Jump to content

Discuri frana OT1


demon
 Share

Postare recomandată

ma intereseaza sa-mi schimb discurile de fata la OT1 1,9TDI... as vrea sa pun unele autoventilate... stie cineva link-uri sau site-uri unde sa ma documentez? dimensiuni, preturi, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, dar discul de acolo e departe de ideea mea de autoventilate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai poti explica...cam ce intelegi tu prin "autoventilate"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca vrea cu "gauri" in el ... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta banuiam si eu (ca deja la Golf, si presupun la Octavia cele stock sunt ventilate... )... dar stiam ca se numesc dublu-ventilate..

parerile sunt impartite, care ar fi mai bune..cele cu gauri sau cele cu striatii. am citit si am discutat si cu forumisti care au citit la randul lor si au zis ca cele cu striatii ar fi mai rezistente. pe de alta parte masini super sport (ca Audi RS4) vin din fabrica cu discuri "gaurite".

cand i-am recomandat sa caute Zimmermann, recomandasem cu un motiv :blink:. ele sunt cu "gauri". si sunt cam cele mai bune si cele mai folosite.

eu am ales Brembo Max si din 3 motive:

- firma cu renume

- sfatul unor "priceputi"...pt detalii...PM

- si din cauza pretului mai mic fata de Zimmermann

nu mai am acum linkurile, dar am gasit (cu google) comparatii (pe diferite forumuri nemtesti si frantuzesti) intre Zimermann si Brembo ("drilled" vs "cu striatii") si multi au zis ca Brembo ar fi mai bune... si unii dintre ei se duceau la circuit in weekenduri. acum..parerea lor m-a influentat si pe mine.

daca mai vrei detalii, ia legatura si cu Fusco, ca el si el a fost altarui de mine in aceasta "cautare" si el a avut Zimmermann.

ps: vezi ca au aparut si discuri pt masini mai puternice, care sau de toate: adica gen 2 discuri puse spate in spate cu distanta mica-cum sunt cele stock dar au si gauri si striatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o problema cu discurile de frana de pe fata de pe Octavia 1. Mai precis sunt duse, probabil si ovalizate si subtiate (fostul proprietar mi-a spus ca a incercat o rectificare, dar evident fara rezultat) - masina la franare mai puternica de la 130 - 150 trepideaza pe franare.

Asadar, doua intrebari :

1 - de unde cumpar discuri de frana pentru skoda octavia 1 ?

2 - cum se demonteaza/monteaza discurile ? Din cate stiu, discul vine prins in suruburi pe butuc. Este vreo procedura speciala ? Suruburi speciale de unica folosinta, pasta fixatoare ? As vrea sa fac singur operatiunea asta, pentru ca, din cate stiu, in service discurile se scot/pun la loc prin lovire, ceea ce solicita rulmentul axial si nu-i bine. Prefer sa lucrez incet, cu spray degripant, eventual sa improvizez o presa ceva, decat sa stric rulmentul.

In alta ordine de idei, am inteles ca ar fi o problema general cu discurile de frana de la Octavia1. Care este cauza ? Material prost in discuri sau subdimensionare si racire deficitara ? (o alta cauza am auzit ca ar fi socul termic suferit de discuri la spalatorie - vin incinse si iau contact cu apa rece de la spalatorie). Recomandati o sursa/firma de discuri mai buna ? Nu vreau sa schimb tipul discului (ventilat/gaurit...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi raspund tot eu.

Discuri se gasesc cam pe la toate magazinele de piese. Montajul o sa il povestesc cand ma apuc de operatiune.

Partea a doua - cauze - o posibila cauza se zice ca ar fi faptul ca nu franeaza spatele si din cauza asta se incarca suplimentar forta de franare de pe discurile fata. Unde este repartitorul de franare la octavia, cum se regleaza ? repartizarea asta merge pe acelasi principiu "strabun" de la dacie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam orice repartitor de franga merge pe acelasi principiu :( adica acela de a limita cantiatea de lichid de frana ce trece de la pompa spre puntea spate .

