Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

Am fost cu ea la service si mi-au zis ca trebuie dat panoul de bord jos ca s-ar putea repara cu putin noroc, dar n-am avut atata timp si bani pt asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema de ceva timp la Fabia.

Cateodata cand apas butonul de reciclare [recirculare]a aerului se stinge a.i. aerul vine direct de afara si cateodata la stop cand stai in spatele unei masini poluante nu prea e fun sa-i inhalezi tot fumul [mentionez ca mi-am schimbat filtrul de aer dar nu si de polen]

Cateodata merge, cateodata se stinge f repede ... aceasta problema o au mai multe masini Fabia - cel putin asa am auzit la service Bradytrade.

Cica ma costa 500 EURO sa-mi schimb tot panoul de A/C , dar nu merita ca in general merge .

Mai are cineva problema asta cu butonul de recirculare a aerului ?

DA ! Mai precis am avut. De vina era servomotorasul care se ocupa de inchiderea clapetelor de acces aer de afara. S-a rezilvat la AVIA. Bineinteles ca mai intai trebuie sa fii sigur nu e faza aia (de care scrie si in manualul de utilizare si au zis si altii mai sus) ca atunci cand indrepti aerul spre parbriz se decupleaza automat recircularea de interior, bineinteles daca este activata.

Au stat vreo juma' de ora cu VAG-com pentru a se convinge ca defectul este persistent si nu ocazional (plus ca masinuta mea inca mai e in garantie). Dupa schimbarea piesei au recalibrat sistemul si nu mai am nici o problema. Pe piesa scria made in Spain.

Daca si la tine este aceeasi problema, acea piesa nu cred ca costa 500 EUR si nu este nevoie sa demonteze decat subansamblul cutiei torpedo (adica 2-3 suruburi) treaba de maxim 30 min + montaj la loc vreo ora.

Eu am fost numai la AVIA si sunt relativ multumit de prestatiile lor.

Pe la Brady nu am foat la service dar dupa moacele lor (ca am mai trecut pe acolo la momentul achizitiei) mi s-a parut ca sunt ca niste talhari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am o nelamurire: Prin apasarea butonului AC, obtin "frig" sau obtin mentinerea temperaturii reglate din regulator? Adica folosesc AC-ul daca vreau sub 22 grade sau tot timpul? Nu prea mi-e clar Climatic-ul! Va rog, nu "trageti", in Supernova ma climatizam de la geamuri! 10X

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regulatorul functioneaza continuu, deci si cand A/C este oprit. Doar cand afara este temperatura mai mare decat cea selectata de tine e nevoie de actionarea butonului A/C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Automotive Electronics

;) pt.functionarea intermitenta a recircularii mai intai se fac basic settings in clima adica 08>04>13Q iar valorile trebuie sa revina la 0.Dupa aceea faci cateva probe cu toate functiile climaticului si daca reapare defectul cu V71 sau V153 incorect settings sau motor defekt trebuie schimbat V153 cu unul nou si setat din nou.La unele FABII in functie de codarea climaticului cand bagi in marsarriere se cupleaza automat recircularea.Motorasul costa cateva mil. +manopera aprox.1 mil(e destula chinuiala sa-l pui cum trebuie are 2 pinioane cu dinti care trebuie puse la punct adica intr-o singura pozitie,altfel apar blocaje si nici nu se pot face setari de baza.)bafta! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
adrianciocalau

Salutare!

Ma poate ajuta cineva cu recalibrarea clapetei de recirculare a aerului? In ultimul timp tot mai greu reactioneaza si am probleme cu aburirea geamurilor atunci cand ploua... Am auzit ca este o operatiune extrem de simpla, insa pe mana "expertilor" de la Delcar nu vreau sa mai ajung vreodata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceeasi problema, constatata si de "electricu" pe viu. Acum m-am linistit.Recircularea nu mai merge deloc. Nu se mai aprinde nici macar o secunda. Oricum mi se pare stupid ca pentru p porcarie de clapeta atata deranj, atatea motorase pinioane si alte traznai........................Parerea mea.Asa ca inhalez cu placere mirosu de GPL de la taxiuri, fumul de la camioane si alte miresme imbietoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o observatie care nu tine de aerul conditionat ci de gurile de aer, dar nu am vrut sa deschid un topic nou.

