Jump to content

becul la ulei


john k
 Share

Postare recomandată

De ceva timp mi se aprinde becul la ulei.Am fost la mecanic si totul e ok cu motorul.Am schimbat si sonda de ulei si tot asa face.Faza e ca nu se aprinde la un moment dat,adica la relanti sau eu stiu cum altfel ci se aprinde cand il apuca pe el.DAca opresc motorul si il pornesc iar se stinge.I-am scos si fiul care intra in sonda si tot asa face.Ma gandesc ca ar avea un releu care comanda becul la ulei.?Aveti idee de unde ar putea fi?Ma streseaza rau de tot mai ales ca mai si bazaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija ca s-ar putea sa ai doua sonde: una pe radiatorul de ulei si una pe chiulasa in partea dreapta (in laterala spre vasul de expansiune). Eu pina nu le-am schimbat pe amindoua nu m-a lasat in pace. Si bizaitul ala te scoate din masina...

Verifica daca-s doua si daca-i asa, ia-o la intrebari si pe-a doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija ca s-ar putea sa ai doua sonde: una pe radiatorul de ulei si una pe chiulasa in partea dreapta (in laterala spre vasul de expansiune). Eu pina nu le-am schimbat pe amindoua nu m-a lasat in pace. Si bizaitul ala te scoate din masina...

Verifica daca-s doua si daca-i asa, ia-o la intrebari si pe-a doua.

Sonde sunt sigur doua dar mai poate sa fie si din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la masina mea patesc la fel cand reduc de la viteza mare la mica (150 -100), am dosua sonde de ulei pe filtru, am inteles ca sunt de doua feluri (pt presiuni diferite), una am schimbat una din ele si face mai rar, pe a doua nu o gasesc. In general opresc motoru si repornesc si tace (se intampla rar, inainte ma innebunea si pe mine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am doua sonde.Una pe chiulasa si una pe racitorul de ulei.La cea de pe racitor nu vine nici un fir pt ca eu am avut motor diesel simplu si nu avea racitor de ulei.Sa fie asta cauza?Am incercat sa pun firul e la cea de pe chiulasa pe cea de pe racitor si sta tot timpul aprins.

Ar mai fi o posibilitate.Cand am cumparat sonda mi-a spus de la magazin ca sunt de 4 tipuri ,difera presiunnea de lucru.Am luat pt cea mai mica presiune.Posibil sa fie si asta cauza?

Si de ce daca ii scot firul de tot ,tot se aprinde?Nu ar trebui sa nu se mai aprinda de loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact acelasi lucru l-am patit si eu cu becul de ulei.am schimbat sondele,am schimbat bordul,nimic.....se aprindea si biziia alarma aia de ma scotea din masina.Rezolvarea: am cumparat ulei de mai buna calitate si problema s-a rezolvat.nu uitati ca toate uleiurile ce se gasesc la noi in comert sunt imbuteliate in romania.eu cand am schimbat uleiul din cauza caruia se aprindea becul,dupa 500km ulei Valvoline 15W40 era ca apa nu avea nici umpic de vascozitate.asa ca am cumparat ulei din ungaria Castrol 15w40 si de atunci nici numai stiu cum suna alarma din bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ramas perplex cind am masurat sondele astea la mine: una avea impedanta mica cu motorul oprit si mare cind trecea de prag (motor pornit), iar cealalta lucra invers :blink: . De atunci am ramas cu ideea ca importa si tipul nu numai valoarea de comutare. Asta ar explica la tine de ce firul pus pe cealalta sonda sau scos de tot, e tot aia, aprinde becul tot timpul.

Incearca daca poti sa verifici cu exact acelasi tip de sonda pe care ai avut-o pe diesel. Valoarea pentru cea de pe chiulasa, daca nu ma-nsel ar trebui sa fie de 0,3. Daca mai face si-atunci, problema e in alta parte iar cauzele pot fi ori un contact imperfect (vezi si masa) ori probleme cu stabilizatorul de tensiune din bord. De stabilizator eu m-as lua ultimul.

