Jump to content

Faruri Bixenon Adaptive (OEM)


justi
 Share

Postare recomandată

Inteleg perfect ca nu puteti da un verdict. Eu nu am stat tot timpul cu ochii pe electrician sa vad ce face . Trebuia sa plec la o lucrare in Dobrogea si suna telefonul tot timpul.  Ce pot sa va mai spun e ca unitatea de putere (balastul) care nu comunica conform scanarii e usor mai calda decit cealalta.  Nu e fierbinte ci calduta.  Sigurantele le-au verificat . Mi s-a parut cam incepator.  Cred ca   solutia e sa bag masina singura in garaj la mine sa demontez bara si sa le verific personal.  Am comandat si o clona de vcds 12.12 . In fond am 25 ani de experienta de inginerie electronica si automatizari industriale distribuite inclusiv pe CAN si stiu de ce parte se tine surubelnita ;) . 

 

Cel mai important e ca mi-ati zis ca nu trebuiau sa ramana stinse chiar necodate , nereglate ,  Ma gindeam ca daca sistemul de leveling nu merge sa nu mai aprinda lampa ca sa nu deranjeze in trafic.

 

Exista vreo posibilitate sa incurce mufele ? Ce am remarcat e ca balastul se conecteaza in calculator deci CAN-ul trece prin calculator si ajunge la balast . In calculator mai e o mufa sau doua catre motoarele actuatorelor si una catre balast. Balastul are doua mufe una alimentare si CAN si celalata inalta tensiune catre bec. Becul are igniter-ul in el .  Cam asta am vazut cit mi-am aruncat o privire . E corect?

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aprind si necodate si nereglate - fara setarea de baza facuta... de aprins se aprind. Ca nu fac secventa de test la aprindere, e cu totul altceva.

 

nu avea ce mufe sa incurce, de asta iti zic.... mai greu cu incurcatul.

 

L.E. - incerca o codare cu 00000035 pe modulul care merge

 

pt setare de baza, codare, etc, citeste si aici http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283C%29_Headlight_Aim_Control_%28Xenon_with_AFS%29

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca levelingul nu merge atunci calc coboara farurile cat mai jos, sa poti sa mergi si tu cu masina si sa nu orbesti pe ceilalti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

L.E. - incerca o codare cu 00000035 pe modulul care merge

 

pt setare de baza, codare, etc, citeste si aici http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283C%29_Headlight_Aim_Control_%28Xenon_with_AFS%29

Am vazut pagina respectiva.  Nu am inteles inca tot despre ce e vorba pentru ca nu am lucrat cu VCDS si nu-i cunosc inca principiile . Dar vine si asta. 

Ce inseamna 0000035 ?  Cred ca ai pus un 0 in plus. Am mai incercat si noi , azi la alt service la care am facut scanarea , citeva codari si stiu ca cerea 7 digiti dar nu i-au placut valorile noastre . Nu a acceptat nici o valoare

 

Stau acum sa ma gandesc ce putea sa faca ca sa nu mai mearga farurile . Mufe nu putea sa incurce,  sa le fi bagat pina la capat cred ca stia si el ca era cica electrician de service .  Mare mister.  

 

Din ce mi-ati zis voi mi se pare clar ca acum trebuie sa aduc sistemul la starea anterioara , cu macar  un far care sa se aprinda dupa care sa-mi bat capul cu codari , reglaje.  .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am pus nicio cifra in plus....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok poate am gresit eu.  Acum am primit interfata comandata si am pus-o in functiune  cu VCDS 12.12 . Am facut un autoscan si l-am atasat la mesaj . Din ce am citit pe wiki Ross tech nu poti coda modulele cat timp ai probleme de comunicatii cu un modul slave ceea ce se intimpla la mine . Am incercat sa generez citeva iesiri catre module si refuza complet . Daca va mai pot da ceva informatii acum am cu ce.Log-PH29PAL-WVWZZZ3CZ7E177913-76300km-47410mi.txt

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inceput sa mai studiez putin problema si am aflat :

 

Balasturile j343/j344 nu au posibilitate de diagnoza , diagnoza se face la nivelul modulului de putere j667/j668 . In principiu in cazul acesta s-ar putea testa balastul si becul prin alimentare directa si poate cel mult un semnal de control . Are cineva o schema electrica a farului sa imi confirme presupunerea?

