Jump to content

Tzacanit tacheti?


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Culbutorii + axa cu came - le-a vazut cineva dintr-un service de VW/Skoda (motorist bun)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de dincolo inainte de a fi mutat postul:

Pai cand am reparat baia de ulei sparta, am pus ulei Castrol Long Life III care are normele scrise pe el "Special VW & Audi approval" 5W30 norme 504.00 / 507.00 cine mi l-a vandut mi-a zis ca e mai bun asta. Am mers cu uleiul asta 4.000 km pana au inceput problemele, sa fie uleiul necorespunzator ?

gresit sorry :)) Pai norma de ulei xxx.00 nu e de PD. Aici a fost greseala. Ai pus ulei naspa de prima data, acesta a provocat uzura la cine stie ce.

Acum degeaba ai pus ulei de norma buna ca uzura tot acolo e. Teoretic o sa treaba un mic r.k. la acest motor. Totusi poate nu a fost afectat asa tare.

LE:scuze pentru dezinformare dar asa gasisem pe nu's ce topic.

Am rectificat ca sa nu se informeze si altii prost!

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ete nah, uleiul acela a fost foarte bun pentru motoare PD.

VW 505.00 |

VW 505.01 |

VW 506.00 | <=> VW 507.00

VW 506.01 |

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma 507.00 se aplica la PD, nu speriati omul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba cred ca poate s-a uzat in cazul in care atunci cand s-a spart baia a mers motorul cu prea putin ulei.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, deci uleiul 507.00 este bun pt pumpe duse,

dar atunci ramane intrebarea, ce naiba tzacane la motor ???

ma dispera Golful asta... :))

Tachetii sunt noi noutzi, identici cu aia originali (INA)....

axul cu came arata foarte bine, nu are uzuri

rolele bratelor ce actioneaza injectoarele sunt OK, se misca usor si fara jocuri

bratele ce actioneaza injectoarele se rotesc usor si fara jocuri pe axele aferente..

masina trage excelent, nu are ezitari, merge perfect -> ma gandesc ca injectoarele trebuie sa fie bune

singura problema este tzacanitul asta care ma termina...

revin cu precizari...

... dar a mers foarte putin atunci cand s-a spart baia, am oprit motorul si am tractat masina, dar de la reparatia baii de ulei am mai facut 4.000 km fara probleme, tzacanitul asta e recent ( dupa 4.000km de la reparatia baii) - sa aiba totusi legatura ?

si... ce naiba tzacane ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand s-a spart baia, uleiul a inceput sa curga, dar din cauza scutului nu am observat imediat (oricum eu eram in masina la volan) pe bord nu mi-a aparut nimik, cineva din spate m-a semnalizat cu farurile si asa am oprit (crezand ca e pana) si am vazut ca uleiul curge ca din izvor... masina a mai mers atunci, dar de abea dupa vreo 5 minute a aparut semnalizarea pe bord cum ca nu este ulei si atunci am oprit de tot (probabil nu mai era ulei deloc... ) dar senzorul de nivel de ce nu a mers ? ala trebuia sa semnalizeze nivelul scaut de ulei din baie, nu ? dupa ce am reparat prolema baii sparte de ulei, masina a pornit la prima cheie si a mers perfect vreo 4.000 km....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine tacane. Inca n-am depistat ce. Si mie mi s-a spus c-ar fi tachetii hidraulici, pompa de ulei, s.a.m.d. Injectoarele in schimb merg foarte bine la mine (valori intre -0.3 si + 0.2). Inca studiez problema, nu vreau sa bag bani pe degeaba, cum ai patit tu. Interesant este ca uneori nu tacane. Foarte ciudat. La tine n-ai observat treaba asta?

Eu zic ca n-are legatura cu faptul ca ai spart baia. E coincidenta. Mai ales ca zici ca n-ai mers cu el asa, si a inceput abia acuma sa tacane...

Imi aduc aminte ca la VW Transporter era o boala veche sa tacane pompa de vacuum parca. Oare nu aia sa fie si la motoarele astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine tacane. Inca n-am depistat ce. Si mie mi s-a spus c-ar fi tachetii hidraulici, pompa de ulei, s.a.m.d. Injectoarele in schimb merg foarte bine la mine (valori intre -0.3 si + 0.2). Inca studiez problema, nu vreau sa bag bani pe degeaba, cum ai patit tu. Interesant este ca uneori nu tacane. Foarte ciudat. La tine n-ai observat treaba asta?