Asta e valabil daca motorul l-ai scos de tot dintre suspecti.

Shemele electrice difera puternic functie de anul de fabricatie chiar si intre TD-uri. Nu face exceptie nici circuitul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact acelasi lucru l-am patit si eu cu becul de ulei.am schimbat sondele,am schimbat bordul,nimic.....se aprindea si biziia alarma aia de ma scotea din masina.Rezolvarea: am cumparat ulei de mai buna calitate si problema s-a rezolvat.nu uitati ca toate uleiurile ce se gasesc la noi in comert sunt imbuteliate in romania.eu cand am schimbat uleiul din cauza caruia se aprindea becul,dupa 500km ulei Valvoline 15W40 era ca apa nu avea nici umpic de vascozitate.asa ca am cumparat ulei din ungaria Castrol 15w40 si de atunci nici numai stiu cum suna alarma din bord

M-am gandit si la ulei.DAr folosesc castrol 15 w 40.Daca nici asta nu e bun care mai e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit si la ulei.DAr folosesc castrol 15 w 40.Daca nici asta nu e bun care mai e?

uleiul este bun...verifica cu contactul pus(nu cu motor pornit) daca ledul de la ulei arde continuu daca arde este bine, apoi scoate firul albastru de pe bulbul de pe chiulasa ,in cazul asta leedul va fi stins sau palpaie fara bazait,apoi cu motorul oprit verifici cu un bec de control intre borna + de la baterie si buburi(scoti papucii afara de pe bulb) pe cel de pe chiulasa trebuie sa se aprinda becul iar cel de pe filtru sau racitor nu are voie sa se aprinda becul ! apoi pornesti motorul si becul de control va functiona invers adica cel de pe chiulasa nu se aprinde si cel de pe filtru se va aprinde ,daca nu este asa atunci este defect bulb sau nu este presiune de ulei de ajuns (0,7 atm), daca toate de aici sunt perfecte atunci taie firul rosu cu negru de pe alternator fiindca ala transmite turatie si bazaitoarea aia din bord se activeaza prin depasirea a 2500 ture dar numai atunci cand unul din bulburi nu isi face treaba!

ps ceea ce activeaza cel mai des este cel de pe filtru de ulei acest fir daca se pune la masa direct nu se va mai aprinde (intermitent) nici leedul nici bazaitoarea cu motorul pornit iar in caz de avarie cu adevarat atunci cel de pe chiulasa va tine aprins leedul permanent ca la dacia(daca pres e ok va fi stins) :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul este bun...verifica cu contactul pus(nu cu motor pornit) daca ledul de la ulei arde continuu daca arde este bine, apoi scoate firul albastru de pe bulbul de pe chiulasa ,in cazul asta leedul va fi stins sau palpaie fara bazait,apoi cu motorul oprit verifici cu un bec de control intre borna + de la baterie si buburi(scoti papucii afara de pe bulb) pe cel de pe chiulasa trebuie sa se aprinda becul iar cel de pe filtru sau racitor nu are voie sa se aprinda becul ! apoi pornesti motorul si becul de control va functiona invers adica cel de pe chiulasa nu se aprinde si cel de pe filtru se va aprinde ,daca nu este asa atunci este defect bulb sau nu este presiune de ulei de ajuns (0,7 atm), daca toate de aici sunt perfecte atunci taie firul rosu cu negru de pe alternator fiindca ala transmite turatie si bazaitoarea aia din bord se activeaza prin depasirea a 2500 ture dar numai atunci cand unul din bulburi nu isi face treaba!

ps ceea ce activeaza cel mai des este cel de pe filtru de ulei acest fir daca se pune la masa direct nu se va mai aprinde (intermitent) nici leedul nici bazaitoarea cu motorul pornit iar in caz de avarie cu adevarat atunci cel de pe chiulasa va tine aprins leedul permanent ca la dacia(daca pres e ok va fi stins) :lol:

Mersi mult Vio .O sa incerc tot ce mi-ai zis si o sa iti dau de veste ce se ntampla.Eu cred ca este undeva un contact imperfect pentru ca 2 zile nu s-a mai aprins de loc.Astazi iar mi s-a aprins de cateva ori.

