Jump to content

motor care suna ciudat la pornire


megablast
 Share

Postare recomandată

Salut,

- la pornire (care se intampla facil si fara belele) motorul pleaca (firesc) la o turatie mai mare si sta cu un tacanit lejer care scade pe parcurs, zgomotul se omogenizeaza si turatia se stabilizeaza. Deci cand motorul ajunge la un oarece regim termic. Evident ca la o stationare de 5 minute, la repornire, motorul e miez si intra direct, nu mai tacane. Cine este tzacanitul din el?

- stau pe loc, relanti, accelerez usor iar pe evacuare (in timp ce turatia revine la relanti, aud ca niste raluri de gaze/rateuri, ca si cum s-ar aglomera, semn ca motorului nu ii place ca iau piciorul de pe pedala si cam trepideaza in timpul scaderii turatiei); asta ce mai e prieteni?

- viteza intai sau a IIa,cand si cand mersul masinii oscileaza ca si cum transmisia s-ar face prin elastic (masina e in sarcina complet, am luat piciorul de pe acceleratie)

multumesc anticipat,

Modificat de megablast
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine in semnatura apare 55kw, ala nu e ohv, e ohc, doar 44kw si 50 kw sunt ohv. Tzacanitul probabil e de la tachetii hidraulici, tzacane putin din cauza jocului pana se face presiunea la ulei in tacheti. Mai departe nu stiu :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salve, nu ma pricep la motorul tau, la 1.8-ul meu de golf2 face asa (rateuri, etc) daca nu era reglat avansul corect (adica e reglat dupa ureche). tacanitul il facea intr-adevar cand e rece, dar numai foarte putin de ordinul 1-2 secunde max. (ceea ce ar fi normal si la tine) Tacanitul mai imi aparea cand mergea in 3 cilindri ...-> mai poti verifica bujiile/fisele printre altele ca e usor.

cu consumul cum stai ? cel mai bine il duci la "doctor".

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tzacanitul probabil e de la tachetii hidraulici, tzacane putin din cauza jocului pana se face presiunea la ulei in tacheti.

...da dar atunci tacanitul ar aparea la fiecare pornire (caci scade presiunea instant) chiar daca motorul este cald. Posibil sa fie in legatura cu uleiul dar trebuie sa aiba legatura si cu temperatura. Nu cred ca tine chestia cu fluiditatea uleiului, suntem in august si uleiul curge ca apa.

Mai degraba e vorba de uleiul care nu apuca sa urce sus si au loc niste miscari nelubrifiate in primele secunde. Tacanitul este 1 din 4, nu tacane toate 4.

Mentionez ca treaba a aparut dupa ce niste mecanici destoinici cica mi-au curatat injectoarele.

salve, nu ma pricep la motorul tau, la 1.8-ul meu de golf2 face asa (rateuri, etc) daca nu era reglat avansul corect (adica e reglat dupa ureche). tacanitul il facea intr-adevar cand e rece, dar numai foarte putin de ordinul 1-2 secunde max. (ceea ce ar fi normal si la tine) Tacanitul mai imi aparea cand mergea in 3 cilindri ...-> mai poti verifica bujiile/fisele printre altele ca e usor.

cu consumul cum stai ? cel mai bine il duci la "doctor".

La acest motor, avansul se regleaza automat, nu cred ca mai exista la masini fabricate dupa 2000 motoare cu avansul reglat la surub. E motivul pt care poti baga si 98 si 95 fara sa alterezi performantele si consumul.

O sa schimb si bujiile, sa vedem ce se mai intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Megablast, mai intai e important sa intelegem ce motor ai, semnatura ta e un pic neclara. Exista urmatoarele posibilitati:

- 1.4MPI 8V 44KW

- 1.4MPI 8V 50KW

- 1,4 16V 55KW

- 1.4 16V 74KW

Sau cel mai bine ne spui codul motor.

Daca motorul tau este un 16V, atunci tzacanitul la rece e oarecum normal, il poti insa ajuta cu un ulei mai bun. Pentru 8V acest tzacanit nu este specific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Megablast, mai intai e important sa intelegem ce motor ai,

Da, admit ca am scapat din vedere sa corectez, este un 50kW deci este un OHV cu 8 valve, obsolete. Dar asta este. Acum ca este clar, reiau:

Porneste, apare tacanit (care este la sfert si nu foarte agresiv, doar sesizabil) si pe masura ce turatia scade si ajunge la relanti, se estompeaza. Cat e cald motorul, de oricate ori as reporni, nu mai apare si evident turatia de mers idle este cea standard (deci e clar ceva ce tine de temperatura motorului sau pe unde a ajuns uleiul). Altfel are nerv, tot ce trebuie pt un motor ajuns la 60k si tinut frumos. Inca pot sa urc podul de la Elvila in treapta a IVa cu turatia crescand :)

In urma cu ceva timp, au fost curatate injectoarele (spalate, suflate, nu cu sarme sau alte prostii, ci ca la carte) si s-a schimbat lantul (era timpul si este o problema cunoscuta care apare dupa 50k). Dupa aceasta interventie, a aparut tzacanitul.

bujii?

comanda injectoarelor?

