Jump to content

Trepidatie volan la 120 km/h


fchitu
 Share

Postare recomandată

legat de cum a decurs echilibrarea (jante aliaj):

- s-a dat roata jos;

- s-a facut presiunea;

- s-au dat jos plumbii vechi;

- s-a sters/curatat janta de praf, lipici de plumb;

- s-a pus pe masina de echilibrat:

- s-a setat masinaria cu datele cauciucului( aici e un mister, ca nu stiu exact ce setari trebuie facute);

- cerea la interiorul jantei 65g de plumb iar pe margine 15g;

- a pus 65, si cerea iar 5 pe int si 10 pe ext -> aici au aparut problemele;

- a setat iar masinaria, a pust alti plumbi si iar nu iesea;

- pana la urma a iesit, a "batut" un pic roata ca la basket, a pus-a pe stand si iar nu iesea pe "0";

- iar a setat masinaria, iar a dat plumbii jos, a pus altii si a iesit ok.

- pus roata pe masina, facut test, rezultat OK.

- de atunci am facut aprox 1800 km si nu am pb.

Cred ca mi-a scapat mie, dar tu ai schimbat ceva bucse de curand?!

Ei, la mine nu e schimbat nimic la articulatii...

Cu toate astea ziceai ca a iesit ok la geometrie. Ai fost in acelasi loc unde le-ai echilibrat prima data?

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aditu

    18

  • mihai60

    5

  • Roger

    5

  • plimbaursu

    4

Pai geometria e geometrie si echilibratul e echilibrat.

Firul epci e asa: Acum 4 luni schiombat bucse brate, apoi am trecut la rotile de vara (am 2 randuri de jante). Cele de vara cand le-am montat am mers cu ele sa mi le monteze si le-am si echilibrat. Am mers cu ele vreo 3 luni si nu am avut probleme, doar sunete supsecte de la cele de pe spate care erau proaste. Am schimbat acum 1 luna anvelopele pe fata cu unele noi, si am echilibrat. Facut intre tipm un drum de 40 km pe sosea de tara/munte, unde am mers a.i. sa porotejez trenul de rulare. Am schimbat acum o saptamana pe spate si le-am echilibrat si pe astea. Insa de acum de o saptamana am inceput sa remarc ceva vibratii la viteza mai mare pe autostrada care mi se transmit in volan. Plus la viteza mai mica am constatat ca daca iau st-dr de volan simt un balans in volan ca o smucitura scurta.

Am mers si am echilibrat si tot la fel. Echilibrare am facuta-o de fiecare data in acelasi loc pentru ca mi s-au parut mai ok. Plus ca pana acum nu am avut astfel de probleme si le-am echilibrat la ei si pe cele de iarna. Deci... Eu as zice ca sunt cei mai ok din Pitesti.

Apoi am mers ieri si am facut geometria. Ieri a fost si mai racoare afara 17-19 Grade C.

La fel si dupa asta. Vibratie in volan, care parca o simt inca de la 80Km/h, plus de la viteze peste 30-40km/h smucitura usoara in volan daca fac manevre de evitare surte. Testat si retetstat azi pana acum. Daca sunt mai atent ... cred ca si la viteza mare factorul care produce acea vibratie transimas in volan e provocata tot te factorul care imi da smucitura cand bruschez volanul. Uneori totusi sunt momente rare cand nu se simte.

Nu stiu ce sa zic si cum sa o rezolv. Mecanicii la care am fost au zis ca e tun masina. Unul a zis ca bucsele de brat sunt cam moi, iar altul ca am amortizoarele duse. Eu stiam ca am amortizoarele pe duca, dar pana de curand nu aveam simptomele astea. Bucsele de brat s-au mai lasat (au vreo 4-5 luni) ca nu mai e asa ferma masina ca atunci cand totcmai le schimbasem. Un ingner de VW a zis ca or fi flansele de amortizor.

Acum imi fac tot felul de scenarii. Ori legat de amortizoare si bucse brat. Ori legat de echilibrare. Dar nu cred eu sa am smucitura in volan de la echilobrarea proasta. Pe de alta parte, dupa ce mi-au montat rotile pe fata si pana sa le pun pe alea pe spate nu am avut probelemle astea, ci doar am facut un drumul ala de tara prost pe care am incercat sa merg cat de incet si sa o menajez.

Sunt epuizat de scris si de suparare.

Nu ai nici mecanici ca lumea in tara asta dupa ce ca ai gropile astea, si nici calitate in nimic.

Poate mai aveti pareri. Daca nu, poate o sa reusesc sa ignor tot si sa merg cu ea pana crapa ceva ca sa vada toti chiorii de mecanici.

Mai poluez si topicul oamenilor :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Te cred ca esti suparat pe acesta problema de directie, imi pare rau ca nu stiu o persoana serioasa sa aibe ceva rabdare cu masina ta, pentru a depista problema.

