Jump to content

Trepidatie volan la 120 km/h


fchitu
 Share

Postare recomandată

eu zic sa mai faci inca odata echilibrarea rotilor, si vezi dupa cum se comporta

daca mai face in continuare asa, mergi la service , sa se uite mecanicu :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aditu

    18

  • mihai60

    5

  • Roger

    5

  • plimbaursu

    4

cristianionut

aditu ceva aprope similar am avut si eu ca tine la Golf 4.Am mers la autosoft si am centrat rotile apoi evident verificarea directiei la masina.La mine inainte de centrare la 120-130 se simtea o vibratie in volan, apoi dupa echilibrare si verificat directia peste 160 se simte o orecare vibratie(de atunci am facut doua drumuri la mare-1000 de kilometri).Evident gropile din Romania si-au spus cuvintul.

Daca ai o nedumerire ca ai ceva la roata hai sa-ti spun cum se verifica o roata fata pe cric :

-daca tragi de roata stinga dreapta, cum privesti roata si ai joc sunt bielete si/sau capetele de bara.

-daca tragi in sus si jos roata si ai joc sunt rulmenti si /sau pivoti.

-pentru bucse se misca din articulti usor in zona articulatiei unde se afl bucsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea cred ca am ca acum 5 zile cand am pus anvelopele noi pe spate si masina era pe elevator am tot tras de rotiel fata si nimic nici pe verical nici pe orizontal.

Plus ca daca era sa fie ceva se si auzea/simtea mai urat...

Ceva bucse pe undeva cred ca am pe incepud de duca pentru ca rareori, cand si cand se mai aud niste sunete, dar la standul de bucse pe tester au zis ca nu am nimic si sa vin cand or face mai des. Dar cu astea asa am mers si acum 2 saptamani cand nu remarcasem chestia asta. poate s-or mai fi aplificat weekend-ul trecut cand am fost pe drumul ala de munte, dar nici pe ala nu se auzea nimic. Doar simteam cum se transmiteau prin volan vibratiile provocate de pietre. Nu am luta bolovani ca sunt foarte grijuliu cu ea :) si am trecut f incet prin orice zona mai proasta. Oricum masina are 140.000 si nu am schimbat decat bucele de brat si o bileleta aniturliu. Celelate nu stiu cati km au, poate sunt chiar oirginale ca prin germania nu au drumuri ca la noi.

Cand tin mana pe volan s simte asa f usor pe volan cum s transmit in mana niste trepidatii mici.

Sper sa fie de la echilibrare. Desi le-am echilibrat acum 600km cred cand am pus anevlopele noi pe fata si atunci era ok la peste 120km/h. Sau poate nu are nimic si sunt eu prea exagerat...?

Oricum o sa merg sa ii verific ehculibrarea pe fata din nou. Pe verificatul directiei...nu stiu, parca nu as mai da banii acum in prag de concediu?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Aditu ai jante de aliaj aftermarket?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, ale ei de serie. Am citit pe forum ce se intampla cu jantele dar nu cred ca e cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

In cazul asta, cel mai probabil trebuie echilibrate. Ori nu ti-au facut echilibrarea cum trebuie, ori ai pierdut un plumb!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci ! sper sa rezolv asa. Mie imi era teama de ceva bucse sau probleme pe la volan sau la directie, care se fac simtite la viteze si forete mai mari. Sau ceva capete de bara, pivoti. Ca in ret nu am zgomote la bracare maxima, pe loc sau jocuri in volan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand schimbi cauciucurile, pe langa echilibrat roti, trebuie sa faci si geometria, chiar daca esti in prag de concediu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate intr-un fel cu geometria ... expplicatia pe care o gasesc eu fiind logica: geometria inainte de schimbare a fost facuta pe nicte cauciucuri care calcau cumva iar pe astea poate calca altfel... True!

DanMoise, tu cum te-ai gandit de mi-ai zis ca trebuie verificata si directia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca intr-adevar cauciucurile se aseaza diferit in functie de profil, e un paragraf si prin carbible legat de chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patito si eu.era din geometrie.dar trepida la 110... Dupa ce am echilibrat rotile de 3 ori ... m-am gandit ca ar fi bine sa fac si geometria la roti ... si ete aia o fo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am verificat echilibrarea rotilor si erau OK. Oare sa aiba legatura cu geometria? Inainte sa schimb bucsele brat am mers si cu geometria aiurea si nu simteam nimic pe la volan. Apoi dupa ce am schimbat bucsele am facut geometria. De 3-4 luni de zile de cand am facut-o sa se fi stricat ? singura diferenta e ca am schimbt anvelopele, cele vechi erau la limita de uzura. Poate acum astea noi pica altfel... Hmm, ce sa mai zic?

