Jump to content

Tzacanit tacheti?


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

cristianionut

Da.Scopul ei este de a curatara depunerile.

Sunt pareri pro-curata motorul, iar pareri contra-ataca garniturile de cauciuc.

Dar daca faci un drum lung cu masina (peste 6 ore de mers) nu mai ai nevoie de solutie de curatat fiindca filtrul de ulei a retinut tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

cred ca m-am ales si eu cu o bataie de tacheti in urma ruperii axului turbinei,m-ar interesa codul axei cu came si al tachetilor la tipul meu de motor ATD,101 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru axa cu came :

AUDI 038 109 101 R

SEAT 038 109 101 R

SKODA 038 109 101 R

VW 038 109 101 R

si o gasesti pe toate modelele 1.9 tdi pumpe-duse incepand cu 2000 pana in prezent .

Pentru tacheti :

AUDI 038 109 309 A

AUDI 038 109 309 B

AUDI 038 109 309 C

FORD 1 100 677

FORD 1 426 035

FORD USA XM216500AA

FORD USA XM216500BA

SEAT 038 109 309 A

SEAT 038 109 309 B

SEAT 038 109 309 C

SKODA 038 109 309 A

SKODA 038 109 309 B

SKODA 038 109 309 C

VW 038 109 309 A

VW 038 109 309 B

VW 038 109 309 C

Merg pe toate motoarele 1.9 tdi pumpe-duse din 2000 pana in prezent .Sfatul meu este sa nu iei Federal Mogul ca eu am avut probleme cu marca asta.

P.S.

Odata cu axa cu came e indicat sa schimbi si cuzinetii de la axa cu came (5 perechi ,cam 30-40 lei perechea) precum si semeringul din capatul axei cu came.

spor la treaba.

Sunt pareri pro-curata motorul, iar pareri contra-ataca garniturile de cauciuc.

Eu am pus mare pret pe ce scrie in carbibles.com si pana acum nu am dat gres . Sfatul meu este sa puneti un ulei slab , de genul 20W cu care sa lasati motorul sa mearga PE LOC ,NU IN SARCINA timp de cateva minute dupa care schimbati uleiul si filtrul .

Puteti lasa filtrul vechi cat timp faceti operatia dupa care faceti un schimb curat cu uleiul masinii dvs si cu un filtru nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

care ma lamureste si pe mine?am fost plecat din tara trei luni jumatate timp in care masina NU A FOST PORNITA DELOC.odata reintors am incercat sa o pornesc dar bateria era moarta(dadea ea semne dinainte sa plec)am cumparat alta baterie,am montat-o pe masina si a pornit la sfert de cheie.partea ''placuta''acuma urmeaza.am lasat-o la relanti sa mearga,timp in care am auzit un sunet ciudat,metalic.am oprit repede motoru(a mers vreo 2-3 minute)am verificat uleiul care era sub minim(eu cand am plecat am uleiul avea 8000 de km si aproape de maxim).m-am uitat sub masina nici un picur de ulei.am sunat un mecanic care mi-a spus sa ii bag ceva ulei.am complectat aprox 500 de ml si l-am pornit din nou aprox doua minute.acelasi sunet.am scos joja de ulei pe care indica acuma undeva intre minim si maxim dar cand am scos joja am luat uleiul intre degete si parca am simtit ceva ''span''in uleimai eram cu un prieten care si el a zis ceva de genu''ma parca ii ceva span in ulei''.speriat l-am sunat din nou pe mecanic care mi-a zis NU MAI PORNI MASINA,am remorcat-o la el la garaj.mi-a zis da-i o cheia sa aud cum suna.l-am pornit.motorul suna perfect,mergea rotund ca dintotdeauna,a scos si el joja dar acuma uleiul era mai sus de nivelul maxim(am verificat dupa ce potorul l-am oprit si a stat sa se aseze uleiul)am intrebat de ce a sunat si mi-a spus''probabil a fost intepenit,blocat gripat(nu mai i-mi aduc exact aminte cuvantul folosit) un tachet si cand si-a dat drumul a urcat si nivelul la ulei.acuma am schimbat uleiul si motorul merge ca inainte(f bine)intrebarea mea este:a fost ceva grav?este ceva grav?a mai patit cineva asa ceva?ca i-mi este frica sa nu se rupa ceva tacheti sa faca ''dezastru pe acolo''.ms mult.scuze pentru mesajul asta asa lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e normal ca dc masina a stat o perioada mai indelungata fara a fi pornita sa sune putin altfel dupa pornire pana se incalzeste si isi revine si ea.

