Jump to content

Xenon/Bi-xenon


Extreme
 Share

Postare recomandată

Da. Exact atat sunt recomandate, 2000 de ore. Dupa aceasta durata nu mai au aceeasi intensitate. Iar daca becurile tale sunt de 6 ani fii sigur ca nu bat mai tare decat un halogen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa stii cand trebuie sa schimbi becurile xenon e foarte simplu: cand imbatranesc incep sa bata spre violet (adica le creste temperatura - K) si nu mai sunt eficiente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia II are bi-xenon sau doar xenon pe faza scurta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xenon pe faza scurta, Halogen pe faza lunga.

Am citit undeva ca uzura la Xenon consta in numarul de aprinderi. In plus si balasturile sunt supuse uzurii tot in functie de nr. de aprinderi. Durata de functionare parca este mult mai mare decat la halogen.Am senzor de lumina si farurile se aprind automat cand pun contactul. Cand invart cheia sa pornesc motorul farurile se sting scurt dupa care se reaprind. Am impresia ca in acest fel instalatia este supusa la uzura dubla.

Pareri?

Modificat de rvm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cam asa este...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, la mine nu se sting cand pornesc motorul... nici la fusco (G5 GTI)

Si ca sa se elimine orice dubiu:

1. Xenon: faza scurta xenon, faza lunga halogen, 2 becuri total separate

2. Bi-Xenon: un bec Xenon si pt scurta si pt lunga (se misca o chestie in lupa care-l face sa bata "in jos" sau "in sus") + inca un bec halogen pe faza lunga. Cand dai flash se intampla 2 chestii: una, se misca acea componenta din lupa care face ca xenonul sa bata in sus si doi, se aprinde halogenul. Daca atunci cand dai flash ai faza scurta aprinsa, atunci flash-ul va consta in xenon + halogen. Daca atunci cand dai flash ai farurile stinse, piesa din lupa se va misca dar becul xenon va ramane stins, ca atare flash-ul va consta doar din halogen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu care credeam ca bi-xenon la passat-ul B6 consta si in faza mare cu bec xenon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bi-xenon presupune automat xenon si pe scurta si pe lunga

P.S. Si ca sa fie clar, ce-am descris eu mai sus este o instalatie bi-xenon cu un singur bec xenon, nu doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Si ca sa fie clar, ce-am descris eu mai sus este o instalatie bi-xenon cu un singur bec xenon, nu doua.

Exista bi-xenon cu 2 becuri xenon ? :D

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista bi-xenon cu 2 becuri xenon ? :icon_thumright:

Nu sunt 2 becuri pe cele 2 faruri. Adica 1 bec/far

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista bi-xenon cu 2 becuri xenon ? :rolleyes:

Nu stiu daca exista, m-am gandit ca poate exista masini (nu vag) cu bec xenon pt scurta si alt bec xenon pt lunga. Am vrut doar sa ma asigur ca s-a inteles despre ce vorbeam eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles, mai nou, s-au fabricat niste becuri Xenon cu care poti da flash-uri si pot fi folosite atat pe faza scurta cat si pe lunga. Se pare ca aceste becuri au o parte a balastului direct "pe bec" ceeace face posibil acest lucru. Deocamdata nu au aparut asa becuri de origine "chineza", sunt produse doar de firmele mai mari (gen Philips). Nu am gasit inca o documentatie pe net in acest sens dar in caz ca gasesc o pun aici. Cine este specialist in domeniul asta poate eventual da mai multe detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ca tot am implinit o saptamana si o zi cu minunatia de passat b6 din semnatura, a venit si prima problema :(

in urma cu o ora, pe timisoara-arad, aprind faza lunga, sta vreo 5 secunde aprinsa dupa care mi se stinge automat si se aprinde "martorul" din bord de problema la instalatia de iluminare.... ciudat ca becul albastru de pe cadranul din stanga a ramas aprins ca si cum as fi avut in continuare faza lunga, dar masina a comutat automat pe faza scurta...

incerc din nou, la fel... pornesc, se aude zgomotul de comutare (cred ca releul face asta, daca gresesc corectati-ma), sta 5 secunde aprinsa, din nou acelasi zgomot de releu (ca si cum deconecteaza ceva) si se stinge singura...

bineinteles, de atunci martorul de eroare a ramas pe bord, nici oprirea si repornirea motorului nu au schimbat ceva.

