Jump to content

Geometrie roti / reglare directie


MOTANUL
 Share

Postare recomandată

nu influenteaza cu nimic faptul ca te sprijini pe volan, stai linistit.

 

 

 

Ma poti  ajuta sa inteleg cum se citesc....deci ce e in coloana ”Masurate” sunt valori initiale, existente inainte de reglaje ?  In coloana Reglay sunt valorile cu care s-au facut ajustarile fata de coloana ”Masurate” sau sunt valorile finale ?

 

reglaj sunt valorile care au iesit dupa ce a reglat mecanicul.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andrei_221

    16

  • gHapciu

    7

  • Al Bundy

    6

  • Aditu

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Faptul ca te tii de el si practic il fortezi sa vireze rotile neasistat nu stiu...tind sa cred ca nu e ok. Fortezi in toate articulatiile coloanei de directie plus in pionion/cremaliera...In fine nu stiu cum e cu astea electrice...poate afecteaza chiar senzorii de rotatie, decalibreaza...Practic el stie ca ai oprit volanul pe o pozitie si cand il relaimentezi el stie ca e tot pozitia aia dar de fapt e alta.

PS:poate spun prostii :001:

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ca mica paranteza. Senzorul de pozitie al volanului nu se misca de acolo orice i-ai face volanului. Forta care actioneaza asupra coloanei de directie este identica si daca ai motorul pornit sau oprit. In prelungirea coloanei de directie ai putea spune ca fortezi caseta, dar nici acolo nu este cazul deoarece nu faci nici macar un sfert de tura de volan cand te urci si cobori din masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, Andrei, dar de ce crezi ca nu mi-a reglat deloc  parametrul  "Curba de convergenta ? " Practic a lasat asa cum a iesit din masuratori, in coloana "Reglay" e ...linie...care ar fi explicatia ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e o traducere gresita la parametrul ala, este de fapt Convergenta in curba, si este o valoare ce rezulta din reglajul convergentei partiale ,care a fost reglata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hop! si eu sar ca nemultumitu' fara sa stiu prea multe  :rules:  .. cu scuzele de rigoare si fara sa luati la suturi.

referitor la fisa cu geometria lui silviuc1981 nu mi se pare ok ce spui tu andrei, adica ce ai incercuit cu verde referitor la rotile fata. Da e ok stanga fata dupa reglaj dar la masuratoare/inainte, este sub valoarile optime(deci rosu  :D ), iar dreapta fata nu era in regula la masuratoare si dupa reglaj este si mai prost(deci iar rosu :D ), nu?.

iar spate stanga avand in vedere ca e vorba doar de 3 minute diferenta sa zicem ca putem trece peste deocamdata.

 

..acum ma bag si eu cu masina mea si postez o poza cu fisa de la ultimul reglaj: masina merge drept, fara cauciucuri tocite, dar volanul stramb(spre dreapta) si ma enerveaza atat pozitia cat si faptul ca nu revine totdeauna la pozitia de drept in mers a masinii(acel feedback lipseste).

astept o parere de a ta andrei. si mai revin :tuktuk: .

multumesc

post-47093-0-79503600-1394359766_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wolfalex

Daca excludem cauciucuri cu greutate diferita stinga-dreapta si cu diferente de diametru (se intimpla chiar si cind sunt noi), problema poate veni de la geometria pe spate. Nu stiu daca se regleaza, la mine se regleaza si am avut aceeasi problema. Fata perfecta, volan intr-o parte, rezolvat de la geometria spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a aparut dupa o reconditionare a casetei de directie, pe urma schimb suspensie fata, nu era asa deranjant la inceput, n-am stiut ce sa fac si cum. Asta a fost demult, iar masina merge cum am spus mai sus, bine, fapt care m-a determinat sa nu merg inapoi la service sa ma plang(singurul lucru pt. care am fost inapoi, era directia/volanul prea greu, stransese acea bucsa de teflon din caseta prea tare).

Asta e, acuma fapta e trecuta demult, voi puna Vagcom-ul sa vad si unghiul ce zice, ma gandeam sa desfac si sa repozitionez volanul, iar asta as faceo dupa ce imi da cineva valorile alea calumea, daca ar mai fi nevoie.

