Jump to content

Ford focus 2001 sau Golf 4?


iuliane
 Share

Postare recomandată

salut!

Vrea cumnatu masina.Si ne gandeam amandoi Focus sau Golf 4(cam de an 2001)?Consum,fiabilitate,confort...cam asta ne intereseaza.Ne ajuta cineva cu detalii si informatii concrete?Va rog sa fiti obiectivi,stiu ca suntem pe forumul VW,si majoritatea sunteti fani VW.Multumesc.

Modificat de iuliane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-ca si consum sunt cam la fel...

-confortul e net superior in Golf, ca si materialele si finisajele interioare.... plasticele sunt groaznice in Focus

- ca si fiabilitate castiga din nou Golful

dar pot sa iti dau alte repere din experienta personala....

...tinuta de drum este mai buna la Focus... sta foarte bine pe viraje...aici Golful e mai "moale"..

... Motorul TDI trage linear si e decent sub 2000 de ture... Focusul e o "putoare" sub 2000... iar apoi te izbeste in scaun... tractiune foarte neuniforma...pe mine m-a deranjat

... Directia la Focus desi e mai precisa ca a Golfului e sustinuta de un servo brutal... usor la rotire dar neuniform... iar la eliberare volanul "sare" inapoi ... din nou un lucru deranjant...

... tabla e mult mai slaba la Focus...

.... Golful va fi mai scump la achizitie...

Io unul as merge pe Golf... dar la aceeasi bani poti gasi si un Focus poate cu ceva dotari in plus si mai putin uzat... Noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate cred ca la fiabilitate e mai bun Focus decat Golf. Parca Focus a castigat 2-3 ani la rand premiul in Germania pentru cea mai fiabila masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am urcat de curand intr-un focus din 2001 si m-a dezamagit din punctul de vedere strict al imbinarilor si materialelor!

eu as merge pe golf 4!mi se pare una dintre cele mai frumoase masini si bine facute...dupa catziva ani arata la fel de bine si chiar parca capata farmec!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as zice golf 4 .. focusul are unele lucruri de care nu poti sa nu tii cont, cum ar fi designul inovator ce l-a consacrat, tinuta de drum cum spunea si un coleg .. DAAAR, eu de curand am fost pe la Romcar sa ma uit pe la masini .. chiar si Focus nou, e finisat in cel mai prost hal : mocheta la portbagaj nu acoperea tot spatiul si se vedea tabla goala, plasticele pareau cam obosite (Desi era masina noua de showroom) .. si fara exagerare mi se pare mai bine inchegata Fabia mea la interior decat noul focus, asadar diferenta intre un G4 si un old Focus poate fi evidentiata din ce am spus mai sus. E adevarat, Focus are un pret mult mai mic de achizitie .. chiar diesel la un nr decent de km, dar nu stiu daca asta ar trebui sa fie un atu - in viitor va fi vandut pe nimic :lol:! Spor la alegeri .. eu as merge pe G4 1.9 TDI 130 CP si ceva optiuni !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Din pacate cred ca la fiabilitate e mai bun Focus decat Golf. Parca Focus a castigat 2-3 ani la rand premiul in Germania pentru cea mai fiabila masina."

...io ma refeream la fiabilitatea in Romania... unde robustetea Golfului il face mai fiabil...

si mai zicea cineva de designul inovator... da, a fost inovator in primii 2-3 ani de la aparitie...dar acum s-a demodat grav... arata chiar kitchios...parere personala.. din acest motiv la noul Focus au si renuntat la acea linie cica futurista...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

inainte de masina din profil am avut un Focus TDCI 2001.

Bune:

- pret de achitizie mic

- mai spatioasa ca un Golf

- consum mic

- stabilitate buna

- cand este in viteza aIIa se simte ca intra turbo, masina zvacneste daca iei brusc piciorul de pe acceleratie in rest nu prea

Rele:

- intretinerea costa mai mult

- destul de lenesa

- valoarea de revanzare scade simtitor odata cu anii

- finisaje destul de jalnice

- bord urat demodat rau

- roti de 14" (standard)

Legat de Golf 4 TDI nu am avut placerea sa conduc, dar am mers in Golf 4

Bune:

- masina Germana fiabila

- usor de condus si destul de tafnoasa

- piese usor de gasit si mai ieftine ca la Ford

- consum mic

- bord ergonimic si intuitiv pentru comenzi

- valoarea de revanzare nu scade asa mult

- roti de 15" (standard)

