Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

  • 1 month later...

Nu stiu cat de on topic este problema mea, dar fac o incercare....

La mine, in special acum de cand cu sezonul rece, 1 sau 2 ventilatoare(nu stiu cate sunt, nu trageti :) fac zgomot cand ventilatia este pe treapta 1 si 2.Pe 2 se mai atenueaza zgomotul cand se face cald in habitaclu, dar pe 1 de nici o culoare.

Aveti idee daca se poate rezolva problema fara a fi nevoie sa dau jos bordul?Si daca da, este viabila solutia data mai sus prin care se poate ajunge la aeroterma pe la filtrul de polen?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e un fel de scartiit care se aude in ritmul rotirii ventilatorului, de aici am tras concluzia ca e de la ventilatoare.

Se poate sa fie altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil lagarele motorului aerotermei. Se demonteaza destul de greu sinu stiu daca o sa gasesti lagare de schimb, ci numai tot motorul. Caut si-ti dau un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos.

Si, presupunand ca nu gasesc de schimb, tot motorul cam la ce pret este?

E nevoie sa demontez bordul ca sa il pot schimba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna Ziua

Se da una bucata Skoda Fabia Combi din 2004 motor 1.9 TDI care odata cu venirea caldurilor a hotarat sa spuna pas la instalatia de Aer Conditionat care de cateva zile nu mai raceste . Sufla aer pe aeroterma la o temperatura constanta de 23-24 grade si cand este apasat butonul de AC scoate niste sunete de parca s-ar straduii sa videze pungi daca nu chiar masina mea, sunetul de vidare (sa zic asa) este scos din consola si nu dinspre filtrul de aer care este inlocuit de mine. Am fost la Skoda in cj au pus testerul pe ea dar (spre bucuria mea) nu este vaporizatorul ei banuiesc a fii ceva supapa de presiune sau "poate" freonul lipsa, instalatia a fost reincatcata in Noiembrie 2005 in urma unui accident foarte urat (buna masina! am scapat cu viata). Daca aveti ceva idei legat de problema mea va rog sa imi dati o mana de ajutor mai ales ca nu sunt foarte incantat sa merg si sa platesc uriasele facturi pe care le emit cei de la Compexit din Cluj.

Multumesc

Toate cele bune

Rares

Modificat de ettyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

De anul trecut de pe la sfarsitul verii am avut eroarea de la clima cu senzorul G632.

Sensor for Evaporator Outlet short to B+, etc...

Ideea e ca trebuie sa schimb senzorul care se afla in spatele bordului si care e foarte greu de accesat.

Am vazut undeva ca sunt 2 feluri de senzori.

Unul are codul: 6Q0 907 543 D si am gasit aici in Timisoara cu 65 RON.

Celalalt se pare ca mai scump undeva cam la 100 RON, dar nu stiu cod.

Stiti cumva cum imi pot da seama care e cel care-mi trebuie?

Skoda Fabia 1.4 16V 101CP, motor tip AUB, anul 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unu are A la sfarsit unul are D la sfarsit. Piesa este una si aceeasi, numai ca in 2003 s-a schimbat codul. Poti sa il pui cu incredere pe cel mai ieftin, ca e exact aceeasi piesa ( asta a fost explicatia unui mecanic de la service de la avia, unde am sunat sa ma interesez, ca si eu am aceeasi problema, si tot nu am apucat sa o schimb..deh..lenea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Ziua

Se da una bucata Skoda Fabia Combi din 2004 motor 1.9 TDI care odata cu venirea caldurilor a hotarat sa spuna pas la instalatia de Aer Conditionat care de cateva zile nu mai raceste . Sufla aer pe aeroterma la o temperatura constanta de 23-24 grade si cand este apasat butonul de AC scoate niste sunete de parca s-ar straduii sa videze pungi daca nu chiar masina mea, sunetul de vidare (sa zic asa) este scos din consola si nu dinspre filtrul de aer care este inlocuit de mine. Am fost la Skoda in cj au pus testerul pe ea dar (spre bucuria mea) nu este vaporizatorul ei banuiesc a fii ceva supapa de presiune sau "poate" freonul lipsa, instalatia a fost reincatcata in Noiembrie 2005 in urma unui accident foarte urat (buna masina! am scapat cu viata). Daca aveti ceva idei legat de problema mea va rog sa imi dati o mana de ajutor mai ales ca nu sunt foarte incantat sa merg si sa platesc uriasele facturi pe care le emit cei de la Compexit din Cluj.