Cand dau aerul pe la parbriz sau pe la picioare tot mai baga pe la orificiile dinspre exterior, alea care dau spre fata (nu cele care dau spre oglinda). Pe cele din mijloc nu baga mai, dar pe cele de langa marginile bordului da. Asa se intampla si la altii? Sau nu se inchid acolo niste clapete la mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o observatie care nu tine de aerul conditionat ci de gurile de aer, dar nu am vrut sa deschid un topic nou.

Cand dau aerul pe la parbriz sau pe la picioare tot mai baga pe la orificiile dinspre exterior, alea care dau spre fata (nu cele care dau spre oglinda). Pe cele din mijloc nu baga mai, dar pe cele de langa marginile bordului da. Asa se intampla si la altii? Sau nu se inchid acolo niste clapete la mine?

<{POST_SNAPBACK}>

Da,asa se intampla si la mine probabil ca este normal nu doar o coincidenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine. Pe cele din lateral iese aer tot timpul (cand este numai la picioare parca nu da si pe acolo, dar s-ar putea sa ma insel, pt ca nu folosesc numai la picioare niciodata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Si eu aceleasi probleme cu recircularea care merge cand vrea ea... Ma poate ajuta cineva cu recalibrare VAG-COM?

O alta problema este "mireazma" cu care ma intampina masina dupa ce folosesc aerul conditionat si sta cateva ore in soare (dar nu numai...). Am cumparat zilele trecute un spray cu spuma pentru curatat instalatia de aerisire a masinii si dupa ce l-am dat deja aproape pe tot prin gurile de aerisire, schimbarea e minora... Aveti problema asta?? Cum se poate rezolva??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca ai schimbat filtrul deja... Nu cred ca, daca si dupa ce ai dat cu solutie mirosul persista, mai poti face ceva fara sa cureti vaporizatorul. Acolo se nasc bacteriile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Filtrul nu l-am schimbat inca, o sa o fac la urmatoarea revizie adica peste vreo 1.500 km... ultima oara l-am schimbat cu un MANN cu carbon activ. L-am scos de curand si l-am mai curatat de praf... Sper sa rezolve problema cand o sa pun unul nou... Ce este vaporizatorul si cum se poate curata?

Modificat de adrianciocalau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca este un schimbator de caldura unde "se raceste" aerul prin schimbarea starii freonului. Daca instalatia functioneaza mult, apare gheata care se topeste la oprirea motorului. In orice caz, apa rezultata care ramane pe radiator e propice pentru bacterii rau mirositoare. Ceva de genul asta....

Mi-aduc aminte ce m-am speriat prima data cind am mers cu o masina cu aer conditionat si am vazut ca apare apa sub masina dupa oprire :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o observatie care nu tine de aerul conditionat ci de gurile de aer, dar nu am vrut sa deschid un topic nou.

Cand dau aerul pe la parbriz sau pe la picioare tot mai baga pe la orificiile dinspre exterior, alea care dau spre fata (nu cele care dau spre oglinda). Pe cele din mijloc nu baga mai, dar pe cele de langa marginile bordului da. Asa se intampla si la altii? Sau nu se inchid acolo niste clapete la mine?

<{POST_SNAPBACK}>

La toate e asa. Cand dai pe parbriz (adica dezburire) el trebuie sa dezbureasca si geamurile laterale si pt asta merg si duzele din laterale impreuna cu cele mici de pe bord. Ca sa dezaburesc f repede (si la fabia si la ibiza) indrept duzele laterale spre geamuri si dezaburirea se face aproape instant ( ca la mercedes :lol: ).

