Jump to content

Geometrie roti / reglare directie


MOTANUL
 Share

Postare recomandată

Nu sunt sigur daca am incadrat bine subiectul dar mai bine nu m-am priceput.

Deoarece Cordoba (model vechi 2001) dadea semne evidente ca are directia in ne-regula am fost sa-i reglez directia. Dupa 2 ore totul era verde pe fata :lol: . (anterior era varza si convergenta si caderea).

Pe spate in schimb era bine caderea si convergenta la o roata (stanga) in schimb la dreapta convergenta era rosie (roata e orientata in afara).

A rezolvat cineva aceasta problema? reglarea unghiului de convergenta la roata din spate? (de la omuletul la care am facut fata am inteles ca pe spate nu se poate face nimic la modelul meu)

Reglarea geometriei pe fata a fost suficienta pt. ca masina sa nu mai scartie in viraje (i-am dat forja ieri si nu scirtia :) ) Abaterea pe spate este f mica acceptat e 0.15 eu am 0.17.

Se mai poate face ceva? Si daca da unde? :lol:

Mentionez ca am masina de noua si nu a avut accident lovitura pe spate; Nu stiu cum a fost in garantie pt. ca nu am facut geometria / directia in acea perioada.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andrei_221

    16

  • gHapciu

    7

  • Al Bundy

    6

  • Aditu

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu v-ati intilnit cu problema sau chiar nu se poate face nimic ?? :sbine: :tomato:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca are punte semi independenta pe spate,cam cum e la Cielo de exemplu, nu prea ai ce sa faci.Nu se face absolut nici un reglaj.Singurul lucru, se schimba... :tomato:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutam fratiorul de platforma !!

Pai masina nu are nici un joc / nici o problema. Senzatia mea este ca asa o fi fost din fabrica; Totusi 4 ani (si ~ 60.000 km) nu este o varsta de la care sa accepti sa nu se incadreze ceva in standardele constructive.

Am inteles ca si golful 3 avea aceleasi reglaje.

Pe spate nu este punte rigida? Probabil cu bare de torsiune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand aveam Golf-ul i-am reglat geometria la Sama si mi-au spus ca pe spate nu se poate regla nimic, la fel ca la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si la Ibiza IV, nu se poate regla pe spate ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul mi-a zis sa imi iau cayenne sau tuareg ca pe toate rotile toate unghiurile sunt reglabile... :D Nici nu imi dau seama ce ma retine.

Cind descopar va anunt.

Si inca ceva nu mi-a placut: a zis "ce domne' masina de 4 ani - sa zici merci ca din 4 repere masurabile 3 sunt bune si doar unul e putin iesit din scala; si asta pe spate unde conteaza mai putin" - de parca masinile sunt facute din plastilina si caroseria din carton ...

:Driver: Treaba cu caroseria din carton o zic in gluma dar tocmai am citit ca chinezii vor sa faca o masina de ~ 2000$ cu caroserie din carton.

Ma bate gandul sa ma duc la redresare caroserii sa-mi indrepte cu 0.02 grade pozitia tamburului pe puntea rigida; sa vad daca pot sa faca asta fara sa strice ceva / daca presupune demontarea puntii dupa masina nu ma bag.

Pina atunci are cineva o poza cu puntea rigida demontat - montat; poate imi vine vreo idee ce ar putea explica deviatia; fiind punte rigida nu poti sa zici ca e o bucsa slabita si explica deviatia

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Taman ce mi-am facut o reglare la directie, la indicatiile unui tip de al un service VW care mi-a condus masina. Au lucrat ceva la ea, mi s-a dat o hartie si din ea nu am itneles nimic. Din spusele lor e bine ce au facut, dar...

Pe documentul ala veti gasi trei coloane: Valroi nominale, cica ce dau ei de la VW ca valori nrolae. Diagnoza, ceea ce s-a gasit. Ajustare, ceea ce a rezutlat dupa interventia lor. Acu, daca la convergtna totala si, implciit, la semiconvergenta imi dau si eu seama ca probabil au facut ceva bine, la celelate valori, unghi cadere, fuga, inclinare pivot, inclus, etc, valorile mele sunt in afara celor de al producator.

E de rau? Nu e de rau? Faptul ca am avut inaitne o convergentza sub cea admisa de producator, inseamna ca... ce? mi s-a mancat anvelopele mai mutl dpe o parte, asta stiu, dar altceva inseamna?

Mersic mult!

rezutlate_unghi_fuga.pdf

Modificat de alvis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, vin si eu tot cu o intrebare din pacate. Recent am fost sa-mi verific geometria rotilor. Mi s-a spus ca e nevoie de reglaj dar ca ei nu pot misca bieletele de directie si ca trebuie schimbate si ele si capetele de bara. Au incercat sa le incalzeasca cu flacara dar tot nu s-a miscat si mi-au spus ca daca le forteaza prea mult nu stiu ce cap de teflon se va distruge. Are cineva idee despre lucrurile astea? Chiar trebuie sa iau alte piese sau se remediaza?

