Jump to content

Piston Ars


ciobi68
 Share

Postare recomandată

dupa parerea mea.. nimeni nu are dreptate :).... oameni buni.. la semringul de la ax la turbo nu se gandeste nimeni?... am vazut 2 motoare care au luato pe ulei din cauza asta.....deci inainte de pornire verificatai axul turbine..a si inca ceva... ca sa opresti un motor care a luato pe ulei se baga in cea mai mare treapta de viteza si dai drumul brusc la ambreiaj :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andREI

    4

  • ciobi68

    4

  • saboteur

    4

  • Swat Cat

    4

Din ce am inteles faza asta cu motorul supraturat se numeste soc hidraulic..

Bine de stiut asta cu treapta de viteza..se poate intimpla oricui..

Luigi Vicol

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa opresti un motor care a luato pe ulei se baga in cea mai mare treapta de viteza si dai drumul brusc la ambreiaj :(

Am auzit ca n-ar fi cea mai buna solutie, ca oprirea prin soc mecanic ii va face si mai mult rau... parca zGb mi-a zis asta... nu stiu insa motivele, poate ne lumineaza cineva :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistonul 4 s-a topit din cauza de EGT foarte ridicat. Foarte posibil ca softul sa nu fie original si ca acesta sa elimine functionalitatea EGR-ului si a clapetei runaway.

Din cauza EGT-ului ridicat au aparut probleme la turbina (bag mina-n foc ca este topita) si asa s-a ajuns la hidrolock, adica motorul a ajuns sa arda ulei (de pe lagarul turbinei in IC si apoi in galeria de admisie) in loc de motorina, intr-o rata accelerata pina la distrugere.

Datorita faptului ca motorul diesel functioneaza cu aer comprimat si apoi cu combustibil adaugat peste aerul fierbinte, acesta poate functiona fara nici-un control electronic daca se introduce mecanic combustibil in cilindru. Asa se explica faptul ca motorul functioneaza si cu ECU oprit (cheia scoasa din contact).

VAG a prevazut acest scenariu dezastros pentru motor si a introdus o clapeta de taiere a aerului, clapeta situata in valva EGR. Aceasta se inchide automat la oprirea motorului (ECU nealimentat cu energie electrica).

Daca se elimina EGR-ul sau daca acesta este infundat, protectia la runaway nu mai funtioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit ca n-ar fi cea mai buna solutie, ca oprirea prin soc mecanic ii va face si mai mult rau... parca zGb mi-a zis asta... nu stiu insa motivele, poate ne lumineaza cineva :(

Nu. Tot ce ai putea strica e ambreiajul care oricum e mult mai ieftin ca motorul oricum te-ai uita la problema.

La TDI-urile mai recente (1998+) exista asa cum spune si Ender o clapeta de obturare a aerului admis (care functioneaza ori total ori zero - a nu se confunda cu cea de la benzinare) care are doua mari functii:

a. Face oprirea motorului Diesel ceva mai putin "bolovanoasa"

b. Are rol de protectie la "Engine Runaway" ( = motor ce merge pe ardere de ulei)

La aceste TDI-uri recente e de obicei suficient sa intorci cheia din contact insa la cele mai vechi (de ex al meu) nu merge pentru ca nu are aceasta clapeta. La astea trebuie sa "omori" motorul bagandu-l intr-o treapta superioara si eliberand brusc ambriajul.

O alta solutie mai grea si mai putin accesibila ar fi sa iei repede ceva de obturat si sa ridici capota sa o pui in "gura" filtrului de aer insa e foarte aiurea ideea plus ca sunt foarte multi critici ce n-o recomanda deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la spusele lui ender, cipos si redeagle. Acum 1 an si ceva cand am venit din Belgia cu 2 Opele Astra 1.7DTI, un prieten a patit exact acelasi lucru. S-a "rupt" axul turbinei, intrand ulei in admisie si s-a aprins.

Ciobi68, sa nu fi niciodata sigur ca acei km sunt 100% reali. Mai mult ca sigur masina avea peste 200k.