Eu zic ca n-are legatura cu faptul ca ai spart baia. E coincidenta. Mai ales ca zici ca n-ai mers cu el asa, si a inceput abia acuma sa tacane...

Imi aduc aminte ca la VW Transporter era o boala veche sa tacane pompa de vacuum parca. Oare nu aia sa fie si la motoarele astea?

buna intrebare,

intr-adevar uneori nu tzacane, nu stiu de ce este legat

dimineatza la rece merge o perioada bine, pana se incalzeste

masina trage excelent, ma indoiesc ca injectoarele ar fi de vina

motorul merge rotund, nu sunt diferente sesizabile intre cilindri... cel putin nu fara scule..

masina pusa pe tester merge bine, nu sunt erori/defecte legate de motor

daca descopar ce tzacane, am sa postez negresit aici pe forum

iar daca descopera altii, ii rog frumos sa posteze

dar, oare pot sa merg asa cu ea, linistit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate la impactul pe care l-ai avut in baie ai lovit si un suport al motorului care a cedat mai tirziu, tinand cont de faptul ca ai mai mers inca 4000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca poti merge linistit asa cu ea, nu se intampla nimic. Passatul meu asa face imediat de un an, si nu i s-a intamplat nimic. Nici nu s-a agravat situatia. La ultimul schimb am bagat si o cutie de aditiv in ulei, si parca a imbunatatit zgomotul. Doar ca am schimbat si uleiul, am trecut pe ARAL acuma, si poate el e "inculpatul" ca nu mai tacane asa tare. La mine daca la prima pornire dimineata, nu tzacane, asa ramane pana la urmatoarea pornire. Daca tacane de prima data, asa face pana doreste el (uneori pana la urmatoarea pornire). Deci face total aleator, dar mai mult face decat tace.

Un prieten si-a cumparat Pasat de 3 zile, e din 2004, dinala cu semnalizari in oglinzi, are 170.000 de km si ala tzacane mai tare ca al meu. Iti vine sa crezi ca bate vreun piston.

Bratul motorului nu poate fi, ala suna altfel si nu e in concordanta cu turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cum sa-ti zic. Noi la service cand am facut practica foloseam un fel de "ascultator" care era format dintr-o tija de aluminiu cam de jumatate de metru lungime si 6-7 mm grosime. La capat avea un receptor de telefon dar fara receptorul propriu-zis ci doar carcasa de plastic care amplifica zgomotele produse de vibratiile motorului. Fii sigur ca acele tacanituri cum le zici tu produc si niste vibratii care se vor transforma in sunete la capatul tijei. Cu o astfel de unealta se poate depista sursa zgomotului, sau cel putin se poate localiza. Abia atunci incep supozitiile. Altfel te-apuci si schimbi la motor tot ce crezi tu ca trebuie inlocuit si tot nu ajungi la nici un rezultat. Mai poti folosi si o teava de PVC de diametrul celor ce se folosesc la instalatiile electrice si o palnie simpla de umplut sticle. Poate merge si-asa. Oricum trebuie sa stii ce sa asculti, dar s-ar putea sa-l poti localiza. Bafta multa si incearca si cu asta.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut azi partea de jos a motorului, am dat jos baia de ulei, pompa de ulei si cuzinetii bielelor.. cuzinetii sunt 8 la numar, cate 2 pe fiecare biela.. partea de sus, dinspre pistoane, este in stare bunicica, arata rezonabil, dar partea de jos, din bratele de prindere sunt praf facute... cum naiba numai o parte ? la 2 bielete este chair praf, cu zgaraieturi adanci *desi perechile lor, de sus, arata cat de cat OK).. Acuma vine marea intrebare, poate motorul sa tzacane de la cuzineti uzati ? si interesant, de ce naiba s-a dus partea de jos care e solicitata mai putin... nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu tacane de la 800km si nu stie nimeni de ce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg sa semicuzinetul inferior e uzat ? Daca e asa este interesant intr-adevar. N-a avut ungere asta e explicatia. Vreau sa-ti spun ca cele 5 minute este mult pentru un motor sa functioneze fara ulei. Nu stiu ce-i de facut pana nu vad :frigbaitata: Am mai vazut asa ceva cand faceam practica la un 1,7 dti. Chiar si-asa sa fii fericit ca nu s-a gripat lagarul :icon_santa: Putea fi mai rau :winter: Asa poate mai salvezi biela, daca se gripa in nici un caz.