Dar ce ma doare cel mai tare e ca nu stiu, nu am in apropiere un service in care sa ma duc 100% cu incredere.

Nu este reglabila partea spate la mine.:/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In urma cu cateva saptamani am refacut geometria la Autosoft doar de control. Mi-a fost confirmata problema cu caderea pe partea dreapta fata depistata la Brady. Totusi nu am vazut o uzura inegala a anvelopelor si m-am uitat cu atentie la cele de iarna care au vazut 3 ierni.

 

Ideea este ca nu se rezolva din geometrie si e ceva mecanic. Mi-a si aratat ca reglajul pe dreapta este la maxim si tot e depasit.

Aviz celor cu jante de 18, 19". N-am avut galma sau vreo janta sparta si fara accident. Gropile inevitabile luate cu viteza foarte mica. Altceva nu stiu ce putea da peste cap. Diferenta nu e mare, dar exista.

 

Acum am de cautat sursa. Mi-a zis ca poate sa fie amortizor usor stramb. Le-am zis de portfuzeta (ce mi-au zis la Brady), iar la Autosoft mi s-a zis ca asta ar fi ultimul lucru. Totusi cred ca as incepe cu ea. La Brady am discutat cu seful de service cum au putut ei sa stie ca e strambata fix piesa asta si sa demonteze sa o vad. Mi-a explicat ca defectul nu se vede decat la geometrie si ca de la asta e. Ma deranjeaza pt ca portfuzeta de noua este vreo 1000ron.

 

In rest toate valorile erau pe verde.

Caderea (camberul) pe dreapta momentan este de -1 grad 22'.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la o alta marca, intr-o situatie absolut similara a fost usor indoita tija amortizorului, geometria s-a rezolvat imediat dupa inlocuirea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o masina de 10 ani eu zic ca se tine bine babeta :).Pareri?

Am facut geometria pentru ca am mai schimbat cate ceva pe la suspensie/directie.

post-95513-0-70840500-1396869464_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi-am facut si eu o geometrie la roti. Din pacate nu mi-a iesit foarte bine puntea spate.

Atasez o poza cu concluziile

Mecanicul zice ca nu e o problema mare pentru ca la ce diferente(mici) sunt nu crede ca e cazul sa ma ingrijorez, ca nu se va intampla nimic notabil gen cauciucuri uzate neuniform s.a.m.d.

Voi ce parere aveti?

Oare nu se poate cumva remedia? Eventual vreun reglaj ceva...

Am inteles ca se poate incerca vreo realinire a puntii din suporti.

post-90344-0-43704300-1396899470_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

las-o asa

la platforma G4/Bora/ octavia tour am vazut destule masini noi care din fabrica erau in afara parametrilor pe puntea spate (fixa)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Are cineva valorile din fabrica pentru un Golf IV Variant 1.9 TDI? 

 

Foarte importanta geometria rotilor, am facut pe Golf 6 si desi devierile erau pe zona verde, dupa reglare au ajuns fix pe mijloc. masina se aseaza pe drum cu totul altfel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ieri am vrut sa fac geometria la Autosoft si am fost intrebat daca masina are suspensie sport sau normala. Arcurile au fost schimbate cu unele H&R (-35mm), dar amortizoarele sunt cele stock...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Salut,

 

 Am si eu o problema cu Golful meu... sa va explic pe scurt ce s-a intamplat : Service > Constatare > schimb capete de bara + bieleta stanga si dreapta> geometrie .

prima oara au auds niste piese mai mari..ma refer la bieleta, au taiat din filet au pus piesele pe masina si nu iesea bine la geometrie... a doua zi am fost iar sa imi puna bieleta si capetele de bara bune.. au facut si asta dupa care geometria la care zice ala ca face decat semiconvergenta +00.00 / +00.00 ca restul (caderea si unghiul de fuga se fac din piese si altele ..).

