Jump to content

Acvaplanare


vap_66
 Share

Postare recomandată

Nu am mai gasit ceva asemanator, deci am facut un topic nou. Problema este urmatoarea: ieri seara, veneam pe A1, de la Pitesti. Si m-a prins ploaia aia torentiala (se formase o pelicula de apa pe sosea) exact cand am intrat pe autostrada. Pana aproape de km 50 am mers cu 60-70 km/h (si ceilalti mergeau ceva mai incet, dar nu ca mine) si m-au depasit destul de multe masini (Matiz, Logan, un TIR :D, etc).

Aia mergeau cu cel putin 80-90 km/h, iar pe la 70 km/h Golf-ul deja pierdea aderenta (se simtea cum incepea sa pluteasca, iar volanul nu mai reactiona la comenzi). Stiu ca acvaplanarea depinde de 3 factori: viteza, greutate, latimea anvelopelor (eu am 225/40/ZR18).

A mai patit cineva asa ceva ? E normal, cu cauciucurile astea ? Vreau si eu cateva opinii (m-am simtit cam ciudat cand am vazut cum treceau ceilalti pe langa mine fara probleme, cu masini mai slabe).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai omis uzura anvelopei (asta trebuia pusa pe primul loc),apoi profilul anvelopei.

Modificat de Viorel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, am uitat sa mentionez asta. Cauciucurile sunt in stare buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de orice conteaza adancimea profilului ( cum spunea si @Viorel) si apoi viteza , restul nu sunt foarte importante dar conteaza.......

Later Edit... pai daca cauciucurile sunt bune......nu stiu ce inseamna la tine bune..... stii ce adancime are profilul?

si mai Later Edit , da-ne detalii concrete... marca pneu+model , adancime profil sau spune cam cate mii de km ai cu ele , aproximativ asa.....

Modificat de cristirenault
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata am Yokohama AVS Sport, iar pe spate Goodyear Eagle F1 GS-D3, si sunt in stare buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca totusi are destula importanta si latimea pneului. Ganditiva putin la sup de rulare care o are 225 comp cu 185,195 uzual pe maj masinilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pe masina din semnatura am Pirelli P6000 205/55 R 16 si am mers pe Auto Soarelui cu 180km/h...aderenta fiind exceptionala pe o ploaie torentiala.Nu am putut sa merg prea mult din cauza stergatoarelor care din cauza vitezei reveneau foarte incet,iar parbrizul era in permanenta plin de apa.

Eu intotdeauna am ales cauciucurile de ploaie...sunt bune in toate conditiile.

web tu ai roti de seria 5 pe Golful tau...nu te astepta sa ai aderenta ca un seria 5 ...masina de altfel care e mult mai grea

Modificat de iuliane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am venit pe ploaia aia urata de la bucuresti la buzau exact cand era mai rau. Se putea merge bine cu 70-80km/h. Insa au trecut cateva tiruri pe langa noi cu 100km/h :( (eram cu un golf 4)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu e atat de anormal sa fiu nevoit sa merg cu o viteza destul de mica.

@iuliane: 180 km/h pe ploaie torentiala suna cam riscant (bine ca ai o masina buna :().

@NetFlow: la 70-80 km/h aveai probleme legate de aderenta ?

Modificat de unknown_web
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata am Yokohama AVS Sport, iar pe spate Goodyear Eagle F1 GS-D3, si sunt in stare buna.

deci la penurile astea tu trebuia sa fii racheta pe langa aia cu masinile alea ale lor........ma mira ca zici ca simteai ca masina pierde aderenta la o viteza asa mica..........in astept sa-mi zici cate mii de km au cauciucurile ca sa imi dau seama.....eu zic totusi ca te inselai ca incepea acvaplanarea..........:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricand facem testul cu masina mea pe ploaie torentiala...pana la 180km/h.

bine ca a mea e si Quattro....si cred ca conteaza un pic.Dar directia e beton.

Nu stiu daca stii modelul Pirelli p6000 e aparent banal,are niste serpisori pe calea de rulare care ajuta la evacuarea apei din cauciuc...foarte important si foarte eficient....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristirenault: la peste 70 km/h se simtea masina altfel, deci volanul tragea singur stanga-dreapta (in limite destul de mici, dar nu ca de obicei), iar masina mergea drept (asta daca il slabeam eu nitel), iar uneori era invers. Turatia motorului nu s-a ridicat brusc, deci nu a intrat efectiv in acvaplanare, ca sa nu mai pot sa o controlez, dar nu mai eram sigur pe masina, de asta am preferat sa o las mai usor. E posibil sa ma fi inselat cu privire la acvaplanare. De asta am facut topicul asta :(. Nu mai stiu sigur cati km au cauciucurile, insa cred ca le schimb la vara.

@iuliane: Te cred ca ai mers cu 180 km/h, dar nu sunt sigur ca asa as fi mers si eu. Pare mult pe torentiala. A8 Quattro + P6000, nu foarte late, masina destul de grea... Ai o masina acvatica ;). Si conteaza sa ai AWD pe o asemenea vreme.