In legatura cu nivelul de ulei este ca din moment ce ai pornit motorul, fiind si rece uleiul a fost angrenat in motor , este normal ca dc tu ai oprit motorul si ai verificat nivelul sa fie scazut binisor, dc este sub minim atunci cand coboara uleiul din motor ar trebui sa fie pe la jumatate dc nu mai sus, de aceea tu ai completat si cand a coborat a fost mai sus de maxim

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari baieti.la mine de un timp se aude motorul mult mai gros,mai ales la pornire dimineata,face si un zgomot asa cum ar merge fier pe fier pt cateva secunde pana urca uleiul,,sau ceva de genu ..ce ar putea fi?si la cald motorul suna mai gros dar nu troncane sau ceva de genu..daca pui urechea pe el se aude un zgomot pe la pompa tandem ..

Ce ziceti ? sau sa fie tachetii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten cu o Skoda octavia AXR de 1,9 tdi 101pd, cu ceva probleme la chiulasa, dupa a schimbat un injector si daca tot batea si mergea cam in 3 la rece a mers sa verifice compresia si deznodamantul motorul era varza.

A dus masina la un service, s-au apucat aia de demontat si i-au zis ca trebuie sa schimbe biele, cuzineti, ax came, tacheti. Printr-un prieten i-am facut rost mai ieftin decat la toate magazinele de piese auto de axa cu came si tacheti(economie cam 250 lei), zilele trecute cred ca l-au pacalit aia de la service ca ii aduc biele motor din dezmembrari, dupa ce le-au montat l-au sunat si i-au zis ca le avea printr-o combinatie un mecanic de acolo ramase de la un motor schimbat , dar bune si ca i le da cu 600 lei.

Azi a montat axul cu came adus de prietenul meu marca AE, tachetii si cuzinetii de la axul cu came si dupa toate astea au inceput sa invarta motorul la rece, dar au constatat ca se invarte greu si au zis ca ceva e in neregula, au demontat si cuzinetii de la axul cu came erau cica stricati(ca ii comanda altii contra-cost bineinteles), au dat jos axul si l-au masurat cu micrometru si au adus de la ei din depozit alt ax cu came aceeasi marca si au constatat ca asta care i l-am adus eu e cu 0,3milimetri(adica 300 micrometri(microni) si ca asta ar fi buba de nu mergea, ca o sa ii comande alti cuzineti si ca ii plateste tot el.(chiar asa la nivel de microni au cotele astea?)

Intrebare pentru cei care sunt mecanici sau se pricep daca se poate sa existe asa ceva ca eu cand am auzit sincer am sunat si 2 prieteni mecanici f buni si care mi-au zis ca nu au auzit de asa ceva si ca se poate sa fie alta buba la mijloc, si ca nu cred ca la 0,3mm sa creeze asemenea probleme(deci cam ca grosimea unor 3 fire de par puse unu peste altul).

Daca stie cineva care poate sa fie cauza sau daca s-a confruntat vreodata cu asemenea problema, ca acum eu ma stresez ca sa fac retur la axa aia de am adus-o eu prin prietenul de la piese( ca azi cand l-am sunat pe asta a zis ca nu se poate ca a adus zeci de axe la ei in service si ca nu a avut cu niciuna probleme niciodata)

Astept raspunsuri de la ei care se pricep cat mai repede, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cineva mi-a spus ca as avea o problema cu tacheti si ca trebuie schimbati,eu zic ca nu,am facut un video poate isi da cineva seama...