Caut si o diagnoza VAG ca lumea (chestie de omul care o face, nu hardware), m-am plicitisit de diagnoze facute in sictir, vreau sa vad si eu de ex. amestecul dupa atata timp insa n-am scos-o la capat cu nimeni (Avia, Brady...), diagnozele sunt superficiale, ba la una din cele doua firme (nu dau numele) a aparut un flacau care in timpul diagnozei a venit ca o floare si a luat computerul (desi era clar ca ruleaza o diagnoza) de am ramas mut de surpriza.

Deci pe cine cinstesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti face griji pentru nici unul din simptome.

1. Este de la tachetii hidraulici.

Hai sa ne gandim. Spui (sau mai mult ca sigur) ca aceasta tacaneala apare doar cind motorul este rece sau a stat mai mult timp. Inainte de oprire, tachetii erau plini cu ulei cald, deci cu o vascozitate mica. Orice motor se va opri cu cel putin un tachet/supapa presat/deschisa (acel 1 din 4 de care spui :) ). Din cauza presiunii create prin apasarea lui, cand supapa corespunzatoare ramane actionata, acel ulei din el se va pierde (iesi) usor, usor din tachet, lasand tachetul cu mai putin ulei, ceea ce implica ca dimensiunea lui (lungimea) va fi mai mica (sau cel putin el va fi mai elastic) la pornirea masinii, decat atunci cand este plin cu ulei. Deci va tacani o mica perioada pana cand se umple din nou cu ulei. Si ia in consideratie ca un ulei rece circula mai greu decat unul cald si implicit umple acel tachet mai lent. Nu-ti fa griji, deoarece acea supapa se va deschide mai tarziu si inchide mai devreme atata timp cat tachetul nu e plin cu ulei. Asta nu dauneaza absolut deloc motorului decat printr-o functionare usor ineficienta si tremurata.

2. Iarasi o functionare normala. De ce? Deoarece turatia ta este peste cea de relanti, iar cand iei piciorul de pe acceleratie, ECU observa pozitie relanti (IDLE), iar atata vreme cat turatia este sub 1400-1200 si pana cand turatia atinge turatia de relanti, el va injecta doar cantitatea de benzina pentru relanti. (Peste 1200-1400 ture, cand iei piciorul de pe acceleratie, ECU nu injecteaza absolut nimic, din ratiuni de economie si ca sa ai o frana de motor eficienta - motorul merge doar cu aer :) ) Ei, in situatia asta, raportul aer/benzina este f. f. sarac (aer mult, deoarece turatia este peste cea de relanti) si benzina putina (doar cea pentru relanti). De acolo apar acele rateuri, adica amestecul este prea sarac si in unele cazuri nici nu se aprinde - acele mici rateuri. Din nou, nu-ti fa griji.

3. Vei vedea ca acele "elasticitati" apar doar in jurul aceleasi turatii, adica precum am spus undeva 1200-1400 (specific fiecarui tip de injectie), unde ECU, precum am descris la punctul 2, va relua alimentarea cu combustibil. Si e normal ca in momentul acela, in timpul franii de motor, vei simti o usoara impresie ca motorul trage din nou, ca si cum ai fi apasat f. usor pe acceleratie. Deoarece zona de turatie unde se reia alimentarea cu combustibil are un usor histerezis, va fi o mica perioada cind ECU nu va sti ce sa faca - sa reia alimentarea sau sa o mentina intrerupta. Cu cat scaderea de turatie e mai rapida in frana de motor cu atat mai putine "elasticitati" vei simti. Totul normal.

Deci bucura-te de masina ta si nu mai fi asa atent la orice!

Masina se comporta perfect normal pentru o masina pe benzina :)

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti face griji pentru nici unul din simptome.

Masina se comporta perfect normal pentru o masina pe benzina :)

Destul de pertinente explicatiile tale Alex, nu eram foarte ingrijorat doar ca o parte din simptome nu existau in tineretile ei. Ceea ce m-a indemnat sa imi pun aceste intrebari.