plec cu masina si tragea dreapta rau, am zis ca sunt eu paranoic si e din cauza drumului.. am mers pe dn1 pe toate benzile si pe centru si la fel facea.. ma duc inapoi la service si fac geometria iar si tot asa face... trage dreapta mai ales la viteze de peste 50 -60 Km/h  de la ce sa fie ? de la piesele puse pe masina ? de la geometria prost facuta ? inainte sa schimb piesele masina nu tragea absolut deloc nici stanga si nici dreapta.

am aici si o poza cu valorile de la ultima geometrie 

 

Multumesc anticipat 

post-130327-0-39773400-1404849854_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Ti-ai raspuns singur. Inainte sa schimbi piesele nu tragea dreapta-stanga. Ce marca de piese ai pus? Ceva no-name-uri? Ori mecanicii aia sunt niste amatori.

Deci ori piesele sunt de vina...ori manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu ma pricep..am carnetul de 1 an si masina la fel.. deci habar nu am ce au facut aia gresit.

Piesele sunt TRW ..

Deci sa le cer sa imi schimbe piesele?

Ps. Service ul e norauto militari.. eu zic ca nu sunt amatori, din cauza asta am fost la ei sa fac masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"au taiat din filet" - n-ar trebui sa se intample asta :tuktuk:

Ca sa fiu rau putin, cel cu geometria sigur e la fel de incepator ca tine, "zice ala ca face decat semiconvergenta +00.00 / +00.00 ca restul (caderea si unghiul de fuga se fac din piese si altele ..)", pai atunci de ce nu le-a facut(asta inseamna reglarea geometriei, sa regleze tot ce se poate) ?! ori n-a stiut sa se exprime mecanicul. Pentru ca la masina ta NU SE REGLEAZA DECAT semiconvergenta, adica paralelismul rotilor, si doar fata. iar cel mai bine inainte de reglaj, volanul se aseaza drept(chiar pe tine poate sa te puna in masina) cu motorul pornit.

si mai este posibilitatea ca aparatura de reglaj sa fie necalibrata, defecta, murdara ... Bafta! :icon_thumleft: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru ajutor :-)

Acum nu stiu ce sa zic.. la ei clar ca nu mai ma duc.. o sa merg cu masina la un alt mecanic sa vad ce are si daca e de la manopera sau piese sau geometrie daca sunt probleme ma duc direct cu opc ul acolo.. din 7 zile cat are o saptamana 3 am fost acolo si sunt satul de ei. Inca o faza ce am vazut ca pe aparatul care il pune pe roti la geometrie scrie valabil pana la 20.07.2010 ... nu stiu la ce se refera dar banuiesc ca a expirat revizia sau ceva la aparatul respectiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Trw-urile sunt bune. Dute la un alt service sa-ti regleze geometria...vezi ei ce zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine faci asa: te duci la ei si ceri sa te insoteasca un ing ceva de la ei ca sa confirme ca nu e ok directia si il pui sa scriie undeva+ stampila.Te duci la alt service,o faci bineinteles cu acte si te intorci la norauto cu foaia si ceri banii inapoi pe geometrie pe motiv de nepricepere.Daca refuza ii ameninti pana iei banii inapoi.Eu asa am facut si a functionat.

Modificat de Fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ca mica paranteza, pe langa convergenta se reglează si carers la masina mai sus mentionata. Fuga nu este reglabila. Aici vorbim de Duarte strambe etc Dar nu cred Ca e cazul.

Caderea adica si fuzete (autocorect). 2010 este baza de date cu masini. Nu ii expira nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Sunt in concediu si pe drum (~1400km,), am constat ca între 120 si 130km/h volanu are un trepidat ușor , mai ales daca e puțin curba, dupa 130 nu mai sunt probleme sau inainte ..

Anvelopele sunt noi, au 3500km, de curând am schimbat un tampon antivibratii motor si Aprilie toate amortizoarele..., din istoricul mașinii s-a făcut geometrie in dec 2013 cand s-a înlocuit egr la reprezentanta , e cazul sa mai fac iar geometria? Alta pb sigur nu am ca am făcut revizia inainte sa plec si am verificat totul pe sub Masina ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai o janta stramba, poate nu sunt echilibrate bine.... sunt mai multe cauze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!