Jump to content

Tzacanit tacheti?


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Ce mai exact la acest senzor? E dereglat din pozitia lui sau e stricat? Il consider ca o posibila defectiune si la mine.

Tot asa, zgomot mare si tacanit cand e in sarcina, liniste totala la vale cand e in frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine acel zgomot poate fii de la tachetii hidraulici, se manifesta prin batai la pornire dupa care in sarcina tacane DAR nu tot timpul si acel tzacanit este unul metalic dar foarte subtire nu gros cum este cel de cuzinet . Si eu am acel tzacanit dar foarte slab, este aproape insesizabil iar in sarcina mare este acoperit de zgomotul motorului, se aude usor in sarcina cind accelerez foarte usor iar in frana de motor nu se mai aude nimic .

Senzorul de care zic indica pozitia axei cu came, astfel ECU regleaza avansul. Acel senzor nu se strica pur si simplu ci se decalibreaza, astfel motorina este injectata aiurea si motorul merge prost si mai ales este foarte zgomotos, banuiesc acel senzor sa fie defect in cazul lui puiufly pt ca el spune ca are zgomot si in frana de motor iar acel zgomot dispare cind opreste motorul, deci este ceva legat de unitatea injector care este comandata de ECU si injecteaza motorina in junctie de acel senzor, adica avansata sau retardat .

La motorul meu nonPD exista chiar un test pt acel senzor si se aude clar cum se modifica avansul, nu mai stiu in ce grup era acel test .

Modificat de Bogdan_G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai schimbat numai cuzinetii? Din cate stiu eu(de la dacie unde eram expert),se verifica cu micrometrul diametrul pe fiecare fus al vibrochenului,se rectifica vibrochenul la o anumita treapta de reparatie si se puneau cuzineti corespunzatori treptei de reparatie respective.Apoi tb facuta linia la motor,manual.Din ce spui tu,ai schimabat numai cuzinetii,asta nu ainseamna ca ai inlaturat complet jocul in lagarul respectiv,probabil doar la-i atenuat putin.Si ai cuzineti de palier si de biela.Daca tu zici ca tacane in sarcina,mai mult ca sigur ca s-au dus cei de biela.Iar suruburile la lagarele respective tb stranse cu cheia dinamometrica la cuplul corect.E posibil sa fie totul in regula,dar sa nu ai vreun lagar strans la cuplu.Si unde ai un mic tacanit,in timp o sa mai creasca (si zgomotul,si uzura). Imi aduc aminte ca atunci cand am luat prima dacie,nu stia vanzatorul la ce cota era motorul,si am desfacut un capac de biela sa vad ce cota e trecuta pe cuzinet.La stangere n-am avut cheie dinamometrica,eu am zis ca am strans bine,dar dupa montare a inceput sa bata.Ce ai patit tu acolo inseamna reparatie capitala la motor,pe care nu o face oricine ! Daca vrei,ca oricum ai cumparat cuzinetii degeaba,fa rost de o cheie dinamometrica si strange toate suruburile de la lagarele vibrochenului la cuplu respectiv(daca stii care este acela,ca difera cel de palier cu cel de biela) si vezi cum merge motorul.Daca tot face zgomot,solutia este sa dai motorul jos de pe masina,sa-l demontezi complet,sa verifici fiecare lagar cu micrometrul si sa vezi cota de uzura,si sa verifici manual cum se invarte fiecare lagar.Dar daca nu esti de meserie,e greu tare.Prin serviceuri se schimba totul,nu se fac manevre de astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin

..ce este interesant este ca tzacanitul nu apare de la bun inceput, adica la rece nu apare...

dar, de indata ce motorul este solicitat, acel zgomot (tzacanit metalic, suna tare, ca si cum ai bate cu ciocanul un cui in ceva dur) apare cat de curand.. daca motorul este cald, el apare de la bun inceput... ce sa verific la acel senzor ? si cum ? sa incerc sa fac un log cu VAG COM ? sau asta se vede imediat din diagnoza ? de altfel, motorul trage foarte bine si merge foarte bine... din cauza asta nu m-am legat de timming, eu cred ca cureaua de distribuite este la locul ei si merge cum trebuie, motorul are putere si trage cum trebuie... pe de alta parte nu imi dau seama cum a aparut zgomotul, eu doar l-am auzit cand, dupa un drum mai lung (cateva sute de km) m-am dat jos din masina si am auzit ca "tzacane"...

nu am mai facut nimik la motor din lipsa de timp si mai rau, nu stiu la ce sa ma gandesc... ma gandesc si la PDuri, dar parca nu imi vine sa cumpar altele noi doar pentru o simpla incercare, sunt destul de scumpe... vreo sugestie ?

sa fie totusi problema din partea electrica (nesincronizare, senzor defect/decalibrat) dar astea ar trebui sa se vada imediat pe tester, nu ?

nu mai stiu ce sa cred...

