Jump to content

Acvaplanare


vap_66
 Share

Postare recomandată

Daca intampin din nou probleme, o sa vand setul de roti de iarna (196/65/R15) si o sa imi iau ceva AllWeather. Pe cele de vara le pastrez pentru drumuri scurte, sau doar de oras, iar cand plec la un drum mai lung le pun pe cele AllWeather. Cum vi se pare ideea ?

Crezi tu ca e fiabil sa iti ridici masina pe cric de fiecare data cand ai de facut un drum mai lung si de asemenea cand te intorci?

Pentru mine 2 seturi de anvelope (daca ai bani si jante si taloane mai mari pe vara) sunt sfinte. Cele de vara din martie-aprilie (in functie de vreme) pana in noiembrie. Cele de iarna in rest. Invartite fata-spate la 10.000 km si cu asta basta.

Cu cat umblu mai putin la ele cu atat mai bine pentru mine (in afara de echilibrari si de verificat presiunea).

Modificat de bj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. nu este deloc un mit faptul ca masina TREBUIE echipata cu anvelope de acelasi tip/marca pe toate 4 rotile.

2. anvelopele late dau bine la design si la aderenta pe uscat, unde suprafatza mare de contact este definitorie

3. pe ploaie ai numai dezavantaje pentru ca greutatea masinii se repartizeaza pe o suprafatza mai mare, deci forta de apasare per cm2 scade si astfel viteza de acvapalneare scade considerabil.

Ai facut foarte bine ca ai ales sa reduci viteza in loc sa iti pui ambitia sa accelerezi ca sa nu fi mai prejos.

Modificat de BogMW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am decis: o sa cumpar 4 anvelope noi, Goodyear Eagle F1, cat de curand posibil. Si daca nu se schimba nimic, o sa renunt la jantele de 18" (225/40/ZR18), o sa pun ceva de 16" (205/55/R16).

Mai bine sa fiu depasit de cativa curajosi, decat sa risc inutil :vaidecapulmeu:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza destul de mult atat pe ploaie cat si iarna dimensiunile anvelopei......pai de ce merge matizurile de zbarnaie iarna ? :)

Cu cat suprafata de contact cu zapada sau apa este mai mare cu atat frecarea este mai mare si cu atat mai mult exista riscul de a se produce nefericitul eveniment.....dar daca ai niste anvelope gandite excelent ...pentru a putea evacua cat mai repede apa de pe suprafata de contact dintre anvelopa si sosea...atunci nu ar trebui teoretic sa ai nici o problema......eu am pe masina mea bridgestone potenza p 50 parca :) si pot sa spun ca nu am nici cea mai mica problemutza pe ploaie....225 45 r17.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

nu stiu cum unii patesc din astea ca eu cu cauciucurile de asta iarna pe timp de ploaie torentiala merg ca sefu' 120 130km , pe drum frept , in viraje mai slabute cu 80-90 si virajele periculoase , le iau cu 50 60 , dar mentiones ca daca fortez nota in viraje periculoase , si le iau cu 70 , poate si mai mul incepe bataliile la roti , depinde cum iau virajul dar in rest nu trage nu cloncane nu sforae nu mornae

App am acelasi tip de cauciu pe toate 4 roti si sunt marimile care scrie in certificatul de imatriculare 185/65/14

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 235/40/17 si pe fata si pe spate. pe fata am yokohama si pe spate michelin pilot. cauciucurile sunt foarte uzate, dar nu am probleme nici pe uscat, nici pe ploaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pirelli P6000 205/55/R16..pe ploaie in curba la 110km/h a intrat esp-ul in functiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pirelli P6000 205/55/R16..pe ploaie in curba la 110km/h a intrat esp-ul in functiune

Nu a avut nici o legatura cu acvaplanarea... deci teoretic esti off-topic aici :P

A intrat esp-ul pentru ca, fiind umed pe jos s-a ajuns la limita de aderenta mai repede decat pe uscat... dar daca era vorba de acvaplanare... ESP-ul ala trebuia sa aiba relatii undeva foarte sus... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare! Vad ca nu s-a mai scris nimic aici de vreo 2 ani.

Ma bag si eu in seama - tocmai ma gandeam sa deschid un topic pe problema asta, numai ca mai pe general ca si dimensiuni de anvelope!

La acvaplanare contribuie si suprafata asfaltului pe care se gaseste apa. Daca e un asfalt din ala lucios sau neted...sigur creste riscul de acvaplanare. Daca e mai aspru si mai porpos atunci e mai ok.

Cat despre latimea anevlopelor...raportata la greutatea masinii, si eu sunt de parere ca anvelopele late sunt predispuse la acaplanare, chiar daca au ele canale de evacuare a apei. Pe o ploaie sanatoasa sau daca pe stada s-a acumulat mult apa...nu fac fata sa elimne atat de repede apa daca se circula cu viteze mari.

