Jump to content

Tzacanit tacheti?


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Hyundai Auto Romania , Bucuresti

B-dul Expozitiei nr. 2 ( in spate la Romexpo langa Romcar si Mercedes )

www.hyundairo.ro

Gasiti numerele de tel pe site :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Dupa parerea mea este vorba de injectoare ( mai exact 1 din ele daca pacanitul se aude doar la 1/4 rotatii ) .....

Sa stii ca prima mea tentatie a fost sa suspectez injectoarele (prima data am sesizat zgomotul undeva pe la 5000Km. Singura mea nedumerire este de ce nu dispare in frana de motor clasica (iatunci njectoarele nu sunt comandate adica valva este deschisa tot timpul si nu se "inchide" camera de inalta presiune) si dispare numai cand tai contactul electric.

Mi-am tot stors creierii si nimic, diferenta (in functionarea motorului) dintre cele doua cazuri: a.) frana de motor contact pus si b.) frana de motor contact luat este ca in cazul b. clapeta de pe circuitul de aer (pentru oprirea silentioasa) este inchisa si valva EGR nu functioneaza deloc. In rest pompa de presiune intermediara de motorina si pompa de vacuum functioneaza, presiunea de ulei este aceiasi, vanele turbinei sunt deschise la maxim, iar mecanic, injectoarele lucreaza la fel.

Singura explicatie ar putea fi un injector care nu inchide bine dar acest lucru s-ar putea vedea in teste (grupul 13, cantitatea injectata la ralanti pe fiecare cilindru). Dar la acest test toate valorile sunt mult sub limitele maxime admise (val. admise +/- 2.8 mg/R iar la mine valorile masurate sunt intre -0.5 si +0.2 mg/R).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea cred ca este un injector! Nu este nevoie sa nu inchida bine. Este suficient sa pulverizeze aiurea in cilindru si pot aparea zgomote.

Cred ca injectorul inchide bine, dar nu pulverizeaza corect motorina ( nu stiu cum sunt cele de la VW , dar ar trebui sa aiba niste gaurele foarte fine , mai multe pe un injector ). Oricum daca injectorul nu inchide bine , cred ca calc nu stie sa spuna "efectiv" cata motorina s-a scurs in cilindrii. ( cred ca ECU face calculul bazat strict pe timpul de injectie si poate pe temperatura combustibilului )

Parerea mea ! ( hic! )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tzacane si in frana de motor cand injectoarele nu sunt comandate si respectiv nu exista motorina injectata in cilindrii.

ECU "stie" la ralanti cata motorina este injectata (de fapt cu cat trebuie sa modifice cantitatea injectata in fiecare cilindru) calculand cat timp ii ia arborelui cotit sa execute 1/2 rotatie. Daca exista 1/2 de rotatie mai rapida respectivul cilindru este mai puternic si atunci ii scade cantitatea de motorina injectata astfel incat sa uniformizeze timpii de rotatie.

Unui injector care nu inchide bine ECU ii "taie putin motorina" si acest lucru se vede la masuratori (grupul 13).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Concluzii trase in urma mini GTG-ului de ieri seara cand am avut ocazia sa comparam sunetele a doua motoare identice de pe acelasi tip de masini (thx to Alin).

Posibila cauza a acestui sunet neplacut (banuiesc) ca este Pompa tandem (de medie presiune motorina si vacuum) mai exact o valva de limitare de presiune motorina.

Argumentele care m-au condus la aceasta concluzie sunt urmatoarele:

motor.jpg

  • iar la alte nu (functie de combustibilul folosit)

* Sunetul este prezent din tineretea masinii fiind remarcat de Bogdan si la un alt Passat (tot nou)

* Pompa se roteste solidar cu axul cu came care are 1/2 din turatia motorului, pompa are doua camere de pompare deci impulsurile de presiune (spike-urile) se succed cu frecventa de una pe rotatie - cum identificasem initial.

* Pomparea se face tot timpul (inclusiv in frana de motor) dar in momentul luarii contactului, pompa electrica intrerupe alimentarea Pompei tandem deci se explica de ce dispare sunetul in frna de motor cu contactul electric taiat (si numai atunci)

* Sunetul este cel mai prezent in frana de motor sau sarcini mici ale motorului cand debitul pompei este mult mai mare decat consumul motorului si varfurile de presiune nu sunt "amortizate"

Acum ramane de vazut cat de "normal" va fi considerat acest tzacanit (in sensul de sunet) de catre Concernul VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

eu chiar astept sa vad raspunsul celor de la VWAG legat de problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Probabil ca m-am uitat cam tarziu pe topicul asta :colors: .

