Jump to content

Inlocuire A/C cu climatronic


CristiM
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am o intrebare si nu am gasit raspunsul in alta parte. Se poate monta modulul de climatronic pe o O1 care are deja instalatie de A/C montata? Mai exact, intre climatronic si A/C-ul normal mai exista si alta diferenta in afara de modulul de comanda din bord? Cat ar costa aceasta operatie?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate, insa nu merita efortul. Bani multi, munca multa (se schimba bordul). Am dorit si eu acum 4 ani si am renuntat...tine cont de faptul ca nu cred ca vreun service a facut vreodata asta pana acum, e acelasi lucru cu montarea unei trape electrice. Mult de lucru, nu se baga...

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate, insa nu merita efortul. Bani multi, munca multa (se schimba bordul). Am dorit si eu acum 4 ani si am renuntat...tine cont de faptul ca nu cred ca vreun service a facut vreodata asta pana acum, e acelasi lucru cu montarea unei trape electrice. Mult de lucru, nu se baga...

Merci pt. raspuns. Am crezut ca o simpla inlocuire a blocului de comandanda cu butoane rotative cu cel electronic cu display de la climatronic poate rezolva problema. Se pare insa ca e mai complicat si nu merita efortul. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie pe langa sistemul de control sa ai si senzorii folositi de clima. Nu stiu daca in rest sistemul difera (ventilatia,compresorul etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

ma gandesc sa schimb si eu din AC in climatronic. Am modulul de climatronic dar vreau sa stiu daca a modificat cineva asa ceva, ce mai trebuie in plus, cat te costa....deoarece vad ca ultimul post e din 2006 si a trecut ceva vreme de atunci. Chiar ma tenteaza dar vreau sa vad investitia unde ma scoate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De putut se poate, dar am impresia ca trebuie senzorii de temperatura din masina + computer de bord...de ultima nu sunt sigur :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie o alta aeroterma care are actionarile clapetelor electrice si nu pe cablu ca la Ac, senzori de temperatura interioara si exterioara, senzor de penetrare a radiatiilor solare, fire trase conform schemei, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate motoarele (actuatoarele,clapetele ) trebuie trecute pe aer caci la ac sunt pe cablu la climatronic pe aer ceva senzori de temp si clapa care dirijeaza debitul de aer din exterior (la fel devine penumatica ) plus computeru de clima e undeva sub torpedou un pumn de furtunase instalatia electrica cu cablaj original pana la electronica sistemului de ac si butoanele panoul ! si castigi aspect si un reglaj cu 6-8 trepte (grade ) afisate digital , fata de reglajul manual !

deci nare rost !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa foto de acolo eu nu m-as apuca de asa ceva . Si ma pricep la demontat si montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in Timisoara este cineva care te poate ajuta cu asta...costa cam 700 euro ...nu mai stiu exact daca cu acel modul inclus, sau doar manopera, cert este ca nu e destul acel modul...mai trebuie cateva elemente de instalat, e cam complicat intradevar, dar daca vrei foarte mult asta...merita osteneala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vad ca nu s-a mai postat de mult aici. O sa incerc eu sa schimb ac cu climatronic pe Octavia Tour 1,9 TDI din 2007. Am achizitionat deja de la un coleg forumist de pe un RS tot ansamblul aerotermei si panoul de comanda. Am inteles ca partea complicata este conectarea sistemului la calculatorul de bord. Poate cineva sa ma ajute cu mei multe informatii? De ce componente mai am nevoie ? A mai reusit cuiva operatiunea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA calculatoarele de bord, poate. LA IC, gateway, Engine...

DAca ne spui de unde esti te ajutam.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Airboxul de climatronic (cel cu distribuitia aerului separata sofer / pasager) are propriul cablaj (asta in situatia in care ai luat toata carcasa, cu servomotoare, senzori, inclusiv clapeta de recirculare etc etc). Conectarea la sistemul masinii se face doar prin mufa aceea din spatele torpedoului (10 pini, insa doar 2 folositi).

Legaturile la CG si alte module electronice nu trebuie facute. Se schimba doar locatia pinilor in conectorul de 20 de pini. Si bineinteles, se adauga photosensor-ul si senzorul de temperatura din canalul de ventilatie pasager (se leaga la acceasi mufa de 20 pini).