Intuiesc si inteleg f. bine chestiile, pentru ca formatia mea este de inginer in ale hidraulicii si pneumaticii (chiar daca am abandonat ingineria, bunul simt tehnic a ramas). Lipseste experienta :)

:) Ca veni vorba de frana de motor: retrogradez in a IIa si dau si un pic de frana, constat ca pedala de frana se "flescaieste" un pic cand ridic ambreiajul si motorul se tureaza cu aer. De ce scade presiunea sub talpa mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Ca veni vorba de frana de motor: retrogradez in a IIa si dau si un pic de frana, constat ca pedala de frana se "flescaieste" un pic cand ridic ambreiajul si motorul se tureaza cu aer. De ce scade presiunea sub talpa mea?

Pt ca atunci motorul creeaza vacuum in draci, iar servofrana se bazeaza pe aceasta "depresiune". Este absolut normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mehablast, masina e ok, nu are nimica, nu fi ipohondru :lol:

Probleme sunt cand nu trage, cand consuma f mult, cand consuma ulei, cand bate motorul, merge in 3 cilindrii, cand scoate fum :hainoroc:. Astea cu mersul tremurat in decelerare, elasticitate, tzacanit tacheti la rece, sunt chestii normale. Nu auzeai tachetii de lantz, acuma ai lant nou si normal ca ai descoperit tot felu de zgomote naturale la un motor. Acolo in motor e un mic razboi, explozii, chestii, stii tu, nu poate sa taca si el :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca-i poti spune omului ca masina este chiar OK; chestiunea cu rateurile nu mi se pare deloc OK. Chiar daca la prima vedere, explicatiile lui @alex-pescaru par pertinente (pt. megablast) eu zic ca lucrurile nu stau chiar asa cum sunt explicate. Cel putin la pct. 2.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca-i poti spune omului ca masina este chiar OK; chestiunea cu rateurile nu mi se pare deloc OK. Chiar daca la prima vedere, explicatiile lui @alex-pescaru par pertinente (pt. megablast) eu zic ca lucrurile nu stau chiar asa cum sunt explicate. Cel putin la pct. 2.

Stai linistit, nu vrem sa linistim pe nimeni, ba chiar ar fi interesant sa nelinistim pe cineva. :hainoroc:.

Trebuie insa sa stii despre ce motor vorbim aici. Este in sens lag un fel de "dacia cu motor pe injectie" daca iti mai amintesti de perioada cand toti meseriashii cu dacie noua purtau ca mandrie acel sticker. Este un motor destul de vechi care a tot fost adaptat. Deci mici bug-uri constructive exista, asta este. L-am avut si eu si am fost multumit in el per ansamblu, dar a trebuit sa ii iert anumite mici scapari.

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice motor ar fi, nu este ok daca da rateuri in deceleratie; si asta este in principal legat de aprindere (scanteie slaba); Oare asa facea masina de noua?! :hainoroc: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt rateuri, e mai mult "mers ne-rotund" si este caracteristica definitorie a acestui motor. Chiar daca este foarte silentios, nici la relanti si nici la decelerare nu a fost vreodata un exemplu de "liniaritate". Odata cu imbatranirea esapamentului, acele "stranuturi" devin din ce in ce mai evidente pentru ca nu mai sunt izolate asa de bine de evecuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa o fi, n-a "jucat" pe partea mea motorul asta. :hainoroc: ca sa-i stiu damblalele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, ca sa spun si de bine: este un motor din vechea garda care exploatat si intretinut corespunzator "tine si 500.000 km"

:hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, ca sa spun si de bine: este un motor din vechea garda care exploatat si intretinut corespunzator "tine si 500.000 km"

Da, da cu vreo 10 lanturi schimbate :vaidecapulmeu:

Acum revenind la cat de "rotund" merge motorul... as zice ca la relanti merge mai degraba "patrat" cu colturile rotunjite :D Si eu m-am speriat putin de neastampararea motorului la relanti cand am cumparat masina, insa cu timpul te obisnuiesti cu asta si treci cu vederea.

Cat despre zgomotul tachetilor "la rece" eu inca nu l-am auzit (dar la fel de bine poate n-am fost prea atent pana acum la asta). O sa incerc sa fiu mai atent cand pornesc motorul sa vad daca depistez acelasi sunet (am acelasi motor si numarul de km e comparabil).

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esapamentul este nou nout, era timpul.

Vad ca la chestia cu VAG-com nu s-a bagat nimeni. Mai caut.