Da, am schimbat doar cuzinetii cu altii noi, cota standard, dar ma asteptam sa se modifice ceva, cat de putin, in bine, dar nu a fost asa, nu s-a schimbat absolut nimik...

cuzinetii de la bratele pistoanelor (fuse manetoane, daca tot am invatat acest termen) aratau foarte bine aia vechi, doar foarte usoare urme de uzura, dar daca tot i-am desfacut, i-am inlocuit cu noi-nouti fusele manetoane arata impecabil - oglinda. Fusele palier arata si ele bine, daca este sa incep de la cureaua de distributie, primul arata OK, 2,4 si 5 foarte bine, iar 3 (cel din mijolc) arata ceva mai rau (aici cuzinetul era cam distrus..). am inlocuit toti cuzinetii si chiar daca sa zicem arborele cotit nu am facut nimic la el, ma asteptam la o ameliorare a sunetului, dar nu a fost asa, a sunat la fel de tare ca la inceput, nici o diferenta...

Sa ma gandesc la injectoare (PD) ? A mai auzit cineva un asemena tzacanit venind de la injectoare ?

Inca odata, la rece (rece de tot) motorul nu suna. Dar imediat ce il supun la un efort (misc masina din loc) incepe sa sune. La vale in frana de motor suna (chiar daca mai "slab"), iar daca opresc motorul la vale (si masina continua sa ruleze in viteza, cu schimbatorul de viteze sa zicem in pozitia 4 - deci e evident, zic eu ca motorul se incarte, toate partile mecanice sunt in miscare) atunci sunetul DISPARE de tot... daca repornesc motorul, sunetul reapare... tzacanitul metalic este asemanator cu sunetul unui ciocan ce bate un cui intr-un material dur (am o inregistrare cu sunetul, dar nu stiu cum sa o atasez aici, poate il pun pe ceva site si doar un link aici...)

Modificat de puiufly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar te rog sa pui inregistrarea unde poti, ca tare-as vrea sa compar sunetul cu motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa imi schimb axul cu came am inregistrat si eu motorul...din pacate nu a fost cu camera mea digitala, si pana sa salvez la mine inregistrarea, respectiva ( ca era o prietena ) a sters-o ca a avut nevoie de spatiu pentru niste poze :icon_thumright: ... prin urmare as fi ajutat si eu cu o inregistrare de tachet spart care arata asa.

Zgomotul de tachet nu e ceva foarte puternic. E oarecum metalic...de asemenea nu prea se justifica sa varieze in intensitate cu motorul fiind in sarcina sau nu!! Daca isi schimba intensitatea in functie de sarcina, atunci parerea mea este ca nu e cazul sa ii banuiesti oricum, mai ales ca i-ai schimbat. La fel, dupa parerea mea NU E VORBA de avans prost reglat sub NICIO forma la tine ( puiufly) Nu are de unde sa iti scoata un zgomot asa de "metalic" O fi un joc undeva. In mod sigur ceva loveste altceva, sau se balangane, ca sa faca zgomot de "metal lovit".

Fa-ti un stetoscop dintr-un furtun & palnie si asculta cu FOARTE mare atentie, o sa vezi de unde vine sunetul. Spre surpriza mea, inainte de a desface capacul la tacheti, am depistat exact de unde vine sunetul. Surpriza mi-a fost mare insa cand am vazut ca aproape puteam baga degetul intre tachet si axul cu came in spatele camei! Deci la mine a fost caz extrem si tot nu parea dezastru la zgomot....

Daca ascult si eu inregistrarea, poate pot ajuta mai mult...Ar putea fi legat de injectoare sau pompa din ce descrii tu.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Puiu, pune inregistrarea aia cu zgomotul ca e prea ciudat ce se intampla la tine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Puiu, pune inregistrarea aia cu zgomotul ca e prea ciudat ce se intampla la tine .