Thanks!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact prblm asta au avut-o si ei la mine, dar au dat cu un spray din ala care unge f bine si au reusit sa le miste... e posibil sa aiba drpetate, dar eu zic sa iti iei un spray (nu stiu exact cum se cheama, eu am o varianta din strainatate si se numeste, scuze, 666) si sa te duci la altii, sa mai incerce si ei sa iti desfaca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D corect... dar cred ca are si fonctiuni de ungere, cel putin ala pe care il am eu acasa se ocupa de la rugina la deblocare de suruburi, de la scartz de usa la insurubari mai usoare si multe altele. acu nu imi cere sa stiu prea multi termeni tehnici, am si eu limite... :rolleyes:

Modificat de alvis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alvis, scopul meu nu era sa te corectez, ci sa stabilesc de ce era nevoie, de degripare sau de ungere. Pentru ca daca e vorba de degripare, e posibil sa aibe dreptate, insa daca trebuie doar unse, cred ca mai merg. Este parerea mea, nu sariti.

Astept cu interes si raspunsurile unor colegi mai priceputi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, nici eu nu ma suparasem, n-avem pe ce...

totsui, nu imi spune si mie nimeni daca cifrele cuprinse in acel PDFsybt cirecte, daca am probleme, nu imi explica si mie nimeni termenii aia? Va rog!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Reglajul geometriei e ca cireasa de pe tort - e foarte usor sa greseasca. Cea mai frecventa cauza de erori sunt jantele strambe sau murdare. Urmata de pozitionarea gresita a capetelor de masurare.

Corect pt a pune baza pe masuratori ar fi:

1. Verificate jantele pe o masina buna de echilibrat, si masurata bataia axiala pe buza jantei. Inlocuita janta daca bate mai mult de 0.5mm (+/- 0.25); La fel bataia radiala cu toleranta de 1mm.

2. Spalata masina sau cel putin jantele

3. Daca jantele au alt offset decat cel standard, aflat offsetul ca sa se poata aplica corectie

4. Aparatul de masurat geometria trebuie sa fie precis si etalonat

5. Verificate toate elementele de suspensie sa nu fie indoite sau lovite. Inlocuire in acest caz

6. Eliminarea oricaror componente cu jocuri (pivoti/bucse/rulmenti/fuzeta/amortizor/arbori spate)

De-abia asa poti spune ca pui baza pe ce masoara. Altfel, e doar o masuratoare a pozitiei rotilor la acel moment...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am schimbat toata directia si am mers la un atelier pt. reglat directia. Aveau aparatura computerizata. Dar atasez listingul din care, urmarind rubricile "Inainte de reglare" si "Dupa reglare" am impresia ca directia mea este mai proasta decat inainte, e drept in limite (acolo unde sunt specificate). Nu stiu daca este normal sa iasa mai prost dupa reglaj (daca este intradevar asa) asa ca rog pe cei care se pricep sa interpreteze si sa-si spuna parerea. Daca e mai prost dupa reglaj, am sa ma duc la ei sa le cer banii inapoi, 90 RON. Mentionez ca operatia s-a facut doar pt. puntea fata asa ca nu inteleg de ce apar modificari si la puntea spate!

Multumesc

PS: scuze ca am mai postat si la topic "Probleme cu directia", nu l-am gasit prima oara pe acesta (orbul gainilor) dedicat geometiei

post-23141-1242788299_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad au reglat convergenta bine, celelalte nu se pot regla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, dar daca nu se pot regla, de ce se masoara valori diferite inainte si dupa reglare. Vezi si valori punte spate. Inseamna ca aparatul lor nu e prea bun?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Urmeaza sa-mi schimb niste bucse pe la masina:

-bucse bara stabilizatoare;

-bucse trapez (fata , spate) stanga, dreapta

Sper ca am retinut bine. :vaidecapulmeu:

Intrebarea mea este daca trebuie sa refac geometria dupa aceste operatiuni.

Ca sa fiu si mai general, dupa ce operatiuni la masina este necesara efectuarea geometriei?

Modificat de calin_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, trebuie facuta geometria dupa operatiunile de la [cenzurat] 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu o verificare de geometrie a rotilor - mi-a spus mecanicul ca volanul nu sta drept, cu toate ca eu nu mi-am dat seama - mi-au iesit toate valorile normale in afara de chestia cu volanul. Mi-a facut toate reglajele necesare, iar dupa ce am plecat de acolo abia atunci am realizat si eu ca e stramb volanul. O chestie care nu mi-a placut dar nu am zis nimic pe moment - a facut reglajul pentru alinierea volanului, a scos foaia aia de pe calculator cu valorile normale dupa care s-a bagat iar sub masina si a mai strans niste suruburi pe acolo...in sfarsit ...nu ma deranjeaza asa de tare faptul ca sta volanul putin intr-o parte, dar intrebarea este - dauneaza acest lucru masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna putin? 2-3 grade? Sau mai mult? In mare nu prea are ce sa pateasca, avand minimum 4 ani masina ta, e posibil sa fi aparut o uzura a pieselor. Dupa ce a facut reglajele, mecanicul nu s-a uitat si la volan?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu pot sa apreciez in grade, oricum e vizibil. Iar partea cu verificatul , asa cum am mai spus - a aliniat volanul, a scoas rezultatul la calculator dupa care a strans iar pe sub masina...Normal mi se parea sa termine tot de strans , dupa care sa-mi arate la calculator ca e ok, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si daca nu ti-a aratat tu de ce nu l-ai intrebat? Daca e ceva deranjant, trebuie sa te duci inapoi cat mai repede, si sa il pui sa se uite, pentru ca altfel poate zice ca intre timp ai luat tu ceva gropi, si ti s-a dereglat.

Poate isi da parerea si un membru care stie exact cum este alcatuit subansamblul respectiv, legat de eventualele probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai esp e bine sa iti indrepte volanul si sa faci adaptarea cu vagcomul

Procedura de adaptare este aici

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!