Si am mai incercat ceva.Am luat firul de pe sonda de sus si la-am pus jos pe racitor.Cand pun contactul nu se aprinde .Se aprinde cand pornesc si accelerez.Deci inteleg ca are efect invers decat sonda de pe chiulasa???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar unde este radiatorul de ulei? este cumva cel de pe filtrul de ulei, cutia de aluminiu de pe filtrul de ulei?

Am fost astazi pina la Cluj, iar cum in rampa urc numai cu a 2-a, a 3-a am ajuns iar cu apa la 100 gr C si peste si cred ca si uleiul sa incins peste masura ca a inceput sa blincuie martorul si sa sune alarma. Am in motor Mobil15W40 acum ca este vara dar pot sa afirm ca masina merge mai prost acum decit cind aveam 10W40Mobil. Cred ca si eu am sa ma duc pina la Szeged sa iau ulei. Vrea sa vad si eu daca simt diferenta.

am intrebat de radiatorul de ulei pentru ca intentionez sa il dau jos si sa il curat. La fel si cu cel de apa si intercoolerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si am mai incercat ceva.Am luat firul de pe sonda de sus si la-am pus jos pe racitor.Cand pun contactul nu se aprinde .Se aprinde cand pornesc si accelerez.Deci inteleg ca are efect invers decat sonda de pe chiulasa???

da asa este si se poate verifica sau mai exact acel bulb care este pe filtrul de ulei trebuie sa dea masa continuu fara intreruperi atunci cand motorul este pornit ,daca apar intrerruperi atunci leedul va palpai si se va auzi acel bazait aceasta problema este frecventa la golf 2 si este din cauza ca acolo nu este presiune buna (pe filtru nu chiulasa)

aceasta problema se rezolva in 2 moduri :primul indicat de mecanici este bucsarea la axul cu came (sau ceva de genu asta) iar al 2-lea daca este pres ok la cel de pe chiulasa ,atunci se pune firul de la cel de pe filtru la masa si va functiona ca dacia :( adica atunci cand va fi lipsa de presiune va arde leedul continuu ca si atunci cand motorul e oprit cu contactul pus(daca pres este sub 0,7) si evident tre sa fii nebun sa mai lasi motorul in functiune cand leedul ar sta aprins total :icon_confused: (eu am folosit la multi varianta asta si au fost multumiti)

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@larson

Da ala e. E din aluminiu, are intr-o laterala doua furtunase pentru apa (e racit cu apa) iar de el, dedesubt se prinde filtrul.

Nasol cu incinsul in sarcina. Acum depinde si de cit de inclinata era rampa. Dar daca incepe bizaitoarea e grav. Este f posibil ca motorul sa se supraincalzeasca incit uleiul sa se dilueze, ca urmare presiunea scade si sa inceapa show-ul cu bizaiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm... pacat ca am citit acest topic prea taziu. am crezut ca-i o problema de contacte. DAR

am avut si eu probleme la masina din semnatura... ceva gen: mi-a adus cineva masina de la bucuresti (am trimis pe cineva s-o cumpere). la jumatatea drumului, dupa putina talpa la 200 km/h, s-a aprins becul de la ulei si a inceput ceva sa bazaie (asa a spus baiatul - vreau sa spun ca eu nu stiu cum sa mai fac treaba aia sa bazaie, nici macar nu stiu cum s-ar auzi... unde e bazaitoarea? sa o verific daca mai merge), apoi a inceput sa bata linia... buun... am mai povestit prin alte topic-uri ce se intamplase... pompa de ulei varza, rezultat: schimb de arbore, biele, cuzineti si tot tacamul din "inima" masinii. vreau sa spun ca ce era acolo inauntru ... era mal fratilor, dezastru! deci becusorul ala s-a aprins cu scop. nu stiu eu exact ce si cum, dar am auzit de la proprietara: ea schimbase pompa de ulei cu putin timp inainte sa cumpar eu masina de la ea... de atunci i se tot aprindea becul de la ulei. s-a dus la desteptul ei de mecanic, si cica totul era ok. i-a schimbat senzorii de la acel bec de vreo 3 ori, si tot se aprindea. deeeci aveti grija sa nu fie ceva de genul... am auzit din mai multe locuri ca unele motoare de vw din acea perioada au probleme cu ungerea... la mine... s-a simtit :D

sper sa nu fie cazul, dar aveti grija totusi.

