Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

As fi interesat de detalii referitoare la functionarea aerului conditionat la Fabia. Am inteles citind in forum ca acest AC semiautomat (Climatic) regleaza doar temperatura aerului introdus in habitaclu prin grilele de ventilatie. Am constatat la ralanti o crestere de cca 100-150 rpm (deci functioneaza compresorul) cand butonul AC este actionat. Zic eu, normal. Dar asta se intampla chiar daca reglajul de temperatura este fixat pe incalzire (ex. 24 grade). Acelasi lucru l-am observat si cand AC functioneaza pe racire si este in "pauza" (aerul introdus nu mai este rece) pentru ca in habitaclu s-a atins temperatura setata pe butonul de reglaj temp. Probabil ca m-am exprimat cam alambicat. Ideea ar fi: cum mentine acest Climatic temperatura constanta daca - asa cum am eu impresia - compresorul este actionat tot timpul cat butonul AC este actionat si indiferent de temperatura selectata? Multumiri

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu si daca am inteles bine intrebarea, Climaticul de pe Fabia iti tine constanta temperatura care iese prin gurile de aerisire si nu temperatura din habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu toni, AC-ul mentine corect constanta temp din habitaclu. eu doar incercam sa aflu ceva mai detaliat tehnic cum functioneaza toata povestea asta. asta din cauza unei usoare pasiuni vis-a-vis de tehnica auto si pentru a intelege si sti cum sa folosesc mai eficient AC-ul. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Climaticul are senzori de temperatura exact ca si climatronicul (si in gurile de ventilatie si pentru habitaclu). Are clapetele de directionare a recircularii aerului si dozare a jetului de aer prin schimbatorul de caldura cu senzor de pozitie exact ca si climatronicul, ce nu are in schimb este comanda automata a motorului de la aeroterma si directionarea jetului de aer catre gurile de ventilatie.

Pentru o documentare amanuntita am atasat schema electrica a sistemului climatic de pe Polo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am preteceput. Greseala mea.

:scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam andi. nu stiu care-i treaba de nu pot vizualiza fisierul atasat de tine. m-ar mai fi interesat cum lucreaza compresorul. daca e tot timpul in sarcina sau daca e comandat sporadic de senzorii de temperatura din interior. multumiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresorul nu e tot timpul in sarcina, exista un ambreiaj prin intermediul cariua variaza sarcina compresorului - la vara vei observa un zgomot la compresor cand e atinsa temperatura setata asta insemnand sarcina partiala pt a/c.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresorul nu e tot timpul in sarcina, exista un ambreiaj prin intermediul cariua variaza sarcina compresorului - la vara vei observa un zgomot la compresor cand e atinsa temperatura setata asta insemnand sarcina partiala pt a/c.
m-am gandit si eu la asa ceva. dar am constatat ca turatia la ralanti este aceeasi cand compresorul lucreaza (temp din habitaclu < temp setata) sau este in "pauza" (temp din habitaclu => temp setata). atunci cand compresorul este in sarcina n-ar trebui sa fie o turatie mai mare decat atunci cand compresorul merge in gol? dar cum e cand instalatia de climatizare e pusa pe incalzire? de ce si atunci lucreaza compresorul? are si functie reversibila ca o instalatie AC casnica?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia creste automat din computer cand apesi butonul de A/C si nu este dependenta de sarcina compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru a deschide fisierul atasat trebuie sa dai click dreapta, selectezi optiunea salvarii fisierului (save target as) si apoi il deschizi de pe HDD (este fisier pdf si php-ul nu apeleaza automat acrobat readerul).

Compresoarele de A/C sunt cu raport de compresie variabil si functie de presiunea refrigerantului isi modifica factorul de compresie turatia fiind legata de cea a motorului (ambreiajele cupleaza respectiv decupleaza fulia de la axul compresorului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate andi - dar galagia in sarcina partiala de la ce vine? cumva de la valva de presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intinzatorul fuliei de accesorii ? Regulatorul platanului cu pistoane din interiorul compresorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant, am aflat iar chestii noi despre buburuza :salut:. Chiar ma intrebam si eu ce si cum cu compresorul si cu temperatura... O chestie totusi nasoala zic eu, si care nu credeam ca e asa, este cu caldura, nu stiu daca e valabil si la racire. Si anume, atunci cind e frig in masina, si eu am AC-ul dat pe 22 de grade, aerul pe care-l baga e la 22 de grade, nu mai fierbinte, ca sa ajunga mai repede la temperatura ceruta!. Eu zic ca era logic sa porneasca caldura la temperatura maxima pina ajunge la temp. setata, dupa care sa bage aer in asa fel incit sa o mentina, dar ioc. Toate astea cu motorul cald, deci ar avea de unde sa bage. La racire e la fel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....Eu zic ca era logic sa porneasca caldura la temperatura maxima pina ajunge la temp. setata' date=' dupa care sa bage aer in asa fel incit sa o mentina...

