Jump to content

Tzacanit tacheti?


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Materiale necesare :

1 rand tacheti(8 bucati , toti identici) - 300-500 pana la 1000 de lei /set depinde de marca /furnizor

Operatia presupune demontarea axei cu came asa ca se demonteaza intreaga fata a masinii (exact ca la schimbarea distributiei)

Se demonteaza cureaua de distributie (cu calarea motorului , semne cu markerul pe pinioane cine nu are cale, etc)

Se demonteaza capacul de la culbutori

Se demonteaza axa cu came mai precis se demonteaza lagarele (5 lagare ) care tin axa cu came folosind o trusa de torxuri mai completa (sunt niste torxuri mai speciale , cu cunosc acum marimea). Lagarele se pun pe o carpa curata in ordinea in care au fost demontate (oricum pe ele sunt stantate numarul lagarului).Atentie la demontare sa nu slabesti suruburile de la chiulasa in loc de lagarele de la axa.

Se scoate axa cu came din pompa tandem (care ramane pe chiulasa) . In capatul dinspre pompa axa cu came are o furca asemanatoare cu mecanismul ce angreneaza delco-ul de la Dacia.

Se scot semicuzinetii inferiori de la palierele axei cu came ( doar la motoarele PD)

Se scot tachetii din orificiile in care se afla.

Se curata toate piesele demontate , se spala cu benzina si se sterg cu o carpa uscata.Se curata bine de tot gaurile in care se vor infileta suruburile de la capacele lagarelor .La carte recomanda folosirea de suruburi noi insa...fiecare cum se descurca

Se monteaza tachetii noi (dua ce au fost goliti de ulei in prealabil

Se monteaza semicuzinetii inferiori si se ung cu ulei

Se monteaza axa cu came

Se incepe montarea capacelor (rampelor) ce prind axa cu came (dupa ce s-au montat celelalte jumatati de cuzineti

Se monteaza la loc distributia (cartea recomanda curea noua ) .

Cam asta ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dukku, nu esti la al 2-lea rand de tacheti schimbati? Parca tu aveai posturi pe TDIClub referitor la niste tacheti schimbati care au picat dupa aceea?

Cum stai cu uzura la axa cu came? Sa fiu sincer, nu ma prind cum se pot uza numai tachetii dar axa nu.

As spune ca in completare la cele de mai sus ar fi mai multe - cheie dinamometrica la strangere, ordine de strangere a suruburilor de la capace, unsoare cu Mo2S pe lobii camelor... insa inainte de toate masurata cama veche pt a detecta uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pisicutza adevar graiesti.

Da sunt la al doilea rand .

Te cred ca nu ai cum sa te prinzi ca s-au uzat doar tachetii si nu si axa .Din pacate primul rand pe care l-am schimbat in octombrie 2008 s-a predat in primii 1000 km insa i-am schimbat abia dupa circa 10 000km.

La demontare am constatat ca sunt terminati si ca mi-au facut varza si camele asa ca am inlocuit si axa cu came ca riscam ca cei noi ce aveam sa-i pun (de data asta am luat identici cu cei originali inclusiv inscriptionarea ) sa ii distruga camele ce devenisera patrate in capete .

Ai dreptate si cu completarile legate de ce am scris mai sus , si cu unsoarea cu bisulfura de molibden si cu ce am scris peTDI club si asa mai departe.

Ce sa mai...ai dreptate dom'le :blah_:

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal. Am şi eu o problemă... la mine se aud tacheţii tocmai c

Modificat de axxa84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu ai cum sa scapi de aceasta problema decat prin inlocuirea cu piese noi.

Daaa...ce aditiv pentru tacheti ai folosit ca e prima data cand aud despre asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este un aditiv care cică ar curăţa tacheţii...parcă de la duralube. E diferit de cel care se pune odată cu uleiul, adică scrie clar că e pt tacheţi...O să le schimb, n-am ce să fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimu meu TDI a mers 365.000km fara sa schimb tachetzii si am vandut-o tot cu tachetzi aia... La 95.000 nu prea mi-ash face probleme.

Eu zic sa schimbi uleiul si sa faci o spalare de motor inainte sa pui alt ulei.

Apoi sa incerci cu un ulei putin mai subtire sa vezi daca tot mai tazacane ... poate e uleiul prea gros si nu ajunge la tachetzi cat e rece. Daca dupa ce se incalzeste un pic nu mai bate nu ai de ce sa iti faci probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care 95 mii? eu am scris 247 mii. at

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Si eu am un tzacanit dinasta. Tot motor ATJ, 255.000 de km.

Nu poti inregistra cumva zgomotul si sa-l postezi undeva sa-l ascult si eu? O sa incerc si eu sa-l inregistrez.

Cred ca tot de la tacheti se trage si la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar dacă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Lasa ca al meu nu sta pornit mai mult de atat dimineata si totusi tzacane tot la fel de 2 ani jumate de cand o am.

Alta o fi cauza...

Astept rezultatele tale. Probabil ajung si eu la un set de tacheti daca se rezolva problema la tine.

Nu cumva de cand cu problema asta iti tremura mai tare si motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. Ba da.