Insa nu stiu daca se pot regla. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La racing nick srl gasesti brembo GT 2 discuri pentru skoda octavia fata la 248EUR cu tot cu TVA

Din alea cu gauri de care vrei tu, gauri = ventilatie suplimentara si eliminare rapida praf, apa etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei... am cumparat discurile, maine dimineata ma apuc sa le schimb.

Un singur lucru nu mi-e clar. Trebuie dat jos atat etrierul cat si port-etrierul pentru a putea scoate discurile sau e de ajuns doar de scos etrierul si placutele ?

Punctul 2 - vreau sa-i pun si scut de fier maine. La asta nu cred ca ma bag singur, ca ma chinui prea mult fara rampa. Imi puteti recomanda un service mai aproape de Crangasi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei... am cumparat discurile, maine dimineata ma apuc sa le schimb.

Un singur lucru nu mi-e clar. Trebuie dat jos atat etrierul cat si port-etrierul pentru a putea scoate discurile sau e de ajuns doar de scos etrierul si placutele ?

Punctul 2 - vreau sa-i pun si scut de fier maine. La asta nu cred ca ma bag singur, ca ma chinui prea mult fara rampa. Imi puteti recomanda un service mai aproape de Crangasi ?

Doar etrierul si placutele, iti spun sigur ca le-am schimbat acum de curand. (discurile)

man

scutul e simplu

da-i in pana mea pe toti copii de la toate serviceurile din tara asta suparata.

in fata prinzi in bara in 3 puncte predefinite fara suruburi (gen carlig) si in spate ai 3 suruburi mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dau jos inainte scutul de plastic sau asta de fier vine si il imbraca si pe ala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am schimbat discurile. A mers un pic mai greu operatiunea la prima roata, pana m-am prins cum se scot placutzele, ca nu au nici un sistem cu surub sau cleme de fixare a etrierului. La a doua roata a mers snur, cred ca 10 minute mi-a luat maxim, cu tot cu deblocarea surubului cu cap in cruce care fixa discul pe butuc. Aici - o chestie interesanta - Surubul ala se poate gripa in disc - pentru deblocare - trebuie lovit cu o dalta (surubelnita lata) in circumferinta, tangential, in sensul de desurubare.

De explicat cum se scoate placutza dinspre exterior ... mai greu de explicat, pe scurt trebuie fortzat un pic, dupa ce se aduce etrierul catre exteriorul masinii (comprimarea totala a pistonasului). La pusul placutei la loc - aproximativ la fel, prin lovire usoara pentru a culisa pe langa capul port-etrierului.

Punctul doi - scutul de fier - inca nu l-am luat de la volksman, nu avea kit-ul de montaj pregatit. Se pare insa ca prinderea scutului se face un pic mai complicat. Clemele alea care vin la scutul de plastic in bara au sens numai pentru scutul de plastic, pentru ca si bara este tot de plastic, deci nu trebuie cine stie ce rezistenta. Cel de metal trebuie prins insa prin niste piese intermediare direct de lonjeroane/motor... Acum intrebare intrebatoare. - la scutul de plastic, pentru schimbul de ulei, exista gaura pentru buson sau se da jos scutul de fiecare data ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am schimbat discurile. A mers un pic mai greu operatiunea la prima roata, pana m-am prins cum se scot placutzele, ca nu au nici un sistem cu surub sau cleme de fixare a etrierului. La a doua roata a mers snur, cred ca 10 minute mi-a luat maxim, cu tot cu deblocarea surubului cu cap in cruce care fixa discul pe butuc. Aici - o chestie interesanta - Surubul ala se poate gripa in disc - pentru deblocare - trebuie lovit cu o dalta (surubelnita lata) in circumferinta, tangential, in sensul de desurubare.

De explicat cum se scoate placutza dinspre exterior ... mai greu de explicat, pe scurt trebuie fortzat un pic, dupa ce se aduce etrierul catre exteriorul masinii (comprimarea totala a pistonasului). La pusul placutei la loc - aproximativ la fel, prin lovire usoara pentru a culisa pe langa capul port-etrierului.