Din punctul meu de vedere problema nu e mare, dar necesita pricepere.Ignora acesta problema o vreme cit esti in concediu, ca doar te duci sa te relaxezi. :icon_rendeer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci ! Asta incerc sa fac si eu dar ... daca ma gandesc ca trebuie sa bag bani in ea dupa concediu... Ma cam ia groaza... :icon_idea:

Si nu imi permit sa le iau pe eliminate...sa schimb amortizoare, flanse, apoi bucse... Si macar de as sti la ce mecanic sa apelez ca sa ies bine - alt motiv de nervi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am mai amintit ca mecanicul de mi-a facut directia (geometria) a zis ca trage dreapta si mi-a mai inchis-o.

Coreland cu alte manifestari si cunostinte vage de mecanica pe car le posed... eu suspectez bieletele de directei, cu capete de bara cu tot eventual. Asa se justifica si anumite troncaneli pe drumuri mai denivelate (uneori) si anumite bocaneli micute pe drumuri cu crpaturi cand erg mai repede si e mai rece afara.

Pareri? Pentru ca am de gand sa merg si sa ii zic lu nea' mecanicu' si sa ii zic direct..."schimba aia".

Daca e de la ele si nu le schimb imediat ce se poate intampla? mai pot merge asa? O sa stanga niste bani sa schimb ce e de schimbat dupa concediu.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am inteles acum ca sunt mai multe simptome, ai schimbat niste piese de la directie, si-au dat si mecanicii cu parerea ca ar putea fi si alte piese uzate. De aici in colo nu prea stiu ce sfat sa-ti mai dau pt ca difera problema ta de ce am avut eu. Am incercat sa-ti dau solutia cea mai putin costisitoare.

cristianionut are drepate. Pana la urma trebuie sa gasesti un mecanic cu rabdare si priceput.

Any way, concediu placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci!

Initial solutia cea mai putin costisitoare am cautat-o si eu. Insa cred ca e ceva ce se manifesta sporadic sub forma de bici matai rare, si care acum se manifesta si altfel. Numai ca nu se aude nimic, decat rar. Ins chimb simt ce am descris prin volan. Acum prietena zicea ca pe autostrada simtea in dreapta la picioare si o vibratie mica.

O sa plec duminica in concediu si si intr-o saptamana in care o sa fac peste 1000km poate se mai agaraveaza. Cand o sa vin, in celalata saptamana de concediu ma apuc de cauata mecanic dispus sa ma ajute :rolleyes: Daca o fi existand asa ceva. Eventual si priceput. Paradox :)

Numai bine! si va anunt ce s-a mai inatmplat. Daca vreti desigur :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu o problema asemanatoare cu trepidat pe la 110 km /h la golful II si am echilibrat roti, am schimbat rotile intre ele si nimic.

Am fost la unu cu dezmembrari si am luat o caseta de directie cu tot cu bielete si capete de bara ieftin , le-am montat si a mers perfect.

Nu am sesizat dar aveam joc in caseta de directie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca se referea la joc simtit in volan prin gropi...ci la trepidatii pe drum drept

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te mai obosi cu echilibratul rotilor, cu meseriasii din romania nu o sa ai niciodata certitudinea ca ai echilibrat-o la 0. La toate dispozitivele de echilibrat se poate seta abaterea minima de la care sa iti arate 0, cu alte cuvinte daca mai trebuie sa puna sub 5 grame de exemplu, el iti arata ca e 0, adica ok si nu mai pune alea 5 grame. In fine, problema ta se rezolva ma usor daca gasesti o masina identica sau cel putin (daca ai cunostinte) una de la care sa ti se portiveasca rotile. Faci o tura intai cu masina aia si te asiguri ca nu are nici o trepidatie in volan, apoi montezi rotile pe a ta. Daca problema persista, parerea mea e ca ar trebui sa verifici si planetara din dreapta (cea lunga), pe care, la cele mai multe modele, se monteaza o greutate de echilibrare si un rulment intermediar (in functie de lungimea/greutatea tijei planetarei. Ca acea trepidatie sa apara din cauza jocurilor in directie/suspensie, ar insemna ca acele jocuri sa fie foarte mari si usor de depistat. Eu asa am rezolvat toate problemele de genul acesta cu care m-am confruntat. Sper sa iti foloseasca sfaturile mele. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa nu par rau.Dar e chiar amuzant ce tot scrii.Ai avut bani de un polo din 2005 ... si nu ai 60 de ron sa faci geometria?!!!Sau chiar 20 de ron pt echilibrare?!!!

Apoi da-l in colo de datorii.maxim 1 million de lei nu e sfarsitul lumii.

Si cum a scris si Dan: LAS-O, CA MERGE SI-ASA!!!!!!

Modificat de zib3r NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...]In fine, problema ta se rezolva ma usor daca gasesti o masina identica sau cel putin (daca ai cunostinte) una de la care sa ti se portiveasca rotile.[...]

si schimbatul rotilor costa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am considerat ca omul are o problema cu masina, nu cu buzunarul.....Daca asa stau lucrurile sa deschidem un topic cu "probleme care se pot rezolva fara bani".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prefereram sa nu dau banii pentru ca eu in sinea mea stiam ca nu prea ar avea cum sa fie din echilibrare si geometrie. Totusi am echilibrat si facut geometria si degeaba.