 

La un far am eroare 00978 cu 010 open or short to plus  asta ar indica lipsa de curent in circuit cel mai probabil conexiune proasta .

La celalalt 00979 cu 007 short to ground  asta indica supracurent adica balast defect

Asta o confirma si diferenta de tensiune la cele doua erori 12.10 fata de 11.95 care arata o limitare de curent la cel cu scurt la masa

 

 

In ideea asta as demonta farurile si as incerca alimentarea directa a ansamblului bec+balast dintr-o sursa de laborator ( un 35..40 W la 12 V nu e o problema   )

 

A mai facut cineva astfel de incercari ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

La un far am eroare 00978 cu 010 open or short to plus  asta ar indica lipsa de curent in circuit cel mai probabil conexiune proasta .

 

La celalalt 00979 cu 007 short to ground  asta indica supracurent adica balast defect

Asta o confirma si diferenta de tensiune la cele doua erori 12.10 fata de 11.95 care arata o limitare de curent la cel cu scurt la masa

 

 

da, cam asta inseamna, la o prima privire - prima eroare - bec ars, probleme conectica/cablaj sau modul

necodat.

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00978

 

a doua - pare sa fie modul defect.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@F l o r i n

Sal.,

Stie despre eroarea din link-ul dat de tine, ca il dadusem eu pe PM .

De fapt stie unde sa se uite pe rosstech si sa se informeze despre toate erorile din scan-ul pus de el, numai ca parerea mea data si pe PM este ca are ambele becuri arse ori ambele balasturi sau calculatoare de cornering arse .

O seara buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am gasit schemele electrice am văzut ca balasturile sunt alimentate direct din j519 , e clar acum de ce erorile vin din j519. In cazul acesta e clar ca un balast e dus, cred ca cel care nu a mers de la început. La celălalt sper sa fie o problema de wiring "făcută" de cel de la service. Prin calculatorul de cornering numai trece alimentarea la balasturi. Tot din schema e clar ca daca legi lămpile la balasturi si se alimentează cu + pe 4 si - pe 3 trebuie sa se aprindă lampa.

Asta in cazul in care si lampa si balastul sunt bune :). De asemenea sper ca eroarea de comunicatie data de un calculator de cornering sa vina tot din wiring .

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am si eu doua intebari :

 

1.  codul part number a balastului de pe passat sa caut unul 

2. Nici din schema nici din scanari nu mi-am dat seama cum stie calculatorul de cornering daca e pe dreapta sau stinga ? Modulul  e diferit  cu cod special de stinga sau dreapta ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de anul de fabricatie, exista doua sisteme

 

1. pana in 2007 - module diferite pentru stanga/dreapta - 7L6 941 329 - stanga, 7L6 941 330 - dreapta

2. dupa 2007 - aceeleasi module pt stanga/dreapta - 7L6 941 329 A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Paul_L

Sal.,

Codul balastului este 3D0 907 391 B pentru bec D1S an fabricatie 2007 .

Daca ai alt fel de bec te rog sa-mi zici ce fel de bec ai + anul masinii .

Nu e cod diferit intre balastul din St. sau cel din Dr. 

Pozitionarea balastului este in partea de dedesubt a farului .

 

Codul calculatoarelor de cornering sunt diferite St. de Dr.

7L6 941 329 pentru St.

7L6 941 330 pentru Dr.

El este pozitionat in spatele farului 

 

Mai ai un calculator pentru lumina in curbe 5M0 907 357 C dar asta nu stiu exact ce face !!!!

Probabil regleaza cum sa bata farul / cornering-ul mai sus sau mai jos sau comanda ambele calculatoare balastul si calculatorul de cornering .

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc la amandoi Florin si Adrian de ajutor.  

 

Becul e D1S, masina e din 2007 cu VIN : WVWZZZ3CZ7E177913. Incerc acum sa gasesc un balast sa-l inlocuiesc pe cel care e aproape sigur dus dupa scanare si manifestare , nu s-a mai aprins lampa , nu filfiala , nu culoare schimbata.  Balastul e de fapt un ridicator de tensiune in comutatie .  Posibil sa fi fost prost inchis farul la schimbare de bec si sa fi intrat apa mai ales ca la umplerea cu apa la spalator mai stropesc farul in spate .