Multumesc

Toate cele bune

Rares

Din pacate problema mea este naspa rau (din punctt de vedere financiar) si anume radiatorul de clima este spart pe undeva pe sus iar unul nou original costa nici mai mult nici mai putin de 11.118.000 lei plus freonul 3.336.000 lei plus manopera de montare cateva milioane bune ...... Ai de capul meu ca mai bine era dus vaporizatorul ca era mai ieftin de schimbat asa..... si mai ales la ce calduri is afara o sa imi rog moartea pana una alta da no ce sa fac daca ma pune sfantu sa feresc babe...... ( am aburit ceva de babele mele pe la jurnal... )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta la dezmembrari,pana si freonul e mai ieftin daca il incarci de pe la service-uri de cartier(pana la 200 lei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Freonul este 150 RON care include ulei si verificare pierdre freon cu un electronic detector nu 3333...si aveti grija se baga si ulei care iese odata freonul nu doar freon cum multi mecanici priceputi spun iar despre condensator incearca SH cu riscurile de rigoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Freonul este 150 RON care include ulei si verificare pierdre freon cu un electronic detector nu 3333...si aveti grija se baga si ulei care iese odata freonul nu doar freon cum multi mecanici priceputi spun iar despre condensator incearca SH cu riscurile de rigoare.

Am gasit ceva nou , inca nu stiu producatorul dar am sa aflu maine, care este la 4.500.000 Lei ( pret mult mai mult decat rezonabil sper sa fie si bun) iar manopera pentru montaj si pentru incarcat am gasit la aproximativ 3.000.0000 lei 1.500.000 lei plus TVA Freon si 1.000.000 Manopera de montare manopera intr-un service oarecare din cj unde sef de service este un fost inginer la dealer-ul din cj. Mersi despre informatiile referitoare la practicile "profesionale" ale unor mecanici incarcatori de instalatii de racire .

Multumesc mult

Toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu deocamdata am rezolvat problema...ajutat de un coleg forumist am dat ieri in politehnica bordul jos ( o sa revin cu poze) sia ms chimbat senzorul vaporizator. E o munca de vreo 4 ore ( culmea..exact cam cat le ia si celor de la avia, la atat e normata operatiunea) si trebuie dat tot bordul jos. Am scos senzorul vechi, am montat pe cel nou, si totul merge ok acum. si am scapat si de oaresce soricei din bord. URAAA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo! Asa imi place de voi, cand aveti curaj :rolleyes:. Mie mi-au facut operatiunea in service (cand am cumparat-o fostul proprietar a programat-o deja la service pt problema si a fost si de acord sa plateasca operatiunea, numa sa ma duc, asa ca...) si stiu ca a costat vreo 8 milioane schimbarea senzorului + motoras clapeta recirculare, si exact 4 ore am stat in service. Aia a fost prima si ultima data cand am fost eu in service :D. Asteptam poznele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact atat dadeam si eu la avia..4.5 milioane. Si spun cu mana pe inima ca nu eram sigur ca lucreaza frumos si cu grija cum am lucrat noi. Si nici nu mi-au ramas suruburi in plus :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu poze, cum am promis. se poate vedea: toata partea de jos a bordului data jos, nu am apucat sa fac cu el desprins de tot..ca ne grabeam un pic. se mai paote vedea filtrul de aer dupa 4 luni de zile, si mesterii demontatori. aa..si era sa uit..o poza si cu incriminatul( senzorul, care este)

plus alte poze,

se dau si ceasurile jos, numai ca nu am mai apucat sa fac poze, ca se innopta..si mai si ploua ca toate cele ( ne-a prins si grindina in poli). Oricum, cu manualul in mana, si cu putin simt practic nu e o problema

aa..si bineinteles.." asta era ma? fir'ar mama lui..."