Modificat de TDiFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imaginile ce sunt postate e de pe ultimul motor desfacut,masina a fost adusa recent in Tara(ne rulata practic in Ro)deci exclus motorina proasta,defectul sa produs pe drumul spre tara,pe autobanda a scos fum alb de soferul a crezut ca a luat foc masina sau turbina,apoi nivelul in baia de ulei a crescut (sa dublat).Masina afost adusa in tara pe trailer,dupa mai multe cautari sa descoperit bujia incandescenta topita,si asa sa desfacut chiulasa.Un alt motor a fost de pe un Golf 4 si tot asa cu piston topit .

Sa fie tuning prost facut ?

Se poate verifica cumva ECU daca a fost modificata Mapa?si daca da doar dupa ce se remediaza defectiunea sau ?

Andi TDI te rog o parere si din partea ta.........

de aceea nu sunt de acord cu tuningul: mi se pare fortare inutila a motorului pt ceva performante in plus.

adica nu e suficient 130 cai ? de ce sa omori motorul munai sa obtii inca vreo 15 in plus?

frectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce te faci cand patesti asta FARA TUNING? Pe cine mai dai vina? (si ps, la 130CP nu castigi 15CP ci vreo 40)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce te faci cand patesti asta FARA TUNING? Pe cine mai dai vina? (si ps, la 130CP nu castigi 15CP ci vreo 40)

pai cei care au facut din 130 au ajuns cam la 150 pe motorul de 1.9 si acum serios vorbind chiar nu ajunge 130 cai mai ales la 6 trepte unde cuplul e 310 si ajunge destul de repede la 1900 ture?

motorul de 130 cai a celasi cu cel de 110 diferenta fiind de turbosuflanta si de soft deci am putea spune ca tuningul l-a facut odata fabrica iar daca il mai facem si noi mi se pare o fortare in plus fara rost. asta fiind parerea mea, eu nu as face asa ceva motorului,130 cai imi sunt mai mult decat suficienti si pe transfagarasean urca de rupe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 130 nu e de loc la fel ca cel de 110.Cel de 110 este cu pompa rotativa iar 130 este cu pompe-duse. In afara de asta difera IC,turbina si evident multe altele. Poate vroiai sa zici ca se aseamana cu cel de 101 sau 115 cp care sunt PD-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vb de injector defect, la respectivul cilindru, modificarea pulverizarii si cantitatii mari de motorina, determinand asadar cresterea temperaturii si implicit, arderea locala a supapei de evacuare, scaunul acesteia si blocarea primilor segmenti de piston si, sau topirea partii superioare a pistonului.

Sunt mecanic.

Modificat de valimo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un injector defect, care nu pulverizeaza bine ci "pisa" motorina in cilindru, nu duce la arderea supapelor sau a pistonului. Pentru ca sa arda, motorina are nevoie de o pulverizare cit mai buna.

Arderea are loc la suprafarta picaturilor, acolo unde intra in contact cu oxigenul. Din lipsa de oxigen in interiorul jetului, arderea este incompleta si pe evacuare va fi foarte mult fum negru. Nu este cazul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere !

Fumul de culoare deschisa implica ulei ars deci tot ceva la ungere , iar legat de clapeta care " taie aerul " la diesel pot sa va spun ca ea exista si pe motorul SR- DAC ( diesel ) de fabricatie anii '70 . Scoti cheia din contact ( se intrerupe inst. electrica ) , motorul functioneaza . Apesi cu piciorul sting pe un buton din podea linga pedala de ambreiaj si o actionare pneum. inchide clapeta de aer oprind motorul . Sistemele in principiu sunt aceleasi la diesel cu deosebirea ca la cele moderne " electronica face totul " .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai stim ce implica un fum alb... acuma trebuie descoperita sursa de unde a plecat scurgerea de ulei..... iar dupa cum am spus cred ca e de la turbina

De la mersul subturat s-a acumulat ulei in intercooler, pe drum cand s-a mers mai turat, acest ulei a intrat pe admisie si s-a aprins ( cauza fumului din spate).

Parerea mea!

la passat b5 nu are cum sa se stranga ulei in intercooler, e proiectata pt a nu retine nimic in el

Nivelul in baia de ulei sa dublat circa 8 litri sa scurs din ea.....

verifica un pic blocul si chiulasa sa nu fie creapate, dar poate sa fie si din cauza garniturei de chiulasa... sa fi cedat si automat a bagat apa in baie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

va aduc la cunostinta si rezolvarea dilemei....cauza principala a distrugerii motorului a fost supra turarea in regim necontrolat,si asta din cauza defectarii elecrtovalvei ce comanda clapeta de oprire a motorului de pe valva EGR,iar cauza dublarii nivelului in baia de ulei la motor a fost" POMPA DE COMBUSTIBIL" care la turatie mai mare a scapat motorina in baia de ulei .

