Jump to content

Directie greoaie


JUG
 Share

Postare recomandată

De ceva vreme incoace directia a devenit tare greoaie, volanul se misca cam greu mai ales la viteze mari. Acum nu va inchipuiti ca dau cu picioarele in el, dar oricum nu mai e asa lin. Suspensia masinii e Weitec, dar o am de ceva vreme asa ca nu ea e cauza. La ultima analiza(acum doua saptamani) am observat ca bucsele de la bascula sunt praf si am de gand sa le schimb cu unele Powerflex sau eventual de Cupra....

Anyway aveti idee care ar mai putea fi sursa problemei la directie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu la caseta de servo exista un sensor, care se cam defecteaza.

Il citeste Vag-ul. Cat timp e defect poate arde alte componente electrice,

aka bobina de inductie. Deci, daca asta o fi problema, necesita inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai observat o "palpaire" a luminilr la bord? Daca da, intr-adevar poate fi snezorul de viteza unghiulara...

Cauta cu "G250" si vei gasi ceva informatii pe forum.

Modificat de BogMW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa dai jos bateria si suportul bateriei, si sub el e un borcanel cu lichidul de servodirectie, ar fi bine sa verifici nivelul, si daca e scazut eventual sa completezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa dai jos bateria si suportul bateriei, si sub el e un borcanel cu lichidul de servodirectie, ar fi bine sa verifici nivelul, si daca e scazut eventual sa completezi.

Salutare!

Apropo de dat jos bateria, imi poti spune si mie te rog de ce fel de cheie am nevoie?

Scuza-mi off topic-ul ! :Driver: (dar voiam de mult sa intreb pe cineva si acum a venit vorba de baterie)

Multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de licidul de servodirectie. Nu stiu daca stiu bine, insa nu cumva la viteze mari nu mai ai servo? Deci directia greoaie la viteze mari n-ar trebui sa aiba legatura cu lichidul de la servodirectie. Sau nu stiu eu bine... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Apropo de dat jos bateria, imi poti spune si mie te rog de ce fel de cheie am nevoie?

Scuza-mi off topic-ul ! :tuktuk: (dar voiam de mult sa intreb pe cineva si acum a venit vorba de baterie)

Multumesc pentru intelegere!

o cheie de 10 tubulara e perfecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este intr-adevar un senzor de avarie pentru servodirectie, insa acel senzor are un martor in bord (semnul unui volan de culoare galbena), iar atata timp cat acel martor nu se aprinde, problema nu e senzorul.

Si inca ceva: parca la RS (precum si la alte modele de Fabia dealtfel) servodirectia este electrica deci "lichid de servo" nu prea exista.

In general masinile care au servodirectia electrica pot intampina probleme in functionarea ei si daca alternatorul nu functioneaza in parametrii normali.

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai cowboyule, fi serios...

1. Senzorul de viteza unghiulara nu este senzorul de avarie. Foarte des cand senzorul asta e dus nu se aprinde nici un bec, se manifesta insa prin fluctuatii ale intensitatii curentului la bord si directie greoaie. Este o boala frecventa la Fabii. S-a discutat si ras-discutat pe forum. De fiecare data s-a dovedit corecta diagnoza.

2. Directia la Fabia este ELECTROHIDRAULICA. Deci ceva lichid este, trebuie doar sa bunghesti borcanul. Totusi presupun ca nu de acolo se trege.

:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Directia e electrohidraulica. Adica e un motor electric care face presiune in instalatia de servo.

Uite ca mi-a luat Bog raspunsul... :))

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca stii mai bine.

Cert e ca mie cand mi s-a aprins martorul ala, cei de la AVIA mi-au dat explicatia de mai sus, ca senzorul respectiv ar fi in legatura cu acel martor. Naiba sa-i mai inteleaga :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de on topic sunt, dar si eu am de vreo 2-3 saptamani o intrerupere f scurta a luminilor de la bord.Sa fie cauza cea data de Bog? Precizez ca mi se pare ca problema a inceput de cand am fost lovit in spate destul de tare de un nenea soferu...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Si eu am la fabiutza mea aceeasi problema servoul e greu ca naiba scuzati expresia...mai ales cand fac manevre gen parcari sau viraje scurte...La inceput facea doar cand intram ff tare in viraje acum face tot mai des..App ce am observat e cand misc volanul luminozitatea becurilor din bord fluctueaza?