Si raspunsul e da.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca a ajuns cuzinetul sa se uzeze, inseamna ca tu ai mers cam mult fara ulei, nu l-ai oprit cand zici tu ca l-ai oprit, sau cand ai observat ca n-ai ulei, a fost deja prea tarziu. Nasoala treaba, dar vorba lu' ingineru', bine ca n-a fost mai rau.

Sper ca nu am si eu o problema din asta... :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se poate ca motorul sa fi mers fara ulei mai mult decat stiu eu, pt ca ceea ce am constatat este ca becul de ulei s-a aprins foarte tarziu, cand (probabil) nu mai era deloc ulei in baie.... interesant este ca acolo exista un senzor de nivel (Hella) care nu a semnalizat nimik.... eu rulam cu viteza pe un deal un sus si uleiul curgea afara din motor... nici cand a curs cu galeata, nu a aparut nimik la bord....

Acuma intrebarea este daca are rost sa desfac cuzinetii de palier... am desfacut doar cuzinetii bielelor... Chestiunea este ca am desfacut pana acuma cu motorul in masina, ma intreb daca am cum sa dau jos cuzinetii de palier fara sa scot arborele cotit din masina...

Sper sa gasesc cuzineti de vanzare...

Exista mai multe cote pentru ei ? Sau sunt o singura dimensiune?

Inginere, Cosmin, dau beri multe dupa ce repar motorul, fac chef, multumesc.

Am facut niste poze la cuzinetii de biela de la primul cilindru (langa cureaua de distributie) sunt cei doi cuzineti, superior si inferior, ala care arata mai rau este ala inferior, celalalt e cel superior. Oare merita sa desfac si cuzinetii de palier ? se pot da jos fara sa dau jos arborele cotit ?

poze cuzineti http://golf4axr.multiply.com/photos/album/1

Modificat de puiufly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu stiu ce numesti tu ca unu arata mai bine si altul mai rau...e normal ca ei sa aibe o uzura...daca este foarte foarte uzate una,daca a mers fara ungere se albastreste sau chiar se topeste zic eu...asa ca nu te lua numai dupa niste uzuri de pe cuzinet...exista posibilitatea ca atunci cand s-a mers fara ulei,tachetii sa o fi luat-o razna.trebuie investigat de un specialist,sa nu dai bani aiurea.daca masina are km foarte multi,incercati totusi un ulei bun,castrol in mod special,5w40 pompe duse.nu stiu daca cumva 10w60 rs are si specificatia pompe duse,dar ala e un super ulei pt motoarele cu uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca trebuie sa schimbi toti cuzinetii si arborele cotit. Nu inteleg cum nu s-a observat nimic atunci cand a fost data jos baia de ulei dupa accident. Dupa adancimea zagrieturi de pe cuzinet, s-a umplut totul cu span pe acolo... Daca nu gasesti la dezmembrari... inseamna o gaura maricica la buget :lol:

Si turbina sufera rau de tot de la lipsa de ulei, ar trebui sa verifici ce joc are axul inainte sa se rupa si sa-ti arunce tot uleiul pe esapament.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut pozele. Nu e foarte grav, dar inca putin si putea sa fie. Vorba e ca canalul de ungere e afectat si nu stiu daca mai face ungerea cum trebuie. Cam asta ar putea fi explicatia. Schimba toti semicuzinetii si stii o treaba. Si daca tot demontezi bielele ai putea sa schimbi si segmentii. Dupaia poti sa zici ca ai motor nou.