Modificat de axxa84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind in ultima perioada si al topic (Motorul ca de tractor...) am ascultat si eu motorasul si am "impresia" sunetului aferent tachetilor obositi. Dar imi aduc aminte ca ceva timp in urma am facut un drum in tara si la o vale mai abrupta am lasat motorul in frana de motor(aveam casetofonul oprit) si nu se mai auzea nimic la motor. Parca era benzinar. Fiind asa in vale daca piscam acceleratia putin se reauzea sunetul de "diesel". Cum luam piciorul de pe acceleratie si se oprea injectia revenea sunetul lin ca de benzinar. Concluzia mea e ca tachetii ar fi buni. Altfel s-ar fi auzit si in frana de motor. Inseamna oare ca nu stiu eu cum e sunetul de tacheti si ca tot ce aud eu e doar sunetul normal al unui diesel PD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la fostul audi V8 imi tacaneau tachetii la relanti,toti,zgomotul a 32 de tacheti era fantastic,ca o armata de masini de cusut,cum acc putin disparea tacanitul...am folosit aditiv de curatat tachetii liqui moly hydro stobeal ceva de genu se numea.zgmotul a disparut cam in 500km.

se gaseste la aughburg,merita incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Vicius, si la mine se atenueaza in frana de motor, dar tot se mai aude.

Daca e in frana, se atenueaza fata de ralanti. Daca accelerez, se accentueaza tzacanitul.

Cel mai bine imi dau seama cand trec printr-un tunel, sau pe langa un perete din care sa se reflecte zgomotul motorului.

La tine, probabil nu se aude deloc in frana de motor, fiind motorul mai silentios decat al meu.

Eu cred ca e normal sa se atenueze in frana de motor, din moment ce motorul nu e atat de solicitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si cand treci pe langa vreo masina cu geamul deschis poti auzi sunetul. Ce sa zic. Am ajuns azi acasa cu motorul fierbinte(90*C) si la relanti chiar "toarce". Nu tzacane deloc, dar cand e rece si il urc in turatii parca tzacane ceva. Am mai ascultat si cu motorul rece si capta deschisa la relanti. Se aude putin dar nu tare. Sa mearga totusi cu o solutie e curatat tachetii ? Am gasit la 15 euro + transport niste tacheti dar nu ma stiu cum se chemau. ceva cu "d", disbel, dibsel, disbal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Eu zic sa nu-ti bati capul. Motorul tau chiar nu are nimic.:(

Si al meu e mai galagios la rece, dar nu tzacane, doar ca e mai galagios.

Insa odata cu cresterea temperaturii tzacane, cand el ar trebui sa fie mai silentios. ASTA deja e o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inregistrat motorul(90*C). Fisierele sunt cu extensia AMR, dar le-am redenumit in DOC pentru a putea fi uploadate. Pentru a putea fi ascultate redenumiti cu extensia AMR si folositi Apple Quicktime sau Nokia PC suite(Playerul Nokia).

Un fisier e inregistrat cu motorul doar la relanti, am rotit telefonul in jurul motorului.

Alt fisier e cu telefonul la punct fix pe capacul de la filtrul de polen in dreptul pompei tandem, cu putin relanti apoi turare pana in 2000-2200 rpm. Astept impresii :)

relanti_de_jur_imprejurul_motorului.doc

relanti_si_turata_2000rpm.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Ce tractoras frumos... :sick:

La tine nu cred ca-s tachetii.

La mine se aude clar tzacanitul si bataia. Daca n-ar fi bataia de tachet, ar merge chiar finut. Al tau vad ca e cam galagios, dar nu are batai sau tzacanituri.

In frana de motor banuiesc ca nu mai auzi mare lucru, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de la capacul de motor si n plasticuri se mai aude. O sa le scot si sa repet inregistrarea. Deci nu ar fi tacheti. In frana de motor...liniste. Si mai ales daca am peste 2000 rpm in frana de motor. Sa nu ziceti de egr nimic ...e ok :sick:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin , la masinile noastre oricum motoarele sunt mai zgomotoase decat AWX/AVF si daca scapa presiune de ulei tachetii da-ti seama ca doar la turatii mari cand pompa de ulei baga 3-4 bari reuseste sa ii tina umflati bine.

Am comparat asta cu msina fratelui meu dupa ce i-am pus axa cu came ,tacheti si cuzinetii de la axa noi .A lui cu 160 000 km era mult mai silentioasa decat a mea .

In mod sigur au imbunatatit ceva teutonii inainte sa dea drumul pe piata la celelalte motoare . Eu ma gandesc in primul rand la volant imbunatatita (ca doar tu mi-ai dat filmuletul acela cu modul in care volant dubla masa face treaba sa mearga mai bine) .

Off topic.

La cat esti tu de pretentios cred ca are si un "tzacanit" la volan .

Anul trecut cand ne-am intalnit la munte aveai masina TUN . Se tinea mai bine ca 4-motion-ul fratelui meu chiar iar a mea era "out of range ".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

:icon_thumright: Esti tare Radule...

Dar referitor la zgomotul motoarelor noastre, nu-ti dau dreptate. Amicul meu cu ATJ ca al meu zici ca are motor benzinar. Nu auzi inauntru NIMIC. Chiar il invidiez. Masina lui are 450.000 de km si e intr-o stare deplorabila. Dar motorul merge impecabil.

Deci nu e regula. Depinde de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. Revin cu impresii... Ştiţi de acum c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Eu as zice ca a scapat supapa din sigurante, a mers singura in jos, la intoarcere a prins talerul care tine arcul supapei intre ea si tachet si astfel la prima impingere a camei, palaria supapei a ramas afara si a fost lovita de piston iar tija supapei a fortat tachetul. Astfel s-a spart si palaria supapei si tachetul. Apoi bucatile ramase si chiar sigurantele au cazut in capul pistonului.

Cand ti-au schimbat tachetii nu cumva au umblat si la sigurantele de pe supape?

Tachetii nu pot fi de vina pentru cele intamplate. Ei oricum nu se intind mai mult decat maximul. Ce marca erau?

Cam asta e scenariul meu. Oricum, e prima data ca aud asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. Aşa au zis toţi: "e prima dată c

Modificat de axxa84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!