post-7148-1180424841_thumb.jpg

post-7148-1180424857_thumb.jpg

post-7148-1180424962_thumb.jpg

post-7148-1180424995_thumb.jpg

post-7148-1180425069_thumb.jpg

post-7148-1180425701_thumb.jpg

post-7148-1180425716_thumb.jpg

Modificat de Jacku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu poze, cum am promis. se poate vedea: toata partea de jos a bordului data jos, nu am apucat sa fac cu el desprins de tot..ca ne grabeam un pic. se mai paote vedea filtrul de aer dupa 4 luni de zile, si mesterii demontatori. aa..si era sa uit..o poza si cu incriminatul( senzorul, care este)

plus alte poze,

se dau si ceasurile jos, numai ca nu am mai apucat sa fac poze, ca se innopta..si mai si ploua ca toate cele ( ne-a prins si grindina in poli). Oricum, cu manualul in mana, si cu putin simt practic nu e o problema

aa..si bineinteles.." asta era ma? fir'ar mama lui..."

DEcat sa fac ce ai facut tu eu mai bine vand masina (desi imi place foarte mult si sincer nu prea ma lasa sufletul sa o vand) asa ca ........

:screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;)

Ok, si senzorul meu de pe vaporizator e dus (la masina ma refer). Am tot asteptat pana sa-l schimb si ma gandeam ca o sa-l schimb in service cand ma duc la revizia de 75000km (peste vreo luna). Am vazut mesajul tau cu schimbat-ul in parcare, si m-ar fi tentat si pe mine operatiunea. Acum insa dupa ce am vazut pozele.... ;) cred ca totusi o sa-i las pe cei de la service sa il schimbe. Vreau totusi sa mai coduc masina si dupa schimbarea senzorului :P

Oricum din partea mea: ;) si felicitari pentru operatiune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am avut si eu aceasta problema cu senzorul de rigoare.Am cumparat senzorul 75 RON,si am vorbit cu un mecanic de la Porsche care a venit la mine , si contra sumei de 50 RON a efectuat tot ce a fost necesar.Toata operatiunea a durat maxim 40 de minute.Nu a dat "tot bordu jos", ci doar torpedoul si partea de sub aeratoarele din mijloc.Aaaa.... cat pe ce sa uit , a mai pus si o rezistenta langa acel senzor(nu ma intrebati ce era cu ea ca nu prea ma pricep) si a precizat faptul ca fara acea rezistenta(bug din fabrica) iar va face probleme.Parerea mea este ca la suma de 125 RON e super avantajos, nu ca la Ausburg unde in catalogul de manopera costa vreo 7 milioane.

;) Azi a venit si mi-a schimbat si sonda de temperatura.5 minute maxim a durat.Costuri 78 RON sonda si 15 RON manopera. Prefer asa decat sa stau nu stiu cat sa demontez si ce nu trebuie.Eu zic ca-i destul de ieftin.Ma scuzati de offtopic. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaaa, lux, mie mi-au dat jos si plansa de sus, dupa care m-am pricopsit cu un greier pe care cu greu l-am "omorat" (ala de la aeratorul central). Sau ai omis poza?

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acel greier,dar nu e bai , astept sa se mai strice ceva prin bord si-l voi elimina. ;) ce poza???????

Modificat de vlad24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer..cred ca era alt senzor la tine. Ca la asta chiar nu ai cum sa ajungi daca nu dai bordul jos, fizic nu ai loc sa bagi un ac pe langa aeratoare. Crede-ma ca am studiat problema. sau o fi magie ceva...si nu va speriati, c anu e chiar asa de complicat. Toate sunt cu suruburi si mufe, se dau jos destul de usor, si se pun la fel. Totul e timpul...si atentie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no.. mai......a fost scanata cu vag-ul si dadea eroarea de rigoare, + faptul ca am luat senzorul vaporizator, si arata identic cu al tau.Nu cred ca poti contrazice un mecanic skoda, mai ales ca nu avea vreun interes sa ma minta (prieten cu tata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanic Skoda poti sa contrazici :angry: Depinde de domeniu...

Cat despre sonda. Si eu citeam de la altii de aici de pe forum ca nu poti sa ajungi sa o dai jos, fara sa dai tot bordul, decat daca "ai maini de ginecolog". Sunteti sigur ca vorbiti de exact aceeasi sonda? Sau poate dotarile sunt diferite, si poate unii au ceva module in plus in bord, care fac imposibila schimbarea sondei fara demontarea bordului?

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!