Jump to content

Noile TDI-uri si soda lambda


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Ce informatii aveti despre sondele lambda instalate pe noile TDI-uri PD (1.9 TDI AVQ si 2.0 TDI AZV, BHW). Ce monitorizeaza sondele pentru ca oricum dieselul lucreaza cu amestec sarac, deci nu au cum sa dozeze amestecul (ca la OTTO).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este utila in cazul startului, cind poluarea este foarte mare. Prin citirea continutului de oxigen in evacuare se poate doza mult mai bine motorina injectata si functionarea VNT-ului.

Acest lucru este o speculatie facuta de mine pe marginea articolului de mai jos.

Together with the 3-way catalytic converter (TWC), the Lambda exhaust-gas sensor combined with the Lambda closed-loop control represents the most effective emissions-control system on the market. The latest generation of the broadband Lambda sensor has been in series production now since 1998. The fact that it comes on line very quickly, together with its highly dynamic response and its continuous characteristic curve provide our customers with the best prerequisites for developing low-emission, resources-saving engines.

Above all, the Lambda control's very rapid response in the engine's critical warm-up phase is a decisive plus. Using this innovative system from the Gasoline Systems Division, there are no problems in complying with the limits specified in the EURO IV Standard. In future, Lambda closed-loop control will also be applied with the diesel engine.

http://www.kraftfahrzeugtechnik-heute.de/k...ey=GS_15_ABGASS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta este dilema mea, continutul de oxigen din gazele de evacuare nu ofera o informatie folositoare de sine statatoare (la aceiasi turatie si presiune de supraalimentare, dar in regimuri diferite, cantitatea de aer admisa este aceiasi in schimb variaza cantitatea de combustibil injectat). Eventual corelata cu o temperatura a gazelor, dar tot o "speculatie" este si ipoteza mea.

Sau denumirea de sonda lambda este generica, senzorul furnizand informatii legate de alte gaze din evacuare (gen NOx)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o "teorie".

Analizand schemele electrice am descoperit ca valva de obturare a galeriei de admisie este comandata electric la motoarele mai sus amintite (la modelele "clasice" comanda este vacuumatica) si suplimentar are si un senzor de pozitionare. A inceput sa semene din ce in ce mai mult cu un Throttle Body.

Asa exista posibilitatea "regularii" cantitatii de aer admise intr-un mod similar motoarelor Otto. In acest caz sonda chiar ar putea sa functioneze ca un indicator al amestecului aer/motorina. In absenta oxigenului in excess si formarea Nox-ului este redusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu cunosc raspunsul la intrebare, am emis numai o teorie dar nu sunt sigur daca chiar asa functioneaza sistemul. Stand si analizand ipoteza emisa realizez ca exista inca lacune.

Oricum de cand am avut acces la schemele electrice de la noile motoare TDI imi dau seama ca service-urile viitoare vor angaja mai multi ingineri de sistem si electronisti decat mecanici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Yeee!!! o sa am un loc de munca asigurat! Electronist si pasionat de TDI-uri. :-) :-) :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Lacunele" la care faceam referire in postul meu anterior sunt legate de inexistenta unui BOV/BV pe circuitul de admisie inainte de clapeta de obturare a admisiei care sa "redirectioneze" presiunea de supraalimentare in cazul inchiderii clapetei...... deci nu este chiar asa cum mi-am inchipuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa existe un device "mecanic" de redirectionare a suprapresiunii data de turbina. Se pot corela cele doua sisteme electronice prin comanda VNT, astfel la obturarea admisiei se scade si suprapresiunea de alimentare.

Daca asa stau lucrurile, cele doua mecanisme sunt redundante - suna a lucru nemtesc, nu? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Am o mica obs ptr Andi:oxigenul in exces nu este neaparat un indicator Nox.Continutul de Nox este strans legat de temperatura maxima pe ciclu.La un moment dat(o anumita temperatura) creste m m decat exponential.

Legat de sonda lambda(sonda de oxigen) cred ca isi are rostul cu conditia ca semnalul furnizat de ea sa fie folosit pentru regimul de sarcina totala.Totusi nu stiu cum se poate evita colmatarea cu particule de fum.Mai studiez problema si astept si parerea altora...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rolul sondei lambda :

In diesel engines it permits a reduction of emissions of up

to 20%. Additionally, it can determine the full-load smoke

limit by determining the maximum amount of fuel which can

be injected at full load without exceeding a certain smoke-emission value.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oxigenul in exces nu este neaparat un indicator Nox.Continutul de Nox este strans legat de temperatura maxima pe ciclu.La un moment dat(o anumita temperatura) creste m m decat exponential.

Ai perfecta dreptate cu conditia sa specifici regimul de functionare.

Problema emisiei Nox-ului apare la sarcini partiale unde amestecul este sarac si aerul admis in excess. La sarcini mari desi temperatura combustiei este mare pericolul este de aparitie a hidrocarburilor nearse (funingine) si a monoxidului de carbon datorita unui amestec prea bogat si a timpului scazut de combustie (turatii ridicate).

Inteleg cum ajusteaza IQ-ul sonda lambda in cazul WOT, dar cum functioneaza pentru "reducerea emisiilor de pana la 20%" in restul regimurilor de functionare ?

Are vreo influenta in comanda "clapetei" de obturare a admisiei pentru scaderea cantitatii de aer admis ?

Oricum in toate ipotezele emise nu am luat in calcul varierea avansului care are de asemeni o influenta mare in temperatura si presiunea maxima pe ciclu.

Colmatarea poate fi ajustata la fel cum se "curata" filtrele de particule la noile TDI-uri, periodic la anumite regimuri de functionare, este injectata motorina suplimentar pe timpul combustiei pentru cresterea EGT-ului si arderea depunerilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut!Am mai studiat problema si am ajuns la unele concluzii.Pentru reducerea la max a emisiilor de nox trebuia eliminat pe cat posibil excesul de oxigen.Asta se putea realiza prin recirculare de gaze din evacuare inerte dpdv chimic.Totusi comanda electro-vacuumatica nu era suficient de precisa si in plus nu exista elementul de control(feedback).Odata cu introducerea EGR-ului elecronic(cu senzor de pozitie) si a sondei de oxigen au fost rezolvate ambele probleme.

Solutia nu e nici pe departe o noutate in domeniu.Inca de prin 1995 s-au montat astfel de dispozitive pe mas-uri.La inceput au fost probleme grave de fiabilitate ale EGR-urilor electrice.Am observat ca la motoarele uzate(consum mare de ulei) colmatarea si implicit funct defect devin inevitabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 years later...

Sa reînviem puțin acest topic, ca nu vad nicaieri discutandu-se despre diagnosticarea amestecului la motoarele TDI.

Intrebarea este, pe ce canal se vad sondele lambda la motoarele PD? sau fuel trim, mixture?? exista asa ceva?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!