Cineva mai sus a descris foarte bine diferenta intre rotile inguste si cele late prin similitudinea iarna-ploaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Hmm, intr-adevar, pe ploaie si zapada rotile mai inguste sunt mai bune dar ce patea initiatorul topicului este destul de exagerat. Eu am 235/35/19 tot pe Golf, deci deloc subtiri, si am facut raliu pe ploaie torentiala si asfalt lucios cu Goodyear F1 Asymmetric fara nici cea mai mica problema ! Treaba s-a intamplat in zona Babarunca care e si proba speciala in raliul Romaniei. Colegul WRC cu 225/45/17 si GSD-3 + integrala a facut acelasi lucru odata cu mine tot fara probleme. Ok, sa zicem ca o masina poate avea suspensia foarte moale si cauciucurile mai tocite dar sa patesti treaba asta in linie dreapta pe A1 sau pe viraje largi este prea de tot mai ales ca omul avea GSD-3 si Yokohama si numai 60-70kmh !!! Chiar si cu cauciucuri diferite sau uzura ceva mai mare tot e mult prea exagerat ce s-a intamplat. Eu ma gandesc ca e posibil sa fi avut un cumul de factori nefavorabili, cum ar fi pelicula destul de groasa pe autostrada, cauciucuri uzate si diferite fata-spate si eventual ceva geometrie dereglata !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Eu cu cauciucuri good year (toate 4) cu 15 ooo de km rulaj, am pus o frina pe ploaie in Bucuresti fiindca un taxi in fata mea a frinat undeva cu 40 de metri in fata si m-am oprit in bara lui spate.Masina sa dus sanie.

Asa ca am simtit pe pielea mea ce e aia acvaplanare.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit asta o sg data, cu o dacie si s-a datorat in mare parte unei balti. altfel am mers pe ploaie cu tot felul de cauciucuri si nu am avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt: anvelope Goodyear Hydragrip, 205/55/R16. Pe drum drept, ploaie puternica, am prins o portiune in care apa iesea pe sosea cca. 3-4 cm, dar mai greu de vazut de la distanta in conditiile in care era destula apa pe sosea. Intr-adevar, aveam viteza mare, 120, dar pana atunci nu avusesem probleme. La intrarea pe portiunea respectiva masina a intrat in acvaplanare. Am avut noroc cu ESP, care si-a facut treaba si m-a scos. Imi facea cu ochiul din bord :blink: in timp ce tinea masina pe traiectorie (se simtea cum masina incerca sa fuga intr-o parte apoi in cealalta).

Concluzie: e bun ESP-ul, dar pe ploaie puternica nu o mai calc asa. Bine ca nu s-a intamplat nimic (in afara de papara incasata de la consoarta) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte importante sunt si amortizoarele cand vine vorba de acvaplanare, pentru ca daca sunt uzate nu mai tine roata in permanenta pe asfalt cum ar trebui, si mcul val de apa care se formaeaza in fata rotii in invinge, iar roata incepe sa pluteasca pe apa.

ESP-ul face toti banii, sper ca pe urmataorea masina sa il am si eu. Deocamdata sunt prudent :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca asfaltul era ca-n palma, nici o denivelare, (drum european) nu prea era vorba de amortizoare la mine. Desi, amortizoarele sunt bune. Era apa care trecea peste carosabil (na, ca l-am nimerit!) si nu am reusit sa vad asta in timp util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, de acord...nu ziceam ca ai avea amortizoarele duse, dar sunt un factor important. Si nu trebuie sa aiba gropi. Pe ploaie/apa ele trebuie sa se lase greu impresionate de jetul care se creaza in fata rotii, iar daca amortizorul e dus, se va ridica si noua suprafata pe care va rula va fi apa care este instabila :) Si anevlopa va pierde aderenta desi este in stare buna.

Bafta!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum stim cu totii, acvaplanarea apare cand anvelopele intalnesc mai multa apa decat pot disipa.

Daca disiparea este de foarte buna calitate, asa cum este cazul la anvelopele special concepute pentru ploaie (folosite in sportul auto), dar si la anvelopele de serie facute pentru o disipare eficienta si pentru aderenta optima pe asfalt ud, se evacueaza mult mai multa apa decat poate disipa o anvelopa uzuala ingusta si latimea anvelopelor trece pe un plan secundar.

Se ajunge practic la cazul expus de Fuscobal, caz in care unele modele de anvelope late (cum ar fi Goodyear Eagle F1 Asymmetric si F1 GSD3) au o rezistenta la acvaplanare, atat laterala cat si longitudinala, cu adevarat excelenta.

Practic sunt mai bune decat anvelopele mai inguste dar care nu au un profil si o compozitie foarte bine studiate pentru mersul pe ploaie si pentru evitarea acvaplanarii.

Si din experienta personala pot sa afirm ca utilizand anvelope 225/45 R17 in cele doua variante Goodyear mentionate de Fuscobal si reamintite de mine, am constatat ca pot merge cu golful 5 mult mai rapid pe ploaie, mai ales in viraje, decat cu anvelope de volum - Michelin si Dunlop - 195/65 R15.

Concluzia si recomandarea pe care o pot face in ceea ce priveste mersul pe ploaie si evitarea acvaplanarii este sa ne luam cele mai bune anvelope concepute pentru ploaie pe care ni le putem permite, fara sa ne preocupam neaparat de latime. Aceasta din urma trebuie sa fie insa bine corelata cu motorizarea, nu cu estetica!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!