Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

Clapeta de recirculare si modul ei de functionare nu are legatura cu aerul conditionat. Este un subansamblu al aerisirii total separat.

La deschiderea ei nu creste puterea ventilatorului ci doar sunetul produs de acesta pentru ca ventilatorul se misca liber in habitaclu si trage aer de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul se misca liber in habitaclu? Ma faci sa ridic picioarele ca sa nu ma loveasca cumva... :wacko:

Poate vrei sa spui ca se modifica sunetul perceput in interiorul habitaclului din cauza modificarii configuratiei camerelor de rezonanta (formate de tubulatura circuitului de aer).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul se misca liber in habitaclu? Ma faci sa ridic picioarele ca sa nu ma loveasca cumva... :wacko:

Poate vrei sa spui ca se modifica sunetul perceput in interiorul habitaclului din cauza modificarii configuratiei camerelor de rezonanta (formate de tubulatura circuitului de aer).

<{POST_SNAPBACK}>

:D se misca liber in sensul ca partea inferioara a aerotermei se deschide si ventilatorul este accesibil, nu in sensul ca zboara prin masina. Daca bagi mana prin ea ajungi la palele ventilatorului. Foarte util pentru curatare, odata am avut un pliant de detector de radar in ventilator care nu stiu cum a putut ajunge acolo caci sita de admisie este relativ deasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la o chestie importanta :wacko: Am desfacut capacul de la filtrul de polen (cred ca ala e) care e montat sub bord in zona torpedoului. Am scos niste frunze de acolo si l-am pus la loc. Filtru' nu l-am scos din fanta lui pt ca-mi era frica ca nu-l mai pot pune la loc. Zgomotul ventilatorului este parca mai "smooth". Dar daca vreau sa ajung la ventilator sa-l mai curat cum fac asta? Aeroterma de care vorbiti voi unde e? Sau care e? Are legatura cu filtrul care l-am descris eu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aeroterma este fix in spatele filtrului. Apasa pe recirculare si apoi opreste ventilatorul, clapeta ar trebui sa ramana deschisa si asa potzi ajunge in aeroterma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva sa faca o "recalibrare" sau parca Adaptation cu VAG-COM pentru clapeta sistemului de recirculare, si de reglare a temperaturii?

Asta pt ca in w-e am facut si eu rost de un laptop de la un prieten, interfata si soft am, si am procedat la scanare. Evident, si de altfel cum ma si asteptam, erori la recirculare si sist reglare temperatura. O sa postez imediat si erorile. Poate cei cu "procesorul" mai mare sa stie cum se face. Eu nu stiu si nu am incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oops, maine vin cu ororile, ca azi nu le-am luat, sunt tot pe laptop-ul prietenului meu.

Aha, si mai era o oroare cu "Adaptation not succesfull" sau ceva de genul asta. Asta cred ca de la ultima vizita la service, la revizie, cand mi-a verificat si sters erorile de la Air conditionning, si probabil a incercat nereusit o recalibrare, si mie nu mi-a mai spus, ca nu a reusit. Vezi, necunoscatorul e aburit usor. Las' ca vad ei la urmatoarea revizie.

Si ce mi-a mai parut mie suspec t, a fost faptul ca la toate modulele apareau Coding xxxxx si workshop code WSC xxxxx, numai la klimaanlage nu apareau datele astea. E normal sau nu. Voi ce stiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ca sa readuc in discutie problema, Acum ca veni iarna, am mai observat o problema. Absolut aleator, se blocheaza pe caldurica si baga frate caldura de te scoate din masina. Si la maneca scurta mori de cald. Si nu raspunde la nici o comanda, nici la AC, nici la rotirea termostatului la 16 sau 30 grade, nimic. Baga caldura pana te sufoci. Banuiesc ca este iar faza cu recircularea si clapeta de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa intelegem mai bine uitati si diferite scheme cu functionarea sistemului de incalzire/racire la Fabia.

Ce e interesant e ca acolo scrie ca mai exista si un incalzitor suplimentar electric. Oare la mine este?

Asa, sa revenim la oile noastre. Deci la mine sunt probleme cu recircularea si cu temperatura. So, recircularea este inainte de ventilator, iar clapeta de temperatura dupa ventilator si schimbatorul de caldura.

Sunt 4 senzori de temperatura: pt picioare, in evaporator, in gura cenrala si in panoul de comanda. Clapetele de recircularea sunt actionate de un motor electric, pas cu pas, cu ajutorul a doua sectoare dintate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e senzorul de temperatura al aerului din habitaclu, eu l'am schimbat cand am luat mashina, daca e ala e nasol de tot de schimbat, tre sa dai jos tot bordul, cel mai bine fa-i un test vag-com sau in service. Incalzitorul electric e doar la diesel, deoarece avand un randament mai bun emana mai putzina caldura si se incalzeste mai greu iarna.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul conditionat functioneaza cam asa:

O sa verific si eu iar cu un vag-com sa vad ce "orori" au mai aparut. Si sa vad ce naiba e de facut. Dar sunt convins ca pana nu desfac nu imi pot da seama ce e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un subiect asemanator am posta si eu la capitolul Octavia.

La mine diagnosticul de la AVIA a fost ca motorasul este defect si trebuie schimbat. Intr-adevar sunetul climei este unul infundat, grav, deci clapetele mele sunt pe recirculare.

Ma poata ajuta cineva cu o recalibrare?