Rele:

- scumpa

- nu asa de spatioasa

Alegerea la mine a fost din cauza banilor si faptului ca este spatioasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4 clar.Piese scumpe la Ford iar de fiabilitate nu stiu ce sa zic dar poate o fii fiabila in Germania dar in Romania e cu totul altceva.Finisajele din nou lasa de dorit la ford iar la optionale golf-ul sta mai bine adica ai de unde sa alegi chiar si un xenon,navigatie,piele,trapa care la ford sunt foarte rare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma mai gandeam la un aspect:motorul TDCI are tehnologie commonrail si are intercooler,pe cand golful are clasicul TDI...

Voi ce ziceti?...sa vb despre motoare si despre turbine care la Ford nu prea am auzit ca ar pica asa des ca la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma mai gandeam la un aspect:motorul TDCI are tehnologie commonrail si are intercooler,pe cand golful are clasicul TDI...

Voi ce ziceti?...sa vb despre motoare si despre turbine care la Ford nu prea am auzit ca ar pica asa des ca la VW.

Pai stai un pic, cum clasicul TDI ?

Adica tu compari TDI de 90 Cp cu TDCI de 116 Cp ?

Adica cum are intercooler ? Pai TDI nu are ? scuza-ma dar SDI nu are.

Pai hai sa discutam de TDI PD 116 si TDCI de 116, ca n-are rost sa discutam de motorul meu ( 130 Cp )

VAG a facut turbinele prea strinse ca sa ai forta si inainte de cuplu, pe cind la TDCI te cam rogi de ea inainte de cuplu. Din cauza asta la TDI mai trebuie curatate turbinele.

La Golf ai 6 trepte, pe cind la focus ai 5.

Filtru de motorina la TDCI este de 3 ori mai scump decit la TDI PD

Focusul merge cu 6 litri de ulei, pe cind golful cu 4 litri. O sa-mi spui ca TDCI este pe lant si golful pe curea.

Hai sa facem o socoteala :

O distributie de golf cu manopera si fara pompa de apa costa 6.600.000 lei (atit am dat eu la al meu ) si tine 90.000 Km. Nu vorbesc de pompa de apa pt si la focus trebuie schimbata.

Cite schimburi de ulei faci la focus in 90.000 Km ? cam tot atit cit si la golf, adica 9 schimburi de ulei.

Un litru de ulei este 500.000 lei (si la TDCI trebuie ulei bun ), deci diferenta la ulei este de 1.000.000 lei.

In 9 schimburi= 9.000.000 lei, iar eu am dat pe distributie 6.600.000 lei, deci avantaj golf.

Sa nu uitam ca lantul este garantat 300.000 Km si nici nu vreau sa ma gindesc cit costa, ca se schimba cu tot cu pinioane, patina.

Deci cu ce este mai bun motorul TDCI ? la demaraje mai slab, sub cuplu foarte slab, costuri de intretinere mai mari, deci ?

Ca masina, nici nu mai vorbim, mai stabila in curbe ? la ce viteze ? iti spun eu, la viteze la care nimeni nu merge, si daca vrei sa vezi viteza si stabilitate in curbe, sa mergi cu mine in masina ( daca stai bine cu ceasul :D ) si pe urma adio Focus.

Oricum decizia apartine cumparatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am si golf si focus in familie si pot sa-ti spun ca focusul este NET superior la handling fata de golf chiar si al meu...care mai am o suspensie o roata pe 17 un arc o face mai joasa....focusu si la 130.000km cu suspensia originala si roti pe 15" sta mai bine ca golfu pe curbe...imi place motorul si cutia de viteze la focus...in rest golfu este superior din toate pct de vedere!

Modificat de zGb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine domnu MAK...eu incercam sa imi dau cu parerea,si am deschis acest topic ca sa aflu niste lucruri.Vad ca esti foarte radical...am sa iau in considerare si opinia ta.

Faza cu "merci cu mine in masina sa vezi viteza si stabilitate in curbe" e trasa de par rau(vezi masina mea din semnatura),am vazut pe pielea mea si am simtit viteza de 265km/h,curba luata cu 160(drift),si multe altele.nu vad ce as intalni asa nemaipomenit intr-un Passat diesel de 130cp...poate fata de focus...dar oricum ala are cu 14 cai mai putin.

nu stiu ce v-o fi placand unora sa va umflati asa de tare in pene cand vine vorba de masina voastra....in fine,trec peste asta.

