Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

E destul de complicat. Uita-te mai sus si vei vedea ca nu e chiar .... easy sa faci operatiunea daca nu te pricepi cat de cat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De 2 zile se pare ca am ceva probleme cu instalatia de aer conditionat.

Releul cupleaza, beculetul de pe butonul de AC se aprinde, dar cateodata nu da aer rece deloc.

De exemplu sambata am plecat in weekend si dupa ce m-am oprit sa cumpar ceva de la metro, tot drumul de 150km spre locul unde mergeam nu a mai dat aer rece.

A doua zi dimineata cand am plecat de acolo aerul conditionat a mers fara probleme ca si inainte.

Astazi dimineata, am impresia ca din nou nu mai da aer rece.

Daca instalatia nu ar mai avea freon, eu cred ca nu ar fi mers ieri cand ma intorceam acasa.

Ceva idei de unde ar putea fi? Eventual ce sa fac sa pot gasi problema? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pot fi mai multe cauze inclusiv lipsa de freon .

daca vrei sa vezi du-te la service grand garaje ca au o scula buna de clima si teser si un electrician bun

0256 202890.la maxim 2 ani dupa carte ar trebui schimbat freonul si uleiul . s-ar putea sa fie si dun fulia de compresor ( dar asta e putin probabil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am luat masina nu prea mergea instalatia de AC. Am crezut ca e vorba de freonul din instalatie. Insa inaine de a face ceva la instalatie a trebuit sa ma duc cu masina in revizie unde mi s-a schimbat si filtrul de polen. Subit, acum instalatia baga rece intr-o veselie :P Daca inainte abia faceam fata pe treapta a 3-a la ventilator, acum nu il tin decat pe a 1-a si e destula racoare si pe caldurile astea...

Eventual vezi daca nu ai ceva frunze sau mizerii pe la filtrul de polen care iti blocheaza fluxul de aer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, cand ai schimbat ultima data filtrul de polen?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu l-am schimbat niciodata. Am schimbat doar filtru de aer si filtrul de ulei acum 2500km cand i-am facut schimbul de ulei. Unde se afla filtrul de polen? Ca acuma ma duc sa-l schimb :))

Dar totusi aerul intra de afara, pentru ca am flux de aer dinspre afara... deci instalatia de ventilatie, baga aer la greu.

Cat costa un filtru de polen?

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MANN 470000 LEI , SE AFLA SUB BORD. UNDE AI VAFUTREVIZIILE PANA ACUM DE NU L-AU SCHIMBAT?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o singura revizie singur :)).

Sub bord unde? Se ajunge la el din masina? E greu de ajuns la el?

Cum se da capacul jos? Sunt suruburi sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista problema cu "Air Temperature Flap" - de fapt motorasul care actioneaza clapeta de ..... preparare a aerului rece cald. Acest motor are la baza un alt device care se cam defecteaza sau face figuri ... sensorul de temperatura din interiorul celulei de preparare a aerului rece/cald. La ala e foaaaarte greu sa ajungi. Dar pana la aceste probleme ..... cred ca un schimb al filtrului de polen ar fi mai mult decat indicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

99% ti s'a dus senzorul de temperatura aer habitaclu. Mergi la procar sa iti faca o diagnoza, si la mine a fost stricat. Nu e scump, vo 700k lei, dar trebuie dat tot bordul jos ca sa il schimbi, asha ca manopera o sa te cam rupa. Sper sa nu fie ala...desi am o neagra presimtire, deoarece e cam common fault

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai problema e ca daca o las de exemplu pe 16 grade cu clima pornita imi baga aer ca si afara. Daca o pun sa-mi dea pe maxim cald, baga caldura am incercat chiar sambata dimineata cand am observat prima data ca nu mai baga aer rece.

Deci cald baga, cand e pe maxim cald, de aia suspectez eu ca nu e senzorul de temperatura.

Se poate verifica cu VAG-COM-ul daca e senzorul de temperatura? Daca da imi puteti spune cum se face? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca e un senzor dar sper ca nu e ala de habitaclu. Aveti vreo idee care e?

Se poate schimba senzorul ala? Avand in vedere ca e doar un senzor nu cred sa fie probleme mari.

Aveti mai jos ce mi-a spus VAG-COM-ul:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 6Y0 820 045

Component and/or Version: Klimaanlage X0740

Software Coding:

Work Shop Code:

1 Fault Found:

00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)

30-00 - Open or Short to B+

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mdaaa, e .... ce a spus saboteur. E senzorul de temperatura din camera in care se prepara amestecul de aer rece/cald. Cam trist. Nu e problema de bani, ci de cat e de munca. Se demonteaza tot bordul. Atentie, daca ai airbag la pasager si te hotarasti sa faci singur toata operatiunea, sa decuplezi bateria inainte. E mai bine pentru sanatatea si siguranta ta.

