Jump to content

Geometrie roti / reglare directie


MOTANUL
 Share

Postare recomandată

depinde

 

in anumite limite se mai poate regla cate ceva. Mecanicul respectiv a zis treaba asta dupa ce a pus masina pe standul de directie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andrei_221

    16

  • gHapciu

    7

  • Al Bundy

    6

  • silviuc1981

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

NU ,,,, :D doar viziometric ,sa inteleg ca tre sa caut alt mecanic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa cauti un service bun cu stand de geometrie.

 

acum nu stiu cum arata rotile pe masina ta...  daca stau inclinate vizibil cu ochiul iber, nu prea ai ce sa ii faci.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

daca masina e lowrider e normal sa ai negative camber. acum, nu stiu cat de accentuata e la tine uzura, dar in mod normal asa e, daca nu cumva intervii cu niste shimmers pe spate si pe fata cu in kit dedicat pt a regla caderea, niste suruburi excentrice patentate de H&R http://www.racelook.ro/Suspensii-rigidizare/H-R-surub-reglaj-cadere:::1637_111243.html

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Astazi am facut o geometrie intrucat imi ramanea aprins in mers martorul de la ESP..

 

Dupa reglaje am constatat ca roata dreapta era oarecum tot "in afara cadranului verde" al computerului..mecanicul a zis ca atat se poate face si ca e in parametri....martorul din bord s-a stins dupa reglaje..dar totusi, ma puteti ajuta cu o parere despre rezultate ? Nu ma pricep sa le interpretez, am facut un upload al fisierului cu rezultate..

 

Ce parere aveti despre felul cum stau lucrurile acum, dupa reglaje ? Multumesc. 

reglaje directie.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Convergenta este o idee in afara parametrilor.

Nu sta volanul putin intr-o parte? 

 

cu verde e in regula (in parametrii), Cu rosu in afara parametrilor 

post-17228-0-39551200-1392922296_thumb.j

 

PS caderea stanga spate este un pic in afara parametrilor, dar fiind punte fixa, nu ai ce regla acolo, asa ca de aia am trecut-o asa

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Andrei..dah, sta putin volanul intr-o parte, dar inainte de reglajele facute statea mai tare...mai e si un mic joc in caseta (normal am inteles la o masina de 14 ani) si m-am gandit ca poate si din acest motiv nu poate fi totul perfect ...dar asta e doar explicatia mea :)

 

Care ar fi totusi explicatia pentru zona in chenarul rosu marcata de tine ? Si de ce in coloana Reglay aferenta Curbei de convergenta nu se regaseste nici o valoare la fel ca la celelalte unghiuri ?

 

Ma poti  ajuta sa inteleg cum se citesc....deci ce e in coloana ”Masurate” sunt valori initiale, existente inainte de reglaje ?  In coloana Reglay sunt valorile cu care s-au facut ajustarile fata de coloana ”Masurate” sau sunt valorile finale ?

 

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca e cazul sa refac geometria la alt service ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma urmei...cat de usor se poate deregla o geometrie la o masina? a.i. sa traga sau sa necesite corectii de directie st/dr la regim de autostrada.

Sa zicem ca nu are probleme cu bucsele (noi) sau e chiar noua. Mai ales ca se pare ca nu avem oamenii care sa o regleze corect, ca la carte.

 

LE: am vazut ca service-urile apar ca ciupercile, incep cu o spalatorie, apoi cu un schimb de roti sau ulei, si pac dintr-odata service. Si pana se pacalesc toti, sunt destui care lasa banii pe treburi de mantuiala facute cu meseriasi nepregatiti si plini de ei.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte usor pornind de la probleme ale elementelor de directie pana la socuri(gropi,borduri).Exemplu o ruda avea masina de 2 saptamani fiind noua.A derapat cu botul pe zapada la nici 15 km/h si a atins cu roata putin virata bordura.Vina nu este a ,,tehnicienilor" ci a patronilor care angajeaza niste maimute sa opereze niste scule foarte performante si destul de scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi buna o geometrie la inceputul primaveri si una la inceput iernii.

Asta daca nu apar probleme intre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate da, la drumurile noastre macar o data pe an ar fi nevoie de geometrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am colegi la munca care se lauda ca le merge masina drept, nu au uzura la anvelope si nu au facut niciodata directia in 70.000km  sau in 3-4 ani (Skoda O2, Focus 2).

Observ ca sunt 2 categorii, masini tun care merg snur, si masini la care nu le mai scoate nimeni la cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Golf 5 din 2007 nu am facut niciodata geometria are 60000km si sta volanul perfect drept, nu vibreaza nu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde si pe unde mergi, cum mergi si cu ce mergi.

Suspensia sport si jante de la 17" in sus nu se impaca bine cu drumurile de la noi. Apoi mersul in oras, sine de tramvai, borduri, gropi afecteaza geometria. O groapa luata cu roata virata iti termina geometria.

 

Poate sa nu fie vizibil, ci doar in linie dreapta daca e lasat volanul liber sa se duca usor spre stanga sau dreapta. Ori sa fie nevoie de corectii fine ce devin automate de nici nu mai sesizezi.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Goful e sport line jante de vara 17 iarna 15. si merge mama cu el, care nu prea ocoleste gropile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi buna o geometrie la inceputul primaveri si una la inceput iernii.

Asta daca nu apar probleme intre.

Cred ca mai corect ar fi la numar de km si nu la timp. Eu ma gandesc ca incepand de la 2-30k km te poti gandi la o verificare a geometriei, daca nu ai probleme.