din cate am observat (am bi-xenon adaptive), celelalte functii merg (farurile se misca in curbe, la curbele stranse se aprinde si becul suplimentar lateral ce lumineaza in unghi de 90gr aproape etc) - bineinteles in faza scurta.

luni dimineata merg peste ei la service sa vad ce are, sa faca o scanare cu vag-comul si sa rezovle... pana atunci are cineva ceva idei asupra cauzei posibile (in urma cu cateva zile am mai circulat zilele trecute noaptea, nu au fost probleme cu faza lunga / scurta...)... totusi, nu are nici macar 10 zile... :(

sper sa nu fie ceva grav, ma gandesc ca faza ca porneste, sta cateva secunde si dupa stinge singura faza lunga e ca un fel de protectie... dar impotriva cui? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu mai functioneaza corect sistemul de autoreglare a inaltimii farurilor in functie de greutatea masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Nu s-a mai scris de ceva vreme pe acest topic dar consider ca nu are rost sa mai deschid inca unul.

La Passat-ul din semnatura am xenon din fabrica. Cand aprind faza scurta lumina bate spre alb, insa dupa cam 10-15 secunde ea incepe sa ia o tenta galbena. Se vede diferenta dintre faza scurta (xenon) si faza lunga (halogen) in sensul ca halogenul e mai galben. Dar parca nu e nici acel alb al xenon-ului.Masina este din 2001 insa are 90.000 km reali, deci nu s-a mers chiar mult cu farurile aprinse.

Sa fie oare un semn de imbatranire al becurilor? Sau e vreo problema in instalatie (ridicatoarele de tensiune nu-si mai fac bine treaba, de exemplu)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca de cand e masina asa se aprind farurile, dar acum ai observat tu. Xenonul din fabrica deobicei are o temperatura mai apropiata de galben (4300K-5000k). Si intotdeauna la aprindere e putin mai albastru si dupa se "ingalbeneste".

Un semn de imbatranire al becurilor este atunci cand ele capata o tenta din ce in ce mai albastra, adica exact invers cum patesti tu. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc vladpo. M-ai linistit. Masina nu a fost a mea de noua. A fost a unui prieten apropiat. O stiu din prima zi in care a cumparat-o insa nu am fost atent la lumina farurilor decat cand a intrat in posesia mea.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

daca vreau sa pun bixenon pe o masina cu bec h4 (audi 80), far fara lupa => acel mecanism de "focalizare" intre faza scurta-lunga este inexistent. In aceasta situatie posibilitatea de a da flash este inexistenta, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La kit-urile bi-xenon aftermarket, exista o "caciulita" in fata becului care se deplaseaza fata/spate. Aceea are pe interior o oglinda si suplineste acea clapeta ce se gaseste la bi-xenoanele de fabrica. Ideea este ca miscand acea "caciulita"/"ciuperca" fata/spate, se schimba modul in care este proiectata lumina. Vorbeste eventual cu Cipos sau Baracuda, ei au vazut mai multe si pot sa explice mai bine. Acum, acele becuri neavand 2 filamente, nu stiu daca poti sa dai flash-uri...tind sa cred ca nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pot da flashuri insa nu din primele actionari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la masina din semnatura. Am bi-xenon(nu stiu daca are vreo relevanta) din fabrica dar se vede foarte foarte slab. Noaptea uneori am impresia ca lumineaza mai mult pozitiile si becurile de ceata decat xenonul. Farul este curat, deci nu asta e problema.

Am impresia ca imediat dupa ce-l aprind lumineaza ok...dar dupa cateva minute isi pierde din intensitate.

E posibil sa fie becul pe moarte sau sa fie prost reglate?

Modificat de premieru`
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imediat dupa ce se aprinde lumineaza OK si dupa cateva minute nu, nu cred sa fie de la reglaj. In acest caz ar lumina prost tot timpul. Poate fi becul pe duca sau ridicatoarele de tensiune (balasturile). Poti face probe daca vorbesti cu cineva care vinde Xenon si care iti poate pune un alt balast sau bec, sa vezi daca se vede la fel sau mai bine. Stiu ca am facut o astfel de comparatie impreuna cu Baracuda, la masina lui Ice_2k dar nu s-a vazut nici o diferenta cu alte becuri, luminau la fel de slab.

Daca vii la intalnirea saptamanala de joi seara de la Polivalenta, putem face o comparatie intre farurile tale si ale mele (la cea de duminica e prea lumina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca si Ice a avut aceeasi problema si erau de vina balasturile? Am sa incerc sa vin la intalnire. Merci Rapier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!