuit sa renunte la anumite optiuni (poate chiar au inlocuit unele materiale cu altele mai ieftine), ca sa iasa acest pret mic pe care-l are. Trebuiau sa faca asta, ca doar nu concurau O2 cu OT, nu?

Apropo, stiati ca Skoda de fapt se pronunta Shkoda?

Modificat de savarina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu suntem offtopic. Discutam de -/+ care le are O tour fata de alte masini. Din cate am inteles. Sigur nu vrei sa facem schimb?

Sigur nu vreau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca cel mai important + al octaviei tour este ca ofera un motor diesel 1.9 tdi foarte bun .......corelat cu spatiul oferit de caroserie.

Cel mai imp. - este "varsta" modelului.......

Dupa numarul mare de o1 fabricat deja cehii si-au amortizat de mult investitia in acest model iar acum isi permit ca prin aceasta versiune TOUR sa aiba un as in maneca pe piata. Parerea mea e ca pretul ar mai putea scadea chiar mai mult.....

Desi se vinde inca si in Germania (poate si alte tari vestice) tinta mare este Europa de Est. Vor da drumul in curand la o linie de asamblare de octavii Tour in Rusia. Deci intentia este clara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi se vinde inca si in Germania (poate si alte tari vestice) tinta mare este Europa de Est. Vor da drumul in curand la o linie de asamblare de octavii Tour in Rusia. Deci intentia este clara.

Eu unul am auzit ca ~80% din productia de Octavia Tour este adresata Romaniei. Nu stiu cat este de adevarat acest lucru, dar este o informatie din partea cuiva autorizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate pentru unii varsta modelului este cu "+" nu cu minus.

Zilele trecute am fost intr-un service Skoda cu Fabia sotiei mele si intamplator fiind 8:30 am discutat cu seful de service. Si la un moment dat zice ceva de genul " Daca doriti sa luati Octavia grabiti-va si luati Octavia 1 ca sunt mai fiabile ca Octavia 2 care au multa electronica". Este vorba de singurul service Skoda pe 3 judete.

Fratele meu lucreaza de mai multi ani in domeniul calitatii. A lucrat la mai multe fabrici de componente din industria automotive si acum este manager de calitate la o fabrica cu peste 1000 de angajati. Sunt producatori de masini la care refrenul suna cam asa "la anul dorim sa ne vindeti repere de calitate mai buna si cu 5 % mai ieftin altfel de schimbam furnizorul".

Din discutiile cu el si cu altii cum ar fi cea relatata mai sus am ajuns la concluzia ca in primul an sau chiar primii doi ani indiferent de marca/model pot apare probleme. La unele modele problemele se mentin pana la face-lift sau pe toata durata fabricarii modelului. O multime de componente se fac in tari precum Romania, Slovacia, Turcia, China. Si nu doar pentru masini ieftine. "Cablul" de 80 de kg de la Maybach se face in Romania. Eu am auzit un caz de cabluri de BMW seria 5 noua cu care masina era sa ia foc in teste la BMW in Germania.

Asa ca pentru cine vrea o masina solida si cu mai putine probleme modelele vechi aflate in productie reprezinta o alternativa viabila. Producatorii au sesizat asta si mentin in fabricatie modele cum ar fi Skoda Octavia Tour, Astra Clasic, Peugeot 206 etc. Si cumparatorii din Romania au sezizat asta: Skoda Octavia Tour si Astra Clasic sunt printre cele mai bine vandute masini din clasa lor in ultimul an. De fapt Opel-ul a "scos capul" la volum de vanzari cu modelul vechi Astra Clasic nu cu noile modele/face-lift-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!