Daca te ajuta cu ceva ...am o pompa tandem pentru tine :) .

Masina cu pricina s-a intalnit cu un ...POD. Pompa este in stare perfecta.

Detalii pe mail.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Passatul meu are 98.000 km. si la relanti se aude un tacanit ritmic. am mai auzit alte Passat-uri la relanti, tot pd-uri, si se aude un zgomot rotund fara tacanituri. eu m-am gandit ca a mea fiind mai rulata vine sunetul de la uzura. se pare ca si altii au aceeasi problema... daca e o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic sunetul acela nu trebuie sa existe, dar se pare ca unele motoare il au (eu sunt unul dintre posesorii acestui tip de motor). Nu este o defectiune propriu zisa ci o functionare zgomotoasa a pompei tandem, cred ca pompa de vacuum.

Voi face cateva experimente si aflu exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu imi mentin parerea ca explicatia problemei se afla in titlu :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa te mai "linistesti", si la mine cm la fel face. Tot de pe la 5000 km.

Un "clinchenit" metalic, pe care il auzi doar daca opresti toate sursele de zgomot (radio, nevasta...)

Dracu stie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acesta este motivul pentru care suspectez pompa de vacuum, existenta acestui zgomot si la motoarele cu pompa distribuitoare (care nu au pompa tandem - medie presiune de motorina si vacuum in acelasi corp ci numai pompa de vacuum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Si la mine a aparut un tacanit (nu tacanitul de mecanic ) dar cred ca e un injector, si nu tacane tot timpul, numa cand il apuca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

SALUT,

La mine se aude de asemenea acel zgomot de "tacanit", si se aude cel mai bine la relanti. Banuiesc ca sunt tachetii.

La Dacie ma duceam la mecanic si mi-i regla in 5 min cu o lera si o cheie. La skoda din semnatura se poate face aceiasi miscare? Daca da, cine stie sa faca asta? Contra cost, bineinteles. :)

Nu se aude tare insa as vrea sa nu se auda deloc.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1,9 TDI tachetii sunt hidraulici si nu se regleaza, eventual se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel face si la mine, aprox 2 secunde dupa pornire.

am citit undeva ca motivul ar putea fi legat si de nivelul scazut al uleiului (in cazul meu destul de probabil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal sa ,,tacane,,. In timp ce motorul nu functioneaza , tachetii care apasa pe supape in acel moment se descarca partial(pierd ulei). In momentul in care se porneste motorul tachetii respectivi au nevoie de 2-3 sec pentru a se amorsa (autoregla).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1,9 TDI tachetii sunt hidraulici si nu se regleaza, eventual se schimba.

:D , cam nasol atunci.

schimbarea lor o decid eu sau mecanicul?

sau mai bine zis: o scanare vede aceasta "eroare"?

cam care sunt efectele negative ale "tacanitului"? Adica, sunt doar de ordin estetic (zgomotul) sau afecteaza si bunul mers al motorului?

la mine se aude, dar foarte slab, consider eu, insa imi e teama de o accentuare.

cel mai probabil ca voi intreba pe cineva joi, la intalnire, sa aud pareri avizate despre zgomot, dar pana atunci mai e o saptamana... :D

Multumesc! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul meu avea 254000 km cind sa spart un tachet apoi a urmat un dezastru (chiulasa distrusa, bloc fisurat...) Nu vreau sa te sperii dar ar fi bine sa-i verifici .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu siguranta m-ai cam speriat. al meu are 95.000 km, si sper sa merg inca pe atat fara a umbla la motor.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cand aveam si eu probleme la motor am gasit o chestie interesanta. Inainte sa "strang" tachetii, seara, luasem borna de la baterie si o lasam noaptea fara curent. Dimineata nu mai aveam probleme. Problema a reaparut dupa ce nu am mai luat borna. In prezent, dupa ce am "strans" tachetii, nu mai am probleme de nici un fel.

@ Cum va explicati faza cu borna? Sunt curios ce explicatie exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Un up pentru acest topic foarte educativ pentru cei care poseda tzacanit la motor si nu reusesc sa-l localizeze. Ma inscriu si eu in clubul tzacanitorilor. Sper sa rezolv problema cu o pompa tandem noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La mine tacane undeva sub stergatoare si se aude si inauntru prin gurile alea de aerisire ... La fel nu tot timpu dar mai mult da decat nu ... Ce poate sa fie ... Ce se afla pe acolo ?? O fi vreo piulita un durub ceva ?? Se aude a piulitza surub care nu sta bine ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Am un Golf IV din 2002, combi, 1.9 litri, 101CP, motor AXR, injectoare de tip pumpe duse.