Multumesc!

http://img339.images...39/3628/m81.mp4

Eu l-am vazut cu Vlc.

Modificat de xanderM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu aud nimic in neregula. E zgomot normal de motor nonPD.

Daca e vreun tachet, il auzi cel mai bine dimineata, in primele secunde dupa pornirea la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se aude tot timpul nici mai tare nici mai incet si cand e rece si cand se incalzeste motorul :/

Asta e la prima cheie si erau -5 grade.

E greu sa ajung la ei sa ii verific?Trebuie sa umblu si la distributie?(oricum vreau sa o schimb)

Modificat de xanderM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demontezi capacul de la culbutori si vezi ce poti vedea. Ca sa vezi suprafata de contact, trebuie sa scoti axul cu came. Dar eu zic sa stai linistit, n-are nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare am o problema intr-una din zile a inceput sa se auda un zgomot ciudat pe parte stanga a masinii ca si cum ar fi fost un suflat pe partea de jos a motorului dar nu un suflat continuu ci unul asa dupa mersul motorului am crezut ca e fisurata galeria de evacuare asa ca m-am apucat sa desfac furtune de apa si ce mai era pe acolo in fine am dat jos galeria si nu avea nimic nici o fisura garniturile, bune am montat-o la loc am pornit motorul si tot asa un mecanic mi-a zis ca e de la tacheti dar sunetul venea de undeva de jos se aude sub motor ca si cum ar scapa pe la galerie in fine am dat jos si capacul culbutor iar aproape toti 6 tacheti de pe partea de jos erau blocati iar 2 de pe partea de sus de pe admisie cu joc mare.Am comandat toti 12 tacheti ii am maine ma apuc sa ii schimb am inteles ca mai intai trebuie dezamorsati cum se face?

axele nu au nici un pic de uzura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi asum orice risc, asa ca... sa mai citim o data:

"Salutare am o problema:

Intr-una din zile a inceput sa se auda un zgomot ciudat pe parte stanga a masinii, ca si cum ar fi fost un suflat pe partea de jos a motorului, dar nu un suflat continuu ci unul asa... dupa mersul motorului. Am crezut ca e fisurata galeria de evacuare, asa ca m-am apucat sa desfac furtunele de apa si ce mai era pe acolo. In fine, am dat jos galeria si nu avea nimic, nici o fisura; garniturile... bune! am montat-o la loc, am pornit motorul si... tot asa! Un mecanic mi-a zis ca e de la tacheti, dar sunetul venea de undeva de jos, se aude sub motor, ca si cum ar scapa pe la galerie; in fine, am dat jos si capacul culbutor, iar aproape toti 6 tacheti de pe partea de jos erau blocati, iar 2, de pe partea de sus, de pe admisie, cu joc mare. Am comandat toti 12 tacheti, ii am maine, ma apuc sa ii schimb. Am inteles ca mai intai trebuie dezamorsati. Cum se face?

axele nu au nici un pic de uzura"

Intreb si eu: de cand ai masina? istoricul ei, il cunosti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina o am de 3 luni nu stiu nimic despre ea azi am pus tachetii noi am montat totul la loc si tot asa face maine am sa desfac chiulasa sa vad ceva supape

se aude ca si cum ar sufla ceva sub chiulasa nu inteleg ce are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Vezi ca tot asa se aude si daca ai o neetanseitate pe admisie. Acolo ai verificat?

Tachetii se dezamorseaza daca ii strangi in menghina. Intre partea superioara si menghina pui o scandurica (sa nu zgarie), iar pe pistonasul din interior sprijini o piulita, sa-i poti apasa.