Eu multumesc pentru toate parerile/sfaturile dar raman la ideea ca daca inainte nu facea si acum brusc face, ceva nefiresc a avut loc (cred ca si o doamna blonda ar trage concluzia asta)

PS un lant uzat nu face atata zgomot cat sa nu auzi tacheti sau alte zgomote

La final, stiu ca n-o sa se sinucida motorul din chestia asta dar imi place sa am grija de el asa cum si el are grija sa ma care pe unde am treaba. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lantul la motorul asta zornaia inca de pe planseta proiectantului, dar fiind un motor OHV au considerat ca desi lantul se va alungi, lungimea lui ii asigura functionarea fara intinzator. Putine masini cu distributii pe lant au un asemenea animal acolo de motoare cu capacitate mult mai mare si mai multi cilindri. Cand zornaie rau ar trebui schimbat insa costurile manoperei sunt insemnate. Nu stiu daca poti merge 500.000 km cu acelasi lant, nici n-as recomanda-o, dar cunosc masini care au 100+ cu acelasi lant si zornaie de toata frumusetea de la 50.

Referitor la rateuri, eu nu am asa ceva la masina mea si nici nu am vazut la alte 50kw, ceva nu este in regula acolo. Saltul de relanti il avem toti si provine din logica de stabilizare de relanti. Cu VAG-COM se poate adapta (nu stiu daca si la motorul acesta, dar cred ca este posibil) cantitatea de benzina injectata la relanti marind sau micsorand in final turatia.

Cati km are masina cu actualul set de bujii? Au fost verificate sa corespunda distanta la electrozi? Ce bujii s-au pus? Nu este obligatoriu ca acestea sa vina corect reglate si nici sa fie 100% functionale, defecte de fabricatie mai pot apare. Trebuie verificate de asemenea si fisele bujiilor, la acest motor este o mufa foarte mare care le tine pe toate 4.

Distributie s-a schimbat/cand? Cati km are de fapt masina.

Tachetii se verifica si acestia, daca ai suspiciuni in privinta lor, se pot si regla, desi se considera ca fiind autoreglabili nu este necesar, insa o verificare nu strica.

Ce ulei si mai ales ce filtru de ulei folosesti? Daca folosesti un filtru necorespunzator, rampa de ulei nu va fi optima si atunci ai tot felul de probleme la motorul asta (tacheti, lant).

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestiunea cu lantul_fara_de_intinzator este cunoscuta, eu l-am schimbat la 52k ceea ce este decent, nu a costat asa mult. Acum am 60k

Nu sunt sigur ca bujiile au fost schimbate, nu sunt primul proprietar. Voi face aceasta verificare.

Filtrul de ulei este schimbat recent si este OEM

Ulei 5W40 de la Aral, cu din asta merge de cand e facuta, are 2000km cu cel nou.

Nu ma plang de turatia (cand si cand cate o mica zgaltaitura) de relanti, este cea din "carti" ci de rateurile de la decelerare pe care le aud la iesirea din toba finala.

Acum sa dezvoltam: what's next?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum sa dezvoltam: what's next?

Pai, next ar fi frumos sa ne explici cum vine treaba cu rateurile?

Tii o turatie constanta de 2000-3000 si din cand in cand face poc poc? "Suna la dacia asistenta!" :D. Glumesc. Ai o camera digitala? Daca da, ia fa-ne mataluta un filmulet wmv sau ceva sa ne luminam si noi despre ce vorbesti. O poza sau un film valoreaza mai mult decat o mie de cuvinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, next ar fi frumos sa ne explici cum vine treaba cu rateurile?

Face tf tf :-))

Face asa (si se aude in evacuare) cand:

apas, creste turatia, las piciorul brusc dar decelerarea nu se produce decent si discret ci cu tf tf in evacuare si oarece trepidatii care insotesc "the missed explosions" (care in palier de turatie lipsesc total)

Cu filmuletul cam greu, timpul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face tot timpul asa, sau doar cand e rece motorul?

Probabil nu-ti ramane altceva de facut decat sa verifici bujiile, pompa de benzina si filtrul de benzina.

1. curatzat clapeta acceleratie

2. verificat si eventual schimbat bujii

3. verificat/schimbat filtru benzina

Din pacate nu stiu pe mineni in Bucuresti cu VAG-Com si cu motorul asta, ca sa puteti compara direct.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un zgomot ciudat am si eu la motor... f putin sesizabil. Se aude doar cu capota deschisa, si e un zgomot metalic.

In plus... acul de la turometru oscileaza f putin... nu sta nemiscat, cand e la relanty.

Din cate am inteles, avem acelasi motor. Dar vag-com... nu am si nici nu stiu pe nimeni. :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

out:

- relanti-ul oscilant este normal la motorul asta

- daca zgomotul metalic este un tzacanit cu frecventza mare - e posibil sa fie injectoarele. Ai capac de plastic pe motor? La cele fara capac acest tzacanit se aude mai tare :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!