Apropo, ia o lupa si uita-te bine la biele dupa fisuri. S-au schimbat la culoare cumva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat azi toti cuzinetii, cei de biele ( 4 perechi) si cei de palier ( 5 perechi ) - am pus Glyco - cei de palier aratau foarte rau, erau sfarmati bucati, numarul 1 (langa distributie) arata rau, sfaramat, la fel numarul 3, numarul 2 si 4 erau si ei tasati, comprimati, dar nu asa de rau, iar numarul 5 era aproape intact, arata foarte bine - oricum i-am schimbat pe toti, am reusit asta fara sa dau jos arborele cotit, l-am desfacut de tot din brate si cuzinetii de sus am reusit sa ii rotesc in jurul axelor si asa au iesit afara - cu o operatiune inversa am introdus cuzinetii noi inapoi, nu foarte greu, arborele cotit arata destul de bine, lagarele bielelor sunt intacte, oglinda, cele de palier au urme vizibile, dar nu se simt la atingere, nu sunt in "relief"... am inlocuit si distantierele ce sunt pe palierul nr 3... am montat totul la loc, stranse cu cheie dinamometrica, baie pusa la loc, ulei, etc si am pornit motorul.... degeaba, suna exact la fel, nici o diferentza...

Ce am remarcat, daca merg cu viteza si las masina in viteza (oricare) dar opresc motorul din mers (masina ramane bagata in viteza) - tzacanitul dispare, desi motorul continua sa se invarta (chiar daca in gol... ).... daca pornesc din nou motorul, tzacanitul revine.... este mai tare cand accelerez, mai incet in frana de motor.... este aleator, adica cateodata nu se aude, altadata suna tare (ca si cand bati cu un ciocan de 500 grame un cui de 10cm intr-o scandura de lemn )

daca motorul e rece, nu bate.

am sa incerc sa determin exact frecventa cu care bate...

ma gandesc acuma la cuzinetii de la axul cu came, dar care nu arata tragic, sau la injectoare ? cine stie ce chichita este... am sa incerc sa "ascult" motorul cu o teava sau ceva gen stetoscop...

Fusele manetoate arata perfect, sunt oglinda....

Modificat de puiufly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand esti in frana de motor sau cu motoru oprit nu prea se injecteaza motorina....adica sa fie Pd-urile obosite :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu inteleg este aspectul urmator....

Am facut urmatorul experiment, am coborat pe deal la vale cu viteza (cam 60 - 80km/h), motorul s-a turat de la mersul la vale, frana de motor normala, consumul instantaneu imi arata 0.0 (deci ma astept ca injectoarele sa nu fie deschise deloc), in acest caz motorul inca tzacane, chiar daca nu asa de tare (turat de la coborare, panta destul de mare). In aceasta situatie, fara sa scot masina din viteza si fara sa apas pe ambreiaj, am taiat contactul electric al masinii, am pus cheia in pozitia parking, masina a continuat sa ruleze la vale, cu frana mica de motor (viteza 3 - 4), motorul se invartea actionat de roti prin intermediul cutiei de viteze si a ambreiajului cuplat, deci piesele motorului functionau, doar ca partea electrica a fost "taiata", dar toate piesele erau in miscare (motor, pompe, alternator, servodirectie, etc) -> in acest caz motorul NU tzacane !!! desi se invarte mecanic vorbind...

care este diferenta ????

ma gandesc ca in acest caz injectoarele nu sunt alimentate, dar nu este oare la fel daca merg in frana de motor pe deal in jos cu motorul cuplat electric ?

... sunt in ceatza totala.... nu mai inteleg nimik....

pe de alta parte deja am schimbat piese (tachetii hidraulici, cuzinetii - toti, ...) am demontat si examinat multe piese.. fara nici un rezultat clar...

bine, daca banuiesc PDurile... ce naiba fac ? dau o groaza de bani pt un simplu experiment ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu mai faci experimente de genul asta. Risti sa rupi cureaua de distributie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@puiufly

Ia nu mai fa mata experimente si verifica senzorul de la axa cu came, el se ocupa cu reglarea avansului, am vaga impresie ca la tine este o problema de avans. Avansul dinamic este reglat de ECU dupa ce citeste acel senzor de pe axa cu came, se mai plangea cineva de zgomot mare si tzacanit si era de la acel senzor (senzor pozitie axa came) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!