Modificat de iuliane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine domnu MAK...eu incercam sa imi dau cu parerea,si am deschis acest topic ca sa aflu niste lucruri.Vad ca esti foarte radical...am sa iau in considerare si opinia ta.

Faza cu "merci cu mine in masina sa vezi viteza si stabilitate in curbe" e trasa de par rau(vezi masina mea din semnatura),am vazut pe pielea mea si am simtit viteza de 265km/h,curba luata cu 160(drift),si multe altele.nu vad ce as intalni asa nemaipomenit intr-un Passat diesel de 130cp...poate fata de focus...dar oricum ala are cu 14 cai mai putin.

nu stiu ce v-o fi placand unora sa va umflati asa de tare in pene cand vine vorba de masina voastra....in fine,trec peste asta.

A, scuza-ma, n-am vazut ce masina ai, eu am Golf de 130 Cp, pt o clipa m-am gindit ca tu o vrei ( focusul )

Nu sint radical, asta este realitatea, mai ales ca am prieteni care au Focusuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a placut postul tau...foarte concis si argumentat,am sa iau in considerare ce zici.Masina vreau sa iau pt cumnatu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiscutabil focusul are o tinuta de drum net superioara golfului 4. Sa nu uitam ca a fost singura masina din generatia precedenta de compacte care are suspensii spate independente, si de aici i se trage si stabilitatea superioara pe viraje, maniabilitatea.

Daca nu ar fi aparut golful 5 cu acelasi tip de suspensii spate as fi optat poate pentru focus deoarece tinuta de drum este elemental cel mai important pentru mine.

In rest, pacat ca exista puncte slabe care in cele din urma inclina logic balanta in favoarea golfului IV …

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite am aflat de la MAK ca G4 are intercooler...eu nu stiam.Bun asa.Sa nu imi ziceti ca are si commonrail....

Modificat de iuliane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar are punte spate independenta, tinuta de drum este mai buna, dar asta se simte numai la viteze foarte mari. O diferenta clara se simte in curbe pe un drum cu denivelari. Dar puntea spate de la Focus este mult mai greu de intretinut decit la Golf 4, si cind incep bucsele sa se duca se cracaneaza masina.

Daca ne uitam la motoare TDDI-ul de 90 cp are cuplu de 200/2.000 rpm si TDCI-ul de 116 are cuplu de 250/2.000 rpm.

La Golf 4 TDI-ul de 90 cp are cuplu de 210/1.900 rpm si TDI PD de 116 cp are cuplu de 310/1.900 rpm si 6 trepte. Deci ca motoare este mai sus Golful. Si ca fiabilitate Golful sta mai bine, iar ca preturi la piese iar sta mai bine.

Citeva preturi la Golf :

bieleta de directie - 700.000 lei

cap de bara - 600.000 lei

pivot - 600.000 lei

bucse bara stabilizatoare - 250.000 lei ambele

bucse brat (cele care se uzeaza ) 600.000 lei amindoua

placheti fata - 1.300.000 lei ( la motorul de 130 Cp )

telescoape spate Sachs 2.200.000 lei buc

filtru aer 300.000 lei

filtru motorina 1.000.000 lei ( maxim ) la TDI PD, fata de TDCI minim 3.000.000 lei

La Focus nu stiu, decit sa ma interesez la prieteni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frate tu esti prea anti focus...accepta ca e o masina f buna...iar diferenta nu e numai la viteze mari...nu cred ca esti mai in masura decat mine sa vorbesti atata timp cat am multi km pe ambele masini si merg in continuare cu ele...cum adica e mult mai greu de intretinut puntea spate la focus? ce n-ai inteles din postul meu mai de sus...am focus din 06.2004 are 130.000km cu totul original pe masina in afara de distributie si are roti pe 15" .... masina merge senzational! Iar daca vezi pe unde intra tata cu ea si pe ce drumuri merge te ia durerea de cap!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frate tu esti prea anti focus...accepta ca e o masina f buna...iar diferenta nu e numai la viteze mari...nu cred ca esti mai in masura decat mine sa vorbesti atata timp cat am multi km pe ambele masini si merg in continuare cu ele...cum adica e mult mai greu de intretinut puntea spate la focus? ce n-ai inteles din postul meu mai de sus...am focus din 06.2004 are 130.000km cu totul original pe masina in afara de distributie si are roti pe 15" .... masina merge senzational! Iar daca vezi pe unde intra tata cu ea si pe ce drumuri merge te ia durerea de cap!