Am ajuns la concluzia asta dupa ce pe pielea mea am montat respectiva pompa pe masina mea ,si dupa circa 10 Km masina a inceput sa scoata fum alb intens pe esapament,mi sa dublat nivelul in baia de ulei !!.

Am oprit imediat masina si am tractat-o la atelier si am inlocuit pompa si am facut schimbul de ulei (ma costat un schimb de ulei aflarea defectiunii !!!)

Deci filmul evenimentului a fost asa :

Pe autobanda dintr-o data sa defectat pompa de alimentare de pe chiulasa,a bagat motorina in ulei si cind nivelul in baie a fost suficient de mare a tras ulei prin furtunul de gaze de carter direct in admisie si dupa aia in motor,cind sa turat motorul nu a mai putut fi oprit din cheie ,deoarece electrovalva era defecta si avea scos conectorul de pe ea,deci era scoasa din functie.

Aceste concluzii find trase nu cred ca a fost din cauza unui tuning prost facut ci pur si simplu pompa de alimentare marca BOSCH,pe majoritatea masinilor e LUK.

Turbina nu are nimic e in perfecta stare,dupa ce se monteaza motorul si se porneste masina o sa va mai comunic ce defectiuni am mai gasit ....

Aceasta a fost principala cauza a distrugerii pistonului din motor......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am si eu aceeasi problema. 2 pistoane topite la un motor 1.9tdi cod ASZ cu doar 90 000 km . injectoarele au valori destul de bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa lamurim o chestie.... sa ne gandim la autogen cand dai acetilena multa iese o flacara inchisa la culoare si cu mult fum....... cand dai drumu si la oxigen se albastreste si creste temperatura dar devine si instabila

in legatura cu tdi..... ma gandesc la o chestie.....cand turbina baga mai mult aer ar trebuii sa injecteza si mai multa motorina...dar existand o limita de injectie schimba amestecu doar ==>un EGT mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nestiutor ...

Exista un furtun care corespunde cu baia de ulei care poate trage din baie "ceva" si duce in admisie?

Cum pompa a bagat motorina in baie? pe unde?

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vb doar de PD....daca se duc origurile de pe injectoare (improbabil) scapa motorin in chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vb doar de PD....daca se duc origurile de pe injectoare (improbabil) scapa motorin in chiulasa

Nu are nici o treaba ce-ai scris tu cu ce au povestit ceilalti mai sus. Era vorba de pompa primara (de medie presiune) de motorina - s-a stricat si a pompat motorina in chiulasa, pe la axul de actionare.

Cand s-a strans suficienta motorina, amestecul ulei+motorina a fost aspirat in motor, pe furtunul destinat recircularii gazelor arse scapate in carter (PCV, cum i se mai spune :rolleyes: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu nivel mare in baia de ulei are alt final.Semeringuri sparte.Balbotajul la turatii mari si nivel ridicat de lichid in baie are o forta enorma.Incearca sa deschizi busonul de ulei la relanti.Eu am fost surprins de asta.Ce ma mira este chestia cu autoaprinderea.Cozile de supapa au ghidaje si semeringuri in chiulasa.La pd-uri este mai mult ulei in capacul chiuloasei, si f usor o poate lua in jos pe linga supape.Viscozitate mica, presiune in baia de ulei, si gravitatia.Poate nu asta este cauza, dar se poate verifica.Cred ca sant mai multe cauze, corelate ,sau aparute intr-o anume ordine.

Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

e interesanta chestia asta cu pistoane topite, am avut si eu parte de asa ceva, multe limpuri luate una dupa alta, masina fortata in rampa, motorul s-a turat la maxim, dupa care a urmat reparatia motorului, m-a costat ~850 eu. Chestia mai interesanta este ca istoria s-a repetat iarasi dupa 3000 km, numai ca am oprit motorul la timp, mecanicul spune ca ar fi de vina turbo. Eu sper sa fie numai turbo de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!