Am fost cam in aceeasi situatie cu Robi_zet anul trecut cand am facut geometria la masina mea. Aveam peste 50k km de la ultima verificare a geometriei iar ajustarile facute au fost minore iar anvelopele erau uzate uniform; suspensie sport si jante 17" tot anul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi buna o geometrie la inceputul primaveri si una la inceput iernii.

Asta daca nu apar probleme intre.

   Parerea mea este ca geometria trebuie facuta doar dupa un accident. Eu conduc din 1992 si nu am facut niciodata geometria la nici o masina si nici nu am de gand sa o fac daca nu fac accident desigur. Sunt bani aruncati. Masina pe care o conduc acum are 217.000 Km si nu am facut geometria niciodata, nu am schimbat nimic la suspensii si nici discurile de frana. La Dacia veche desi mai schimbam cate ceva la suspensii sau directie, tot nu a fost necesara geometria pentru ca numaram la piulite cate ture am desfacut la bieleta de directie de exemplu, ca sa fie montata exact la fel cea noua.Cred ca la masinile noi nici nu prea ai ce regla la geometrie si toate unghiurile sunt nereglabile de fapt.

   Cred ca un om care asculta de toate sfaturile de pe forumuri in 3 ani cheltuie cu masina inca odata cat a dat pe ea. ( reglat geometrie-in carte nu scrie ca trebuie = nu facem; la fel cu filtrul de benzina, uleiul in cutia de viteze la manuala, lichidul de servodirectie pe care multi le schimba desi sunt pe viata sau prostia cu schimbatul tuturor filtrelor anual ( polen, aer) desi poate trebuie la 30.000 Km sau mai mult dupa cum scrie in carte; sau distributia la 4-5 ani desi in carte nu este limita de ani).

   In concluzie, faceti geometria de 2 ori pe an daca vreti, dar eu si daca am oferta gratuita nu as regla geometria pentru ca sunt convins ca numai mi-ar deregla bunatatea de geometrie facuta in fabrica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF: Nu zic decat atat. Tare sunt curios cum se prezinta motorul tau la mentalitatea asta si cat de uniform tocite sunt cauciucurile tale. Restul e can-can.

 

Atat caderea cat si convergenta (reglabile) au de suferit de-a lungul timpului din cauza uzurii pivotilor si a bucselor de la flansa amortizorului, dar deh asta nu e in carte. Sa nu vorbim de socuri (serioase nu gropi sau denivelari care altereaza directia)

 

PS: Unghiul de "fuga" nu este reglabil, celelalte 2 sunt. (Nu la dacia veche)

 

Unele masini au reglaj de finete chiar si la pivot!(vezi g4). Oare de ce toti fostii posesori de dacie(o sarma si un patent, o platina reglata la coala de hartie si bujii arse la aragaz si reglate la tabla de la aripa) sunt atat de cunoscatori in ale mecanicii, si unii, nu generalizez, vorbesc de cazuri concrete, cad din masinile pe care le conduc. Dar poate nici asta nu zice in carte.

 

Ulei la servo pe viata? Ulei in cutie pe viata? Nu contest dom'le, eu nu am intalnit pana acum dar nu stii niciodata ce apare.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La iesirea din iarna stim ce gropi si ce denivelari sunt. In opinia mea riscul sa se strice geometria este mai mare iarna decat vara. Asta presupunand ca faci totusi ceva km si nu sta masina in parcare :D.

Am spus la inceput de sezon ca sa fii sigur ca nu te trezesti cu o uzura neuniforma a anvelopelor de vara/iarna.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai ales la Golf V, Octavia 2 care la o groapa luata mai tare deja muta volanul intr-o parte..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca pentru multi  85 Euro e o suma frumusica..

 

Dar ptr cei ce vor sa aiba ceritudinea ca  geometria nu este deranjata aici o modalitate de control rapida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt multi bani, dar modalitatea nu este prea precisa.

 

Pentru 80 lei cat este un reglaj de geometrie, eu zic ca merita facut odata pe an, de regula primavara, pentru ca anvelopele de vara sunt mult mai predispuse uzurii .

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Andrei pentru faptul ca ai marcat ce e OK si ce nu ..dah, sta putin volanul intr-o parte, dar inainte de reglajele facute statea mai tare...mai e si un mic joc in caseta (normal am inteles la o masina de 14 ani) si m-am gandit ca poate si din acest motiv nu poate fi totul perfect ...dar asta e doar explicatia mea  :)


 


Care ar fi totusi explicatia pentru zona in chenarul rosu marcata de tine ? Si de ce in coloana Reglay aferenta Curbei de convergenta nu se regaseste nici o valoare la fel ca la celelalte unghiuri ?


 


Ma poti  ajuta sa inteleg cum se citesc....deci ce e in coloana ”Masurate” sunt valori initiale, existente inainte de reglaje ?  In coloana Reglay sunt valorile cu care s-au facut ajustarile fata de coloana ”Masurate” sau sunt valorile finale ?


 


Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca soferii au obiceiul de a se tine de volan cand se urca si coboara din masina. Il prind din lateral si se lasa pe el de parca ar fi maner.

Motorul fiind oprit, deci fara servo, si invartind volanul pe loc la fiecare urcare/coborare, eu nu cred ca e bine. E o fortare in caseta si in tot ansalmblul, pana la roti.

Treaba asta o fac chiar si mecanicii in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!