:) Sa-ti spun repede un istoric, cum am ajuns eu la golf.

Avind familie, prima data m-a interesat o masina mai mare, si am inceput sa caut o masina din Mondeo, Passat si Peugeot 406. In timp ce ma interesam de costuri de achizitie ( SH ) si costuri de intertinere ( cel mai mult ma interesa intretinerea ), o cunostinta si-a luat Golf 4, si m-am dus la el s-o vad si eu si intreb de ce Golf 4. Mi-a zis ca, pt intretinere si pt motor + cutie. Dupa o plimbare si ceva discutii, am ajuns la concluzia ca ce ma intereseaza pe mine cel mai mult ( intretinerea ) se gaseste la Golf 4 si Ford Focus.

Am sunat un prieten cu Focus si am intrebat de intretinere, si m-am dus la mecanicul meu, sa-l intreb de cele doua masini si mi-a zis, Golf. Acum eu vroiam motor puternic si ma incintat cele 6 trepte de pe Golf, si iar m-a incintat bordul sobru, simplu de pe Golf. Am ajuns sa-mi iau Golf Variant ( de, familie ) dar tot-odata urmaream intretinerea si la Focus, si am ajuns la concluzia ca nu m-am pacalit.

Deci, nu sint anti Focus, daca nu aveam informatia, poate aveam si eu Focus, si nu sint anti Ford, pt ca am avut Ford. Acum am Golf pt alergat si un Peugeot 405 berlina cu toata suspensia de pe un Break ( inaltata ) pt aratura :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti prea acid cu o masina prea buna.

singurul dezavantaj al fordului sunt costurile de intretinere, mult mai mari decat la vw dar se justifica oarecum prin fiabilitatea pieselor si a masinii. ford sunt masini extraordinare. linia de design a focusului a fost ceva nou la vremea ei si pt unii este inca de actualitate. depinde de gusturi care apropo, nu se discuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti prea acid cu o masina prea buna.

singurul dezavantaj al fordului sunt costurile de intretinere, mult mai mari decat la vw dar se justifica oarecum prin fiabilitatea pieselor si a masinii. ford sunt masini extraordinare. linia de design a focusului a fost ceva nou la vremea ei si pt unii este inca de actualitate. depinde de gusturi care apropo, nu se discuta.

Da domne, asa este, luati-va Focus, are piesele mult mai scumpe decit la Golf, dar sint fiabile, DAR nu mai fiabile decit la Golf.

Luati-va Focus, are motor de 2 L si 136 Cp TDCI si 6 trepte, dar din 2005, asa ca daca vreti din 2001 multumiti-va cu TDDI de 90 Cp, sau pe la jumatatea lui 2001 , TDCI de 116 Cp/5 trepte.

Luati-va Focus ca este mai frumos decit Golf 4, cui ii place.

Nu va luati Golf 4, ca au 6 trepte si motoare puternice din 2001, pe cind Focus s-a trezit prin 2005.

Cu ce sint acid ? omul vrea SH din 2001

Eu am scris ca, si la mine a fost alegerea dintre Golf 4 si Focus pina la urma.

Ce sa-i spun omului ? aaa focus ? e perfect, e bun, e ieftin de intretinut, DAR i-ati Golf 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aveati perfecta dreptate daca versusul era intre Opel si Ford, si eu tineam cu Opel Astra.

Intr-adevar este o alegere grea, intre G 4 si Focus, pt ca sint amindoua sus, dar si intre ele exista +/_

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aveati perfecta dreptate daca versusul era intre Opel si Ford, si eu tineam cu Opel Astra.

Intr-adevar este o alegere grea, intre G 4 si Focus, pt ca sint amindoua sus, dar si intre ele exista +/_

parerea mea e ca ambele masini ai si plusuri si minusuri

.insa din istoria fordului astia nu au fost in stare niciodata sa fac un motor al lor(ba au luat de pa peugeot ba de williams ba de la renault etc) asa ca in ciuda micilor constatari ale voastre sau a altora cu fiabilitatea si alte crestii fordurile tot niste masini de ***** raman

Pentru prevenirea flame-urilor, avand in vedere experientele anterioare, aceasta arie este extrem de strict moderata si orice "iesire" va fi imediat sanctionata cu warning si suspendare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa va limitati in a emite pareri despre masinile din titlul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!