Nu prea imi vine sa mai dau si pe geometrie iar banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75 roni in contextul in care peste 5 zile plec in concediu si pe deasupra mai am si datorii.

Nu e ceva deranjant, abia simt...si de pe la 110 km/h se simte; am impresia ca ar fi si starea autostarzii. Nu stiu, poate o sa fac pe naiba in 4 si pana vineri merg sa fac geometria. Sunt perfectionist si nu imi dau pace neregulile oricat de mici :blink:

Ar pute sa fie de la vreun cap de bara, pivot...ceva? Cand am fost ieri la re-echilibrat am tot tras de roti in toate felurile si nimic. In plus nu am troncaneli pe drumuri proaste, doar rareori se mai aude cateceva peste neivelarile adanci sau crapaturi mai mari/adanci in asfalt, dar fara sa fie vreo bataie sau ceva. Deci tind sa cred ca ar fi ok pe la bucarime. Poate un pic pe duca o fi ceva dar nimic evident.

Joc in volan nu am, directia nu scoate sunete...totul as zice ca e in regula.

Astept sfaturi daca merita sa fac iar geometria (dupa 3-4 luni si un schimb de anvelope) avand in vedere cele scrise mai sus si o usoara vibratie care o simt in volan la viteze peste 110km/h, care poate fi usor pusa pe seama denivelarilor din autostrada (desi nu cred sa fie asta decat 40%).

Multumesc!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, nu arunca banii pe geometrie. Am avut exact aceleasi manifestari ca la tine, dupa ce am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara. La prima vulcanizare nu le-au echilibrat cum trebuie, la a 2-a erau cam praf, pt ca nu mi-au scos macar plumbii vechi, iar la a 3-a am stat pe capul lor pana le-au echilibrat cum trebuie. E drept ca pe o roata au intrat 80 g de plumb. Aici vorbesc doar de rotile din fata. Manifestarile erau urmataorele:

- trepidatii pe accelerare intre 100 si 130 km/h;

- trepidatii in volan cand puneam frana de pe la 90 km/h;

- trepidatii in volan cand eram pe cruise control si urcam portiuni de autostrada, in panta;

Acum merg perfect si nu mai sunt nici un fel de trepidatii.

Jantele sunt originale, cauciucurile sunt cele livrate cu masina, nu am facut niciodata geometria( si nici nu e cazul), nu bate, nu troncane nimic si nici nu am luat vreodata gropi mari care sa-mi strambe ceva la directie.

Asa ca mai bine mergi la o vulcanizare mai ok, mai fa o echilibrare, iesi in probe, testeaza si vezi cum sta treaba.

Oricum iesi mai ieftin decat cu geometria.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, si eu zic la fel, mai ales daca nu face pana la 110, s-o lasi asa, pana la urma nici nu-ti trebuie sa mergi cu viteza asta, mai mult ca sigur e de la drumuri, masina n-are absolut nimic, chiar n-are sens sa dai bani pe geometrie, mai ales in contextul concediului si datoriilor.

CONCLUZIE: LAS-O, CA MERGE SI-ASA!!!!!!

P.S. data viitoare cand mai ai probleme, (p-asta condsiderand-o rezolvata) nici nu cred ca mai are sens sa intrebi pe un forum, ca aici vad ca 3 insi iti dau o solutie costisitoare si doar 1 iti da solutia care ti se potriveste cel mai bine, deci chiar n-are sens sa mai intrebi. mai si tocesti aiurea tastatura, apara uzura, dup-aia tre s-o schimbi, alti bani, alta distractie, si cine stie cum si-atunci vei fi in prag de concediu sau vei avea alte datorii.

Modificat de danmoise
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum nu a postat la aria corespunzatoare masinii lui in primul rand :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am postat pe topicul care era mai apropiat de ce cautam eu, si cautand urgent ceva pareri am postat aici :Driver:

Ce sa mai zic...? Pri ma supar si nu mai verfiv nici echilibrarea (din nou) si nici geometrie, ori le fac iar pe amandoua :D

Roger, cam ce spui tu se aplica si la mine daca stau sa ma gandesc...Uneori simt si pe franare de la viteze mai mari, nu mereu, si pe accelererare dar la regimuri mai mari de viteza. Dar finut asa se simte, nu urat.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daaa, finut cat sa te sacaie. Crede-ma, ca la ultima echilibrare a stat baiatul ala cam jumate de ora pt roata cu 80 g de plumb si pana la urma a reusit, asta in conditiile in care janta nu era ovala, sau lovita.