Sau pur si simplu dai cu ei intr-o scandura pana iese tot uleiul. Pentru ca practic asta e scopul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ce sa zic am dat chiulasa jos pana la urma ce credeti Nimic nici urma sa fi lovit vreo supapa cu toate astea le-am verificat pe toate si am hotarat sa inlocuiesc una pt ca mi s-a parut sa fie un pic descentrata.Intr-adevar toate au putina uzura in ghiduri dar ceva nesimnificativ.Supapa respectiva e de evacuare iar mie sunetul care il face pare sa fie pe evacuare.Admisia e etansata perfect am pornit-o cu teava de la interculer care intra in ambele admisii iar sunetul nu se aude de acolo e undeva dedesupt ca si cum ar fi fost galeria de evacuare fisurata sau ceva de genul

Si de ce trebuia sa scrii asa?

Scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa. Aceasta va fi sanctionata cu avertisment verbal iar in cazul repetarii cu warning.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti eu sunt strain de forumurile astea ale voastre am dat din greseala pe bold si nu mi s-a mai dezactivat.De unde vroiai sa visez eu regulamentul asta,mi-am facut contul de cateva zile as vede normal sa va luati de cineva cand scrie prostii,insulta o persoana sau mai stiu eu ce nu ca scrie cu litere mari sau ingrosate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Da, dar cand te inscrii, trebuie sa bifezi in josul regulamentului, DUPA ce l-ai citit. Insa cati nu sar peste?

So... mai multa atentie pe viitor, citeste regulamentul si nu vei mai avea probleme. ;)

On-topic... si nu poti localiza mai exact locul de unde vine zgomotul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am putut localiza sunetul.Am comandat piesele(garnitura de chiulasa,supapa evacuare 50€ambele)astept sa ajunga am sa montez chiulasa la loc iar daca e sa faca tot asa sa fie sanatoasa asa am sa o las.I-am pus tacheti noi axele nu au uzura supapa aia care mi s-a parut ca nu e cum tre am schimbat-o asa ca...am sa va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scooty, ai vreo curea, fulie in zona respectiva?

Si eu a avut un zgomot semanator ca un suflat ( pufait) ce se manifesta doar cand motorul era cald si temperatura aerului era de min 25 grade. Cand erau sub 25 de grade, chiar si cu motorul fierbinte nu aveam nici o problema.

Zgomotul se auzea ca si cum ar scapa aer pe undeva, el fiind predominant in zona curelei de accesorii.

Noroc ca am stiut ce s-a intamplat si astfel am "remediat" problema, ca altfel cred ca o lasam asa.

Practic la mine ce s-a intamplat:

Cand mi-am schimbat rola intinzatoare si cureaua de accesorii, desteptul de mecanic care a facut operatia a considerat el necesar sa imi dea cu un spray pt curele chipurile e bine pt curea. Acel spray e ceva lipicios, care probabil se da doar in ultima instanta cand iti patineaza cureaua. Am vazut ce a facut dupa ce a apucat sa de-a cu spray, ca altfel nu-l lasam. Ma rog, rau nu cred ca face, ba din contra, insa creste posibilitatea de a se prinde mizerie pe role si cert e ca face zgomot ( pufait)

L-am pus sa-mi cumpere alta curea, totul era lipicios in zona respectiva, am dat cu spary de frane la greu pana chipurile s-a curatat tot, insa in canelurile fuliilor cred ca ceva ceva tot a mai ramas si doar peste o anumita temperatura se auzea zgomotul respectiv de pufait.

Solutia a fost sa iau fiecare fulie si sa o curat manual, rolele curatandu-le cu spray de frane.

Asadar, ar fi bine sa arunci o privire si asupra lor, sa le cureti daca poti si daca totusi mai face, insa nu ai nimic fisurat, impaca-te cu ideea. Mai mult ca sigur nu e ceva care sa-ti creeze probleme.

Asteptam vesti.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Se aude si la mine un tacanit la motor, doar in sarcina si doar de pe la 2000 rpm pana pe la 2600.

Daca merg cu masina frumos si nu accelerez brusc nu se aude nimic.

Are cineva vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!