Pai asa si face, si la racire si la incalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aiurea. La mine nu face asa. Sa fie defect ? Las' ca vad eu la intilnire ce si cum, ca deja ma enervez. Cutia de viteze merge ca un kur in a 1-a... Sigur face asa ? Adica, daca e rece in masina si tu ai pus temp. la 22, el baga aer mai fierbinte daca e frig in masina ? Puteti incerca daca face asa foarte simplu. Cind e motorul cald deschideti usile 1 min sa se raceasca, si dupa aia le inchideti si porniti incalzirea la 22 sa zicem. Dupa 10-15 sec mariti temperatura, si o sa vedeti ca se mareste si temperatura aerului din duze, desi ar fi trebuit sa fie deja la maxim, conform teoriei de mai sus. Chestie facuta de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata instalatia are o anumita latenta si de aia nu reactioneaza imediat ce deschizi tu usa. Teoria e verificata cu VAG-COM si pozitia clapetei de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi. Eu sunt dezamagit de modul cum merge, nu mi se pare deloc "climatic" :study:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt foarte multumit de climatizare in Fabia, sa ai oare ceva probleme la instalatie? Mie imi da caldura dupa cca 3-5min de la plecare rece si-mi pastreaza o temperatura placuta in masina fara sa-mi sufle aer fierbinte in fatza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o problema de ceva timp la Fabia.

Cateodata cand apas butonul de reciclare [recirculare] a aerului se stinge a.i. aerul vine direct de afara si cateodata la stop cand stai in spatele unei masini poluante nu prea e fun sa-i inhalezi tot fumul [mentionez ca mi-am schimbat filtrul de aer dar nu si de polen]

Cateodata merge, cateodata se stinge f repede ... aceasta problema o au mai multe masini Fabia - cel putin asa am auzit la service Bradytrade.

Cica ma costa 500 EURO sa-mi schimb tot panoul de A/C , dar nu merita ca in general merge .

Mai are cineva problema asta cu butonul de recirculare a aerului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Nu prea am inteles ... care e problema? Dupa ce apesi butonul de recirculare, la cateva secunde se stinge singur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea am inteles ... care e problema? Dupa ce apesi butonul de recirculare, la cateva secunde se stinge singur?

Ai inteles perfect :up:

Daca tin ventilatorul la maxim si apoi scad viteza de rotatie de la 4 - 3 - 2 -1 am sanse sa nu se mai stinga butonul de recirculare. [sanse 60%]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema de ceva timp la Fabia.

Cateodata cand apas butonul de reciclare [recirculare]a aerului se stinge a.i. aerul vine direct de afara si cateodata la stop cand stai in spatele unei masini poluante nu prea e fun sa-i inhalezi tot fumul [mentionez ca mi-am schimbat filtrul de aer dar nu si de polen]

Cateodata merge, cateodata se stinge f repede ... aceasta problema o au mai multe masini Fabia - cel putin asa am auzit la service Bradytrade.

Cica ma costa 500 EURO sa-mi schimb tot panoul de A/C , dar nu merita ca in general merge .

Mai are cineva problema asta cu butonul de recirculare a aerului ?

Ti-au facut diagnosticare in service? Daca da, ce mesaje de eroare erau stocate?

Au incercat sa-ti recalibreze instalatia? Treaba asta dureaza 5 minute cu VAG-COM si s-ar putea sa-ti rezolve problema

...si inca ceva: cand butonul de directionare a aerului este pus pe defrost (adica direct pe parbriz, pozitia de sus), recirculearea oricum nu porneste din motive lesne de inteles: cu recircularea activata n-ai nici o sansa pt dezaburirea parbrizului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mi-au facut nimic, au zis ca trebuie sa-mi schimbe tot panoul ala [cu A/C -ul] si ca ma costa 500 EURO daca vreau - pt ca ce pacat masina nu mai e in garantie.

Parerea mea e ca sunt niste sclavi - chestia asta minora ar putea fi reparata usor daca nu din soft, e din ceva minor mai mult ca sigur...

Nu e vorba doar de directionarea aerului pe parbriz ... nu conteaza pe ce pozitie setez directionarea aerului ca tot imi face faza aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa incerci si la Avia, poate-s mai priceputi, stiu eu....

Oricum, primul pas e o recalibrare, poate se rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Hai ca zilele astea am mai mers si eu cu AC-ul cuplat mai mult timp si intr-adevar, merge climatic-ul asta, chiar sunt multumit, nu stiu de ce mi-a facut mie o impresie asa proasta la inceput, poate ca nu-l lasam sa mearga mai mult timp, sa se stabilizeze temperatura... Voi cam la cat tineti temperatura ? Eu la 20C in 95% din timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!