Jump to content

Scartait la relanti - se aude un scartait(fluierat)


chicony
 Share

Postare recomandată

Am passat b5 sedan din 2001 1.9 tdi 101 ps si apare un scartait la relanti 800 rpm.se poate sa fie de la rola de la ventilatorul de clima(la un atelier asa miau zis).si daca asta ar fi merita sa o schimb la un atelier sau la reprezentanta?

apropo cineva a zis sa arunc niste apa pe rola asta si cica nar mai scartaii?! ce ziceti?? merci

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi scartzaie cate o data curelele ... si cand ma duc la tipul care imi face schimbul de ulei, el da cu un sapun pe cele care scartzaie..adica tine un sapun pe curea si nu mai scartzaie....

Daca nu e cureaua si ar fi altceva pe la "de la rola de la ventilatorul de clima"...nu cred ca ventilatorul de clima se invarte cu aceiasi turatie cu cea a motorului..daca inteleg eu bine ce e ventilatorul de clima(dar eu ma pot insela).Daca ii dai exact de cap..si stii exact cine da problema...rola poate fii imbacsita cu praf...si poate cu apa ar merge...dar eu as incerca cu un spray de curatzat praf si mai stu eu ce, intelegi?

Ce sa zic...problemna ta nu pare de reprezentanta, atata timp cat ai un garaj unde cunosti sau ai incredere in munca celor de acolo...daca nu... mergi la risc..ori risti banii la reprezentanta, ori calitatea serviciului in tr-un garaj...( nu ca aia la reprezentanta ar ave 100% la calitate)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca e de la clima? Apropo, ventilatorul? Mai repede compresorul... Deci: ca sa fii sigur ca e de la clima, intra in modul 'ECON' daca ai climatronic sau decupleaza A/C daca nu ai si vezi daca se mai aude. Daca sunetul dispare, e aproape sigur de la cureaua in cauza. In cazul asta intinderea curelei rezolva problema. Asta ti-o poate face orice mecanic, nu trebuie s-o duci la reprezentanta si nu e nevoie sa-ti demonteze nimic de pe masina, doar trebuie s-o ridice ca sa aibe acces de dedesubt. Oricum, cureaua aia in curand va trebui inlocuita. In cazul asta e mai complicat cu manopera.

Eu am inlocuit recent cureaua de accesorii si pe aia de clima si toate rolele si mi-a demontat aproape toata fata masinii. M-a costat cam 8.5 milioane piese + manopera dar nu la reprezentanta. Si la mine totul a pornit de la acelasi sunet ca la tine, da am zis ca daca schimb, schimb tot ca n-am chef sa mai dau 1.5 mil pe manopera mai incolo cand va trebui inlocuita cureaua de accesorii care era uzata oricum. Cred ca la reprezentanta ar fi costat mult mai mult.

Modificat de johnny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In magazin cureaua e cam 30 ron (Contitech) si rola cam 130 (Ina) , asa ca daca ai pe cineva care-ti ia manopera subtire nu te costa o avere sa le schimbi. Dar ca sa fii sigur decupleaza compresorul de ac si vezi daca mai scartaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema o am si eu si este de la clima ( a/c) mecanicul a zis ca rola e de vina dar mie mi se pare ca e de vina cureaua ( carcotas .....)

saptamana viitoare bag masina in service si.... ce sa aflu

pretul la piese: curele role etc ( distributia ce mai.. ) + schimbul de ulei toate filtrele si uleiul 19.600.000 rol