Sau imi poate spune si mie cineva (cu poze eventual) cum ajung sa comut manual clapetele pe aer proaspat si sa le "intepenesc" asa?

Clapetele ramase pe recirculare ma dispera. Am geamurile aburite, clima este zgomotoasa, trebuie sa merg cu geamul putin deschis ca sa nu ma sufoc in masina si sa mai dezaburesc si geamurile... Sa nu mai spun de mers cu geamul deschis iarna, pe ger.

Va rog, ajutati-ma, chiar daca am postat la Fabia si eu ma refer la Octavia.

Ca parca nici 5 milioane + manopera cat e la AVIA nu ma avantajeaza.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca se discuta aici si despre sistemul de AC asa ca nu mai deschid alt topic. Stiu ca e bine ca din cand in cand sa mai cuplezi si AC-ul chiar si iarna, sa nu "amorteasca" sistemul. De obicei stiti cu totii ca vara in momentul cuplarii AC-ului creste turatia la relanti. Ei, am folosit sistemul de AC acum cand afara erau cam 0 grade. Ideea e ca nu se mai tureaza acum motorul. L-am testat in toate pozitiile de la rece la cald. Explicatia sa fie ca fiind rece afara functioneaza doar partea de uscare a aerului si nu si de racire sau e vreo problema la sistemul meu de AC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul A/C nu porneste sub temperaturi exterioare de cca 5C. Este si logic, atat timp ca aerul conditionat nu este decat un schimbator de caldura iar la sub 5C nu prea mai are ce caldura sa schimbe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Ma confrunt tot cu o eroare legata de A/C : "V113 -motor flap control " este ars sau lucreaza sporadic , stie cineva despre ce este vorba si eventual remediul si costuri implicate. ;)

10x!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am adus si codurile de eroare. Interesant ca nu a mai reaparut cea de recirculare, ci numai cea de temperature flap.

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 6Y0 820 045

Component and/or Version: Klimaanlage X0830

Software Coding:

Work Shop Code:

3 Faults Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de recirculare se poate recalibra. Am facut operatiunea asta ieri la DELCAR Brasov. Se face diagnoza, se afiseaza coordonatele corecte pentru pozitiile inchis deschis, se compara cu valorile actuale, si apoi din computer se face recalibrarea care consta intr-un jet puternic de aer care ar trebui sa curete mizeria acumulata + aducerea clapetei in pozitiile normale inchis/deschis. Operatiunea dureaza 15 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutam si despre aspectul "amplasarii" clapetei?

Unde este, cum se ajunge la ea?

Cum desfacem ansamblul astfel incat sa punem manual clapeta pe pozitia "aer proaspat" si sa o lasam (blocam) asa? Asta pentru cei care nu mai au motoras si nu sunt dispusi nici sa dea 500RONI plus manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu pentru a avea acces la motoras, se desface tot bordul. Poate nu ai inteles ce am scris eu mai sus... de cele mai multe ori motorasul nu are nimic, e schimbat "doar din placere" de cei de la service. Se rezolva prin curatare cu jet de aer si recalibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici niste pdf'uri daca stiti ceha, daca nu poate va inspira pozele. Problema motorashului e ca are doua rezistentze variabile parca de urmarire a cursei si alea se cam belesc si nu mai citeste pozitia corect. Incercati sa il desfaceti si sa datzi cu spray de contact. Am un motorash de asta schimbat si daca o sa am timp o sa'l desfac sa vad cum sta treaba exact. Motorashul se afla sub torpedou, datzi doar torpedoul jos si vedetzi daca ajunge pt acces. Ca sa lucrati comod, trebuie dat jos bordul, ceea ce nu e foarte simplu. Oricum trebuie o recalibrare cu vag-com dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor. Si ca sa va uimesc va spun ca s-a remediat, singur, de capul lui...

Nu stiu cat de corect functioneaza, cert este ca nu se mai aburesc geamurile, de afara vine aer proaspat iar atunci cand am trecut pe langa o dacie obosita m-a afumat complet.

Mi-e teama sa mai apas recircularea sa nu se blocheze iar.

Multumesc tuturor si va urez "Sarbatori fericite"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ca sa readuc in discutie problema, Acum ca veni iarna, am mai observat o problema. Absolut aleator, se blocheaza pe caldurica si baga frate caldura de te scoate din masina. Si la maneca scurta mori de cald. Si nu raspunde la nici o comanda, nici la AC, nici la rotirea termostatului la 16 sau 30 grade, nimic. Baga caldura pana te sufoci. Banuiesc ca este iar faza cu recircularea si clapeta de temperatura.

Am si eu exact aceeasi problema, dar am descoperit o solutie. Se opreste complet ventilatia pentru cateva minute si se reporneste apoi. De fiecare data cand s-a intamplat asta s-a rezolvat.Am intrebat la service Delcar care e problema si mi s-a spus ca e posibil sa fie nevoie sa fie schimbate ceva motorase pe la o clapeta de temperatura.Costuri estimative intre 5 si 8 milioane- atentie masina e de firma.Am citit mai sus ca se poate face si o recalibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, cand o apuca nebuneala, potri sa o opresti si o jumate de ora si tot asa face. Acum slava Domnului ca s-a linistit. Deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
adriani1978

Salut am si eu un prieten care are o skoda fabia din 2001 si are probleme cu senzorul de temp din vaporizator se schimba greu?

mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!