Inceraca asa apoi posteaza rezultatul. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa mai merg maine la pranz . Fug de la birou sa vad unde as putea sa mai incerc o echilibrare. Pana acum am fost la un service de roti care ar fi cel mai mare si mai prof s-ar zice din Pitesti. Pana acum pe cele de iarna si pe cele de vara vechi la ei le-am echilibrat si nu am avut probleme. Ceilalti mi se par cam pleava, dar o sa incerc...Sper sa rezolv si sa nu ma mai "sacaie".

Ovale sau lovite nu sunt nici ale mele, si sun cele de serie.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Nu te zgircii, parerea mea, mai ales daca mai dai talpa la masina.Eu am dat 200 de lei cu echilibrat + geometrie cu tot si spaga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum o sa merg sa o testeze la bucse la un stand ITP si sa imi fac si directia/geometria daca e. Apoi o vad cum se comporta.

Sper sa scap de sacaiala...

Ce ma gandesc eu e ca baietii aia echilibreaza ei rotile dar masinaria aia invarte roata incet fata de cum se invarte cand merg eu cu 120...si cand apare fenomenul. Deci ei nu prea au cum sa faca sa o echilibreze in condiile unor viteze mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit de la directie. Am facut si o verificare a bucselor pe standul de itp. Nimic. Totul ok. Apoi am iesit pe autostrada cu baiatul ala si a vazut si el despre ce vorbesc eu ca simt in volan. A zis ca daca am zis ca e ok ca si echilibrare, e posibil sa fie janta usor descentrata, sau ceva...pe la ea.

Am facut directia si tot asa.

Pe de alta parte eu fac o alta corelare acum. Cand e mai frig parese ca se simte chiar de pe la 80-90Km/h usoarele vibratii pe care le simt in volan.

In plus mai se intampla ceva. Cand trag repede si scurt de volan stanga-drepata sau invers, de pe la 50km/h in sus, se simte in volan ca o scapare, adica devine un pic mai usor, apoi brusc mai greu. Asta e mai deranjant, ca apare la manevrele facute din scurt ca sa eviti o gropa sau canal. Uneori nu nu se manifesta am impresia.

Sau poate sa fie de la bucsele de prate care sunt din alea goale, nu pline... si desi sunt noi sunt moi, sil la accelare/franare permit asa un recul.

Ce o fi nu prea stiu, cap de bara, pivot directie... dar tind sa cred ca exista o uzura, un joc mic care se face simtit mai tare la rece, cand cauciucul se contracta si permite un joc un pic mai mare. Asta favorizand si vibratiile mici din volan care azi le-am simtit de pe la 80Km/h. Azi fiind mai racoare (19 grade C).

Sper sa nu fie ceva din p de vedere electronic sau din servodirectie.

Daca aveti pareri, astept sa le aud... Dar o sa incerc sa mut discutia altundeva in forum.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, da-ne mai multe detalii despre cum a decurs echilibrarea.

Ceea cea spui, legat de vreme mai rece, se intampla si la mine( poti sa consideri ca o completare a simptomelor care au fost prezente si pe masina mea), adica, plecam cu ea, duoa 3 km, eram pe autostrada, si dupa inca vreo 10 km incepeau trepidatiile pe accelerare si usoare vibratii pe franare sau chiar cand am redus viteza.

Cand ti-am dat sfatul cu echilibrarea eram convins (si inca mai sunt) ca trebuie sa repeti operatiunea intr-un alt atelier. Repet: a 3-a echilibrare a eliminat problema mea.

Raman in continuare la sfatul meu si as adauga sa schimbi rotile din spate cu cele din fata, eventual pe diagonala sa sa vezi cum se manifesta (mai ales ca spuneai ca sunt jantele si cauciuciucurile "originale")

Nu mai arunca banii pe geometrie.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caucicurile nu sunt originale, Sunt cumparate recent...

Pai cum sa decurga echilibrarea...ca orice echilibrare. Mai bine spune-mi tu ca sa stiu cum ar trebui.

Eu ma mai gandesc sa nu fie de la bucsele de brat alea mari, ca uneori cerne asa, mai ales daca iau de volan mai brusc. Cu atat mai mult cu cat la stanul de itp mi-a zis de 2 ori baiatul ala ca bucsele astea sunt moi. Eu am insistat ca sunt noi ca le am de 4 luni. Dar oricum nu se mai comporta decloc ca atunci cand erau noi si masina era tun. Parca iar s-a lasat si e f posibil de la ele sa fie, si poate de la ele e si fenomenul asta de cernut, cam pe la orice viteza mai mare de 30-40km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!