Prin primavara i-am spart baia de ulei, se mai intampla (baie de aluminiu si scut de plastic), fisura de 5 cm in baie, usor reparabila. Am dus-o la sudat, am sudat-o frumos, a fost OK, am pus-o la loc si.. la drum, totul a fost OK. Am pus ulei nou ( Castrol Long Life III de la reprezentantza din Cluj, 4.5 litri) si am inlocuit si filtrul de ulei, cu ocazia asta. Toate bune si frumoase, am facut 4000km si la motor au inceput sa apara tzacanituri, ca niste lovituri destul de puternice.. Probabil ca nu au aparut brusc (nu imi dau seama), dar dupa un drum mai lung, ajungand acasa, am constatat ca motorul "tzacane" ciudat (probabil ca pe drum, cum era motorul turat, nu le-am auzit). Nu am mai avut curaj sa plec la drum asa ca am inceput investigatiile. La un service din Cluj, dupa zile bune, mi-au zis ca trebuie inlocuit un injector (pumpe duse), au spus ca pe computer nu arata bine, asa ca l-au inlocuit, dar nici o modificare, motorul tzacane in continuare exact la fel. Pe urma mi-au spus ca trebuie inlocuite si celelalte 3, argumentand ca sunt "slabite", mi-au zis mai exact ca 2 sunt OK si al treilea este slabit (al patrulea tocmai il inlocuisera), dar avand in vedere ca dupa inlocuirea unui injector nu a aparut absolut nici o imbunatatire, am scos masina din acel service. OK, masina a fost dusa la un alt atelier service unde mecanicul a zis ca nici poveste, injectoarele sunt bune, verificate pe calculator, chiar daca nu au caracteristicile unor injectoare noi, dar ca mai pot functiona inca... mi-a spus ca sunt de vina tachetii hidraulici. I-am schimbat si pe astia, am pus tacheti noi nouti INA, exact de care au fost pe masina, originali. Dar, nici o modificare, motorul tzacane in continuare....

Deci,

- s-a schimbat ulei + filtru (Aral 431 + mann)

- s-a schimbat un injector (pumpe duse) - nici o modificare

- am schimbat pe rand injectoarele intre ele (avand 5 bucati in total, am tot scos cate unul) - nici o modificare

- am schimbat tachetii, am montat INA noi nouti (exact ca si cei originali) - nici o modificare, motorul tzacane

- am demontat si verificat pompa de ulei, este OK, nu are urme de uzura

- am verificat cureaua de distributie, este intinsa corect (a fost montata acuma 15.000 de km), rola de intindere este OK, nu are jocuri (schimbata si ea)

masina trage excelent, merge foarte bine, accelereaza asa cum trebuie, nu da nici un semn de oboseala, nu ezita, totul este OK doar ca tzacane motorul.....

Pusa pe tester, masina nu are probleme (nu spune nimik).

de precizat ca motorul tzacane la cald, adica dimineatza la rece nu suna, dar dupa ce ajunge la temperatura de lucru, tzacane, dar pe urma, daca este caldut motorul tzacane...

de asemenea, daca motorul este in frana de motor (coborand pe deal, fara acceleratie) motorul nu tzacane (asta trebuie sa o mai verific inca odata)

Ce sa fie ? Am dat jos si cureaua ce antreneaza servodirectia, clima si alternatorul, dar si fara ele in miscare, motorul tzacane.

de unde pot sa apara tzacaniturile ? Poate sa fie din injectoare ? Tachetii sunt noi.

Tzacaniturile sunt "metalice", destul de puternice (se aud cel mai bine cu capota inchisa), si par sa vina de undeva din partea de sus a motorului (partea superioara a chiulasei, dar nu poti fi sigur, asa se aude cu capota deschisa)

Poate sa fie pompa de apa ? (care am inteles ca e destul de adanc bagata in motor).

Poate sa fie din culbutorii ce actioneaza injectoarele?

Poate sa fie din volant ? (dar atunci de ce numai la cald si de ce se aude lovitura in artea superioara a motorului ? )

Ma gandesc acum sa merg si sa pun motorina buna si un aditivpt curatare... merita oare ?

sad3.gif

Orice sugestie sau idee este binevenita, multumesc (deja ma chinuie treaba asta de peste 3 saptamani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!