 

modulele de pe far sunt numai module de executie , cel de comanda e 5M0 907 357 C care centralizeaza  date de la coloana de directie , senzorii de nivel de pe caroserie , comenzi centrale si da comanda pe CAN la modulele de executie 7L6 941 329 (### ### 330) care comanda motoarele si verifica senzorii de pozitie din far  Asta sa vedeti ca mi-am facut temele ;)

 

Daca modulele de executie sunt identice cum zice Florin la anumite masini configurarea lui st/dr s-ar face prin codare ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, chiar daca sunt identice, prin codare si dupa firele ce vin in centrala electrica ele isi stiu rolul pe masina si stiu ce au de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul balastului este 3D0 907 391 B pentru bec D1S an fabricatie 2007 .

Daca ai alt fel de bec te rog sa-mi zici ce fel de bec ai + anul masinii .

i

 

Codul calculatoarelor de cornering sunt diferite St. de Dr.

7L6 941 329 pentru St.

7L6 941 330 pentru Dr.

da, D1s sunt pe toate Passat-urile B6/CC - cu bixenon OEM.

 

calculatoare diferite pana in 2007, asa cum am zis mai sus - din 2008 sunt aceleasi - 7L6 941 329 A.

 

din pacate nu am stiut ce an este masina.....

 

 

 

modulele de pe far sunt numai module de executie , cel de comanda e 5M0 907 357 C care centralizeaza  date de la coloana de directie , senzorii de nivel de pe caroserie , comenzi centrale si da comanda pe CAN la modulele de executie 7L6 941 329 (### ### 330) care comanda motoarele si verifica senzorii de pozitie din far  Asta sa vedeti ca mi-am facut temele ;)

 

 

 

5M0 907 357 C  este modulul de comanda, AFS si leveling - calculatorul de xenon, in popor denumit .... - care se afla in masina, in partea dreapta sub bord.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am apucat singur de treaba la mine in garaj .  Am demontat farurile si am gasit un fir de can cu izolatia usor ciupita ,  Acum AFS nu mai da eroare dar am probleme cu ambele balasturi si/sau becuri , Nici un balast nu aprinde becul cind il alimentez.  La far centrala da tensiune pentru balast . Daca pun acolo un bec de 21 W dispare si eroarea de bec ars la ambele faruri . Problema e acum cu balasturile si/sau becurile. Atasat este log-ul de la autoscan cu becurile si balasturile scoase . 

 

Imi vine sa-i agat doua becuri halogen in loc de ansamblu balast xenon ;)

Log-FARABECBAL-WVWZZZ3CZ7E177913-76360km-47447mi.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am doua becuri si doua balasturi . Un balast imi pune sursa de laborator in scurt deci este dus fara dubii  . Celalalt consuma 29 mA dar nu aprinde nici un bec din doua . Cu asta si doua becuri nu pot trage nici o concluzie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IN primul rand ai nevoie de un balast, in locul celui in scurt. Cu unul bun, probezi si becurile si vezi daca sunt arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba e asa . Am dus  balasturile in laboratorul electronic ;) . Cel in scurt are mosfet-ul din sursa de 400 VDC in scurt . L-am schimbat dar  sursa de 400V e in scurt. La ambele balsturi SMA2409 , driverul de HID are scurt pe -VM (-400VDC). Imi trebuie doua SMA2409 . Cum nu prea se gasesc la vinzare decit pe e-bay caut solutii. Acum intrebarea mea la care nu pot sa-mi raspund , poate becul sa aiba ceva sa puna in scurt driverul pe -400VDC si cind le-au schimbat la service sa-l fi ars imediat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte ciudat ca ambele balasturi sunt defecte. Unul pe linga driverul de lampa avea si convertizorul căzut . Dar la amândouă driverul de lampa e in scurt . Si unul mergea pina sa facă testul de înlocuire cei de la service. Nu stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, acum greu sa ne pronuntam.... tu faci verificarile, deci esti la comanda... :icon_thumleft:

 

cauta balasturi la SH, becuri noi - daca ale tale erau vechi, nu e rau ca le inlocuiesti... si cam asta e treaba. Oricum, ceva e dubios cum s-a stricat si al doilea... din senin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum vad ca integratul SMA2409 nu prea il gasesc pe plaiuri europene, Pe la chinezi ar fi si destul de ieftin dar dureaza cred ca nu am alta sansa decit sa caut alte balasturi ,

 

BTW prin chinezariile care se gasesc ieftine ce driver de lampa sa foloseste ? Stie cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca la tme.eu - eventual vezi la mag de componente electronice daca ti-l pot ajunge pe comanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!