Ai aici un post din alt topic, in care am pus o imagione cu instalatia de aer conditionat. http://vwforum.ro/index.php?s=&sho...ndpost&p=144892.

Acolo unde scrie Evaporator, este schimbatorul de caldura pentru clima si un senzor de temperatura. Este posibil ca acel senzor sa se fi defectat.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata iara mergea aerul conditionat foarte bine. Intradevar se pare ca e de la acel senzor care e pe moarte...

Am gasit pe net cum se face aceasta operatiune pentru Wolkswagen Bora. Nu stiu daca e la fel si pentru Fabia dar acolo zice ca se da jos doar 'glove-box'-ul de pe partea pasagerului si poti ajunge la acel senzor prin spatele unitatii de aer conditionat.

Ar fi foarte interesant daca s-ar putea ajunge la el doar demontand glove-box-ul si la Fabia.

Am scos si Filtrul de polen... mama, mama ce mai era pe acolo plin de frunze uscate si bete.

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga zonkkk, din pacate nici daca te cheama david copperfield nu ajungi la senzor fara sa dai jumatatea superioara a bordului jos. Eu am asistat in service la operatiune , a durat 4 ore cu tot. (asta daca esti mecanic skoda si ai mai facut operatiunea). Senzorul e amplasat super aiurea din pacate. ;) ca sa te luminezi iti pun o schema, senzorul cu pricina e nr 17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Procar l-ai schimbat? Au folosit ceva scule speciale? Senzorul l-au avut pe stoc sau a trebuit sa-l comanzi si sa astepti?

Cat te-a costat cu totul?

Multumesc tuturor de ajutorul acordat!!! ;)

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la Procar. Nu le aveau pe stoc, la mine a mai schimbat si ansamblul motorash pt clapeta de recirculare. Scule speciale nu, ceva surubelnite torx/spline. Costul total senzor+ motor recirculare+ manopera 8 milioane anul trecut in decembrie. Daca vrei sa te apuci singur, ar renta, numa sa fii sigur ca pui la loc ;). Eu m-as fi apucat singur, dar atunci chiar luasem fabia, habar nu aveam cu ce se mananca, si oricum a platit fostul proprietar reparatia.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca asa o sa fac. Daca as avea schema de demontat bordul ar fi super. Decat se la dau la aia 250 de lei mai bine ma apuc eu intr-o sambata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata? ..... mai bine de vineri seara :P ...... ca sa ai si Duminica la dispozitie :D . Asta daca vrei sa pleci cu masina luni la servici :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de polen nu are nici o treaba cu temperatura aerului ci cu debitul acestuia. Eu am ramas cu putin freon si nu mai racea corespunzator si in timp chiar deloc.Atunci cand mai are ceva freon se manifesta zgomotos.Incearca pe treapta 1 si la temp.min.daca se aude un sfarait destul de tare in zona vaporizatorului in mod special cand dai drumul la AC(la grila din mijloc fata) este clar, asa se manifesta cu putin freon in mod normal nu se aude vaporizarea freonului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea e senzorul. E foarte ciudat ca dimineata cand sunt 25-28 de grade cand plec de acasa (adica atunci cand e mai racoare merge foarte bine, chiar raceste aerul rau de tot) si ziua pe la 35 de grade cand chiar ai nevoie nu mai merge deloc.

Am cautat pe net si am vazut ca asa se manifesta daca senzorul respectiv este defect.

Asa ca o sa-mi comand senzorul si o sa-l montez dar in vreo 2 sapt. ca o sa fie masina plecata prin tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare,

Poti sa ma ajuti si pe mine cu "interfata si softul"...de unde pot sa le procur. Am vazut pe aici tot felul de discutii dar inca nu sunt lamurit care este mai buna si de unde pot achizitiona cablul.

Multam' anticipat

Stie cineva sa faca o "recalibrare" sau parca Adaptation cu VAG-COM pentru clapeta sistemului de recirculare, si de reglare a temperaturii?

Asta pt ca in w-e am facut si eu rost de un laptop de la un prieten, interfata si soft am, si am procedat la scanare. Evident, si de altfel cum ma si asteptam, erori la recirculare si sist reglare temperatura. O sa postez imediat si erorile. Poate cei cu "procesorul" mai mare sa stie cum se face. Eu nu stiu si nu am incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!