ps> si... unde se afla bazaitoarea aceea? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa spun ca eu nu stiu cum sa mai fac treaba aia sa bazaie, nici macar nu stiu cum s-ar auzi... unde e bazaitoarea? sa o verific daca mai merge)

bazaitoarea aia se afla in instrumente este o chestie electronica care se activeaza la primirea semnalului de turatie fie din bobina de inductie la benzinar fie de la alternator la diesel dupa turatia de 2500 si se activeaza automat daca nu este presiune la bulbul de deasupra filtrului de ulei , mai exact daca nu este masa cu motorul pornit pe acel bulb si se poate proba daca mai bazaie bordul prin scoaterea acelui papuc de pe bulb afara (bineanteles cu motorul pornit si sa fie semnal de turatie pe firul rosu cu negru) :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bazaitoarea aia se afla in instrumente este o chestie electronica care se activeaza la primirea semnalului de turatie fie din bobina de inductie la benzinar fie de la alternator la diesel dupa turatia de 2500 si se activeaza automat daca nu este presiune la bulbul de deasupra filtrului de ulei , mai exact daca nu este masa cu motorul pornit pe acel bulb si se poate proba daca mai bazaie bordul prin scoaterea acelui papuc de pe bulb afara (bineanteles cu motorul pornit si sa fie semnal de turatie pe firul rosu cu negru) :)

Nu stiu ce sa mai cred.I-am scos toate firele.Si cel de la sonda si cele de la alternator si tot se aprinde.Doar ca me enerveaza foarte rau bazaitul ala dar sunt sigur ca motorul nu are nici o vina din 2 motive.Eu am facut motorul si am bagat totul nou si folosesc un ului care zic eu ca e bun(castrol 15w40)iar ce ma linisteste este faptul ca vechiul proprietar(un prieten )mi-a zis ieri ca si lui ii facea cateodata dar eu intre timp am schimbat motorul.Deci e undeva din partea electrica.O sa merg la un electrician pana la urma ca asa pe bajbaite nu se mai poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca nu poti masura acele sonde, fie cu mavo cum ti-am zis eu fie cu bec plus celelalte masuratori cum ti-a zis vioelectric. Cu asta trebuia sa incepi, ca sa stii cine-i vinovatul: motor (ungere), sonde sau undeva in circuitul electric. Daca nu poti atunci intr-adevar mai bine mergi la un electrician.

Daca erai din Bucuresti era altceva.

Bafta

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.Am rezolvat-o cu becul care ma inebunea.Vioelectric care a venit tocmai de la Sighetu Marmatiei la Constanta(bineinteles in concediu)a rezolvat problema.NU ma intrebati cum ca mi-a demontat jumate de masina dar se pare ca sonda de pe racitorul de ulei nu functiona normal.Deci totul e ok acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca este tocmai cel mai potrivit loc pt a posta aceasta rugaminte, dar incerc aici. stie cineva unde se afla senzorii care transmit temperatura uleiului si temperatura apei pt MFA? pana acum imi indicau corect. si uleiul, si indicatorul de apa. acum, in mers (cu motorul pornit), uleiul nu sare mai mult de 62 grade, iar apa se afla cu o *** peste "rece" (bord electronic). am observat ca daca opresc motorul si il repornesc, pt cateva secunde imi arata corect ambele temperaturi, dupa care scad brusc. chiar as dori sa stiu unde sunt localizati acei senzori, si ce ar trebui sa cumpar ca sa ii inlocuiesc. multumesc mult. ps> pozele pot fi foarte ajutatoare ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!