Vibratia aia nu e f eidenta, insa mai evident e acel zvac (ca o contrabalansare si joc al volanului in mana) desi pe loc nu am nici un joc. Un tip de la vw a mers cu masina si a zis ca nu e nimic in neregula. Insa era ieri pe canicula. Si la cald nu se mai manifesta decat f putin, abia daca il mai simt eu care stiu cum se manifesta. La rece e mai evident. Am mai citit si auzit ca ar putea fi de la flansele de amortizoare, mai ales ca eu am ceva cloncaneli pe denivelari la viteza mica dimineata cand e rece (la munte pe o pajiste). Tot acolo ziceau si de o senzatie de fuga a volanului din mana pe drumuri proaste. Amortizoarele o sa le schimb maine si o sa schimb si flansele. Sper sa rezolv asa. De ce schimb amortiozafrele?Pe curbe nu prea pot sa abordez mai tare, si cand dau in gropi cam trosnesc plasticele prin masina, rotile parca scapa brusc in gropi si se ridica la fel de brusc, si ma salata la orice denivelare din asfalt. O sa le schimb deci desi nenea de la VW zicea ca masian sta bine pe durm, insa el a mers pe autostrada...

Mai am o problema dar sper sa nu aiba legatura cu asta: vand invart rotile pe elevator, se aude un clanc-clanc din zona diferentialului, cutiei. Mecanicul a zis ca e normal. Eu nu imi amintesc sa il mai fi auzit. Iar tipul de la VW a zis la fel, si ca e de la cutie si diferential. Hmm.

Am decis sa schimb amortizoarele deocamdata si apoi sa sper ca scap de problema cu ce se simte in volan.

Si sa sper ca nu e nimic grav cu clanc-clanc-ul, asteptand cuminte ori sa crape ori sa nu am probleme. O sa mai ma documentez pe forum poate (sper sa nu ma panicheze ceea ce voi afla :mellow: )

PS: dupa schimbul amortizoarelor se mai face geometria. Daca da, o sa merg la IATSA sa o fac - o alternativa la mine in oras :icon_thumright:

Numai bine!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am o problema dar sper sa nu aiba legatura cu asta: cand invart rotile pe elevator, se aude un clanc-clanc din zona diferentialului, cutiei. Mecanicul a zis ca e normal. Eu nu imi amintesc sa il mai fi auzit. Iar tipul de la VW a zis la fel, si ca e de la cutie si diferential. Hmm.

E normal, daca jocul este in plaja acceptata. Transmiterea puterii la roata nu se face prin roti dintate, ca sa nu ai joc, ci prin planetare, iar acest joc e normal. Cand se aude clanc-clancul in curba, atunci e buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 1200 km intr-un pui de concediu acum cateva zile. Am remaract (craiova, turnu severin, moldova noua, hateg, alba, cluj cu retur in pitesti pe sibiu) ca uneori in curbe, cadn nu sunt itr-o trreapta de viteza, a 3-a a 4-a, se aude un rontatit usor daca nu accelerz sau daca tatnoez usor pedala, care dispare daca acclerez. Nu se aude decat fara muzica si daca sunt atent. In rest masina merge impecabil, trege de rupe pe toate dealurile in depsirile in urcare, ambreiajul nu a dat semne de oboseala, desi pe delaul feleacului l-am patinat metru cu metru si prin alte ambuscade de pe drum. Nu am batai la roti in mers, doar pe denivelari la viteza mica si la rece in special - amortizaorele cred. Si cand dau in gropi mai mari ... normal. Consumul cred ca a fost sub 5L/100km - nu am BC.

In mersul de zi cu nu apare, decat foarte rar, aporpape deloc. La rece, mai ales dimineata, intr-anataia si a doua mai aud iar un usor rontait, care bate mai mult pre fasaiat de undava din zona motorului. Dupa o vreme dispare. Astfel la service nu am reusit sa le arat decat ce se aude clanc-clan cu masina pe elevator sau jos pe roti pe liber, cu motor oprit cand face clanc-clanc daca on inping fata-spate. In drive-test nu am reusit sa reporudc nimic. Au zis ca nu au ce sa faca, doar sa de jos cutia si planetarele dar e posibil sa nu vada nimic in neregula si sa le zic ca le platesc manopera degeaba.

Am fost si la service la VW si am fost in tet cu un nene care a condus el. Nimic nu s-a manifestat. A zis ca dupa parerea lui masina nu are nimic, si ca el ar lasa-o asa. A zis ca daca vreau sa imi ia banii el ma baga in service dar e posibil ca baietii sa nu gaseasca nimic. M-a asigurat ca nu o sa crape nimic. Hmmm :)

Nu stiu daca sa ma bucr su nu ...

Poate gasesc pe aici pe forum ceva raspunsuri. Eventual pe alte topic-uri!

Ma gandesc daca nu cumva au legatura toate astea. Ca parca prea s-au gasit asa multe simptopme deodata....

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!