Salut la toata lumea, am pus inregistrarile cu motorul la adresa

http://puiu.multiply.com/music/item/1

sunt acolo 3 fisiere mp3 cu titlurile de rigoare

primul este cu motorul mergand in 2 cilindri, cei de langa cureaua de distribuitie

al doilea este cu motorul pornit, dar in care nu se aude tzacanitul sau se aude foarte incet

al treilea, denumit "tzacanituri motor" -> aici se aude foarte bine cum tzacane motorul

mentionez ca inregistrarile au fost facute cu un laptop intr-un garaj subteran, de beton, si poate din cauza asta mai apar ceva ecouri sau sunete parazite.

de asemenea, s-a inregistrat cu capota deschis, dar eu am "plimbat" laptopul in timp ce inregistra pe langa masina, sub diverse unghiuri si in diverse pozitii...

imi pare rau acuma ca nu am facut un clip video cu camera foto, cu siguranta asta voi face data viitoare

va salut si weekend placut !

Puiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puiu, eu as zice ca aia nu e bataie de tachet. Sau se aude asa din cauza ca e mediu inchis. Parca ar fi piston. Dar greu de crezut sa bata vreun piston, asa din senin. Eu cred ca problema e tot la arborele cotit, tacane ceva cuzinet de biela. Sant in ceata total deja... :blink: Poate colegii stiu mai bine.

La mine se aude mult mai ascutit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puiu, eu as zice ca aia nu e bataie de tachet. Sau se aude asa din cauza ca e mediu inchis. Parca ar fi piston. Dar greu de crezut sa bata vreun piston, asa din senin. Eu cred ca problema e tot la arborele cotit, tacane ceva cuzinet de biela. Sant in ceata total deja... :) Poate colegii stiu mai bine.

La mine se aude mult mai ascutit.

Cosmin: Tachetii au fost inlocuiti cu altii noi nouti si suna exact la fel, deci e clar ca nu sunt tachetii... Da, e mediu inchis, din pacate... cuzinetii arborelui cotit i-am inlocuit integral, cei de la biele (manetoane) aratau bine, dar i-am inlocuit, i-am inlocuit si pe cei de palier (asa cum am mai scris)... Ce poate sa tzacane la un piston ? i-am tras si impins cu mana si merg la fel toate 4 pistoanele, nu par sa aiba joc (miscate cu mana fiind.. am avut acces la ele de jos, dinspre arborele cotit)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic asa:

Nu cumva la careva biela s-a ovalizat sau s-a subtiat arborele? Nu le-ai masurat cu micrometrul pe fiecare inainte de a monta cuzineti noi? Zic asta in ideea ca sa nu se fi subtiat arborele la careva din biele, si sa fi pus degeaba cuzinet nou.

Pistoanele nu bat decat atunci cand se sparg. Si cand fac asta, bat TARE, nu asa ca la tine. Batai asa "mici" pot face pistoanele cand segmentezi si le schimbi intre ele la montare. Si iarasi... nu e cazul tau.

Deci daca ai schimbat si tachetii... problema ar putea fi doar la cuzineti. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...... Deci daca ai schimbat si tachetii... problema ar putea fi doar la cuzineti. :Driver:

COSMIN: am o intrebare: poate sunetul asta sa fie de la injectoare (PD) ? A mai auzit cineva asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puiu, nu stiu ce sa zic. Eu n-am mai auzit bataie de injector, deci nu stiu cum suna. Si nu vreau sa bat campii. Rog colegii, poate stiu careva. Totusi, cum s-a ajuns sa bata un injector, dupa intamplarea ta, nu stiu. Eventual e coincidenta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompele injector sunt f.f sensibile la calitatea uleiului. De aia necesita uleiuri speciale, plus de asta ele sunt in punctul superior al circuitului de ungere, unde uleiul ajunge cel mai greu. Faptul ca motorul a functionat fara ulei catva timp ma duce cu gandul la un motor nou. Chiar nu are sens (economic vorbind) sa mai cheltui bani pe un cadavru. Cauta un alt motor (nu te speria cum suna "schimb motorul") si o sa ai rezultate bune cu bani mai putini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompele injector sunt f.f sensibile la calitatea uleiului. De aia necesita uleiuri speciale, plus de asta ele sunt in punctul superior al circuitului de ungere, unde uleiul ajunge cel mai greu. Faptul ca motorul a functionat fara ulei catva timp ma duce cu gandul la un motor nou. Chiar nu are sens (economic vorbind) sa mai cheltui bani pe un cadavru. Cauta un alt motor (nu te speria cum suna "schimb motorul") si o sa ai rezultate bune cu bani mai putini.