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Modificat de unknown_web
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Goodyear Eagle F1 GS-D3 225/45 R17 la 5.000 km, pe toate rotile, merg foarte bine pe ploaie torentiala, factorul limitant fiind vizibilitatea redusa datorita vitezei limitate a stergatoarelor. In functie de vizibilitate am mers pe ploaie fara probleme de control a masinii intre 80 si 180 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tind sa cred ca anvelopele tale nu sunt in cea mai buna conditie, cel putin nu pe ud. Uitandu-ma la poza pe care ai pus-o in topicul cu Brembo Max, anvelopele nu par a avea canalele suficient de adanci pentru a evacua cantitati mari de apa repede.

Avand in vedere ca ai niste anvelope foarte bune ca marca/model iar dimensiunile sunt corecte nu vad altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza foarte mult greutatea masinii.A ta este mai usurica fiind Golf.

Cu cit pneul este mai lat,cu atit suprafata de"plutire" pe sosea in cazul in care este apa este mai mare.

Acelasi lucru este valabil si iarna,unde o guma mai ingusta are un randament superior uneia mai late.

Totusi,daca treceau Matizuri pe linga tine am impresia ca tu erai si putin stresat si ca puteai sa mergi mai tare fara probleme.

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poata ca anvelopele mele nu sunt cea mai buna alegere pentru ploaie (canalele nu sunt prea adanci), mai ales la dimensiunea asta, si recunosc, am mers cam incet (de ce sa nu fiu precaut ?) dar mi se parea ciudat sa nu prea am aderenta. Oricum, acum m-am lamurit, e ceva normal, cel putin in cazul meu.

Pana cand o sa le schimb, o sa merg ceva mai incet pe ploaie torentiala :(.

Multumesc din nou pentru opinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergeai pe prima banda nu? asta e problema ta pe a doua banda nu se intampla asa ceva ! toata apa se strange pe prima banda si se formeaza balti ! mie asa mi s-a intamplat si am auzit mai muti care se plangeau . Incearca sa eviti sa mergi pe prima banda cand plua rau .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am prins ploaia respectiva si de la 60 incolo simteam cum imi fuge volanul. La un moment dat ploua asa de tare incat nu se mai vedea absolut nimic chiar si cu stergatoarele la maximum. Eu urcam o panta si era acolo apa ca pe rau. Mai rau ca tot mai era si intuneric bezna.

Concluzie: la cata apa era pe sosea era de asteptat ca masina sa reactioneze alfel.Era mai mult navigatie pe paraul de pe sosea. Foarte multi oameni trasesera pe dreapta si toti din masina mea insistau sa fac aceleasi lucru. Am mers incet cu 20-30km/h mie mi-a fost frica de ce era pe marginea drumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu o masina asemanatoare cu a lui unknown_web (am Seat Leon M1) cu cauciucuri noi Good Year Excellence nu am avut nici o problema pe Autostrada Soarelui in conditii de ploaie torentiala la viteze de 130-140 km/h. Ploua atat de tare incat masina cu greu tragea peste 140, iar cand depaseam tirurile intram in "tunele de apa". Nici cea mai mica problema.

E drept ca nici nu am bruscat directia si frana, dar nu am avut nici un moment senzatia ca pierd controlul.

Cred ca senzatia de acvaplanare oricum apare peste 90 km/h, dar cauciucurile cu un profil bun elimina o parte din riscurile suplimentare. E si normal ti se modifice modul in care iti raspunde masina pe ploaie torentiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta e strict legata de uzura anvelopelor si latimea mare a acestora. Despre greutatea masinii, profilul anvelopelor si alte chestii legate de subiect vorbim de la 100-120 km/h in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers doar pe banda I, asa e, si erau destul de multe balti. Cred ca o sa schimb anvelopele la primavara (cele actuale sunt in stare buna, mai putin pe flancuri, si cred ca de asta nu mai elimina bine apa). Daca intampin din nou probleme, o sa vand setul de roti de iarna (196/65/R15) si o sa imi iau ceva AllWeather. Pe cele de vara le pastrez pentru drumuri scurte, sau doar de oras, iar cand plec la un drum mai lung le pun pe cele AllWeather. Cum vi se pare ideea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat pe aici pe undeva despre all season.Parerea mea este ca ele nu sunt nici cal nici magar.

Daca-ti vinzi gumele de iarna ce mai faci atunci la iarna?

Pentru ca nu este o solutie sa mergi cu cele all season iarna,nu dau oricum randamentul unora de sezon.

Iarna-i iarna,iar acum fa un efort financiar si cumpara-ti cauciucuri de vara.In plus,durata de viata a anvelopei se dubleaza folosind doua seturi.

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam o parere mai buna despre ele, nu stiu ce sa spun... O sa ma interesez de niste pneuri noi de vara. Daca o sa mai am probleme asemanatoare cu ele, cred ca renunt. Siguranta inainte de aspect :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Goodyear Eagle F1, 225/45/17, noi, sunt printre cele mai bune anvelope de ploaie, tai baltile ca untul cu cutitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sunt la fel de late, doar talonul e ceva mai mic. Iar daca tu mergi cu ele fara probleme pe ploaie, singurul motiv pentru care Golf-ul meu nu prea e stabil il reprezinta uzura anvelopelor (care sunt intr-o stare buna :D). O sa incerc sa le schimb cu unele noi (cel mai tarziu la primavara).

Modificat de unknown_web
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!