voi ce parere aveti mi s-a parut multisor, masina o face un tip de la reprezentanta iar piesele sunt originale din cate am inteles ( la negru )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa strangi curelele poate un dintre ele nu este stransa suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Sunt si eu posesorul unui Passat 2003, 131cp cumparata acum doua saptamani. In momentul cumpararii masina facea acelasi scartait; problema rezolvata de un prieten (mecanic auto) ce a venit cu mine pt a verifica starea tehnica a masinii - motiv = curea slabita... Problema mea e ca aseara ma intorceam de pe litoral si dupa nici 50 Km de la Constanta mi-a aparut pe bord scris mare STOP (clipea si martorul din bord ce indica probleme cu apa). Am oprit si dupa ce m-am necajit un pic cu verificarile am constatat ca motorasul ventilatorului de la AC nu mai functiona.. rezultand o incalzire rapida a motorului (apa ajungea la peste 110 grade dupa 12-15 km parcursi). Am am verificat (conectat direct la bornele bateriei) si am constatat ca motorasul e ars. Intrebarea mea e : Daca inlocuiesc motorasul (are cineva idee cat ma costa?) e posibil sa se arda din nou ; care ar fi defectul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema si ca sa vezi avea dreptate mecanicul cand a dat rolele si intinzatoarele jos sa vezi cum faceau... Erau praf... Si cel mai frecvent sunt rolele de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare la toata lumea!Ideea e ca de ceva timp am observat un soi de harsait (enervant) in partea din fata a masinii si, dupa lungi cautari ,am descoperit ca zgomotul este produs de cureaua de distributie (un mecanic a dat cu un sprai pe partea fara dinti a ei si pret de cateva secunde a tacut).Omul m-a asigurat ca n-are ce sa se intample si sa mai merg asa cu masina mai ales ca nu am decat vreo 40.000 km de cand am schimbat distributia dar as vrea sa cer si parerea voastra .Ati mai patit careva asa ceva?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este cureaua de distributie ,cred ca este rola alternator sau cureaua acestuia :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt noi si una si alta pentru ca au avut grija mecanicii sa-si dea cu presupusul si m-au pus sa le schimb.Am citit ceva mai devreme la alt topic despre aceleasi probleme si la octavia, nu stiu daca n-ar trebui unite cele doua topic-uri poate vreun moderator daca va considera necesar sa faca asta.Revenind la problema sunt convins ca numai din cauza pieselor proaste apar astfel de probleme.Este tot mai clar, pe zi ce trece, ca incep toti sa faca role, curele sau mai stiu si eu ce alte repere si nu mai stii unde sa te duci sa-ti repari masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut am si eu un passat v6 tdi. La fiecare pornire se aude un scartait scurt din partea din fata a motorului. Curelele sunt skimbate dar nu sunt sigur de role. Daca ar fi de la role e posibil sa se auda doar o fractiune de secunda la pornire si apoi nimic???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea, scartaitul scurt la pornire e dat de ceva curea - cel mai probabil de la accesorii ori clima. Si mie imi facea asa daca spalam motorul. Rulmentii din role fiind capsati, e clar ca numai de la curele putea veni scartaitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un zgomot asemanator mie mi-a zis mecanicul ca ar fi un rulent de la compresorul de aer conditionat. Merge fara probleme si de cateva zile chiar a disparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din patite (nu pe passat):

-rulment pompa de apa. dupa cateva ture se incalzeste si nu mai scartie; se poate datora la inceput si unei concentratii insuficiente de antigel (zgarcenie) care dupa un timp scurt va duce oricum la defectarea pompei de apa.

-cureaua de distributie atinge capacul protector: trebuie strans bine(eventual centrat daca are joc in ghidaje). asta ar explica chestia cu spray pe curea.

-curea alternator slabita/uzata. se intinde cf. manual service/se inlocuieste. in general se aude la pornire si la schimbari bruste de turatie a motorului.

-curea compresor AC slabita/uzata. Cam rar pornesti auto cu clima pornita, dar am vazut si chestii de astea. oricum se poate verifica. solutie ca si la pct.precedent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poti incerca cu sprei antiscartait special pentru curele (aproximativ 10 ron). Eu am luat asa ceva si am dat pe o curea la un T4 sa vad daca era cureaua uzata sau era de la apa de la roti (n-aveam scut).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o noua sursa de scartzait - rola de la accesorii. Dar face doar cand vrea ea, si numai la ralanti. Cu toate ca am dat-o jos, am spalat bilele, am pus alta vaselina, tot asa face, cand are ea chef. Insa problema e ca la noi prin magazine nu aduc decat impreuna cu intinzatorul la 600 de lei. Atunci sa fie schimbata cand oi schimba-o eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dorumarcatoru

Am si eu un zgomot care ma scoate din minti.