Daca aveti vreo idee va rog sa o impartasiti cu mine! Multumesc! un prieten a zis ca sa nu fie vreun semering fisurat, dar lichid din vas nu am observat a pierde... Deci?? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pot face niste setari pe servo ca sa iti mearga mai usor,(banuiesc ca acum este setata pe standard)... cauta si tu pe cineva din Sibiu, care are vag-com.....da este normal sa fluctueze, pompa este un consumator mare de curent, nu aceeasi treaba este valabila daca nu misti de volan.... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca mai inteles Carmina de 3 ani de cand am masina servoul a mers brici pana acum 1-2 luni recent a devenit greoaie masina nu se comporta asa cand am luat-o deci nu cred ca se pune vorba de setari servo aici...din moment ce ea mergea bine inainte si acum e "obosita"..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curata legaturile principale de curent ale cablajului de putere, borne baterie, legaturi la masa, mufa de alimentare pompa etc

foloseste un spray de contacte, demonteaza aceste legaturi si asigura-te ca partile care fac contact raman curate si in contact ferm

plus un cuvant important de spus il are starea alternatorului, daca e capabil sa sustina cererea de curent a pompei servo, si merita sa faci o scanare sa vezi ca nu exista vreo eroare stocata de la senzorul viteza unghiulara a coloanei de directie (G250 daca nu gresesc asta e la pompele TRW)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curata legaturile principale de curent ale cablajului de putere, borne baterie, legaturi la masa, mufa de alimentare pompa etc

foloseste un spray de contacte, demonteaza aceste legaturi si asigura-te ca partile care fac contact raman curate si in contact ferm

plus un cuvant important de spus il are starea alternatorului, daca e capabil sa sustina cererea de curent a pompei servo, si merita sa faci o scanare sa vezi ca nu exista vreo eroare stocata de la senzorul viteza unghiulara a coloanei de directie (G250 daca nu gresesc asta e la pompele TRW)

Imi poti spune un pret pentru Senzorul de viteza unghiulara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auzeam de 400 lei cu senzorul vechi la schimb, asta la reprezentanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna!

am o intrebare, nelamurire daca ma poate ajuta cineva:

am o skoda fabia, 1..4 16 V (74kW) si am fost cu ea la service pt: inlocuire bucse brat fata, bucse bara stabilizatoare si au mai inlocuit flanse telescop fata. dupa toate astea am mai facut si o reglare directie si....in acest moment, in momentul in care pornesc masina si la prima rotatie, miscare a volanului se aude un sunet dupa care acel sunet nu se mai aude oricat as misca volanul, decat daca din nou o opresc si la urmatoarea pornire a motorului. inainte de toate operatiunile de care am pomenit nu mi s-a parut ca as fi auzit acel sunet care exista acum.

stie cineva care ar putea fi cazul? ar trebui sa am ingrijorez sau e ceva normal? sincer eu sunt cam paralel cu tehnica, mecanica deci orice ajutor ar fi binevenit.

multumesc si o zi buna tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai...ce sa zic....pune pe cineva sa miste de volan, si tu incearca sa localizezi de unde vine sunetul....nu cred ca ai avea motive de ingrijorare.... :icon_thumright:...senzorul antonik, sare de 500 roni, dar nu fa cumparaturile de weekend fara o diagnoza....trage cu ochisorii si la lichidul servo.... :Driver:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare...si cred ca am trait in ceata pana acum legat de lichidul de servodirectie...la fabia din semnatura unde e amplasat vasul de expansiune al lichidului de servo? Nu e acelasi cu cel de servo-frana? adik pozitionat in partea din dreapta spate a motorului cum stai cu fata la masina? Daca cumva acesta se regaseste sub capacul bateriei inseamna ca am imbulinat-o :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era sa uit am observat ca burduful dreapta la directie e spart si bratul pe dreapta e plin de lichid am curatzat sambata totul pe acolo ca iam facut si schimbul de ulei si cu ocazia asta am mai analizat-o putin.Maine o sa ma uit iarasi sa vad daca s-a mai scurs ceva lichid. M-am uitat sub carcasa bateriei dar nu am observat sa fie nici un vas de lichid servo sunt intr-o ceata totala! :blink: :blink: :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru servodirectie, vasul cum ii spui tu e sub farul din dreapta cum stai in fata masinii cu capota ridicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi asta e problema bogdane ca vasul nui acolo e gol sub baterie.... :vaidecapulmeu: :vaidecapulmeu:

Tu zici ca ar fi sub far deci asta ar veni in spatele spoilerului,necesita demontarea farului?...hai ca dau o fuga pana jos si ma intorc cu o poza....

Modificat de Antonik91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca curge lichid pe la burduf, poti sa te pregatesti de o alta caseta de directie.....nasoala treaba....nu necesita scoaterea farului, uitate in spatele farului in jos, vei vedea un buson verde, dar daca tot iti curge, trebuie remediata problema pe caseta de directie....

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!