nu stiu ce sa zic, eu nu consider motorul ca este cadavru... axul cu came arata OK, tachetii hidraulici sunt noi, cuzinetii sunt OK, arborele cotit arata OK, cuzinetii manteoanelor si cei de palier sunt noi, pistoanele sunt OK (desi nu le-am demontat, dar le-am miscat cu mana avand acces de jos, dinspre arborele cotit si NU sunt jocuri nici pe verticala si nici pe orizontala - la rotire - desi daca nu gasesc motivul "tzacanitului" voi demonta dracului tot motorul pana la ultima piulita), pistoanele se misca OK in pozitia lor, chiar nu vad de ce as numi motorul asta un cadavru - chiar daca tzacane trage foarte tare, asa cum trebuie - si ma gandesc sa merg cu el asa pana crapa de tot, macar stiu o treaba :blink: si atunci o sa ma gandesc la "alternative" - de fapt, gasirea defectului este si o provocare pentru mine in cazul de fatza...

voi incerca in acest weekend sa fac o scanare completa cu VAG COMul si sa vedem ce naiba zice electronica... va mai anunt pe urma cum sta treaba

PS deci, baia de ulei s-a spart, uleiul a inceput sa curga afara prin fisura, senzorul de nivel dormea adanc, NU s-a semnalizat nimik la bord, uleiul a curs tot afara, senzorul de nivel inca dormea (nimik vizibil la bord) , presiunea a inceput sa scada si intr-un final, intr-un tarziu, s-a aprins vecul de ulei de la bord, si a inceout sa sune alarma, insa cam tarziu, deja nu mai era ulei in motor... SI MAI SPUNETI-MI MIE CA NEMTII IS TARI LA TEHNICA !!!!! Clar, urmatoarea masina NU va mai fi una germana :)

va salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnu' puyufly - o curiozitate (mai) am si eu: unde erai cand ai lovit baia ? erai la volan? daca da, cum dracu' nu ai oprit sa te uiti daca ai spart-o sau nu?! Daca nu ai oprit sa te uiti (banuiesc ca e masina ta si te interesezi de ea) de ce zici ca nu-ti vei mai cumpara masini germane? Crezi ca alea frantuzesti/japoneze/etc vor opri singure atunci cand vei lovi din nou baia (doamne fereste!) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..... unde erai cand ai lovit baia ? erai la volan? ......

pentru mine, DIN PACATE, nu e prima data cand electronica germana dovedeste "goluri" mari in proiectare...

DACA e chiar asa de critica treaba, macar sa functioneze electronica....

PS lovitura nici macar nu a fost tare, chiar foarte usoara (rahatul ala de aluminiu - baie de ulei - se fisureaza instant...)

sincer....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

vtoderoiu cam are dreptate.

Punctul slab daca se poate spune asa la masinile straine este ca sunt joase.

Eu cu golful 2 am dat de citeva ori cu baia dar au fost lovituri dar nu au avut efect.Dar de fiecare data m-am dat jos si m-am aplecat sa ma uit la motor.O data eram noaptea si am scapat intro groapa ascunsa in lateral si dupa ce am iesit am stat citeva minute unde desi aveam o lanterna la mine am verificat totusi cu mina.

La golf 4 e mai naspa treaba ca daca lovesti nu vezi imediat fiinca ai plasticul de protectie de sub motor.Dar trebuie sa opresti fiindca dupa consecintele pot fi dramatice.