E bine sa ai diagramele electrice inainte sa te apuci de asa ceva. E o lucrare destul de complicata (implica scoaterea freonului din instalatia masinii si, daca nu ai sculele necesare, si a lichidului de racire).

Eu am facut operatiunea la un Golf 1K din 2005 si un Seat Leon 1P din 2006. Totul functioneaza ok iar schemele sunt aproape identice. Presupun ca e acelasi lucru si la Ocatvia 1Z din 2007.

Daca are cineva nevoie de sfaturi..cu cea mai mare placere (schemele electrice pt. Octavia nu le am, insa pot sa descriu pasii de urmat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa omul vrea pe un TOUR care este 1U, si e pe platforma MkIV, adica G4 si Leon 1. Si nu e bi-zonal climatronicul lui.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, ai dreptate. Uitasem ca cei de la Skoda au pastrat in paralel cu modelul 1Z si vechiul 1U, sub denumirea de Tour. Ma derutase anul de fabricatie 2007. Mea culpa.

Din pacate 1U n-am desfacut niciodata, asa ca multe detalii despre climatronic nu stiu sa dau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. Sunt din Craiova. Inteleg ca e destul de complicat, mai ales ca nu dispun de schemele instalatiei electrice la cele doua variante, cu si fara climatronic. Daca as avea cele doua scheme cred ca mi-ar fi mai usor sa vad diferentele. Poate ma ajuta cineva cu schemele. Deocamdata nu am decat climatronicul complet si unitatea de control. In afara de cei doi denzori care inteleg ca nu sunt prezenti pe masina mea, alceva ce ar trebui sa mai achizitionez sa nu ma apuc sa demontez masina si sa stau cu ea asa? Da ca stiti pe cineva care stie sa faca schimbarea asta contracost recomandati-mi si mie si fac o excursie in tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa faci personal operatiunea, nu e foarte complicat. Ai nevoie de ajutor doar cand scoti panoul de bord.

Insa cum ziceai mai sus, nu te apuca daca nu ai diagramele electrice atat la varianta climatic, cat si la varianta climatronic. Eu nu am nici un fel de schema pt. Octavia, din pacate.

Pe schema electrica o sa vezi si toate piesele ce compun ansamblul climatronic, asa ca o sa le poti identifica si compara cu ce ai tu.

Pot sa-ti pun niste poze cu piesele si pasii de urmat doar pt. golf 1K sau seat leon / altea 5P, insa e diferit fata de ce ai tu. Daca crezi ca te ajuta cu ceva, anunta-ma si iti arat cateva imagini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Asta seara am terminat inlocuirea ac manual cu climatronic. Nu a fost foarte complicat. Am asteptat o zi sa vina "marele specialist" de la skoda sa-mi faca modificarile prin cuple dar pana la urma am facut eu toata treaba. Nu este foarte complicat. O sa va ia vro doua zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo! :)

Bun...timp necesar = 2 zile.

$ necesar? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Necesar:

-aeroterma cu servomotorase. Cred ca se poate si numai cu inlocuirea motoraselor pe cea veche dar probabil ca nu se gasesc separat, ar fi mult de munca si nu merita. Asa ca cel mai bine e sa iei o aeroterma cu totul. Eu am dat 1200 ron de pe forum.

- cablaj adaptor de la KUFATEC Germania - 65 eur - http://www.kufatec.de/shop/product_info.ph...-VW-Golf-4.html

- senzor de radiatii solare pe bord- 120 ron nou.

- Cam atat - as i masca din se pe consola centrala - se inlocuieste cea cu 3 gauri - 65 lei la SKODA

La asta se mai adauga costul cu golirea si reumplerea instalatiei cu " freon"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

spune-mi si mie te rog cum vin legate firele la instalatia electrica a masinii...din cate stiu eu e o mufa cu 8 pini la cea cu clima in schimb la cea manuala doar 4...iar in partea cealalta toate firele duc in instalatia electrica a masinii unde te cam pierzi in fire.

Crezi ca e ok daca iau atat aeroterma cat si instalatia electrica de pe o mas cu clima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Ma confrunt si eu cu aceeasi problema . Daca ma poate ajuta cineva cu diagramele electrice. Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

nu ai nevoie ..... daca ai cablurile ....... au mufe ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!