La relanti , nu tot timpul , este ca un zornait , sa zicem cum face o saiba pe un surub care vibreaza, sau ca o moneda pe un plan metalic care vibreaza. daca pisc acceleratia cu 50 rpm , nu se mai aude.

Problema e ca atunci cand ies din masina , in fata motorului nu il disting prea bine si nu-mi dau seama de unde vine. Cel mai bine se aude din masina , dar totusi parca vine de afara. Am crezut ca e plasticul care acopera motorul , l-am demontat si tot se aude.

Alte idei mai are cineva ?

sa fie de la oglinda farului care vibreaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am postat aici pt ca problema e asemanatoare.scuze moderatorilor daca am gresit.

aceeasi treaba cu fluieratul,dar numai la demaraje si la accelerari.si vad ca incepe sa se acutizeze problema.

ce poate fi?ca la toti care am fost(am si un prieten-adevarat-care lucreaza in service la reprezentanta)imi spun ca nu e nimic defect,dar fluieratul se aude,si inca din ce in ce mai stringent

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Si la mine ultima distributie a fost schimbata la 84000 si nu au fost probleme...dar acum dupa ce am schimbat-o(dupa 15000)dimineata la pornire in dreptul curelei se aude un fasait ceva de genul asta timp de cateva secunde.Dupa dispare si nu se mai aude pana a 2 a zi la pornire.Ce ar putea sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu...Dimineata la pornire se aude un fasait in fata masinii, in dreptul curerelor alternator sau distributie, nu am determinat exact pozitia lui..Dupa cateva minute, 2-3 min, acesta inceteaza si nu mai revine decat a 2-a zi sau dupa ce se raceste motorul...! O fi rulmentul de la pompa de apa, cum a spus colegul nostru? Intr-adevar am mers cu nivelul G12 un pic sub minim..cam 1 cm..! Oricum trebuie sa schimb distributia acum si o sa aflu si care era sursa dupa care va voi informa..Sa ne auzim cu bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu stiu daca poate fi de la pompa ca eu am schimbat si pompa de apa cand am schimbat distributia si degeaba si in vas este aproape de maxim,nu a scazut deloc nivelul de cand am schimbat distributia+pompa de apa.Inainte de a schimba distributia mai completam la o luna cam 1 L apa ca pierdeam si s-a dovedit a fi pompa ulterior.Pe un alt topic mi s-a spus sa ma uit la role dar rolele au fost verificate si nu au nimic.Oricum nu ma deranjeaza ca sunetul nu persista dar imi e teama sa nu se intample ceva pe parcurs.Daca are cineva o idee despre...sa dea un semn ca sa ne luminam si noi. Numai bine tuturor :santa: !!!

PS: Si pompa a fost verificata la service si mi-au spus cei de acolo ca e ok.

Modificat de Vlad_passat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceiasi problema o am si eu ....si am si depistat care e probl ..poate fi si la voi ..sau poate sa fie altceva ..dar poate ajuta..distributia e noua are vreo 500km...am schimbat si rola intinzator(ce-a care tine intinsa cureaua alternator)..si tot imi scartaia...si de fapt e tija ce tine rola intinzator..tija e in forma de L ...pe tija scurta sta rola si pe capatul tijei lungi sta intinzatorul...eh ..acea tija este uzata pe mijloc ea face si scartaitul ala pt 2-3 min.Mai puteti intr-un fel daca e tija problema ..tija are un locas in care inttra ..pe langa acesta se vede un praf rosu rezultatul frecarii ,asa mi-am dat eu seama ce scartaie.tija mi-a venit pe comanda 50 lei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Acelasi fluierat se aude si la mine dar culmea...a inceput sa se auda dupa schimbul distributiei. In septembrie am schimbat distributia, am inlocuit pompa de apa si acea rola intinzator intinzator care are rolul de amortizor. Exact dupa toata povestea asta a inceput sa se aud acel zgomot de care vorbiti si voi...am facut 3000 de km si tot asa se aude si persista tot timpul la mine

Toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!