Punctul doi - scutul de fier - inca nu l-am luat de la volksman, nu avea kit-ul de montaj pregatit. Se pare insa ca prinderea scutului se face un pic mai complicat. Clemele alea care vin la scutul de plastic in bara au sens numai pentru scutul de plastic, pentru ca si bara este tot de plastic, deci nu trebuie cine stie ce rezistenta. Cel de metal trebuie prins insa prin niste piese intermediare direct de lonjeroane/motor... Acum intrebare intrebatoare. - la scutul de plastic, pentru schimbul de ulei, exista gaura pentru buson sau se da jos scutul de fiecare data ?

eu am scut de metal....si mi-l da jos cu totul de fiecare data cand imi schimba uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...
PopaAlexandruGabriel

astazi am schimbat si eu discurile si placutele pe fata.am ales  brembo  pt ca mi s.a parut cea mai buna firca  in raport cu pretul..pe partea stanga am avut o mica problema,surubul de fixare al discului  era rupt si a trebuit sa  dau  gaura prin surub si  dupa sa fac filet din nou(cred ca s.a rupt din cauza celor de la vulcanizare  pt ca nu mi.au strans rotile cum trebuia).in afara de acest lucru a mers super ok datorita sfaturilor de aici..per total aceasta operatiune m.a costat 340 de lei piesele,ca restu am facut eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am schimbat recent placutele frana fata, am pus TRW, 105ron setul, si am schimbat si discurile ca erau cam uzate, eu de 6 ani de cand am masina  nu am umblat la sistemul de franare fata. Am pus discuri Ferodou, 162 ambele. Am mutilat un surub de prindere disc, ca era blocat si nu a vrut sa se desfaca sub nici o forma, o sa trebuiasca sa pun burghiul pe el sa-l dau afara, ce a mai ramas din el. Intre timp trebuie sa fiu atent cand dau jos, sau schimb roata aceea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am tot cautat dimensiunea exacta a discurilor si placutelor de frana pt modelul meu de octavia si sunt cel putin 2-3 dimensiuni. Nu stiu cum sa identific corect dimensiunea fara sa dau roata jos si sa le masor pe cele vechi. In Etka la fel dupa ce bag VIN ul imi dau 2-3 variante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-as indoi...

ia pune seria de sasiu sa vad si eu

 

oricum pe masina sunt 280 fata si daca ai discuri pe spate (desi la 1.6 benzina veneau tambure standard ) alea sunt de 232

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am de 280 ventilate pe fata, din cate stiu ar mai fi si de 288, da e functie de tipul/puterea motorului, eventual serie caroserie. Eu am cerut placutele  si discurile dupa serie si s-au potrivit, dar stiam sa am 280mm pe fata, le masurasem intr-o zi la un control de rutina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si de 256 au fost pe fata la SDI el putin.

de regula sub 105 cp se merge pe: 280 fata. 232spate-unde e cazul

                     la 110 si cred ca si 131: 288 fata , 232 spate

                     la rs (150 cp cred)      :  312 fata , 256 spate                              

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut, am observat ceva dubios la discurile de pe spate, cate un punct ciudat pe el. (am masina de cateva luni si nu am cascat ochii pe la discurile de pe spate) Unul din discuri e mai uzat fata de celalalt, punctele sunt si pe unul si pe celalalt disc... sa fie vreo buba.. 

 Si pentru ca imaginile spun mai mult decat o mie de cuvinte...

post-64110-0-60957300-1451293937_thumb.j

post-64110-0-03517700-1451293958_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea sunt indicatoarele de uzura. Cand nu se mai vad punctele alea, inseamna ca discul a ajuns la limita de uzura.

Oricum arata destul de rau discurile, ar trebui facuta o revizie la etriere, inlocuite placutele si curatate discurile in strung

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

placutele sunt noi, ferodo, au 2000km... unu din etrieri nu cred ca nu mai lucreaza... o sa vad azi ce e cu ele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Discuri frana OT1

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!