All the best.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am problema asta cu aburitul geamurilor de la ploaie, iar filtrul de polen e schimbat de curand. De la chestia asta cu clapeta de recircularea face ? Cum se rezolva ? :D

Modificat de Vially
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aburesc si la mine f puternic geamurile cand ploua, filtrul de polen nu e schimbat dar nu arata a fi imbacsit, aer intra gramada de-afara, si geamul se abureste cand dau aerul pe el. Cand trec pe AC, se dezabureste in 15 sec. Nu am climatronic, deci clapetele de dirijare a aerului sunt comandate mecanic.

Caloriferul de incalzire nu e fisurat, pt ca in 30kkm nu am completat deloc antigelul si nici nu a scazut nivelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geamurile se mai pot aburi si daca aveti fisurat parbrizul undeva, chiar si o fisura mica poate face un cosmar de abureala pe geamuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geamurile se mai pot aburi si daca aveti fisurat parbrizul undeva, chiar si o fisura mica poate face un cosmar de abureala pe geamuri.

<{POST_SNAPBACK}>

Eu unul nu am parbrizul fisurat (cel putin asa stiu/sper) dar m-a zapacit aburitu asta, nus de unde se face, cand era noua nu facea asa :). Care ar fi explicatia daca e fisurat parbrizul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care-i explicatia dar stiu ca la vectra lu taicameu i s-a fisurat putin de tot in partea de jos parbrizul si se facea o abureala groaznica pe parbriz. Dupa ce am acoperit crapatura (era pe ambele parti din nefericire) nu s-a mai aburit deloc. Ma gandesc ca intra aer rece si facea condens, nu stiu...

Mai mi-a zis cineva mai demult, ca toamna mai ales, dupa ce vara folosim din plin AC-ul, se depune pe parbriz o pelicula de ceva..freon sau in fine, ceva rezultat de la AC ...si care se abureste foarte repede. Solutia ar fi sa se spele bine de tot pe interior parbrizul cu spirt sau o solutie de curatare care sa elimine pelicula aia, sa zicem macar odata la 2-3 luni. Nu stiu cat de adevarata e povestea asta, dar la mine a functionat faza asta la veciul passat , adica toamana sau pe ploaie ajungea sa dau drumu la putin aer cald spre parbriz si se dezaburea, nu mai era nevoie sa folosesc AC-ul cand era frig afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergeti cu recirculare in cabina (fara AC sau fara caldura), sigur se abureste. Este normal, pt ca se recircula vaporii si umezeala din masina (provine si de la spalatul masinii, presuletelor, etc). Daca porniti caldura sau AC nu se mai abureste.

Oricum, este bine a se curata parbrizul pe interior la 3-4 sapt cu o solutie antiaburire. Cel putin mie imi da rezultate satisfacatoare acel Clin Antifog. Mai mult, pt vreme din asta cu umezeala, am un buretel din acela de piele sintetica, imbibat cu Clin antifog si apoi uscat. Sa stiti ca iarna e super. Nu se mai aburesc mult timp geamurile, dar cum dau pe recirculare, se aburesc in 5 minute. E absolut normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat de greu se ajunge la motorasuyl de la recirculare aer?

am si eu o eroare pe el, si am observat ca nu prea funciotneaza motorasul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat de greu se ajunge la motorasuyl de la recirculare aer?

am si eu o eroare pe el, si am observat ca nu prea funciotneaza motorasul :(

<{POST_SNAPBACK}>

La Golf 4, constructia este diferita de Fabia. La Fabia se poate ajunge la clapeta recircularii prin demontarea torpedoului. La G4 nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

"electricu'" zicea pe aici ca la unele Fabii in momentul cuplarii marsarierului filtrul de recirculare porneste automat. Asa se intampla si la mea. Care e rolul acestei chestii? Precizez ca in aceasta situatie nu se aprinde butonul de recirculare de pe consola centrala. Aud doar ca creste puterea ventilatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa ne dam cu presupusul.

Pe teava de esapament ies tot felul de gaze care miros urat, nu? Cand dai inapoi aceste gaze nu sunt lasate in urma ci, pe sub masina, ajung in fata de unde ar fi trase pe gura de aer.

Modificat de stefan_ieu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!