Deci cauta un alt motor si cea fost a fost asta este.Se poate intimpla oricui.Eu am vazut chestia asta in bucuresti pe o alee unde un gura de vizitare canal, mai inalt a distrus citeva baii de motor.Tendinta cind esti la volan este de a incaleca si nu te a trece cu una dintre roti peste obstacol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasati omul, nu-l mai necajiti si voi, ca e el si asa destul de necajit. :icon_thumright:

Puiu, cum stai? Am mai povestit si cu tata de problema ta (el e mecanic de 30 de ani), si la fel spune si el: nu cumva sa se fi ovalizat arborele sub careva cuzineti de la biela. Ar trebui masurat cu micrometrul rotindu-l. Ca daca-l masori fara sa-l rotesti, nu-ti dai seama daca e ovalizat sau nu. Parerea mea ca merita incercat si asta.

Nu pentru ca n-ai putea schimba motorul, dar pentru linistitea ta, sa poti dormi linistit ca ai gasit defectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut astazi niste loguri pe motorul asta care tzacane...

Nu stiu daca logurile sunt facute in conditii corecte...

Este ceva deosebit, neobisnuit, in logurile astea ?

LOG_01_001_002_003.txt

LOG_01_001_002_003b.txt

LOG_01_001_002_003c.txt

LOG_01_004_005_006.txt

LOG_01_007_008_009d.txt

LOG_01_010_011_012.txt

LOG_01_013_016_015.txt

LOG_01_018_017_020.txt

LOG_01_021_022_023.txt

Modificat de puiufly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puiufly, am ascultat si eu acum catva timp inregistrarea ta numita "tacanituri" . Dupa urechea mea, este o pozitie in care FOARTE FOARTE tare seamana a bataie de tachet. Stiu ca sunt noi, stiu ca i-ai schimbat. Uita-te cu atentie daca se misca bine: scoate bujiile incandescente, scoate capacul la tacheti, invarte motorul in gol cu mana si uita-te cu atentie mare mare daca se aseaza bine pe fiecare tachet axul cu came si camele.

Daca ai putea filma in timp ce inregistrezi m-ar ajuta foarte mult sa afirm cu o mai mare certitudite. Eu am depistat singur la mine si locul si cauza zgomotului si era un tachet gaurit.

Ia-ti japoneza ca nu o sa regreti! Asa e, calitatea masinilor germane a scazut in ultimii ani dezamagitor.

Dupa priceperea mea, logurile tale arata chiar foarte bine.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai putea filma in timp ce inregistrezi m-ar ajuta foarte mult sa afirm cu o mai mare certitudite.

am facut o filmare cu aparatul foto, nu foarte grozava, dar macar atat.

Adresa videoclipului este

http://puiu.multiply.com/video/item/1

Din cand in cand dispare sunetul pentru ca era vant afara si microfonul atenua automat zgomotul prea puternic produs de rafalele de vant...

sincer, nu prea imi dau seama de unde vine "tacanitul" ...

am inlocuit tachetii dar suna la fel, deci nu sunt tachetii de vina... sau.. sa fie presiunea la ulei prea mica ? sa nu "tina" tachetii ?

nu mai stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am ascultat cu mare atentie. Dupa parerea mea am impresia ca este ceva care reuseste sa produca o mica rezonanta metalica atunci cand este lovit. Par sa nu fie totusi tachetii, tachetii facand un zgomot putin mai scurt ca durata, sec, desi foarte similar la frecventa, intensitate.

Ia un furtun si o palnie si asculta cu furtunul in fiecare zona a motorului, sa vezi daca nu sesizezi o crestere a intensitatii zgomotului undeva.

In mod sigur ceva nu e bine la ea, insa e departe de a fi pe moarte, precis ca poti merge asa zeci de mii de km.

Eu nu am timp acum, insa daca daca ai timp, baga sunetul intr=un soft si incearca sa numeri de cate ori face tzacanitul comparativ cu o rotatie completa a motorului la ralanti. Sound forge cred ca e bun pentru asa ceva. Am facut asta acum cativa ani pentru ceva, insa nu mai stiu ce am folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

pina la urma a descoperit cineva care este exact problema? la mine passat 2002 avb pd este zgomot metalic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cum imi pot da seama daca tachetii sunt pe duca? Nu se aude acel tzacanit, sau cel putin eu nu il aud, dar mecanicul mi-a zis ca ar fi bine sa ii schimb. As vrea sa stiu o metoda cum sa ii pot verifica, ca poate mi-a zis mecanicul sa ii schimb de dragul de ai schimba. E complicata operatiunea de schimbare a lor? Puteti sa imi spuneti un pret aproximativ?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!